Kreationismia ja evoluutioteoriaa..näistäkö pitää valita?
Onko kenellekään mitään muuta tarjota?
36
335
Vastaukset
"Kreationismia ja evoluutioteoriaa..näistäkö pitää valita?"
Kyllä! On valittava totuuden ja valheen väliltä. Totuus voi olla peräisin vain Jumalalta, koska Jumala on absoluuttinen totuus.
Jos evolutionisti puhuisi totuutta, niin silloin hänen puheensa olisivat peräisin Jumalalta ja silloin hän tulisi myöntäneeksi, että Jumala on olemassa ja Hän on kaiken luoja. Se taas kumoaisi evoluution ja todistaisi, että kreationismi on totuus.
"Alussa loi Jumala taivaan ja maan" (1.Moos.1:1)- Knark5
Hei Mark, on tyylitöntä peukuttaa omia kirjoituksiaan.
>>On valittava totuuden ja valheen väliltä. Totuus voi olla peräisin vain Jumalalta, koska Jumala on absoluuttinen totuus. <<
Vain perusteettomia oletuksia, mihin kommenttisi jatko sitten kaatuukin.Mark5 käytti aikaisemmin nimimerkkejä Obadja ja Jaakob. Onko tässä ketjussa sama Jaakob?
keskustelu.suomi24.fi/t/1682816/tunnetko-vetoa-elaimiin
Kyllä. On valittava esitieteellisten uskomusten ja tieteellisen tiedon välillä. Kun perehdyt molempiin, valinta ei ole vaikea. Itse asiassa valtaosa kristityistä myöntää evoluution. Kreationistit ja etenkin nuoren maan kreationistit edustavat marginaalista ääriuskonnollista ryhmää.
- Jatämänhuomaa
Pikku oikaisu.
Yksikään kristitty ei ole niin typerä menisi herkkäuskoisesti uskomaan johonkin roska-dna-evoluutiojäämä kehitysoppiin.
Kyllä evoluutioon uskovat vain Mäkispiispan homofanittajauskonveljet jotka ovat ihan pihalla reaalimaailmasta. - MuistaJyrbäLääkkeet
Jatämänhuomaa kirjoitti:
Pikku oikaisu.
Yksikään kristitty ei ole niin typerä menisi herkkäuskoisesti uskomaan johonkin roska-dna-evoluutiojäämä kehitysoppiin.
Kyllä evoluutioon uskovat vain Mäkispiispan homofanittajauskonveljet jotka ovat ihan pihalla reaalimaailmasta."...jotka ovat ihan pihalla reaalimaailmasta. "
Kertoo ihminen, joka uskoo puhuvaan käärmeeseen, puhuvaan aasiin ja Nooan tulvaan.
Pidä tunkkisi. - Nooanpojanpojapojanpoika
MuistaJyrbäLääkkeet kirjoitti:
"...jotka ovat ihan pihalla reaalimaailmasta. "
Kertoo ihminen, joka uskoo puhuvaan käärmeeseen, puhuvaan aasiin ja Nooan tulvaan.
Pidä tunkkisi.Joku muukin taitaapi uskoa Nooan tulvaan, ja ihan ilman Raamattuakin.
http://www.talkorigins.org/faqs/flood-myths.html
Hehehe, ja katsohan että mikä olikaan lähdeteos? Ihan ateistien oma raamattu, hehehe.
Ja jos olisit lukenut Raamattusi niin tietäisit kyllä että onko puhuvia aaseja ja käärmeitä olemassa, tyhmä.
- AlternativeCreation
Jos vaihtoehtoja etsii niin kreationismi on ehdottomasti oikea valinta sillä se ei ole evoluution tavoin jumiutunut yhteen tulkintaan vaan kreationismissa jokainen voi aina kehittää siitä omaa elämänkatsomustaan ja ymmärrystään vastaavan version.
