E-pillereiden lopetuksesta johtuva hiustenlähtö?

nainennn91

Loppuuko yleensä kuinka nopeasti? Minulla kestänyt melkein vuoden ja entinen paksu tukka muistuttaa lyyjykynää, edelleen siis lähtee runsaasti. Lääkärit vähättelevät ongelmaa. Kuukautiset tulleet alusta asti säännöllisesti, miehisiä mustia karvoja kasvaa navassa ja nänneissä. Gynellä käyty, teki sisätutkimuksen eli PCOS poissuljettu, hormonikokeisiin ei laittanut.
Kilpirauhaset, rauta-arvot ym katsottu.
Mietin e-pillereiden aloittamista uudelleen, koska niistä ei varsinaista haittaa ollut.
Onko jollain hiukset palautuneet?

5

231

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kokeet_itse

Hormoonikokeet voi käydä otattamassa itsekin ilman lähetettä yksityislaboratoriossa. Lähetteellä ei edes saa kuin muutaman euron kelakorvauksen. Koska kokeet ovat melko kalliita, niitä ei yleensä tehdä terveyskeskuslabroissa.

Karvankasvusi osoittaisi että kärsit joko liiallisesta testosteronista tai estrogeenitasosi on pudonnut reilusti. Estrogeenia sisältävät e-pillerit auttaa hieman tähän "estrogeenipulaan" mutta pelkkää keltarauhashormoonia sisältävät ei (ns. minipillerit).

• Nainennn91

Kiitos!
      Kävin yksityisellä gynellä jolta oletin saavani kokeet, mutta ei! Olen itsekin katsonut paikkoja missä voi kokeet ottaa, osaatko sanoa mitkä kokeet ottaisin ja mihin aikaan kiertoa ne pitää ottaa? Runsaimpana vuotopäivänä?
      Minipillereitä en aijo edes harkita.
      En sitten tiedä onko muuta vaihtoehtoa edes näihin kuin e-pillerien aloitus vai aloitetaanko näin nuorelle 25v hormonikorvaushoitoa jos arvot muistuttaa vaihdevuositasoja?
      Mieli on todella maassa. Minulla ei ainakaan pillereiden lopetus auttanut mielialaan ollenkaan!

• Kokeet_itse

Ainakin testosteroni kannattaisi mittauttaa. Estrogeenitasokin olisi ehkä hyvä tietää ja labrasta voi kysyä missä kierron vaiheessa se kannattaa ottaa, joskin ohjearvot on olemassa eri kierron vaiheille.

• Venla1984

Voisitko kysyä spironlacronea? Jos et halua e-pillereitä aloittaa?

Ei kai e-pillereiden lopetuksen pitäisi noin kauaa vaikuttaa..

• Nainennn91

Itseasiassa sain juuri spironolactonea lääkäriltä, mutta se ilmeisesti laskee tedtosteronitasoja niin haluaisin ensin mitata nämä arvot ennenkuin aloitan.
      Spiro ei ilmeisesti myöskään kaikille hiustenlähtöön auta?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suuri tulipalo

Missä mikä palaa?
      Kiuruvesi
      16
      3381
    2. Muistatko vielä viime kesän "sutinat"?

Kohtalo vai mikä lie järjesti, että törmäiltii jatkuvasti toisiimme. Ihan uskomatonta, koska eihän me mitään ikinä sovit
      Ikävä
      20
      2076
    3. En tullut, koska käytit päätäsi.

Ja koska ihmiset pilaavat sillä mahdollisuudet, kaikki mikä toimii vaatii oman lähestymistapani. Kun levittää punaisia m
      Ikävä
      32
      1865
    4. Mies! Lupaatko

enskerral kertoo mis mennään..? :D <3
      Ikävä
      18
      1861
    5. Yksi "sometähti" vähemmän

Ei tunnu missään.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      82
      1778
    6. Tuliko ikävä

Vai miksi laitoit viestin? Soittamalla voisi saada kiinni. Mutta et sä uskalla
      Ikävä
      26
      1572
    7. Saitko ne viestit

Silloin viime kuussa? Vai etkö lukemut niitä.
      Ikävä
      29
      1430
    8. Miten lasketaan?

Ompa ollut valtava ihmismassa taas Folkkaajia liikenteessä. Miten noin 2200 lipunostaneesta muodostuu 11000 kävijää?.
      Haapavesi
      9
      1384
    9. Kulta, sovitetaanko joku ilta avainta lukkoon?

Musta tuntuu että me ollaan pari. Olisi ihana saada asialle sinetöinti viemällä suhde päätyyn asti. ❤️ Rakastan sua ikui
      Ikävä
      36
      1377
    10. Hyvää Huomenta Rakas Neiti

Hyvää Huomenta Nainen🤗 Kaikkea hyvää toivon sinun päivääsi😘 Näin toivoo mies
      Ikävä
      11
      1324
    Aihe