Tällä palstalla käsitellään jonkun verran aihetta siitä minkälaiseen rooliin mies joutuu uusioperheessä johon lapset tulee naisen edellisestä suhteesta. Osa tuntuu uskovan siihen ettei uuden kumppanin lapsia tarvitse huomioida jos nainen ilmoittaa ettei hän hae lapsilleen isää vaan itselleen miestä.
Käytännössä minkääntyyppinen uusioperheily ei ole lapsen näkökulmasta järkevää ellei samassa taloudessa asuva vanhemman uusi kumppani muodosta lapseen/lapsiin hyväksyntään ja huolenpitoon perustuvaa suhdetta.
Kiltti ja kunnollinen mies joka ei kykene tuollaisessa tilanteessa kohtelemaan kumppaninsa lapsia rakastavasti, joutaa elämään yksin oman rakastavan kätensä kanssa.
"lapsellani on jo isä"
19
262
Vastaukset
Lapsilla ei ole isää tai äitiä, jos näistä jompikumpi ei asu samassa taloudessa. Uudet kumppanit yleensä ovat jotain kummajaisia ja häiriötekijöitä lapsen elämässä. "Timppa" on aina timppa, vaikka muuttaisi lesken perheeseen.
- kilin.vittu
Liljalaakson Timppa on palstan pikkurunkkareiden sepitteellinen hahmo.
Naisten tyypillinen näkökanta ja kaikki on muka sepitettyä tarinaa, Timpan tätä uutta muijaa on ainakin kepitetty joka reikään, ennen kuin Timpan kanssa menivät yhteen.
- Sinkkumies---
Jos mies haluaa seurustella naisen kanssa jolla on lapsia niin miehen pitää toimia sijais isänä ja opettaa lapselle miten elämässä kuuluu toimia. Ei siitä mitään tule jos mies välttelee sitä lasta koska se on siinä läsnä naisen elämässä kuitenkin.
- 121212121212
Pertti-sedän kysymykseen vastaisin että tuossa ollaan vallan oikeilla jäljillä.
Jos mies asuu naisen ja lapsen tai lasten luona, hän on isänkorvike. En pysty millään kuvittelemaan miten talous jaettaisiin niin ettei miehelle tule _mitään_ lapsiin liittyviä taloudellisia tai muita velvoitteita. Jos _mitään_ velvoitteita tulee, hoitaa mies isäpuolen tonttia. Period.
Kulut pitäisi jakaa neliöiden tms mukaan niin että nainen maksaa omansa ja lastensa osan. Samoin naisen tulisi maksaa JA hoitaa lasten ruoka, vaatteet, lahjat, harrastukset, kyydit, jne. Käytännössä asuttaisiin kuin solukämpässä, jossa nainen lapset on oma yksikkönsä ja mies omansa.
Mahdollista? Käytännössä...? En oikein usko.Käytännössä on mahdollista, mutta yksikään mamma ei tuollaiseen suostu. Naiset ottavat aisurimiehestä kaiken mahdollisen hyödyn irti, erityisesti taloudellisesti. Mies on naisen mielestä ilkeä ja itsekäs sika, jos ei suostu elättämään toisen miehen äpärälapsia.
- 675465476547
super-atm kirjoitti:
Käytännössä on mahdollista, mutta yksikään mamma ei tuollaiseen suostu. Naiset ottavat aisurimiehestä kaiken mahdollisen hyödyn irti, erityisesti taloudellisesti. Mies on naisen mielestä ilkeä ja itsekäs sika, jos ei suostu elättämään toisen miehen äpärälapsia.
Liittyy sun elämään? Olet ruma 5-kymppinen mies. Et saa itseäsi nuorempia naisia. Tuon ikäisillä naisilla lapset on jo ajat sitten lentäneet pesästä.
675465476547 kirjoitti:
Liittyy sun elämään? Olet ruma 5-kymppinen mies. Et saa itseäsi nuorempia naisia. Tuon ikäisillä naisilla lapset on jo ajat sitten lentäneet pesästä.
Liittyy sillä tavalla että useampikin yh-mamma on halunnut minut aisuriksi ja elättämään toisten miesten äpärälapsia.
Mikä on ongelmasi? Jäikö iltapillerit syömättä kun noin vanne puristaa päätä?- 65465476
super-atm kirjoitti:
Liittyy sillä tavalla että useampikin yh-mamma on halunnut minut aisuriksi ja elättämään toisten miesten äpärälapsia.
Mikä on ongelmasi? Jäikö iltapillerit syömättä kun noin vanne puristaa päätä?Hah hah oksettava persenaama.. Osuiko arkaan paikkaan? :D
Ei sua ENÄÄ kukaan huoli! Ei edes aisuriksi. Ne ajat meni jo.
:D :D :D - 765467547564
super-atm kirjoitti:
Mikä on ongelmasi? Jäikö iltapillerit syömättä kun noin vanne puristaa päätä?Tämä on fakta:
" Olet ruma 5-kymppinen mies. Et saa itseäsi nuorempia naisia. Tuon ikäisillä naisilla lapset on jo ajat sitten lentäneet pesästä."
