Loppuuko yleensä kuinka nopeasti? Minulla kestänyt melkein vuoden ja entinen paksu tukka muistuttaa lyyjykynää, edelleen siis lähtee runsaasti. Lääkärit vähättelevät ongelmaa. Kuukautiset tulleet alusta asti säännöllisesti, miehisiä mustia karvoja kasvaa navassa ja nänneissä. Gynellä käyty, teki sisätutkimuksen eli PCOS poissuljettu, hormonikokeisiin ei laittanut.
Kilpirauhaset, rauta-arvot ym katsottu.
Mietin e-pillereiden aloittamista uudelleen, koska niistä ei varsinaista haittaa ollut.
Onko jollain hiukset palautuneet?
E-pillereiden lopetuksesta johtuva hiustenlähtö?
5
198
Vastaukset
- Kokeet_itse
Hormoonikokeet voi käydä otattamassa itsekin ilman lähetettä yksityislaboratoriossa. Lähetteellä ei edes saa kuin muutaman euron kelakorvauksen. Koska kokeet ovat melko kalliita, niitä ei yleensä tehdä terveyskeskuslabroissa.
Karvankasvusi osoittaisi että kärsit joko liiallisesta testosteronista tai estrogeenitasosi on pudonnut reilusti. Estrogeenia sisältävät e-pillerit auttaa hieman tähän "estrogeenipulaan" mutta pelkkää keltarauhashormoonia sisältävät ei (ns. minipillerit). - Nainennn91
Kiitos!
Kävin yksityisellä gynellä jolta oletin saavani kokeet, mutta ei! Olen itsekin katsonut paikkoja missä voi kokeet ottaa, osaatko sanoa mitkä kokeet ottaisin ja mihin aikaan kiertoa ne pitää ottaa? Runsaimpana vuotopäivänä?
Minipillereitä en aijo edes harkita.
En sitten tiedä onko muuta vaihtoehtoa edes näihin kuin e-pillerien aloitus vai aloitetaanko näin nuorelle 25v hormonikorvaushoitoa jos arvot muistuttaa vaihdevuositasoja?
Mieli on todella maassa. Minulla ei ainakaan pillereiden lopetus auttanut mielialaan ollenkaan!- Kokeet_itse
Ainakin testosteroni kannattaisi mittauttaa. Estrogeenitasokin olisi ehkä hyvä tietää ja labrasta voi kysyä missä kierron vaiheessa se kannattaa ottaa, joskin ohjearvot on olemassa eri kierron vaiheille.
- Venla1984
Voisitko kysyä spironlacronea? Jos et halua e-pillereitä aloittaa?
Ei kai e-pillereiden lopetuksen pitäisi noin kauaa vaikuttaa.. - Nainennn91
Itseasiassa sain juuri spironolactonea lääkäriltä, mutta se ilmeisesti laskee tedtosteronitasoja niin haluaisin ensin mitata nämä arvot ennenkuin aloitan.
Spiro ei ilmeisesti myöskään kaikille hiustenlähtöön auta?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.42447- 1161617
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill361356Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1561181- 521095
- 1131082
Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1051044- 571041
Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.46909- 60882