Hei mummot ja vaarit. Kun teillä on useampi, lähes samanikäinen lapsenlapsi niin jaatteko aikaanne heille tasapuolisesti vai nousevatko toiset yli muiden?
Tasapuoliset isovanhemnat
7
199
Vastaukset
- mummux
Tarpeitten ja mahdollisuuksien mukaan jaetaan. Lähellä asuvia voi tavata useammin kuin kauempana asuvia, ja sairaana olevaa hoitaa enemmän kuin terveitä. Sellaista elämä on.
- Tapauskohtaisia
Riippuu lasten vanhemmista. Kuinka usein he tulevat mummilaan, pyytävätkö/tarvitsevatko lapsenlikkaa, haluavatko he mummin hoitamaan vai sen toisen mummin, serkun, naapurin?
Eivät tällaiset asiat ole kaavamaisia sulle-mulle-asioita.
Näitä asioita eivät päätä lapset eivätkä isovanhemmat.- mummux
Kyllä isovanhemmat päättävät ihan itse ajankäytöstään ja siitä, ketä haluavat hoitaa. Lasten vanhemmat voivat toki esittää ehdotuksia ja pyyntöjä.
- jostarkkojaollaan
mummux kirjoitti:
Kyllä isovanhemmat päättävät ihan itse ajankäytöstään ja siitä, ketä haluavat hoitaa. Lasten vanhemmat voivat toki esittää ehdotuksia ja pyyntöjä.
Vanhemmat päättävät kenet huolivat lasta hoitamaan ja milloin lasta on tarpeen hoitaa. Isovanhempi sitten päättää, jos hänet on hoitajaksi pyydetty, että hoitaako tuona ehdotettuna aikana lasta.
Tai saahan isovanhempi itsekseen päättää ihan mitä haluaa, mutta se on aivan eri asia suostuvatko vanhemmat tähän.
- Mitensluulisit
Luulen, että sellainen tasapuolinen ajan jakaminen on täysi mahdottomuus.
Tapaus 1: Lasten vanhemmat käyvät töissä ja lapset ovat hoidossa, eivätkä vanhemmat käy isovanhemmilla muuten kuin koko perheen voimin, sillä toki he haluavat viettää mahdollisimman paljon aikaa lastensa kanssa. Tämä perhe ei hoitoapua huoli, vaan matkustelevatkin aina yhdessä, minne sitten menevätkin.
Tapaus 2: On osa-aikainen "yksinhuoltaja"äiti, joka tarvitsee lapselle hoitoapua lähes päivittäin jaksamisensa tai työaikojensa vuoksi. Tosin hänelläkin on vapaata sitten kun lapset ovat isällä.
Tapaus 3: On kotiäiti, joka tuo lapset hoitoon silloin kun lapset kaipaavat muutakin kuin sisarustensa seuraa.
Tapaus 4: Asuu toisella puolella maapalloa ja sitten kun tulee on noin kuukaden kerrallaan. - Mä.jään.aina.ilman
Miksi aina epäillään, että lapsia arvotetaan eri tavoin?
Monilapsisissa perheissä joku lapsi uskoo olevansa vähemmän toivottu ja rakastettu kuin muut, isovanhempien epäillään suosivan toisia lapsia enemmän kuin minun lapsiani, koulussa epäillään opettajan vainoavan minun lastani, työhönotossa suositaan ihan varmasti johtajan sukulaisia, ja minun lapseni ei saanut työpaikkaa jne.
Kuinka epävarmoja ihmiset ovatkaan. Tartuttavat alemmuudentuntonsa lapsiinsakin ja kierre on valmis.
Huomataan, että yhteiskunta sortaa juuri sitä ihmisryhmää, johon itse katsoo kuuluvansa, rahat osoitetaan ihan muille tahoille, juuri tätä ryhmää kurmotetaan isommilla veroilla ja pienemmillä asunnoilla, huonoimmilla työpaikoilla, homekouluilla...- Mitensluulisit
Kysymys voi olla siitä että tällaisella vainoharhaisella henkilöllä on mielenterveysongelmia tai hän on jo psykoottinen. Usein tällainen on seurausta päihteiden käytöstä tai voihan toki syynä olla myös karut elämän kokemukset.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde212636Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292272- 1482254
Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.532150Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti211752Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3881627Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään961566- 2891447
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131399- 1321389