940 kellon sähkönkulutus

Espanjassa-makoilua

Paljonkohan kello kuluttaa akkua? Olen hieman yli 3 viikkoa etelässä ja auto on kylmässä hallissa (osittain halli on maan alla) Helsingissä. Akku on hyvää merkkiä ja vaihdettu alle 2 kk sitten. Se on varmasti melko hyvässä latauksessa, koska ajoin sillä 120 km mökiltä Helsinkiin muutama päivä ennen etelän lomaani. Ajattelin ottaa toisen akun kaapeleista irti, mutta sekin homma unohtui tehdä.
Käsijarru ei tietenkään ole päällä, eikä mitään sähkölaitteita paitsi kello.

9

213

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Näin_se_on

      Turhaa se olisikin ollut akun kenkä irroittaa. Tuollinen seisonta ei vaikuta yhtään mitään.

    • LomailevaVolvoilija

      Jos etelään lähtee, pitääkö kello asettaa kesäaikaan?

    • naksnaks

      Viisari kello vie enempi sähköä, kuin digitaalinen!

    • E220_CDI

      Seittenneliskanttinen kesäauto käynnistyy vielä kuukausien seisonnan jälkeen.

    • espanjassa-makoilua

      vika löytyi ajovalot olivat olleet päällä

      • Espanjassa-makoilua

        Kuka perkele on täällä ennustaja. Itse en edellistä viestiä kirjoittanut.

        Kirjoitan tätä Espanjassa.
        Sittenhän näen akun tilanteen kun palaan takaisin ti 7.3. alkaneen vuorokauden puolella. Nukun pitkään ja sitten mietin, pitäisikö tehdä joku kunnon ajolenkki.
        Täällä on ainoat ylimääräiset makuut olleet sen takia että torstaina alkoi flunssa. Alussa tuskin huomasin flunssaani, mutta nyt on ollut wc-paperiarkista tehdyt tulpat sieraimissa. Tämän keksinnön muistin ottaa vasta pari tuntia sitten käyttöön. Taitaa jo alle tunnissa tulpat olla läpimärät. Täytyy nyt vaihtaa sieraintulpat.

        Vanhanajan viisarikellohan tuossa on, tietysti sähköllä käyvä.

        Kiitos viesteistä muille kuin tuolle kaksoisolennolleni, joka on vastannut puolestani aamupäivällä.


    • Vanhavolvo

      Minun 940 värjötteli viime talvena muun onnettomuuden takia seitsemän viikkoa kesämökin pihassa. Kello kävi mutta tuo aika ei vaikuttanut käynnistymiseen mitenkään. Lähti pikkupakkasesta ihan samalla tavalla kuin muulloinkin, kun saatiin omistaja ensin ajokuntoon.

      • Espanjassa-makoilua

        Ajelin Volvollani ekan kerran Espanjan reissuni jälkeen eilen.
        Mitää ongelmia ei ollut, onhan tuossa vain pari kk vanha laatuakku.


    • huoliPyllyyn

      Noin vanhoissa autoissa ei seisottaminen aiheuta mitään ongelmia jos akku on kunnossa. Ihan näissä uudemmissa on kait ollut jotain jos auto on seissyt kuukausitolkulla, ei tiettävästi kuitenkaan Volvoissa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      69
      1900
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      164
      1509
    3. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      90
      1288
    4. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      125
      1275
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      49
      1200
    6. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      270
      1009
    7. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      75
      962
    8. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      107
      925
    9. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      109
      881
    10. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      47
      733
    Aihe