jättääkö vai tukee peliriippuvaista

PiiaS

Ilmeni,että mieheni on pelannut useita satoja euroja nettipeleihin....meillä on omat tilit,joten en ole kontroloinut hänen rahavirtaansa....liitonrahoista pelaa itse ollessani töissä ( mies työtön)...meikäläinen painaa niskalimassa töitä,että saisin pienen velkani maksettua mahdollisimman nopeasti ja mitä tekee tämä...pelaa,pelaa ja pelaa...olenkin ihmetellyt miksi kuukaudessa on jäänyt tosi vähän rahaa elämiseen...noh kuitannut sen vaan sillä,että on tullut elettyä normaalia leveämmin...siihen on uskonut..mutta nyt jälkeen päin ajateltuna...niukastihan tässä on menty...tarjousruokia yms....nyt on taas miehen rahat loppu ja loppukuukausi pitäisi elää meikäläisen rahoilla....ja paskat..ottaa niin päähän,että en tiedä kuinka toimisin....ostanko kaapin täyteen makaroonia ja jauhelihaa,että ukko pärjää loppukuun ja itselleni ostan mieluisia ruokia..tai syön töissä...viime yö meni miettiessä onkohan ne pari laskua miehen toimesta maksettu...huoh...kysyin asiaa...on hoitanut..kuulemma...vaadinko näyttämään tiliotteen?valehdellut,että oli pudottanut rahaa kauppareissulla...ei,ei ja ei...oli pelannut ray:n pelejä....kuinkahan paljon mahtaa vielä tulla valheita? Ilmottautui peliriippuvaisten kokoukseen...saa nähdä meneekö edes...kuinka voin luottaa?tekis mieli lähteä yksikseen ajatuksieni kanssa johonkin...ennen kun räjähdän lopullisesti...

12

359

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jätä.Jätä.Jätä

      Aina jos on pieninkin mahdollisuus jättää kumppaninsa, niin kannattaa jättää. Yhteiskunta järjestää upeat puitteet eronneille ja voi elää valtion rahoituksen varassa kuin KROISOS loppuelämänsä ajan.

      Välillä on silti hyvä solmia väliaikainen parisuhde, että voisi jättää uuden kumppanin. Ikinä ei kannata tukea toista vaan aina jättää. Tuon nyrkkisäännön kun muistaa, niin hyvin menee.

    • Hätähuuto

      Satoja euroja?
      No onneksi aika kevyessä sarjassa vielä painii.
      Itse päätöksesi teet. Muista silti että meille itsellemme tämä on kertaa miljoona suurempi helvetti, teet miten teet.

      • Sehätähuuto

        Veikkaisin että omat tappiot elämän varrelta lähempänä 300000 kuin 200000.

        Jee


    • maikkiesteri

      Tiedä sitten kuinka paljon mennyt pelaamiseen...pelaaja se tietää ihan itse...pelaaminen ei varmaankaan lopu jättämällä vaan tukemalla...samahan koskee päihderiippuvaista...

    • pakene

      Ei se siitä helpotu. Älkää ainakaan lapsia hankkiko. Pelaaminen sairastuttaa vielä sutkin. Riippuvaisen rinnalla elo on helvettiä.

    • Hei PiiaS

      Olen pahoillani tuosta tilanteesta, jonka keskelle olet joutunut. Kurjaa! Sanoisin ensimmäisenä, että älä tee nopeata päätöstä. Mieti rauhassa. Hae itsellesi apua. Ainakin puhelun verran. Soita Peluuriin, arkisin klo 12 - 18, ilmaiseksi. Siellä osataan kuunnella, kysellä ja tukea sekä löytyy tietoa, mikä olisi sinulle lähin paikka, jossa voit saada tukea. Läheinen hyötyy myös tuesta, vaikkei yhteinen elämä jatkuisikaan. Kannattaa tutustua ja lukea ja kysellä asiasta, joka on kovin yleinen ongelma maassamme tällä hetkellä, kun kerran elämä toi eteen tämän jutun, jota kukaan ei omalle kohdalleen tahtoisi.

