W7,8 tai 10:n lataus kätevästi

köhkerö

10

160

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • En luottaisi sivustoon. 1) Niiltä voi tulla haittaohjelmia ja tod. näk. kaikki ohjelmat on täynnä viruksia. 2) Tuo ISO saanut yhden tähden.

      • köhkerö

        Mutta on tuo nyt kumminkin vanha tunnettu sivusto, ja siinä on 92 antanut 5 pointsia..en tiedä mitä tarkoitat yhdellä tähdellä..?


      • No mutta miks lataa tuolta ku Windowsinkin sivuilta itse ainakin oon saanut ladattua? ;)


      • köhkerö
        Sumor kirjoitti:

        No mutta miks lataa tuolta ku Windowsinkin sivuilta itse ainakin oon saanut ladattua? ;)

        Niin mutta Seiskan lataus sieltä edellyttää nähdäkseni lisenssikoodin syöttämistä etukäteen?


      • köhkerö kirjoitti:

        Niin mutta Seiskan lataus sieltä edellyttää nähdäkseni lisenssikoodin syöttämistä etukäteen?

        Niinja miten se sitten laillisesta näkökulmasta olisi ongelma?


    • debiantestingxfce

      Parempi tietokone asentamalla paras käyttis:
      https://www.debian.org/devel/debian-installer/
      Valitse netinstaller ja siinä Debian Desktop ja Xfce. Ota käyttöön Whisker menu plugin.

      Nvidia näytönohjaimen ajuri lataa nvidian sivuilta, muut ajurit ovat vakiona ja ovat hyviä. Amd gpuohjaimelle voi joutua asentamaan tuoreen firmwaren ja kernelin:
      Kopsaa roottina ohjaimesi firmware /lib/firmware/amdgpu hakemistoon osoitteeesta:
      https://people.freedesktop.org/~agd5f/radeon_ucode/
      Kernelipaketin luonti, anna kommennot:
      su root
      apt-get install build-essential fakeroot sudo gdebi
      exit
      git clone -b drm-next-4.11-wip git://people.freedesktop.org/~agd5f/linux
      Kopioi /boot hakemistosta config- tiedosto linux hakemistoon nimellä .config. Liitä kaikki laitteesi tietokoneeseen ja anna komennot:
      make localmodconfig
      export CONCURRENCY_LEVEL=4
      fakeroot make-kpkg --initrd kernel_image
      Asenna uusi kernelipaketti Gdebi ohjelmalla.

      Synaptic ohjelmalla asennat ja päivität silloin kun huvittaa ja vaihda repository asetuksessa stretch->testing. Debian testing Xfce toimii monta kertaa nopeammin ja vakaammin kuin mikään käyttöjärjestelmä ja on helpompi käyttää, esim desktopia voi säätää miten huvittaa ja Synapticilla voi asentaa ja poistaa monta ohjelmaa samalla kertaa. Muiden käyttöjärjestelmien käyttö on odottelua

      • complic

        No jo on hankalaksi tehty- huh;(; itse asentamani distrot ovat menneet melkein itsestään, kun vain osion valitsee..


      • debiantestingxfce

        Siis mikä on hankalaa? Selkeän ohjeen kirjoitin. Distrojen pakkaamat gpu ajurit ovat usen vanhoja ja poistamienen hankalaa monien pakettien takia. Tuoreen nvidia ajurin saa nvidian sivulta ja asennus selkeäá yhden .run tiedoston avulla.

        Jos on uusi Amd:n gpu tai haluaa käyttää amdgpu ajuria GCN 1.0-1.1 korttien kanssa, niin custom kerneli on ainoa vaihtoehto. Vakio kernelien amdgpu koodi on vanhaa ja keskenkeräistä.

        Toimistokäyttöön Debian oletusajurit ovat toimivia, mutta pelaaminen vaati tuoreimmat ajurit, eli nvidialla nvidian sivulta ja amd:lle wip kerneli ja tuorein Mesa Oibaf ppa yakkety version avulla.


      • complic
        debiantestingxfce kirjoitti:

        Siis mikä on hankalaa? Selkeän ohjeen kirjoitin. Distrojen pakkaamat gpu ajurit ovat usen vanhoja ja poistamienen hankalaa monien pakettien takia. Tuoreen nvidia ajurin saa nvidian sivulta ja asennus selkeäá yhden .run tiedoston avulla.