Kreationismi on myös hyvin tasa-arvoinen näissä eri tulkinnoissaan sillä ne ovat kaikki keskenään aivan yhtä oikeassa. Joten oma versiosi kreationismista on aivan yhtä oikeassa kuin esim. jyrin tai mark5:n versiot samasta asiasta. - Epäjumalienkieltäjä
Jos kysymyksen asettaa tuolla tavalla niin vaihtoehtoja on oikeastaan lukematon määrä.
Ensimmäinen vaihtoehto on tieteellisiin havaintoihin perustuva selitys maapallon biodiversiteelle.
Jos tämä vaihtoehto ei kelpaa, niin sitten voi keksiä ihan minkä tahansa villin, perusteettoman arvauksen. Kreationismi on vain yksi vaihtoehto. Jos tosiasioilla ei ole väliä, niin miksi tyytyä vain kreationismiin?- n_e.l.i.ö
Koska Jeesus antaa synnit anteeksi ja rauhan sydämeen. Hän ilmoittaa itsensä jokaiselle etsijälle. Jumalaa tulee etsiä. Jos haluaa tietää totuuden, kannattaa lukea Raamattua. Tässä maistiainen:
1. Kuulkaa, kaikki janoavaiset, tulkaa veden ääreen. Tekin, joilla ei
ole rahaa, tulkaa, ostakaa ja syökää; tulkaa, ostakaa ilman rahatta, ilman hinnatta viiniä ja maitoa.
2. Miksi annatte rahan siitä, mikä ei ole leipää, ja työnne ansion siitä, mikä ei ravitse? Kuulkaa minua, niin saatte syödä hyvää, ja teidän sielunne virvoittuu lihavuuden ääressä.
3. Kallistakaa korvanne ja tulkaa minun tyköni; kuulkaa, niin teidän sielunne saa elää. Ja minä teen teidän kanssanne iankaikkisen liiton, annan lujat Daavidin armot.
4. Katso, hänet minä asetin kansoille todistajaksi, kansojen ruhtinaaksi ja käskijäksi.
5. Katso, sinä olet kutsuva pakanoita, joita sinä et tunne, ja pakanat, jotka eivät sinua tunne, rientävät sinun tykösi Herran, sinun Jumalasi, tähden, Israelin Pyhän tähden, sillä hän kirkastaa sinut.
6. Etsikää Herraa silloin, kun hänet löytää voidaan; huutakaa häntä avuksi, kun hän läsnä on.
7. Jumalaton hyljätköön tiensä ja väärintekijä ajatuksensa ja palatkoon Herran tykö, niin hän armahtaa häntä, ja meidän Jumalamme tykö, sillä hänellä on paljon anteeksiantamusta.
8. Sillä minun ajatukseni eivät ole teidän ajatuksianne, eivätkä teidän tienne ole minun teitäni, sanoo Herra.
9. Vaan niin paljon korkeampi kuin taivas on maata, ovat minun tieni korkeammat teidän teitänne ja minun ajatukseni teidän ajatuksianne.
10. Sillä niinkuin sade ja lumi, joka taivaasta tulee, ei sinne palaja, vaan kostuttaa maan, tekee sen hedelmälliseksi ja kasvavaksi, antaa kylväjälle siemenen ja syöjälle leivän,
11. niin on myös minun sanani, joka minun suustani lähtee: ei se minun tyköni tyhjänä palaja, vaan tekee sen, mikä minulle otollista on, ja saa menestymään sen, mitä varten minä sen lähetin.
12. Sillä iloiten te lähdette, ja rauhassa teitä saatetaan; vuoret ja kukkulat puhkeavat riemuun teidän edessänne, ja kaikki kedon puut paukuttavat käsiänsä.
