Ahon talli

Ahollemenijät

Moi!
Olemme menossa kaverini kanssa Ahon tallille kesä leirille. Haluaisimme tietää pari juttua sieltä.
-Millaisia Tuure,Inkkari,Sylvia,Komeetta ja Melinda ovat ratsastaessa ja hoitaessa?
- Millainen henkilökunta tallilla on?
-Ketkä ovat tulossa Ahon vko 30 leirille?
-Minkälaiset tilat tallilla on?
-Ovatko leirit hintansa arvoiset?
Olisi kiva jos tietäisit tallista ja voisit vastata mahdollisimman pian:)!

15

1835

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ahobest

      Oon ite puol vuotta käyny nyt aholla ja vuokraamas vklp kaks kertaa, ja oon tykänny! :) Tuure on tosi kiva, hoitaessa ja ratsastaesaa maailman kiltein, ei varmaan ees osais pukittaa :D Ratsastaessa sellanen vähän hidas, että saattaa mennä reipasta vauhtia mutta silti ei ole kuulolla kunnolla ja voi vähän painaa kädelle. Monesti näkee et jos joku aloittelija menee nii on just tämmönen hidas ku ratsastaja ei osaa ratsastaa sitä kevyeks. Eli käsi ylhäällä ja tukee tarpeeks jalalla niin tosi kiva ja huippu poni :) Esteillä vauhdikas mut hyvä hyppäämään.

      • Ahollemenijät

        Oli vielä pakko kysyä pari juttua:)!Painaako siis tuure kuinka paljon ohjille ja minkä kokoisia Inkkarin pukit ovat(pysyykö niissä helposti?)


      • ahobest
        Ahollemenijät kirjoitti:

        Oli vielä pakko kysyä pari juttua:)!Painaako siis tuure kuinka paljon ohjille ja minkä kokoisia Inkkarin pukit ovat(pysyykö niissä helposti?)

        Se et painaako Tuure kädelle nii riippuu tosi paljo ratsastajasta, jos vaan tukee tarpeeks pohkeella ei välttis yhtään :) Ja mun sisko vuokras viimekuussa Inkkaria ja se pukitti kerran ja se oli semmonen mummopukki että ei Inkkari vissiin kovin pahasti pukita :DD


    • ahobest

      Ja mellu ja inkkari tosi kivoja hoitaessa, mellu ei tykkää yhtään satulan laitosta mut muuten tosi kiltti. Inkkari saattaa ratsastaessa vähän testata (eli olla vähän laiska eikä nosta kunnolla laukkaa, joskus harvoin saattaa pienesti pukittaa raipasta) mut muuten kiltti ja esteillä tosi kiva. Mellulla oon menny vaa kerran koulua mutta sillon oli hirveen kiva ja reipas jne, melluhan saattaa joskus olla aika pukkiponi, mutta ite en oo nähny ikinä tunnilla että se ois pukittanu enempää ku kerran tai kahesti. :) Syssestä ja Komesta en tiiä ku niillä en oo menny, ja Syssellä on ollu nyt syksystä asti jalassa joku ongelma nii se ei oo tunneilla.

    • ahobest

      Ja Tarja eli ope on tosi mukava ja tykkään sen opetustyylistä, on sopivan tiukka ja oikeesti neuvoo hyvin mut on silti kiva varsinki jos tuntee yhtään, ja Jukka (tallin omistaja) on kans tosi mukava ja rento mut tarkka siitä että hevosii hoidetaan hyvin eikä riehuta jne, auttaa aina jos on vaik varustamises ongelma. Ja tuolahan on silleen kaks tallirakennusta eli isotalli ja ponitalli, ja ponitallin yhteydessä on ns. pikkutalli jossa on Tomppa ja Erppa. Siistit ja yksinkertaset tilat, ponitallista huomaa kyl et se on vanha mutta on silti hyväkuntonen. Maneesi ehkä vähä pienempi ku "normaalisti" mutta pystyy kyllä esim hyppäämään rataa. Leiriläisille on oma leirimökki jossa on muistaakseni 6-7 kerrossänkyy ja parvi jossa voi nukkuu patjoillja ja telkkari, radio ja heppalehtiä vessa ja suihku, tääki on tosi siisti ja hyväkuntone. Jukka myös on rakentamassa uutta leirimökkiä joka on varmaan valmis kesäks, en oo iha varma. Mut tää uus mökki on iha sairaan siisti mitä oon päässy kattomaan :) Ja leireillä en oo käyny nii niistä en tarkasti tiiä mut Aho on tosi kiva paikka ja oisin itekki menny leirille mut aika ei sopinu :/ Yks miinus mitä keksin nii joittenki varusteet on vähän huonokuntosii että niitä ei oo hoidettu hirvee hyvin mutta ei oo mitään rikkinäisii tietenkään.

