Kaksipyörätraktorit

rumrumrum

Kiinnostaisi nuo kaksipyörätraktorit.
Niillähän voi lisälaitteiden avulla tehdä monenmoista ruohonleikkuusta ja lumitöistä alkaen aina tukkien kuljetukseen.

Itseäni kiinnostaisi pistää vajaa puoli hehtaaria peltoa (ollut parisen vuotta kesannolla ja kynnetty 1-2 kertaa vuodessa) mm. hyötypuutarhakäyttöön.

Onkos kenellekään kokemuksia tuossa hommassa (esim. kyntö, jyrsimen käyttö tms.)?

Halvimmat lienevät leluja tähän hommaan? Yritin etsiä mm. nekokaksipyörätraktorin hinnastoa, mutta ei ilmeisesti ole saatavilla muuten kuin firmasta kysymällä? En myöskään löytänyt Hondan vastaavaa myyvää yritystä mistään...?!

Minkälaisia käyttökokemuksia moisista laitteista lisälaitteineen?

21

3897

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jojojojojojojojoijoi

      Kaksipyörä traktori on ehkä yksi eniten aliarvostettu konetyyppi. Varsin kätevä juuri puutarhahommissa ja pienemmillä tonteilla kun ei ole tilaa pitää traktoria varusteineen.
      Ongelma noissa on myyntimäärät ja sen mukana hinnat. Kaikkea varustetta saa mutta maksaa. Neko taitaa olla ainoa jolla maahantuoja. Käytetyissä tarjonta heikkoa jos ei ole korjaamishaluja.

      • rumrumrum

        Eli tarkoitatko, että uusia saa ostettua vain Nekon kautta?

        Oletko itse käyttänyt kaksipyörätraktoreita? Mihin?


      • samasamas

        Tarkoitan että muut ei pidä myyntiohjelmassa. Tilaamalla toki saa mitä vaan.

        Pintamaan möyhentämiseen olen käyttänyt nurmikon perustamisessa ja istutuksissa. Lumen kolaamiseen ja linkoamiseen. Tosin harvemmin kun talvet on nykyään vähälumisia. Risuhakkuria olen katsellut samoin niittokonetta.


      • rumrumrum
        samasamas kirjoitti:

        Tarkoitan että muut ei pidä myyntiohjelmassa. Tilaamalla toki saa mitä vaan.

        Pintamaan möyhentämiseen olen käyttänyt nurmikon perustamisessa ja istutuksissa. Lumen kolaamiseen ja linkoamiseen. Tosin harvemmin kun talvet on nykyään vähälumisia. Risuhakkuria olen katsellut samoin niittokonetta.

        Minkäs merkkinen sulla on ja paljonko maksoi?


      • samasam

        Käytetty mitsu. Maksoi jokusen satasen. Olen myös siirtänyt auton romuja pihassa ja tukkeja metsästä lisälaitteen kanssa.
        BCS:llä on kanssa uusia. Ei löytynyt maahantuojaa mutta saahan noita nettiaikana helposti suoraan englannista.


      • Anonyymi
        samasamas kirjoitti:

        Tarkoitan että muut ei pidä myyntiohjelmassa. Tilaamalla toki saa mitä vaan.

        Pintamaan möyhentämiseen olen käyttänyt nurmikon perustamisessa ja istutuksissa. Lumen kolaamiseen ja linkoamiseen. Tosin harvemmin kun talvet on nykyään vähälumisia. Risuhakkuria olen katsellut samoin niittokonetta.

        Kyselin paikalliselta Husqvarnan myyjältä ja kyseli verkostosta, mutta Suomeen ei tuoda konsernin merkeillä myytäviä sarvitraktoreita.


    • rumrumrum
    • samasam

      Kysyntä on varmaan niin pientä ettei kannata hinnoitella. Näytti olevan yksi käytetty ja hinta kolmedee. Firmat noita ostaa sen mitä ostaa.
      Kattele käytettyä hondaa, mitsua jne..

    • rumrumrum

      Käytetyt arveluttaa, kun ei tiedä minkälainen vehkeen kunto oikeasti on.
      En halua enkä osaakaan koneita suuremmin kunnostaa ihan perushuoltoa (öljynvaihto ym.) lukuunottamatta. Siksi uusi kiinnostaisi enemmän.