13. Orjantappurain sijaan on kasvava kypressejä, nokkosten sijaan on kasvava myrttipuita; ja se tulee Herran kunniaksi, iankaikkiseksi merkiksi, joka ei häviä. - raamattuTenatKäyttöön
n_e.l.i.ö kirjoitti:
Koska Jeesus antaa synnit anteeksi ja rauhan sydämeen. Hän ilmoittaa itsensä jokaiselle etsijälle. Jumalaa tulee etsiä. Jos haluaa tietää totuuden, kannattaa lukea Raamattua. Tässä maistiainen:
1. Kuulkaa, kaikki janoavaiset, tulkaa veden ääreen. Tekin, joilla ei
ole rahaa, tulkaa, ostakaa ja syökää; tulkaa, ostakaa ilman rahatta, ilman hinnatta viiniä ja maitoa.
2. Miksi annatte rahan siitä, mikä ei ole leipää, ja työnne ansion siitä, mikä ei ravitse? Kuulkaa minua, niin saatte syödä hyvää, ja teidän sielunne virvoittuu lihavuuden ääressä.
3. Kallistakaa korvanne ja tulkaa minun tyköni; kuulkaa, niin teidän sielunne saa elää. Ja minä teen teidän kanssanne iankaikkisen liiton, annan lujat Daavidin armot.
4. Katso, hänet minä asetin kansoille todistajaksi, kansojen ruhtinaaksi ja käskijäksi.
5. Katso, sinä olet kutsuva pakanoita, joita sinä et tunne, ja pakanat, jotka eivät sinua tunne, rientävät sinun tykösi Herran, sinun Jumalasi, tähden, Israelin Pyhän tähden, sillä hän kirkastaa sinut.
6. Etsikää Herraa silloin, kun hänet löytää voidaan; huutakaa häntä avuksi, kun hän läsnä on.
7. Jumalaton hyljätköön tiensä ja väärintekijä ajatuksensa ja palatkoon Herran tykö, niin hän armahtaa häntä, ja meidän Jumalamme tykö, sillä hänellä on paljon anteeksiantamusta.
8. Sillä minun ajatukseni eivät ole teidän ajatuksianne, eivätkä teidän tienne ole minun teitäni, sanoo Herra.
9. Vaan niin paljon korkeampi kuin taivas on maata, ovat minun tieni korkeammat teidän teitänne ja minun ajatukseni teidän ajatuksianne.
10. Sillä niinkuin sade ja lumi, joka taivaasta tulee, ei sinne palaja, vaan kostuttaa maan, tekee sen hedelmälliseksi ja kasvavaksi, antaa kylväjälle siemenen ja syöjälle leivän,
11. niin on myös minun sanani, joka minun suustani lähtee: ei se minun tyköni tyhjänä palaja, vaan tekee sen, mikä minulle otollista on, ja saa menestymään sen, mitä varten minä sen lähetin.
12. Sillä iloiten te lähdette, ja rauhassa teitä saatetaan; vuoret ja kukkulat puhkeavat riemuun teidän edessänne, ja kaikki kedon puut paukuttavat käsiänsä.
13. Orjantappurain sijaan on kasvava kypressejä, nokkosten sijaan on kasvava myrttipuita; ja se tulee Herran kunniaksi, iankaikkiseksi merkiksi, joka ei häviä.Oletko ajatellut hakea apua tuohon bibliaaniseen inkontinenssiisi?
- n_e.l.i.ö
raamattuTenatKäyttöön kirjoitti:
Oletko ajatellut hakea apua tuohon bibliaaniseen inkontinenssiisi?
Ei ole tarvetta hakea apua, koska se on armon ja totuuden Kirja, jonka rinnalla muut asiat ovat köyhiä. Sanoohan Psalmin kirjoittajakin: " Mutta minun onneni on olla Jumalaa lähellä, minä panen turvani Herraan, Herraan, kertoakseni kaikkia sinun tekojasi".