Ei mulla ole ongelmaa, jos puhun totta. :) - 65465467
En ole yh. Vituttaa vaan rumat niljakket.
- niljakepaska
65465467 kirjoitti:
En ole yh. Vituttaa vaan rumat niljakket.
No tapa sit ittes, vitun ruma niljake. Olet sisäisesti ruma ja ulkoisesti ruma. :D
765467547564 kirjoitti:
Tämä on fakta:
" Olet ruma 5-kymppinen mies. Et saa itseäsi nuorempia naisia. Tuon ikäisillä naisilla lapset on jo ajat sitten lentäneet pesästä."
Ei mulla ole ongelmaa, jos puhun totta. :)Työnnä sinä kuvitteelliset faktat pyllyysi. Olet onneton ihminen, joka yrittää tuntea ylemmyyttä väittämällä toisista sellaista mitä he eivät ole.
"Käytännössä minkääntyyppinen uusioperheily ei ole lapsen näkökulmasta järkevää ellei samassa taloudessa asuva vanhemman uusi kumppani muodosta lapseen/lapsiin hyväksyntään ja huolenpitoon perustuvaa suhdetta."
Niin ja myös käytännössä minkääntyyppinen uusioperheily ei ole miehen näkökulmasta järkevää koska mies joutuu aina samassa taloudessa asuessaan poikkeuksetta hyävksikäytetyksi lapsen/lapsien ja niiden äidin toimesta. Saa roppakaupalla vastuuta ja velvollisuuksia ilman minkäänlaisia oikeuksia ja/tai päätäntävaltaa.- runkkarit.yksin
"Niin ja myös käytännössä minkääntyyppinen uusioperheily ei ole miehen näkökulmasta järkevää koska mies joutuu aina samassa taloudessa asuessaan poikkeuksetta hyävksikäytetyksi lapsen/lapsien ja niiden äidin toimesta. Saa roppakaupalla vastuuta ja velvollisuuksia ilman minkäänlaisia oikeuksia ja/tai päätäntävaltaa."
Oma käsi paras apu. runkkarit.yksin kirjoitti:
"Niin ja myös käytännössä minkääntyyppinen uusioperheily ei ole miehen näkökulmasta järkevää koska mies joutuu aina samassa taloudessa asuessaan poikkeuksetta hyävksikäytetyksi lapsen/lapsien ja niiden äidin toimesta. Saa roppakaupalla vastuuta ja velvollisuuksia ilman minkäänlaisia oikeuksia ja/tai päätäntävaltaa."
Oma käsi paras apu.Niin, osoitapa yksikin nainen joka lähtisi suhteeseen vastaavilla ehdoilla kuin mitä likimain jokainen aisurimies joutuu lähtemään? ei varmaan löydy niin ei ole väärin vaatia tasa-arvoa noissakaan asioissa.
- jotain.rotia
Harmaaritari kirjoitti:
Niin, osoitapa yksikin nainen joka lähtisi suhteeseen vastaavilla ehdoilla kuin mitä likimain jokainen aisurimies joutuu lähtemään? ei varmaan löydy niin ei ole väärin vaatia tasa-arvoa noissakaan asioissa.
Näytä minulle mies joka ei kykene pitämään puoliaan parisuhteessa, niin minä näytän sinulle aisurimiehen.
jotain.rotia kirjoitti:
Näytä minulle mies joka ei kykene pitämään puoliaan parisuhteessa, niin minä näytän sinulle aisurimiehen.
Näytä minulle mies joka yrittää pitää puoliaan parisuhteessa sivistyneesti, siis ilman väkivaltaa niin minä näytän sinulle miehen joka pian yrittää pitää puoliaan lapsensa tapaamisoikeuksista.
- ohhoh.taas.1jännämies
Harmaaritari kirjoitti:
Näytä minulle mies joka yrittää pitää puoliaan parisuhteessa sivistyneesti, siis ilman väkivaltaa niin minä näytän sinulle miehen joka pian yrittää pitää puoliaan lapsensa tapaamisoikeuksista.
Sinä liikut jo harmaalle vyöhykkeelle, jännämiesainesta.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olen miettinyt kauan
miten reagoisin, kun näen sinut taas. Ehkä ladannut tuohon hetkeen liikaa odotuksia. Ja sitten kun lopulta olit siinä, h403706- 773504
- 1163233
- 1452777
- 1582154
Ostiko maailma sinut minulta?
Kun et enää resonoi kuin ennen. Kun et enää ihmetellen katso ympärillesi ja pohdi mitä mäen takana on? Ymmärrän ja tue202028Vanhempi mies
Jos yritän ajatella sinut pois sydämestäni, ikävä ja surullinen kaipuu tulee kaksin verroin kovempana. Olit mun unessa282002- 401659
- 671254
Minna Kuukka joutui jekuttamaan ovelasti TTK:n takia - Tästä oli kyse - Tunnustaa: "No joo, joo..."
Symppis Minna Kuukka! Minna on kyllä erinomainen valinta Tanssii Tähtien Kanssa -oppilaaksi - vai mitä mieltä olet? To261115