E-pillereiden lopetuksesta johtuva hiustenlähtö?

nainennn91

Loppuuko yleensä kuinka nopeasti? Minulla kestänyt melkein vuoden ja entinen paksu tukka muistuttaa lyyjykynää, edelleen siis lähtee runsaasti. Lääkärit vähättelevät ongelmaa. Kuukautiset tulleet alusta asti säännöllisesti, miehisiä mustia karvoja kasvaa navassa ja nänneissä. Gynellä käyty, teki sisätutkimuksen eli PCOS poissuljettu, hormonikokeisiin ei laittanut.
Kilpirauhaset, rauta-arvot ym katsottu.
Mietin e-pillereiden aloittamista uudelleen, koska niistä ei varsinaista haittaa ollut.
Onko jollain hiukset palautuneet?

5

194

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kokeet_itse

      Hormoonikokeet voi käydä otattamassa itsekin ilman lähetettä yksityislaboratoriossa. Lähetteellä ei edes saa kuin muutaman euron kelakorvauksen. Koska kokeet ovat melko kalliita, niitä ei yleensä tehdä terveyskeskuslabroissa.

      Karvankasvusi osoittaisi että kärsit joko liiallisesta testosteronista tai estrogeenitasosi on pudonnut reilusti. Estrogeenia sisältävät e-pillerit auttaa hieman tähän "estrogeenipulaan" mutta pelkkää keltarauhashormoonia sisältävät ei (ns. minipillerit).

    • Nainennn91

      Kiitos!
      Kävin yksityisellä gynellä jolta oletin saavani kokeet, mutta ei! Olen itsekin katsonut paikkoja missä voi kokeet ottaa, osaatko sanoa mitkä kokeet ottaisin ja mihin aikaan kiertoa ne pitää ottaa? Runsaimpana vuotopäivänä?
      Minipillereitä en aijo edes harkita.
      En sitten tiedä onko muuta vaihtoehtoa edes näihin kuin e-pillerien aloitus vai aloitetaanko näin nuorelle 25v hormonikorvaushoitoa jos arvot muistuttaa vaihdevuositasoja?
      Mieli on todella maassa. Minulla ei ainakaan pillereiden lopetus auttanut mielialaan ollenkaan!

      • Kokeet_itse

        Ainakin testosteroni kannattaisi mittauttaa. Estrogeenitasokin olisi ehkä hyvä tietää ja labrasta voi kysyä missä kierron vaiheessa se kannattaa ottaa, joskin ohjearvot on olemassa eri kierron vaiheille.


    • Venla1984

      Voisitko kysyä spironlacronea? Jos et halua e-pillereitä aloittaa?

      Ei kai e-pillereiden lopetuksen pitäisi noin kauaa vaikuttaa..

    • Nainennn91

      Itseasiassa sain juuri spironolactonea lääkäriltä, mutta se ilmeisesti laskee tedtosteronitasoja niin haluaisin ensin mitata nämä arvot ennenkuin aloitan.
      Spiro ei ilmeisesti myöskään kaikille hiustenlähtöön auta?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En usko et meistä tulee jotain

      Se ei kuitenkaan estä toivomasta et tulisi. Toivon et voitas suudella ja se sais asioita loksahtamaan paikoilleen. Jutel
      Ikävä
      10
      2800
    2. Kuvaile itseäsi

      Kaivatullesi, niin että hän sinut tunnistaa.
      Ikävä
      94
      2011
    3. Eini paljastaa nuorekkuutensa salaisuuden - Tämä nousee framille: "Se on pakko, että jaksaa!"

      Discokuningatar Eini on täyttänyt upeat 64 vuotta. Lavoilla ja keikoilla nähdään entistä vapautuneempi artisti, joka ei
      Suomalaiset julkkikset
      40
      1538
    4. Huomenta keskipäivää

      Kivaa päivää mukaville ja söpösille. 🐺🫅❤️☕☀️
      Ikävä
      260
      1398
    5. Oletko koskaan katunut kun

      elämäsi tilaisuus jäi käyttämättä? 💔
      Ikävä
      69
      979
    6. Olen J-mies

      Jos kerrot sukunimeni alkukirjaimen, ja asuinpaikkakuntani. Lupaan ottaa yhteyttä sinuun.
      Ikävä
      47
      901
    7. Sinusta näkee että

      Kaipaat paljon.
      Ikävä
      55
      874
    8. Ei sitten, ei olla enää

      Missään tekemisissä. Unohdetaan kaikki myös se että tunsimme. Tätä halusit tämän saat. J miehelle. Rakkaudella vaalea na
      Ikävä
      77
      870
    9. Haluaisin ottaa sinut syleilyyni mies

      Olet suloinen...
      Ikävä
      44
      785
    10. Ma 30.9 tosiko tv klo 18 suorana Tikkalanmäeltä

      Virastolta suorana. Äänestyksistä sitten puhutaan illalla ja huomenna, onko kepuvasemmisto kuntalaisten tahdon mukaan to
      Pyhäjärvi
      93
      726
    Aihe