Sinunkin kannattaa lukea ajatuksella tuo ottamani Raamatun teksti. - jhkjhkjhk
n_e.l.i.ö kirjoitti:
Ei ole tarvetta hakea apua, koska se on armon ja totuuden Kirja, jonka rinnalla muut asiat ovat köyhiä. Sanoohan Psalmin kirjoittajakin: " Mutta minun onneni on olla Jumalaa lähellä, minä panen turvani Herraan, Herraan, kertoakseni kaikkia sinun tekojasi".
Sinunkin kannattaa lukea ajatuksella tuo ottamani Raamatun teksti." Saarnaajan sanat, Daavidin pojan, joka oli kuninkaana Jerusalemissa.
Turhuuksien turhuus, sanoi saarnaaja, turhuuksien turhuus; kaikki on turhuutta!
.... Ja tomu palajaa maahan, niinkuin on ollutkin, ja henki palajaa Jumalan tykö, joka sen on antanutkin."
Mieti sitä. - Epäjumalienkieltäjä
raamattuTenatKäyttöön kirjoitti:
Oletko ajatellut hakea apua tuohon bibliaaniseen inkontinenssiisi?
<<bibliaaniseen inkontinenssiisi>>
Hienoa, että kuvaavan termin käyttö leviää.
- Tiedeihmisrotu
MTK, eli uskomusvapaa tieteellinen kreationismi on älykkään vaihtoehto typerien uskomusten sijaan jotka väittävät jopa sellaista että miehen on ihan luonnollista pökkiä toista miestä persuksiin!!!
En voi ymmärtää tuollaiseen uskomista yhdeltäkään älykkäältä ihmiseltä ja siksi yksikään älykäs ei ikinä sano noin.- Epäjumalienkieltäjä
MTK on todella mielenkiintoinen vaihtoehto.
Sen pääasiallinen lähdeteos on Iltalehden homoista kertovat uutiset ja peräkammarissa saadut näyt eläinten risteytyskokeista, joita ei tietenkään todellisuudessa ole tapahtunut. - RuojaHumala
Epäjumalienkieltäjä kirjoitti:
Sen pääasiallinen lähdeteos on Iltalehden homoista kertovat uutiset ja peräkammarissa saadut näyt eläinten risteytyskokeista, joita ei tietenkään todellisuudessa ole tapahtunut.Kyllä se Vartiotorvikin kertoo luolajumalasta, joka rakenteli valtavan määrän erillaisia koppakuoriaisia. Piti niitä varmaan jänskinä epeleinä.
- viisasmiekkonen
Epäjumalienkieltäjä kirjoitti:
Sen pääasiallinen lähdeteos on Iltalehden homoista kertovat uutiset ja peräkammarissa saadut näyt eläinten risteytyskokeista, joita ei tietenkään todellisuudessa ole tapahtunut.Se tässä on kuitenkin hassua että edes evoluutioteoria ei opeta että homous olisi luonnollista mutta tämän palstan evokkien mielestä on ihan luonnollista että he pökkivät toisiaan persauksiin.
Kaipa se on luonnollista kun sitä kerran tapahtuu, hehehe.
Kreationismi ja evoluutioteoria ei tietenkään ole asiasisällöltään vertailukelpoisia vaihtoehtoja.
- tieteenharrastaja
Voit valita molemmat. Valtaosa kristityistä tekee niin.
- Tapakristityt
Noinkohan? Eräässä parin vuoden takaisessa mielipidekyselyssä kirkkoon kuuluvista ei uskonut Jeesukseenkaan kuin reilusti alle puolet.
- Huawie
Niinpä, on se hassua että 75 % suomalaisista kuuluu ev.lut. kirkkoon joka julistaa että evoluutio on totta, hehe, mistähän niillä on se tietotaito sen todistamiseksi? Heheh.
Ja toiseksi nuo samat 75% hyväksyvät kirkkoon kuulumalla sen että siihen kirkkoonkuuluvien miesten on ihan luonnollista pappien siunauksella pökkiä toisiaan persauksiin, hehehe.
