Meikäläinen on lähdessä kertaamaan tuossa noin kuukauden kuluttua, ja koska kertauspaikka on niin pirun kaukana omasta asuinpaikastani, niin joudun matkustamaan useampaan junaa käyttäen. En ole ollut aikaisemmin kertaamassa, ja inttiaikoina matkustin kodin ja varuskunnan välillä intin järjestämällä bussikyydillä. Tästä kaikesta minulla herää pari kysymystä niille, jotka asiasta paremmin tietävät.
Ensinnäkin onko tuo mukana tullut junalippu sellainen, että sitä voi käyttää aina uudestaan ja uudestaan? Toisaalta jos asia on näin, niin minua ihmetyttää, miksi kuitenkin linja-autolippuja tuli kertauskäskyn mukana useampi kappale. Onko se siis jonkinlainen "saat matkustaa niin monta kertaa kuin haluat päivänä 'dd.mm.vvvv'" -diili tms. vai miten tämä homma oikein toimii?
Toiseksi miten PV voi meedion lailla tietää, että junissa, joita minun pitää käyttää, on vapaita istumapaikkoja? Muistelen lukeneeni joitakin vuosia taaksepäin, että lomille lähteneet varusmiehet olivat toisinaan joutuneet seisoskella käytävillä koko matkan ajan, koska junat olivat niin täynnä. Jos asia on näin, niin sittenhän minun pitää olla varautunut seisomaan tunteja tuntien perään.
Kertausharjoituksiin matkustaminen
kertaaja_
1
3020
Vastaukset
- ryhtitahtipuhti
Littera on käytetty kun konnari leimaa sen tai viimeinen käyttöpäivä on tapissa.Älä huoli kyllä tilaa aina on yhdelle Isänmaan toivolle.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
puukkotappelu-keskella-tieta
https://www.paivanlehti.fi/puukkotappelu-keskella-tieta-kohta-toinen-miehista-makasi-elottomana-maassa/ Poliisi sai klo383068Työttömyys on kasvussa - Hallitus halusi kannustaa työttömät töihin leikkaamalla sosiaaliturvaa
Hallitus halusi kannustaa työttömät töihin leikkaamalla sosiaaliturvaa. Työttömyys on kuitenkin kasvussa. Mitä itse aja1911868- 701263
Suurimman myrskyilyn jälkeen
vakiintuu tyynenpi tunne. Entistä vakaampi, entistä varmempi. Aina vaikealla hetkellä auttaa, kun ajattelen sinua. Minul451232- 831178
Mikä piirre on kasvoissa tärkein?
Mikä piirre on kasvoissa tärkein kun valitset seuraa itsellesi?1031135Koirahyökkäys filpuntiellä.
Poliisi määräsi koiran lopetettavaksi välittömästi. Kerrankin selkärankaista toimintaa poliisilta. Toivottavasti hoituu1141073- 441020
- 54971
Paavi on kuollut
Suuri humanisti ja kirkollinen johtaja, Paavi Fransiscus on kuollut 88 vuoden iässä. Katolinen maailma (suurin kristill145966