Onko sepelvaltimotauti?

Woman58yrs

EKG ollut aina ok. Rasitustestissä toissa vuonna kunto ikäluokkaa alempi. Vrk-holterissa muutama lisälyönti viime vuonna.

Silti rintaa puristaa nykyään levossa. Ulkona liikkuessa voin saada "romahduksen", jos on ylämäkeä, pakkasta tai kantamuksia. Huimaa, hengästyttää, voimat menee, henkihieveri olo ja on tilattava taksi. Astma ja muut keuhkotaudit poissuljettu.

Lähisuvussa on sepelvaltimotautia ja veritulppia.

Voisiko mulla silti olla sydäntauti, esim sepelvaltimotauti?

4

195

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • donna63

      Asian voi selvittää vain lääkäri tutkimuksilla.
      Oireittesi takia olisi joka tapauksessa mentävä lääkärille.
      Kävin itse yksityisellä ensin sydänultrassa ja myöhemmin sydämen laajassa TT-kuvassa, koska kunnallisesti en päässyt mihinkään, sanottiin vaan, että "se on varmaan psyykkistä". Ehkä, mutta halusin tietää saadakseni mielenrauhan.
      Rintaa puristi ja muitakin oireita oli. Ikäänkuin aivot ei saisi happea jne.
      Ei ollut sepelvaltimotautia ko. tutkimusten perusteella.

      • Woman58yr

        Olen myös menossa yksityiselle. Toivon lähetettä julkisen puolen tutkimuksiin.


    • donna63

      Toivon, että pääset pian tutkimuksiin !
      Kerro sitten miten kävi kaiken kanssa ?

    • Näinkinvoi

      Kyllä voi olla sepelvaltimotauti. Olen ollut ennen ja jälkeen ,taudin toteamista rasitus-EKG tutkimuksessa ,eikä koskaan ole siinä todettu mitään ,kaikki ok on sanottu..Silti muilla pikku oireilla todettiin seplvaltimotauti 4 v sitten -parit pallolaajennukset tehty ja kunnon lääkitys päällä jatkuvasti.Kuntoileva,hoikka ja terveellistä ruokaa nauttiva olen aina ollut,nyt 69v.
      Siis ei minullakaan ultrassa ja ekg:ssä ole koskaan näkynyt mitään poikeeavaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      69
      1295
    2. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1207
    3. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      113
      1135
    4. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      73
      1070
    5. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      52
      821
    6. IS viikonloppu 18-19.5.2024.

      Laatija Toni Pitkälä on itse laatinut ja kuvittanut 3- arvoista ristikkonsa. Nihkeästi tuntuu löytyvän ensimmäisiä var
      Sanaristikot
      74
      736
    7. Oliko vähä sometettu taas vai?

      Tuli aiva liika nopiaa traktorin perä vastahan. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2b3857b3-f2c6-424e-8051-506c7525223a
      Kauhava
      9
      682
    8. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      41
      661
    9. Kristityn megahyökkäys idän palstoilla on kauhistuttava

      Terroristikristityn megahyökkäys joka puolella on kauhistuttava, hänen viesteissään on järjetön määrä vihaa. Hän on idän
      Idän uskonnot
      362
      659
    10. S on minun etunimen kolmas kirjain.

      Mikä sinun etunimen kolmas kirjain on?
      Ikävä
      53
      646
    Aihe