8 Sillä Jumalan viha ilmestyy taivaasta kaikkea ihmisten jumalattomuutta ja vääryyttä vastaan, niiden, jotka pitävät totuutta vääryyden vallassa,
19 sentähden että se, mikä Jumalasta voidaan tietää, on ilmeistä heidän keskuudessaan; sillä Jumala on sen heille ilmoittanut.
20 Sillä hänen näkymätön olemuksensa, hänen iankaikkinen voimansa ja jumalallisuutensa, ovat, kun niitä hänen teoissansa tarkataan, maailman luomisesta asti nähtävinä, niin etteivät he voi millään itseänsä puolustaa,
21 koska he, vaikka ovat tunteneet Jumalan, eivät ole häntä Jumalana kunnioittaneet eivätkä kiittäneet, vaan ovat ajatuksiltansa turhistuneet, ja heidän ymmärtämätön sydämensä on pimentynyt.
22 Kehuessaan viisaita olevansa he ovat tyhmiksi tulleet
23 ja ovat katoamattoman Jumalan kirkkauden muuttaneet katoavaisen ihmisen ja lintujen ja nelijalkaisten ja matelevaisten kuvan kaltaiseksi.
24 Sentähden Jumala on heidät, heidän sydämensä himoissa, hyljännyt saastaisuuteen, häpäisemään itse omat ruumiinsa,
25 nuo, jotka ovat vaihtaneet Jumalan totuuden valheeseen ja kunnioittaneet ja palvelleet luotua enemmän kuin Luojaa, joka on ylistetty iankaikkisesti, amen.
26 Sentähden Jumala on hyljännyt heidät häpeällisiin himoihin; sillä heidän naispuolensa ovat vaihtaneet luonnollisen yhteyden luonnonvastaiseen;
27 samoin miespuoletkin, luopuen luonnollisesta yhteydestä naispuolen kanssa, ovat kiimoissaan syttyneet toisiinsa ja harjoittaneet, miespuolet miespuolten kanssa, riettautta ja villiintymisestään saaneet itseensä sen palkan, mikä saada piti. Heheh.
Kreationismi on yksi (uskoon perustuva) selitys maailman synnylle. Yksityiskohdissa, kuten tapahtuiko luominen miljardeja tai tuhansia vuosia sitten vai viime torstaina, on toki jonkin verran eroja. Parempiakin (perusteltuja) vaihtoehtoja on tarjolla.
Evoluutioteoria on perusteltu tieteellinen teoria, joka selittää luonnossa havaitun ilmion nimeltä evoluutio. Evoluutioteoria voi olla joissa yksityiskohdissa vielä pielessä, mutta se on selkeästi paras vaihtoehto selittämään evoluutiota. Tarjolla on huonompiakin vaihtoehtoja (esim: rappeutumisteoria, tai mikä se sekoilu nyt onkaan nimeltään).
Valitse mitä valitset, mutta tee itsellesi palvelus ja myönnä rehellisesti, jos valintasi ei perustu järkeen tai on suorastaan sen vastainen.- rwewerew
"Kreationismi on yksi (uskoon perustuva) selitys maailman synnylle. "
Kaikki ei ole uskoon perustuva vaan luomiseen. Uskolla ei ole merkitystä älyllisessä suunnittelussa joka on kaiken takana joka voidaan joskus ymmärtää vaikka matemaattisella ja loogisen ajattelun kaavalla joka selittää kaiken. Pääasia että sattumalla ei ole roolia kaiken synnyssä. rwewerew kirjoitti:
"Kreationismi on yksi (uskoon perustuva) selitys maailman synnylle. "
Kaikki ei ole uskoon perustuva vaan luomiseen. Uskolla ei ole merkitystä älyllisessä suunnittelussa joka on kaiken takana joka voidaan joskus ymmärtää vaikka matemaattisella ja loogisen ajattelun kaavalla joka selittää kaiken. Pääasia että sattumalla ei ole roolia kaiken synnyssä.> Pääasia että sattumalla ei ole roolia kaiken synnyssä.
