Kuinkahan kauan Asus-pöytäitietokone kestää tavallisessa käytössä?
Kone on tämä: Stationär familjedator med generöst lagringsutrymme.
Tietoneen kesto
19
363
Vastaukset
- windsucs
ASUS M32BF-NL018T
Kai tuollainen 37 vuotta kestää. Vähintään 4v.
- ostoaikeissa
Tuo vähintään 4v. on jaa, aika vähän.
Täällä jotkin kritisoivat Asuksen pöytkonetta, mutta mulla on ollut Asus-läppäri jo neljä vuotta ja hyvin se pelaa. En aio siitä kyllä luopua. Se sai silloin testeissä parhaat pinnat, siksi ajattelin samaa merkkiä myös pöytäkoneeksi.
Olenkohan todellakin väärässä? - iugyfvy
ostoaikeissa kirjoitti:
Tuo vähintään 4v. on jaa, aika vähän.
Täällä jotkin kritisoivat Asuksen pöytkonetta, mutta mulla on ollut Asus-läppäri jo neljä vuotta ja hyvin se pelaa. En aio siitä kyllä luopua. Se sai silloin testeissä parhaat pinnat, siksi ajattelin samaa merkkiä myös pöytäkoneeksi.
Olenkohan todellakin väärässä?"Olenkohan todellakin väärässä?"
Tuskin, jos ostat testi-voittajan jatkossakin.
- heikkolaatua
Asuksen emolevy kestää nippa nappa takuuajan. Yli kaksi vuotta on Asukselle jo jatkoaikaa.
- LISÄÄ-KOMMENTTI
Jos laitat siihen linuxsin, niin isältä pojalle, jos taas laitat windowsin niin juuri ja juuri kerkiät maksaa kaikki kuukausierät.
- hhhppp
HP pöytäkone Linuxilla on kestänyt jo 8v.
- fsaah
Ihan tuurista kiinni. Joku yksilö hajoaa jo ensimmäisenä päivänä, toinen ruksuttaa vielä 15 vuoden päästäkin.
Pöytätietokoneessa on tietysti se etu läppäriin nähden, että osia pystyy vaihtamaan helpommin, eikä tarvitse välttämättä koko konetta vaihtaa.- nilpe.r
Muutaman rikki menneen Asuksen emolevyn vaihtaneena olen tullut siihen tulokseen, että mielummin vaihdan merkkiä kuin alan enää purkamaan ja kerimään konetta kasaan.
- Kyll.asus.kestää
nilpe.r kirjoitti:
Muutaman rikki menneen Asuksen emolevyn vaihtaneena olen tullut siihen tulokseen, että mielummin vaihdan merkkiä kuin alan enää purkamaan ja kerimään konetta kasaan.
Vanhassa xp koneessa asuksen emolevy käytössä, joka on noin 12v. vanha. (bios date 2005) Eli ihan hyvin on asus kestäny lähes päivittäistä käyttöä.
- nilpe.r
Kyll.asus.kestää kirjoitti:
Vanhassa xp koneessa asuksen emolevy käytössä, joka on noin 12v. vanha. (bios date 2005) Eli ihan hyvin on asus kestäny lähes päivittäistä käyttöä.
Vanhat Asukset kestivätkin hyvin. Sen vuoksihan niitä tuli hankittua yhä uudelleen ja uudelleen. Mutta kun kaksi aivan erityyppistä emolevyä hajosi lyhyen aikavälin sisään, niin oli aika tehdä johtopäätökset.
- mallit_pöytään
nilpe.r kirjoitti:
Vanhat Asukset kestivätkin hyvin. Sen vuoksihan niitä tuli hankittua yhä uudelleen ja uudelleen. Mutta kun kaksi aivan erityyppistä emolevyä hajosi lyhyen aikavälin sisään, niin oli aika tehdä johtopäätökset.