      Toivottavasti miehesi tosiaan menee avun piiriin. Hänellä on vaikeata myös. Peliongelmaiset menettävät paljon; moni menettää työnsä ja läheisensä, kotinsakin ehkä sekä mielenterveytensä. Tilalle tulee velat, yksinäisyys, itseinho ja syyllisyys sekä häpeä... Pelitön elämä on kuitenkin mahdollista, vaikka se voi olla joillekin pitkä ja kivinen tie. Oma halu lopettaa on tietysti se ensimmäinen ja tärkein askel, sen jälkeen kun on myöntänyt itselleen olevansa peliriippuvainen.

      Niin kauan kuin olette yhdessä, kannattaa tehdä selkeät sopimukset rahan käyttämisestä ja ihan totta kannattaa pyytää kuitit kaikesta mitä hän maksaa. Joskus jopa kaupassa käymisestä. Sopimusten teko ei välttämättä ole helppoa, siinä voi olla epäsopua ja syytöksiä. On hyvä yrittää sopia ne rauhallisena ja hyvänä hetkenä ja ihan vaikka kirjoittaa paperille.

      Huolehdi itsestäsi ja omasta jaksamisestasi,
      Pirkko-pappi

    • Autalähimmäistä

      Ei silloin toista rakasta jos jättää heti kun ongelmia tulee. Miehesi on sairas! Auta ja ole tukena!

      • pakene

        Tämä on ihan sontaa. Minä puhun sillä kokemuksella, että olen 15 vuotta ollut peliriippuvaisen rinnalla. Viimeisin tempaus oli se, että kun pelihimo iski ja piti saada tekosyy. Niin minua henkisesti pahoinpideltiin, haukuttiin, uhkailtiin lyödä, huudettiin, raivottii. Huokauksenikin oli syy alkaa raivoamaan. Tätä jatkui niin pitkään, että minut saatiin siihen pisteeseen, että nostin käteni ylös ja totesin tyypin saavan tehdä ihan mitä lystää. SE oli sitten 20 000€ (Tällä kertaa. Välillä on ollut 5000€ ja välillä 50 000€). Nyt on taas lapsilla nälkä ja itkevät, että pelkäävät että minua satutetaan. Eivät uskalla poistua kotoa. SIIS JUOSKAA KARKUUN, KUN PELIRIIPPUVAISEEN TÖRMÄÄTTE. SE ON ÄÄRIMMÄISEN HARVINAISTA, ETTÄ NE MUUTTUVA. Teoriassa mahdollista, mutta käytännössä erittäin poikkeuksellista.


      • paha.tilanne
        pakene kirjoitti:

        Tämä on ihan sontaa. Minä puhun sillä kokemuksella, että olen 15 vuotta ollut peliriippuvaisen rinnalla. Viimeisin tempaus oli se, että kun pelihimo iski ja piti saada tekosyy. Niin minua henkisesti pahoinpideltiin, haukuttiin, uhkailtiin lyödä, huudettiin, raivottii. Huokauksenikin oli syy alkaa raivoamaan. Tätä jatkui niin pitkään, että minut saatiin siihen pisteeseen, että nostin käteni ylös ja totesin tyypin saavan tehdä ihan mitä lystää. SE oli sitten 20 000€ (Tällä kertaa. Välillä on ollut 5000€ ja välillä 50 000€). Nyt on taas lapsilla nälkä ja itkevät, että pelkäävät että minua satutetaan. Eivät uskalla poistua kotoa. SIIS JUOSKAA KARKUUN, KUN PELIRIIPPUVAISEEN TÖRMÄÄTTE. SE ON ÄÄRIMMÄISEN HARVINAISTA, ETTÄ NE MUUTTUVA. Teoriassa mahdollista, mutta käytännössä erittäin poikkeuksellista.

        Huh Huh. Paha tilanne, taitaa olla pakko saada pelaaja jonnekin terapiaan. Tuollainen pelaaminen ja kaikki muut ikävät liitännäis-jutut voivat olla oireita vaikka mistä mielenterveyden ongelmista. Turvakotiin, jonka jälkeen uusi asunto muualta?