Ei. Kreationismissa pääasia on, että maailma on luotu luojan toimesta. Sattumanvaraisuuteen ei itse asiassa oteta kantaa. Luontitapahtuma on voinut olla hyvinkin sattumanvarainen.
Kreationismi selityksenä perustuu kuitenkin uskoon, koska siitä ei ole olemassa ensimmäistäkään objektiivista todistetta.
- maassamaantavalla
Minä tarjoan kalevalaa. Kaikki on syntynyt sotkan munasta. Kiinnostaako suomalainen kreationismi?
- lirularuloru
Evoluutioteoria on jo tiedemaailmassakin romahtanut. Sehän onkin suorastaan naurettava. Ja siihen tollot uskoo.
- 9ihyr5
pidetään viimeiseen asti kiinni ettei nolota kun on uskonut tiedettä joka olikin ihan täysin huuhaata jonkun keksimää tiedettä. Aina keksitään jokin uusi fossiili tai geeni joka pelastaa heidän mielessään evoluution teorian tieteeksi
- salaisuuksia_ilmi
molemmat voivat toimia yhdessä, meille ei kaikkea kerrota.
- hfg.gdfgdf
Ohjattuun evoluutioon uskon itse. Eli maapallo ja koko aurinkokuntamme on luotu KORKEAMPIEN JUMALALLISTEN VOMIEN toimesta...ja maapallo on asutettu heidän toimestaan.
Ihmistä ei ole luotu ainoastaan maapallolle elämään, vaan kyse on hyvin yleisestä humanoidilajista.
URANTIA -kirja kuvailee Taivaallista hallintomallia koko universumissa ja kristillistä kosmologiaa järkeenkäyvällä tavalla.
Mielestäni kristillisyyteen tulee logiikkaa ja järkeä vasta sitten kun hyväksyy ja ymmärtää Taivasvoimien olemassaolon. Itseääni hieman häiritsee se kun aina puhutaan vaan "Jumalasta", mutta ei tarkenneta, että "Jumala" on yleisnimitys Taivasvoimille (mm. Enkelit), eikä niitä voimia tule sekoittaa ET-voimiin.
Seuraavassa on selostus melko tunnetusta kohtaamisesta seitsemän n. 30 metriä korkean Enkelin kanssa avaruudessa;
http://mysteriousuniverse.org/2012/04/space-angels-aliens-or-sign-of-the-apocalypse/
Monet uskovat ihmiset sanovat, että Enkeleitä ei pidä palvoa - ainoastaan Jumalaa tulee palvoa, mutta Enkelit kuitenkin ovat täysivaltaisia Jumalan edustajia.
ULTRA-lehdessä 1/2013 on melko hyvä ja laaja artikkeli Enkeleistä:
"Usein me ajattelemme enkeleitä hyvin romanttisesti. Meitä lähimpänä olevat enkelit ovatkin suojelijoitamme ja ohjaajiamme. Enkeleiden valtakunnat ulottuvat kuitenkin valtavan laajalle. Oikeastaan enkelit onkin yleisnimitys kaikille meitä ihmisiä vanhemmille henkisille olennoille, He ovat meidän vanhempia sisariamme ja veljiämme, mutta myös kaikki tuntemamme jumalat sisältyvät enkeleiden maailmoihin. Jumala on yleisnimitys, joka tarkoittaa enkeliolentoja, joilla on erityisen läheinen tehtävä ihmiskunnan suhteen. Ihmisen tietoisuus yltää ymmärtämään enkeleitä oikeastaan vain kahteen meitä ylempänä olevaan luokkaan; enkeleihin ja arkkienkeleihin. Heidän yläpuolellaan on vielä seitsemän enkelikuntaa, jotka ovat osallisina elämässämme"Ottaisin osaa mutta ei taida paljon auttaa. Urantia-kirja on noin 2000 sivua pitkä eepos, jossa sekoitetaan Raamattua ja Tolkienia niin käsittämättömän pitkäpiimäisesti, että suomentaja on varmasti nukahdellut tietokoneensa ääreen.
