Joka viides jättää maksamatta

7474747

Minulla on nettikauppa ja siellä on käytössä checkoutin maksupalvelu.
20% asiakkaista jättävät tilauksen kuitenkin maksamatta.
Eli lisäävät tuotteen ostoskoriin, täyttävät nimen, osoitteen ym mutta eivät kuitenkaan maksa tilausta. Minkälainen määrä maksamattomia asiakkaita muilla verkkokauppiailla on? Olen koittanut kysyä asiaa checkoutin asiakaspalvelusta mutta sieltä en saanut mitään järkevää vastausta miksi niin moni asiakas jättää ostoksen maksamatta. Käytössä on verkkopankkimaksut, osamaksut/laskut ja luottokorttimaksuvaihtoehdot eli maksutapojen puutteesta ei ainakaan pitäisi olla kiinni.

19

671

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Myös_nettikauppa

Mulle on valmistumassa myös nettikauppa.
      Ihan tuon takia en laita korttimaksumahdollisuutta nettikauppaan.
      Laitan laskun s-postilla ja kun se on maksettu lähtee tilaus eteenpäin.
      Tai sitten postiennakolla.

• 747474

Meinaatko että kaikki ihmiset sitten maksaisivat laskun ja noutaisivat postiennakkopaketin postista? Kokekuksesta voin kertoa että niitä postiennakkolähetyksiä vasta jäikin noutamatta. Ja maksat itse jokaisesta noutamattomasta lähetyksestä kahden postimaksut sekä yhden postiennakkomaksun.

• Verkko-ostaja

Siis tarkoitatko tilannetta, jossa tilausta ei tehdä loppuun asti, vaan poistutaan verkkokaupasta kesken kaiken?
      Selviääkö verkkokaupastasi toimituskulut ennen yhteystietojen täyttämistä.
      Joissakin verkkokaupoissa joutuu ensin täyttelemään yhteystiedot ja vasta juuri ennen tilauksen vahvistamista selviää toimituskulut.
      Mikäli kokonaishinta ei sitten miellytäkään, niin tilaus jää tekemättä. Voisiko tästä olla kyse?

• Sekava-pulju

>> Minulla on nettikauppa ja siellä on käytössä checkoutin maksupalvelu.

Tuossa se syypääkin asiaan on. Chekout ei ole mitenkään hyvässä maineessa sen paremmin asiakkaiden kuin kauppiaidenkaan päässä. Ne asiakkaat jotka puljun maineen tuntee ja sen Logon nettikaupassa näkee, niin äkkiä keskeyttää ostoksensa siihen paikkaan.

• tööttööttööt

Saisko jotain lähteitä väitteellesi, että Checkoutilla on kyseenalainen maine?

• noin.se.menee

>> Joissakin verkkokaupoissa joutuu ensin täyttelemään yhteystiedot ja vasta juuri ennen tilauksen vahvistamista selviää toimituskulut.
      Mikäli kokonaishinta ei sitten miellytäkään, niin tilaus jää tekemättä. Voisiko tästä olla kyse? >>

Eiköhän tämän kirjoittaja ole useimpien tapausten kohdalla oikeassa. Minä nimittäin "syyllistyn" tuohon samaan toimintaan hyvin usein, monen eri nettikaupan kohdalla. Syy on juuri tässä: kun niiltä saakelin sivuilta ei saa tietää toimituskuluja etukäteen. Tai sitten saa tietää vain osan kuluista. Joillakin sivuilla jopa "fiksusti" kerrotaan, että sivusto laskee kaikki toimituskulut tilauksen käsittelyn yhteydessä. Siispä tilaus "käsitellään"... ja jätetään sitten lopuksi tilaamatta, jos toimituskulut tuntuvat kohtuuttomilta.

• 747474

Nettikaupassa on ilmaiset toimituskulut joten toimituskulujen suuruudesta ei ole kyse miksi asiakkaat jättävät maksutapahtuman kesken. Mistä voi johtua että niin moni asiakas ei vie tilausta loppuun asti maksamalla sitä? Kerrotko lisää tuosta checkoutin maineesta?

• Ne-20-pros-haahuilijat

Tuskin se siitä checkoutista on kysymys. Ihan saman tasoisia ne kaikki ovat, jos tekniikka vaan on satu hiottua toimivaksi ja luotettavaksi. Ja jos kauppias saa rahansa ajallaan, ilman viivyttelyitä palvelun tarjoajalta.

Joistakin ulkomaisista nettikaupoista on pakko valikoida tuotteet koriin saakka. Muuten ei saa selville tuotteiden €-määräisiä hintoja. Kotimaisista yritysasiakkaille myyvistä kaupoista taas ei selviä, että ovatko hinnat ALV:llisia vai ilman. Korin loppusummasta vasta näkee.
        Ja ne toimituskulutkin jo edellä sanottiin niidenkin takia pitää joskus tehdä "koeosto" että näkee mitä ostos oikeasti maksaisi.