      • pakene

        En minä ole mikään poikkeustapaus. Kyllä tämä peliriippuvaisten läheisten elämä on juurikin tätä. Ainakin kaikkien vertaisryhmien perusteella. Me riippuvaisten läheisest vaan niin kovin helposti uskomme näitä kaikkia riippuvasiten puolestapuhujia, jotka kannustavat jatkamaan ja jaksamaan. Monesti myös meidän oma maailmankuvamme vääristyy -Tämä tapahtuu kaikkien riippuvaisten läheisille pidemmällä tähtäimellä. Pahintahan on se, että riippuvainen ihminen voi olla mitä rakastettavin silloin, kun asiat ovat kunnossa. Pelaaja voi käydä terapiassa ja tehdä vaikka mitä ja lupailla tyhjiä. Tilanne nollaantuu, kun riippuvuus nostaa päätään.


    • 36780

      Olen peliriippuvainen. Olen eronnut, muista syistä.
      Mutta jos nyt mietin miten olisin toivonut puolisoni toimivan..
      Hän tiesi ongelman mutta jätti silti kaiken taloudenpidon minulle. No perseelleenhän se meni. En syytä, mutta mietin tosiaan pelaajan kannalta.
      Toivon että olisi ottanut ihan kaiken taloudenpidon itselleen. Kaiken. Silloin en yksinkertaisesti olisi voinut pelata. Lopulta ajan ei tarvi olla ihan hirveän pitkä kun näin pitäisi toimia. Veikkaisin muutaman kuukauden.
      Sen jälkeen tarkkailen. Ja myöhemmin "pistokokein".

      • pakene

        Mietipä tarkempaan. Peliriippuvainen katumuksen hetkellä luovuttaa ja tyrkyttää taloudenpitoa toiselle. Kun pelikoneenkuvat alkavat välkkyä silmissä, niin taloudenpitäjän elmästä tehdään niin helvettiä, että hän luopuu taloudenpidosta. Siinä uhotaan, kiristetään, varastetaan. Keinot on loputtomat. Ja tämä 15 vuoden kokemuksella. Pelaaja pelaa. Kun himo iskee, niin mikään ei pidä. -Ja taukoa voi olla jopa pari vuotta. Sitten taas mennään. Älkää lässyttäkö tätä paskaa. Kyllä pelajaa näyttää kautumusta ja vetoaa sääliin ja keksii vaikka mitä, kun apua pitäs saada. Sitten kun sitä pitäisi ottaa vastaan, niin kyllä muuttuu ääni kellossa. Ja tämä minun tapaukseni ei ole edes millään tavalla poikkeuksellinen. Ennemminkin säännönmukainen. Lopettakaa lässytys. Tehkää jotain ittellenne. Menkää vaikka sinne hirteen, jos ei piru vie muu auta!!! Kyllä itketään, että itsellä on tuskanen olo. Voi perkele, kun tajuiaisitte, miten ihmiset teidän ympärilläni kärsii. Meillä ihan kolmessa sukupolvessa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      333
      3261
    2. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      225
      2017
    3. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      59
      1622
    4. Tiesitkö? Farmi Suomi Kirsikka Simberg on tämän julkkisnaisen tytär - Katso tyrmäävät mallikuvat!

      Oho, aikamoinen ylläri. Tiesitkö?! Kirsikka Simberg on yksi tämän kauden Farmi Suomi -kisaajista. Hänellä ei ole tuttu t
      Suomalaiset julkkikset
      5
      1447
    5. Kaipaaville

      Kerro sun tunteesi ja ajatukset tähän jos et uskalla irl!
      Ikävä
      82
      1329
    6. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      284
      1243
    7. Miten haluaisit

      Että reagoisin jos näkisin sinut nyt?
      Ikävä
      81
      1074
    8. Sinua tulen kyllä ikävöimään pitkään nainen

      mutta oli pakko tehdä päätös oman mielenrauhan vuoksi. Toivottavasti saat elämältä kaiken mitä haluat.
      Ikävä
      52
      1061
    9. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      81
      1018
    10. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      146
      888
    Aihe