- fg.hgf
>>Mielestäni kristillisyyteen tulee logiikkaa ja järkeä vasta sitten kun hyväksyy ja ymmärtää Taivasvoimien olemassaolon. Itseääni hieman häiritsee se kun aina puhutaan vaan "Jumalasta", mutta ei tarkenneta, että "Jumala" on yleisnimitys Taivasvoimille (mm. Enkelit), eikä niitä voimia tule sekoittaa ET-voimiin<<
Jumala-kuva on asia, jonka suhteen ei läheskään aina käytetä järkeä. Ei se
"Jumala" toisaalta ole kyllä ihan yksinkertainen asia. Silti en voi ymmärtää,
että kuinka joku saattaa kuvitella, että yksi suuri olento "henkilökohtaisesti"
luo kaiken. Ei niin voi olla, vaan Korkeimmalla Luojalla täytyy olla kanssaluojia
kun aurinkokuntia, galakseja, asuttuja maailmoja yms. suunnitellaan ja luodaan.
Tämä ei mielestäni silti tee "Jumalasta" yhtään vähempää ihmeellistä ja suurta.
Aurinko mahdollistaa elämän planeetallamme, mutta teosofiassa aurinkoa pidetään kirjaimellisesti jumalolentona. En tiedä onko se totta, mutta se on
yksi mahdollisuus. Aurinko voisi olla aurinkokuntamme korkein olento ja osa jumalallista Taivaan Hierarkiaa. Itse en siis kuitenkaan "niele" kaikkia teosofisia opetuksiakaan sellaisenaan. Maailmassamme on hyvin paljon harhaanjohtavaa ja
väärää tietoa, joilla ihmiset vieroitetaan totuudesta.
Jumala - voisiko se olla näin?
Korkein Luova Voima/Alkulähde/Korkein Luoja--->Taivashallinto, joka sisältää mm. korkeimman persoonallisen Jumalan ja enkelihallinnot---> Taivaspalvelijat(mm. palvelevat Enkelit ja Elohimin muotojen luojana). - fghf.ghfh
fg.hgf kirjoitti:
>>Mielestäni kristillisyyteen tulee logiikkaa ja järkeä vasta sitten kun hyväksyy ja ymmärtää Taivasvoimien olemassaolon. Itseääni hieman häiritsee se kun aina puhutaan vaan "Jumalasta", mutta ei tarkenneta, että "Jumala" on yleisnimitys Taivasvoimille (mm. Enkelit), eikä niitä voimia tule sekoittaa ET-voimiin<<
Jumala-kuva on asia, jonka suhteen ei läheskään aina käytetä järkeä. Ei se
"Jumala" toisaalta ole kyllä ihan yksinkertainen asia. Silti en voi ymmärtää,
että kuinka joku saattaa kuvitella, että yksi suuri olento "henkilökohtaisesti"
luo kaiken. Ei niin voi olla, vaan Korkeimmalla Luojalla täytyy olla kanssaluojia
kun aurinkokuntia, galakseja, asuttuja maailmoja yms. suunnitellaan ja luodaan.
Tämä ei mielestäni silti tee "Jumalasta" yhtään vähempää ihmeellistä ja suurta.
Aurinko mahdollistaa elämän planeetallamme, mutta teosofiassa aurinkoa pidetään kirjaimellisesti jumalolentona. En tiedä onko se totta, mutta se on
yksi mahdollisuus. Aurinko voisi olla aurinkokuntamme korkein olento ja osa jumalallista Taivaan Hierarkiaa. Itse en siis kuitenkaan "niele" kaikkia teosofisia opetuksiakaan sellaisenaan. Maailmassamme on hyvin paljon harhaanjohtavaa ja
väärää tietoa, joilla ihmiset vieroitetaan totuudesta.