Joskus taas pidin kahta istuntoa auki, toista DNA-verkkokauppaan ja toista Elisan kauppaan. Keräsin tuotteet ja asennuspalvelut ja kk-maksut ym. koriin, ja katsoin kummalta tuli edullisempi loppukorin hinnaksi. Toiselta vain tilasin lopulta.

Mietin että miksi ylipäätään vaivaat päätäsi siitä 20% haahuilijoiden joukkiosta, jolla ei oikeasti ole aikomustakaan ostaa. Eihän sinulle edes aiheudu mitään ylimääräistä hallinnollista hommaakaan tuosta, että pitäisi käsipelillä niitä keskeneräisiä tilauksia peruuttaa tms.

Nettiostelun himo ja vietti on vain joilalkin niin helvatan kova, että tykkäävät "käydä ostoksilla" ja valikoida tuotteita ostoskoreihinsa. Tavaran hamstraaminen eli ostelusairaus on samanlainen sairaus kuin peliriippuvuus tai vaikka viinan himokin.

Ostelijat tykkäävät katsella ja vaihdella koristansa ostoksia. Lopuksi ihastella kuinka "tasapainoisen" ja silti edullisen valikoiman, todella tarpeellisia tuotteita, saivat valittua ostoskoriinsa. Vahinko ettei kortilla ollut juuri nyt katetta.

Kun rahaa ei ostelijalla oikeasti ole, niin sinnehän se jää ostoskori lunastamatta. Juuri tätä samaa porukkaa ovat ne, jotka eivät käy lunastamassa Postiennakolla tilaamiaan tavaroita. Nettiostelu iltasella jostakin kivasta kaupasta, se on vaan niin kivaa.

Et sinä noilta rahaa tule saamaan, vaikka kuinka virittelisit kauppaasi. Jos edellä mainitut Toimituskuluhjen ym. asiat ovat selkeät kaupassasi. niin paree vaan keskittyä palvelemaan entistäkin paremmin sitä 80% osuutta asiakkaista, jotka oikeastikin ostavat.

• Aliisatar

Olen itsekin syyllinen tämmöiseen asiaan. Ja syynä on toimituskulut, joka näkyy vasta loppuvaiheessa.

• 747474

Kiitos "Ne-20-pros-haahuilijat" hyvästä vastauksesta.
      Itse olen ajatellut että nuo 20% jotka eivät maksa tilausta ovat yksinkertaisesti rahattomia tai luottokelvottomia eivätkä onnistu tekemään tilausta koska eivät saanutkaan tilausta osamaksulla tai huomaavat maksuvaiheessa että tilin saldo ei riitä. Aikaisemmin meillä oli käytössä toisen maksupalveluvälittäjän palvelu josta näki että mitä maksupalvelua ostaja yritti käyttää ja miksi maksu jäi kesken (esim. asiakas yritti ostaa ostaa osamaksulla mutta luotonantaja ei antanut luottoa). Nyt jää täysin arvoituksen varaan että mitä maksutapaa ostaja yritti käyttää ja miksi tuotetta ei maksettu.
      Jälkikäteen olen näiltä yrittänyt sähköpostilla kysellä että oliko tilauksen ja maksun kanssa ongelmia ja voinko olla avuksi. Hyvin harva vastaa mitään ja murto-osa vastaa ja sieltä paljastuu epävarma ostaja jonka kanssa saan vietyä kaupat loppuun asti pienen keskustelun jälkeen. Kaikille en edes jaksa lähettää kyselyä.
      Itse pidän tuota 20% määrää kuitenkin todella suurena määränä. Siksi haluaisin kuulla millainen luku teidän verkkokaupassa on? Mikäli saisin kaikki nuo 20% asiakkaista maksamaan tilauksen paranisi yrityksen tulos yli 10000 eurolla. Siksi olen yrittänyt löytää syytä että onko checkout maksupalvelussa tai verkkokaupassani jokin vika joka aiheuttaa tämän ongelman.

Mikä syy sinulla on verkkokauppojen asiakkaana lisätä tuote ostoskoriin mutta jättää tilaus maksamatta kuin suuret toimituskulut (joka ei siis tässä tapauksessa ole syynä)?

• Jaa-miksei-onnistunut

Saathan sinä teetettyä PHP-koodareilla sinne verkkokauppasi maksamisen loppuun pienen kyselytutkimuksen.

-Onnistuiko maksaminen vaivatta loppuun saakka? a) b)
        -Jos vastaavat b) että ei onnistunut, niin lisävaihtoehdoilla tiedustelet, että miten maksutapahtuma heidän mielestään sujui.
        -Ja myös tiedustelet että pitäisikö jokin osamaksulla maksamisen tms. toimia toisella tavalla.

