painajaiset

vaivana

Kärsin aina ajoittain unettomuudesta, varsinkin jos on stressiä. Viime yönä tuli taas valvottua ja sitten kun nukahdin (neljältä), niin näin karmean painajaisen; olin yksin jossain talossa ja tiesin, että joku hirveä ihminen tulee ja tekee jotain minulle. Se oli vanha mies, joka yritti "kutittaa" minut kuoliaaksi enkä päässyt pakoon ja olin todella pakokauhussa, hikinen ja peloissani kun heräsin. Uni ei ehkä kuulosta kauheelta, mutta unessa se on jotain aivan hirveää, enkä uskaltanut enää nukahtaa. Näin jo pienenä noita "kutitusuni" -painajaisia, ja nyt olen nähnyt joskus myös kun on ollut unettomuutta / ahdistusta. Siskoni sanoi, että hän näki aivan samoja kauhu-unia lapsena. Lapsuutemme oli kuitenkin onnellinen. Mistä toi uni voisi kertoa?

6

1319

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jotenkin pitäis

      yrittää vähentää.
      Itsellä hyvin epätavallinen unihistoria.
      Sitä ihmettelee kaikki.En ollut ole koskaan ollut
      minkäänlaisessa kapinassa: kuitenkin koin unessa
      sotaneuroositilanteita.
      Teloitustilanne! Aina venäläiset yllätti
      rintamalla! Huusin vuosia unessa kuin eläin.

      Tulkinta: Krooniset lapsuudesta juontavat
      pelkotilat.Olisin seonnut ilman asiantuntija
      apua.Tässäkin yhtäläisyyttä:päivän
      kriisitilanteisiin ylireagoin.
      Mielen johdattaminen pois tressitilanteesta
      saattaa viedä tunteja.
      Tähän unitutkijoilla on eri taktiikoita.

      • mie

        Viime yönä näin sitten tällästä unta; olin isossa talossa (koulu tai tuomioistuin) ja olin siellä juutalaisena vainottuna natsien seassa! Siel oli hitlerin vaimo ja piileksin sitä jonku toisen kanssa...se huomas meit lopulta ja yritettiin paeta ikkunoista ulos...niit ikkunoita oli monta ja rikottiin niitä, mut se hitlerin vaimo lopulta tavoitti meidät, mut se oliki kiva tyyppi eikä sit enää paettukaa. Lopussa olinki saunassa /suihkussa ja toisel puolel oli poikaystäväni kamui ja menin suihkuun "esittäytymään" niille. Tulkintoja?


    • Nukkumaija

      Jospa sinua on pienenä kutitettu mahasta. Sehän on sinänsä hauskaa, lapsi nauraa ja se tuntuu hauskalta. Mutta se voi olla liiallistakin, nauraessa melkein kuin tukehtuu, ei saa henkeä ja toinen vain kutittaa ja kutittaa, voi tulla lähes paniikin omainen tilanne ja lapsi ei voi mitään:( Jospa teitä on tälla tavalla kutitettu lapsena, kiusoiteltu. Tuli mieleeni, että kun siskosi on nähnyt samaa painajaista, että teillä olisi harrastettu kovin näitä kutitushetkiä!

    • Anonyymi

      Vähän myöhässä🤣 mutta mulla oli pienempinä ihan sama ongelma. Näin monia kertoja kamalia unia jossa joku jahtasi minua ja yritti kutittaa. En ikinä nähnyt unta missä joku jahtaisi minua yrittäen esim. Murhata mut vaan aina tiesin että se aikoo kutittaa muo ja inhosin sitä. Onneks ne loppu näin isompana☺️

      • Anonyymi

        Täällä myös yksi kutitusunia nähnyt. Näin niitä lähes joka yö pienenä monen vuoden ajan. En uskaltanut enää nukkua vaan pidin itseäni väkisin hereillä öisin. Unessa saattoi olla joku tuttu joka muuttui hirviöksi ja alkoi kutittamaan minua kuoliaaksi. Nîmesin sen kutitushirviöksi. Aivan kamalaa. Olen myös miettinyt mistä unet johtuivat. Vieläkin joskus näitä unia tulee mutta onneksi harvoin.


    • Anonyymi

      mulla ihan samanlaisia unia pienenä on vähän ahdistavaa:(

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi laatikkomansikoihin jätetty kannat?

      Tympeä homma kotona sitten poistaa...
      Maailman menoa
      138
      1976
    2. Mikä oli se hetki

      kun tajusit rakastuneesi?
      Ikävä
      93
      1652
    3. Ymmärrät sanomattakin

      Että ollaan kielletyllä alueella. Silti nainen sinun vaikutus on suurempi kuin kenekään toisen koskaan. En voi tälle as
      Ikävä
      85
      1335
    4. Älä turhaan nainen ikävöi minua

      Olen sellainen jäntevä pantteri ja sinä jo melkein rollaattorikamaa. Ei onnistu mikään.
      Ikävä
      96
      1324
    5. Mitä sanoisit kaivatullesi juuri nyt?

      Mitä sanoisit hänelle?
      Ikävä
      132
      1160
    6. En ollut varma

      Tunnistiko/hoksasiko kuka olen niin siksi en viitsinyt sanoa mitään 😔🫣😂 yleensä kyllä tervehdin tuttuja, paitsi sillo
      Ikävä
      9
      1122
    7. Kuinka paljon voi olla rakastunut..

      ....ja välittää ihmisestä jota ei edes tunnen kunnolla? Eikö silloin ole kysymys jostain suuremmasta? Mitä on yhteenkuul
      Ikävä
      64
      919
    8. Kuvaile nainen itseäsi

      Niin katsotaan, oletko kaivattuni. Kiitos. 💛
      Ikävä
      46
      883
    9. SDP-johtoinen hallitus luo vakaan yritys- sekä työmarkkinaympäristön

      Vaikka mitä puhutaan SDP-johtoinen hallitus luo vakaimman ja ennustettavimman yritys- ja työelämäympäristön. Mm. niin e
      Maailman menoa
      110
      851
    10. Sä olet nainen niin

      Loistava ihminen että en muista ketään kuka pääsisi samalle tasolle kanssasi. Piristystä päivääsi. T:J
      Ikävä
      32
      783
    Aihe