    • ahobest

      Nii ja sit on ruokala jossa on niinku keittiö ja ruokailuhuone/olohuone. Ja leirien ruuasta en tiiä ku en oo ollu leirillä.

      • Ahollemenijät

        Kiitti ihan sikana tuosta infosta:)!Nyt ainaki tiedetään paljon enemmän kyseisestä tallista:)!


    • Ihanokpaikka

      Olin viime kesänä yleisleirillä ja oli ihan ok paikka. Mun mielestä leirien hinnat ovat jollain tapaa edullisia, esim. verrattuna Pihkalaan. Henkilökunta on aika rentoa, vaikka Tarja saattaakin aluksi vaikuttaa äkäiseltä.(Aino ja Inka) Isoset oli ainakin viime vuonna ihan parhaita eikä ollu koko aikaa selän takana kyttäämässä. Myös ne vapaa-ajan aktiviteetit oli mukavia, mutta niitä ei ollut liikaa. Leiritilat oli ihan hyvä kuntoiset, mutta vessoja oli vain yksi ja esim leirikasteen jälkeen kasaantu hirveet jonot, koska kaikki halus päästä suihkuun. Itse hoidin lerillä Tuurea, joka oli kyllä tosi kiltti hoitaa. Ratsastuspuolesta en tiedä. Komeetta on ainakin hoitaessa ihan peruskiltti ja ratsastaessa aika laiska, mutta kyllä sen sai melkein aina oikeastaan liikkumaan. Uimaan päästiin joka päivä. Kuitenkin miinuksina mainittakoon opetus. Itse en paljoa neuvoja saanut ja esteillä hypättiin vain korkeita yksittäisesteitä, eikä niilläkään paljon neuvoja saanut. Leiriporukka oli meillä semmonen kiva, ketään ei ainakaan kiusattu mitenkään näkyvästi tai syrjitty. En silti ehkä menisi uudestaan, sillä opetus hieman puutteellista.

      • Ahollemenijät

        kittos!:) Itse en niin välitä esteistä mutta kyllä niitä välillä olen tunneilla ja kisoissa hypännyt mutte en kovin korkeita. Että jos on itselle liian korkea este niin onko se pakko hypätä?;)


      • ahoonparas
        Ahollemenijät kirjoitti:

        kittos!:) Itse en niin välitä esteistä mutta kyllä niitä välillä olen tunneilla ja kisoissa hypännyt mutte en kovin korkeita. Että jos on itselle liian korkea este niin onko se pakko hypätä?;)

        Ei ole pakko hypätä liian korkeaa estettä ja tarja laittaa kyllä ihan oman tason mukaan esteet ratsastajille


    • Poleroihana

      Mä oon tällä hetkellä aholla ja tarja on tosi mukava ja täällä on ollut tosi kivvaa! :) mun hoitsu on polero ja se on tooosi ihana 🌻

    • Aholta

      Oon tulos ahon kyydityksellä kotiin.
      Menin inkarilla meni ihan ok mutta sitä sai kyllä komentaa mutta ihana pieni pallero💕💕

    • Anonyymi

      onko ketään tulossa huomenna eli vk 24 alkeis/yleis leirille mä ja mun kaveri oltas menos:)

    • Anonyymi

      Kaikki hevoset siel on niin kilttei et parempaa et saa

    • Anonyymi

      No en menisi enää, käyty on ja kiitos riitti.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      90
      3880
    2. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      596
      3644
    3. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      43
      3632
    4. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      13
      2291
    5. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      56
      2255
    6. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      322
      1972
    7. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      123
      1947
    8. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      187
      1776
    9. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      27
      1443
    10. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      66
      1362
    Aihe