Jonkinlainen arvontaan osallistuminen tms. voisi auttaa, että myös ne keskeyttäneet maksajat viitsivät nähdä vaivaa vastaamiseensa.

• KarhuKarjalasta

Se että muutin mieleni? Mikä nyt on yleensäkään syynä viedä liikkeessä tuote takaisin paikoilleen. "Emmä haluukaan tätä." "Mä katon muualta hintoja." "Mä ostan sieltä sen halvemman."

80% konversiohan on todella hyvä. Mä olen ollut tyytyväinen siihen että 2/3 vie tilauksen loppuun. En käsitä miksi edes mietit asiaa saatika ahdistelet ja syyllistät asiakasta jälkikäteen kysymällä. En todellakaan palaisi verkkokauppaan jossa mun käyntiäni kytätään noin.

• Ne-sanastot

Konversio ei taida olla ihan oikea sana, tässä maksuvaiheen kohdasta keskusteltaessa.
        https://fi.wikipedia.org/wiki/Konversio-optimointi

Konversiot, eli kaupassa käyneiden ja sieltä ostaneiden osuus on yleensä parin prosentin luokkaa. Eikä siis mitään tuollaisia 66...80% lukemia.

• Einoinvoi

Valitse joku muu kuin Checkout maksupalvelu.

Maksut myöhässä ja ei kunnollista asiakaspalvelua.
      Vastaukset saattavat kestää kuukausia ja vika tuntuu olevan aina yrittäjässä.

• Pankkiirin-varmaa

Osuuspankkiryhmän Checkout on aina varma ja luotettava maksuvälinekumppani.

• Amatöörejäovat

Jep.
      Vastaus kesti yli kaksi kuukautta heiltä.......
      Ei heissä mitään vikaa ole.
      Joko siellä on liian vähän asiakaspalvelijoita tai sitten ne on vaan tyhmiä.

• Yrittäjänarkea

Tilitysraportti tosiaan checkoutilla on aika alkeellinen.
      Tekee paljon yrittäjälle töitä jos haluaa tarkistaa onko kaikki maksut varmasti tullut.
      Jos myy paljon niin tämä tarkistaminen lähes mahdoton.

Nimikin ei oikein sovi suomalaisen suuhun eli senkin takia osa varmasti oelästyt ja lopettaa ostokset, missä kyseinen maksutapa.

• mettikauppaaJoRiittä

On yli 15 vuotta kokemusta nettikaupasta ja kuten edesmennyt äitini minua opasti, että ihmisen mieli muuttuu kun perskarva kääntyy.
      Ei nämä kesken jättävät ole mitään oikeita ostajia, he haluavat vain kokea ostamisen hurmion.
      Joskus laskua käyttäessäni tuli viikonloppuisin ihan päättömiä yhdistelmiä ja soittaessani heille asiasta he hämmästelivät toimiaan, eli olivat tukevasti humalassa. Poste restante väen tilauksiin ei kannata reagoida ollenkaan laskutuksen ollessa käytössä.

Postiennakko tulee kuten tässä jo mainittiin todella kalliiksi kaikkien noutamattomien pakettien takia.

Olen käyttänyt muutamia vuosia paypalia ja se toimii hyvin. Asiakkaan peruessa palautan paypalin kautta rahat ja paypalkin luopuu provikastaan.

• Paskamikäpaska

Checkout vei ainakin multa rahat ja tuote jäi saamatta, kun verkkopankin sivulta piti tulla takasin kas kun tuli 402 not found. Rahat meni tilaus jäi kesken.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ensi kesänä

Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta
      Ikävä
      66
      3422
    2. Tukalaa kuumuutta

Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh
      Ikävä
      46
      3242
    3. Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.

Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa
      Kotimaiset julkkisjuorut
      142
      3068
    4. Sinä, ihastukseni

Mitä haluaisit tehdä kanssani ensimmäisenä?
      Ihastuminen
      50
      2663
    5. Tiedät ettei tule toimimaan.

Mielenterveys ei kummallakaan kestä.
      Ikävä
      31
      1983
    6. Okei, myönnetään,

Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘
      Ikävä
      27
      1880
    7. Onko kaivatullasi

himmeä kuuppa?
      Ikävä
      48
      1646
    8. Mihin hävisi

Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä
      Iisalmi
      87
      1555
    9. Et siis vieläkään

Et ilmeisesti ole vieläkään päässyt loppuun asti mun kirjoituksissa täällä. Kerro ihmeessä sit, kun valmista 😁 tuskin k
      Ikävä
      40
      1445
    10. On jo heinäkuun viimeinen päivä.

En taida nähdä sinua koskaan.
      Rakkaus ja rakastaminen
      39
      1350
    Aihe