        Jos on uusi Amd:n gpu tai haluaa käyttää amdgpu ajuria GCN 1.0-1.1 korttien kanssa, niin custom kerneli on ainoa vaihtoehto. Vakio kernelien amdgpu koodi on vanhaa ja keskenkeräistä.

        Toimistokäyttöön Debian oletusajurit ovat toimivia, mutta pelaaminen vaati tuoreimmat ajurit, eli nvidialla nvidian sivulta ja amd:lle wip kerneli ja tuorein Mesa Oibaf ppa yakkety version avulla.

        Selkeä toki, mutta miksi noin monta operaatiota...en ole koskaan TARVINNUT..:)


      • debiantestingxfce kirjoitti:

        Siis mikä on hankalaa? Selkeän ohjeen kirjoitin. Distrojen pakkaamat gpu ajurit ovat usen vanhoja ja poistamienen hankalaa monien pakettien takia. Tuoreen nvidia ajurin saa nvidian sivulta ja asennus selkeäá yhden .run tiedoston avulla.

        Jos on uusi Amd:n gpu tai haluaa käyttää amdgpu ajuria GCN 1.0-1.1 korttien kanssa, niin custom kerneli on ainoa vaihtoehto. Vakio kernelien amdgpu koodi on vanhaa ja keskenkeräistä.

        Toimistokäyttöön Debian oletusajurit ovat toimivia, mutta pelaaminen vaati tuoreimmat ajurit, eli nvidialla nvidian sivulta ja amd:lle wip kerneli ja tuorein Mesa Oibaf ppa yakkety version avulla.

        make localmodconfig on minulle vieras. Olen yleensä käyttänyt make oldconfig. Joskus vielä make menuconfig. Kyllä make install ja make modules_install asentaa kernelin. Voihan siitä paketin tehdä jos haluaa. Lataaja pitää muistaa päivittää.

        Debian kyllä vakaa. Nopeudesta voi olla montaa mieltä. Vaikka kuinka kääntäisi ohjelmat sopivilla prosessorikohtaisilla optioilla nopeuden lisäys melko pieni. Tosi raskaat työt nopeutuu kun saadaan näytönohjaimen rauta avuksi. Nvidian ajuri auttaa tässä ja sen asentaminen on tehty hankalaksi. Jo kuvien editointi voi olla tuskallista ilman OpenCL:n apua.

        Jos haluaa pelata on parempi jättää Debian väliin.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka tai ketkä tappo eilen?

      Kenet ja miksi?
      Varkaus
      51
      2182
    2. Arvostele kaivattusi

      ulkonäköä, asteikolla 1-10. Perustelut myös 🧢
      Ikävä
      49
      856
    3. Mitä teet mies?

      Oletko jonkun naisen kanssa? 😞
      Ikävä
      85
      854
    4. Kuka varasti Sisun rahat

      Kun lukee Sisun pöytäkirjaa, niin kuka on se, joka on varastanut Sisun rahat?!
      Sysmä
      9
      765
    5. Mikä sai sinut ajattelemaan mies...

      Ettet riittäisi minulle?😔
      Ikävä
      67
      703
    6. Miten sulla on niin kaunis

      Ääni. Sellainen rauhoittavan vangitseva, jolloin aika kuin hidastuu. Ihmettelen sua vielä aika paljon. Lähes joka aamu t
      Ikävä
      35
      701
    7. Ajattelen sinua

      vain. Ihoasi vasten ihoani, huuliasi huulillani, sormiasi vartalollani... Olen katkera elämälle siitä että se antoi sinu
      Ikävä
      27
      620
    8. Luulet olevasi pidetty

      Luulet olevasi pidetty ihminen ja tärkeä monille. Oikeasti et ole! Kukaan EI oikeasti sinua jeesaa, kun tarvitset olkap
      Ikävä
      81
      504
    9. Miten murun juhannus meni

      ❤️🤗 Muistithan olla kiltisti 😁😘
      Ikävä
      43
      497
    10. Porukkaa ku pipoa

      Olipas iloinen yllätys kun kiertelin ja kaartekin autolla koko päivän pitkin ähtäriä joka paikassa väkeä, leirintäalueel
      Ähtäri
      28
      479
    Aihe