Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

En tiedä mitä teen

Aada.j

Kävin hetki sitten terveydenhoitajalla kun epäilin masennusta olin tehnyt testejä kauan jne. Se totes jonkin laisen masennuksen murruin täysin vaikka olihan se odotettavissa en halunnut kertoo vanhemmille joten sovittiin terkkarin kanssa että se kertoo, terkkari kysyi että haluanko jotain terapiaa sanoin että ei koska olen sitä mieltä että ei kiinnosta kertoo asioita tuntemattomille jotka vielä kertoo ne vanhemmille mutta takaisin asiaa niin siis se sano et se testi tehdään sen kanssa uudestaan tän kuun lopussa jos näyttää huonompaa nii mun on mentävä sinne terapeutille muutenkin luulin hetken että kaikki helpotti kun sain melatoniinia mun unettomuuteen mutta ei. Stressaan sitä ihan liikaa ja mietin että jos jäisin pois sillon koulusta mutta äiti tajuis

7

197

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • thtthe

      Siitäkö murruit että se totesi jonkun masennuksen? Mielurit on vaan mielureita, älä ota niitä vakavasti.

    • vaitiolovelv

      terapeutin (olipa se psyk. sh/psykologi/ lääkäri/sh/ psykiatri/ terapeutti) keskustelut eivät kulkeudu vanhempiesi korviin. heillä on vaitiolovelvollisuus.

    • Ushshs

      Kyl sun kannattis jutella jolleki, et pääse muuten tost mihinkää ja se vaa pahenee.

      Terveydenhuollon hlökunnalla on kaikilla vaitiolovelvollisuus eikä ne hölise sun juttuja luvatta mihkää.

    • alone91

      hmmms on ky tää masennust aika yleistä nykyään ite oon kohta 6 vuotta ilman mitään lääkkeitä tai no oli tossa 2015 jotain pameja mutta vaan ahdistus kohtauksiin nyt sain tänä yönä itteni kasaan että varaan ajan psykiatrille jos vaikka tämän olon sais kohenettua ite oon siis 6 vuotta ollut hiljaa kaikesta mun perheelle ja mun tyttöystävälle ja oon käynnyt töissä joka päivä vaikka se nyt ei tunnu miltää tai mikään ympärillä ja kaiken kukkuraksi viime keväänä kun olin kerrankin poistunut mun kämpiltä niin eikös mut sitten ryöstetty ai että olin sen jälkeen noin 9kk käymättä töissä tai sitten missään istuin vain himas kun ei kukaan kysy multa onko kaikki hyvin niin on aika pois suljettu olo ja kun kävin psykiatrilla ja sanoin että mikään ei tunnu oikeen miltään ja en saa unta se vaan kysy istunko paljon koneel ja vastasin joo kun en se unta jotenkin se aika on saatava menee nii se vaan syytti että mun unettomuus johtuu koneesta ja kaikki muutkin ihan vitun hienoo hoitoo kirjas se jotkun imovanet mutta niistä nyt ei ollut mitään hyötyä noh taas menee yksi yö istuen koneel -.- mutta huonoja kokemuksia on tuosta psykiatresita

    • Mum27

      Mun mielestä juttelu jollekkin auttaa aina.. itsellä todettiin juuri masennus ja ahdistushäiriö, on ollut jo kauan mutta nyt hakeuduin lääkärille oloni takia. Kävin heti psykologilla ja itse ainakin koin että auttoi, on myös tärkeää jos on joku läheinen kenen kanssa purkaa tilannetta. Itsellä monta ihmistä ketkä tukena.

      • Mum27

        Mullahan siis niin etten tällä hetkellä pysty menenään töihin, sairasloma jatkuu ainakin toistaiseksi.


    • Ensiisolealalla

      Älä pelkää. Mielialan alhaisuus (lievä masennus jne.) on niin yleistä, että mikään kummajainen et sinäkään ole. Ota vain tukea ja apua vastaan. Olet tärkeä ja hyvinvointisi on tärkeää. Jos olet ala-ikäinen, tuo vaitiolovelvollisuusasia on mutkikas juttu ja sinun on hyvä kysyä siitä mahdolliselta terapeutiltasi. Ihanteellista olisi, että sinulla olisi omat käynnit, joiden sisältö pysyy täysin teidän välisenä ja salassa ja yhdessä sovitte, mitä vanhemmille kerrotaan. Muutoinhan on vaikeaa luottaa terapeutiin ja puhua vapaasti.
      Parempi nukkuminen voi hyvinkin mielialaan auttaa, mutta suosittelen, ettet valehtele tai peitä, jos oikeasti et kuukauden päästäkään voi hyvin. Ajattelen, että yksinkin me voidaan elämässä pärjätä, mutta meidän ei tarvitse! Saa tukeutua.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      81
      2087
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      23
      1798
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      19
      1677
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      21
      1480
    5. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      65
      1433
    6. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      76
      1348
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      20
      1344
    8. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1302
    9. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1274
    10. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      11
      1245
    Aihe