    • lisälaitteet_kalliita
      • Anonyymi

        Virossa on Varilla maahantuoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Virossa on Varilla maahantuoja.

        Kuka mikä se maahantuoja on ?


    • Kivituhka

      Hondan kaksipyörätraktorit vissiin lopetettiin kalleuutensa takia Itselläni ollut 15vuotta käytössä kesät talvet Piikkiketjulla menee mihin vaan Siinä on myös voimaulostulo mihin saa katuharja puskulevy hakettaja tosi mahtava värkki vaihteita pupu 4plus kilpikonna 4 Plus pakit Huippunopeus 28km ja pienin taitaa kontaten mennä ohi Tosi ollut huoleton ja mahtava peli se on joku 2000luvun 610 malli Peräkärry kipattava korotettu laidolla saa siiretty kuutio kivituhkaa vaikka Tai polttopuut/ pöllit metsästä Perunavakoja on myös helppo tehdä Kyntäminen kun yritin niin ei mennyt ihan kun strömsöössä

    • MotoS

      Olen ajanut yli 50 vuotta kaksipyörätraktoria ja tehnyt oikeita maatöitö pientilalla.
      Niittänyt, haravoinut, kylvänyt kylvökoneella ja kuljettanut erikokoisia ja painoisia kuormia.
      Gutbrot Rex ja Moto-Standart MC7 molemmat 16" renkailla, kumpaankin käyvät samat työkalut.

    • Anonyymi

      mä tein itte sarvijaakon , lumilinko toimi aihiona josta otettiin pois ne kiurukat edestä ja se kulmavaihe, sen tilalle peerless vaihteisto (kallistettuna pystyyn) puutarha traktorista joka mahtui sinne väliin.ja siitä akseli lingon moottoriin. vetoakselin tulivat lingon ulkopuolelle reiistä.
      puutarhatrattorin vanteisiin hitsaten auton talvirenkaat, perään saa semmoisia kyntöjuttuja yms. vaihteet 5 1
      moottorina 5.5hp tecumseh(alkupurenäinen lingonmoottori)

    • Anonyymi

      Minulla on jäänyt joutavaksi Neko kaksipyörätraktori. Joten jos joku vielä lukee tätä palstaa ja traktori kiinnostaa. Laita tietoja: [email protected]

      • Anonyymi

        Missäpain Suomea ja minkälaiset lisävälineet?


    • Anonyymi

      Hämeenlinnassa Neko näyttää tuovan maahan siis slovenialaista Muta traktoria. Kiitos vinkistä.

    • Anonyymi

      Olen ajanut yli 50 vuotta kaksipyörätraktoria ja tehnyt oikeita maatöitö pientilalla.
      Niittänyt, haravoinut, kylvänyt kylvökoneella ja kuljettanut erikokoisia ja painoisia kuormia.
      Gutbrot Rex ja Moto-Standart MC7 molemmat 16" renkailla, kumpaankin käyvät samat työkalut.
      Nyt koko kone kalusto joutasi myyntiin (9)konetta, jos jostain löytyy alan harrastaja, joka tarvitsee niitä työhön.

      • Anonyymi

        Hur monga pengar?


    • Anonyymi

      Kolme sarvitraktorien myyjää löysin, kun laitoin kyselyä menemään.
      - Ajatäht, Tallinnassa
      - Kellfri, Leppävedellä
      - Neko, Hämeenlinnassa (tosi nopea ja asiallinen vastaus kyselyyn!)

      Referenssiksi laitoin vielä yhden paikallisen mönkkärikauppiaan ja "oikean traktorin", eli Soliksen (Konetalo Vainikka). Mönkkäri tai traktori eivät ole poissuljettuja, jos tulee hyvä tarjous, joka selviää kaikista käyttäjävaatimuksista, jotka kirjoitin kyselyyn. Oletan niiden kuitenkin olevan niin paljon kalliimpia, etteivät ne pärjää.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      33
      1425
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1301
    3. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      2
      1214
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      4
      1212
    5. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      0
      1196
    6. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1194
    7. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1188
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1164
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1150
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1136
    Aihe