"Mutta kun kaksi aivan erityyppistä emolevyä hajosi lyhyen aikavälin sisään, niin oli aika tehdä johtopäätökset."
Ja mistähän Asus emolevy malleista oli sitten tarkalleen kyse, mitkä kämähti sinulla ennen aikojaan? - Nubbins
nilpe.r kirjoitti:
Vanhat Asukset kestivätkin hyvin. Sen vuoksihan niitä tuli hankittua yhä uudelleen ja uudelleen. Mutta kun kaksi aivan erityyppistä emolevyä hajosi lyhyen aikavälin sisään, niin oli aika tehdä johtopäätökset.
Oli siis aika tehdä johtopäätökset, että?
Poweri on rikki . . . - ggsegseg
"Ihan tuurista kiinni. Joku yksilö hajoaa jo ensimmäisenä päivänä, toinen ruksuttaa vielä 15 vuoden päästäkin."
Tämän hyvän tai huonon tuurin yleisyyden määrittelee myös malli kohtainen laatu.
- sukat_pyörii
Olette te nörtit hassuja. Blondeilla aivan sukat pyörii jaloissa tietokonevitsejä kuunnellessa.
- amarit
Kannattaisiko siirtyä yhden koon sukahousuihin?
- win_tuhoaa
Näppäimistö hajoaa linuxin käytöllä ensimmäisenä, normaali kulumisella. Jos on windows niin emolevy ym. komponentit särkyy ensin.
- 102030405060
Jos se hyvä yksilö on, niin eiköhän se sen 5 vuotta ainakin kestä.
Kiintolevyt on kulutustavaraa . . .
Muiden komponenttien kestoon vaikuttaa laatu, lämpötila, käyttö, jne. Emolevyn konkat usein ongelmana. Jos ne on tehty halvoista ja/tai ovat kuumuudelle alttiina käyttöaika voi jäädä lyhyeksi. On televisioitakin joissa "suunnitteluvirhe" joissa konkkia sijoitettu jäähdytyslevyn viereen. Se takaa, että TV hajoaa pian takuun jälkeen. Ongelman ympärille on kehittynyt pieni bisnes. Kondensaattori on halpa osa, mutta sen vaihtaminen vaatii osaamista. Emolevyissä harvemmin kannattaa. Emolevy, prosu, muistipiirit kestävät kauan jos ne ovat niin suunniteltu. Pöytäkone kannattaa imuroida vuosittain ja tuulettimet vaihtaa ajallaan. Kone voi hyvinkin kestää 10 v. Tuuletin joka täynnä pölyä ja ei pyöri kunnolla voi rikkoa koneen. On koneet syttyneet palamaankin.
Jonkun pienen vian korjaamisen hintahaitari on iso. Merkkikorjaamo voi sanoa, että osta uusi ja veloittaa arvioinnista. Toinen korjaamo voi vaihtaa sen konkan (arvo 50 senttiä) kympillä parilla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 432092
- 49846
- 85844
Kuka varasti Sisun rahat
Kun lukee Sisun pöytäkirjaa, niin kuka on se, joka on varastanut Sisun rahat?!7721Miten sulla on niin kaunis
Ääni. Sellainen rauhoittavan vangitseva, jolloin aika kuin hidastuu. Ihmettelen sua vielä aika paljon. Lähes joka aamu t35701- 64648
Ajattelen sinua
vain. Ihoasi vasten ihoani, huuliasi huulillani, sormiasi vartalollani... Olen katkera elämälle siitä että se antoi sinu27610- 43487
Porukkaa ku pipoa
Olipas iloinen yllätys kun kiertelin ja kaartekin autolla koko päivän pitkin ähtäriä joka paikassa väkeä, leirintäalueel28479Luulet olevasi pidetty
Luulet olevasi pidetty ihminen ja tärkeä monille. Oikeasti et ole! Kukaan EI oikeasti sinua jeesaa, kun tarvitset olkap78477