Jumala - voisiko se olla näin?
Korkein Luova Voima/Alkulähde/Korkein Luoja--->Taivashallinto, joka sisältää mm. korkeimman persoonallisen Jumalan ja enkelihallinnot---> Taivaspalvelijat(mm. palvelevat Enkelit ja Elohimin muotojen luojana).Tuosta Taivaspalvelijoiden joukosta unohtui Pyhä Henki(tai Pyhät Henget, jotka kuitenkin ovat yhtä kuin yksi suuri Henki).
- Ugh-Olen-Puhunut
fghf.ghfh kirjoitti:
Tuosta Taivaspalvelijoiden joukosta unohtui Pyhä Henki(tai Pyhät Henget, jotka kuitenkin ovat yhtä kuin yksi suuri Henki).
Manitou on suuri henki. Älä rienaa pakana.
Oma henkioppaani on Korkean Henkisen Tason Lähettiläs Albert Jarraud, jossa Wahva Henki Sipritus Fortus vaikuttaa väkevästi. Niin wäkevä on Hänen vaikutuksensa henkioppaani kautta, ettei maallinen majani kestäisi, jos liian usein hakeutuisin henkioppaani seuraan. Siksi häneen yhteyden hakeminen on minulle harvinainen juhlahetki, mutta ehkä juuri siksi sitäkin antoisampi. - fh.f
Ugh-Olen-Puhunut kirjoitti:
Manitou on suuri henki. Älä rienaa pakana.
Oma henkioppaani on Korkean Henkisen Tason Lähettiläs Albert Jarraud, jossa Wahva Henki Sipritus Fortus vaikuttaa väkevästi. Niin wäkevä on Hänen vaikutuksensa henkioppaani kautta, ettei maallinen majani kestäisi, jos liian usein hakeutuisin henkioppaani seuraan. Siksi häneen yhteyden hakeminen on minulle harvinainen juhlahetki, mutta ehkä juuri siksi sitäkin antoisampi."Pyhä Henki" on kuitenkin eri asia kuin henkiopas. Pyhä Henki on Jumalasta eriytynyt erittäin korkean tietoisuuden omaava osa ja se on saman arvoinen kaikissa ihmisissä. Kristinopin mukaan Pyhä Henki laskeutuu ihmiseen sopivalla hetkellä, mutta itse uskon että kyse on siitä, että Henki ilmaisee itsensä sopivalla hetkellä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomi julkaisi varautumisoppaan
Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j2181831Kuhmo tekisi perässä
Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä101738Miehille kysymys
Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse531122Missä Kaisa Lepola, siellä filunki ja sekasotku
Näin se taas nähtiin, ajolähtöjen taakse on joka kerta jääneet savuavat rauniot, oli työpaikka mikä tahansa.16956TTK:sta tippunut Arja Koriseva teki erityisen teon kyynelsilmin: "Mä olen ihan järjettömän..."
Kiitos tuhannesti Tanssii Tähtien Kanssa -tansseistanne, Arja Koriseva ja Valtteri Palin! Lue lisää: https://www.suomi14927Onko telepatia totta
Epäilen että minulla ja eräällä henkilöllä on vahva telepatia yhteys. Jos ajattelen jotain hän julkaisee aiheesta jotaki74910- 45790
Nainen, olen niin pettynyt
Ehkä se tästä vielä paremmaksi muuttuu. Yritän itseäni parantaa ja antaa itse itselleni terapiaa, mutta eihän se mitään84781- 69762
Oli pakko saada sut suuttumaan
Muuten et olis jättäny rauhaan. Miks miehet häiritsee intiimeil wa viesteillä vaik kieltää niit tekemästä18752