Hyvää sununtai pävää kaikille:

Sirkka..Iita

Nyt on raamatun mukaan (ja useissa maissa vieläkin voimassa kalenderissa)viikon ensimäinen päivä, ja monilla vapaata, pitäkaää hauskaa ja ulkoilkaa lasten kanssa tai ilman. Eilisen Jumalan PYHITTÄMÄN lepopäivän jälkeen jaksaa taas touhuta ja harrastaa. Muksaa vapaapäivää kaikille ja työniloa heille joille sunnuntai sattuu olemaan nyt työpäivä.

14

185

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Yhteinenuskomme

      Me uskomme että sunnuntai on tuleva pedonmerkki ja että Jari on perseltään neitsyt.

    • Yksi-usko

      Hyvää viikon ensimmäistä päivää! Hyvää talvilomaa/hiihtolomaa, niille, joilla tuleva viikko on vapaata. Toivottavasti on lunta, jotta halukkaat pääsisivät suksille.

    • Kimmo_Kuu_Seikkailuun

      Uskovaisten mukaan jumala loi maailman kuudessa päivässä ja seitsemäntenä hän lepäsi. Sunnuntai on se seitsemäs ei lauantai. Järkeviä nämä uskovaiset kun eivät ole samaa mieltä edes siitä mistä viikko alkaa ja mihin se päättyy.

      • No voi sua, kun et näköjään tiedä sitä että ihmiset ovat muuttaneet ajat ja lain. Maailmaa on muuallakin.

        Vain OSASSA EUROOPPAA muutettiin viikojärjestys ja alettiin pitää maanantaita viikon ensimäisenä päivänä 1973.

        Mutta englannissa, austraaliassa, israelissa ja suurimmassa osassa maailmaa on sunnuntai edelleenkin viikon ensimäinen päivä kalenderissa ja lauantai seitsemäs. Jo nimi Sabat, (suomeksi lauantai) merkitsee lepoa.

        Raamatunmukaan on ja tulee aina olemaan sunnuntai viikon ensimäinen päivä ja lauantai viikon seitsemäs päivä.


      • Sirkka..Iita kirjoitti:

        No voi sua, kun et näköjään tiedä sitä että ihmiset ovat muuttaneet ajat ja lain. Maailmaa on muuallakin.

        Vain OSASSA EUROOPPAA muutettiin viikojärjestys ja alettiin pitää maanantaita viikon ensimäisenä päivänä 1973.

        Mutta englannissa, austraaliassa, israelissa ja suurimmassa osassa maailmaa on sunnuntai edelleenkin viikon ensimäinen päivä kalenderissa ja lauantai seitsemäs. Jo nimi Sabat, (suomeksi lauantai) merkitsee lepoa.

        Raamatunmukaan on ja tulee aina olemaan sunnuntai viikon ensimäinen päivä ja lauantai viikon seitsemäs päivä.

        No voi sua jos et kerran tiedä että sunnuntai on seitsemäs päivä. Suomi ei ole Englanti, Australia, Israel tai suurin osa maailmasta joten täällä sunnuntai on seitsemäs päivä. Mene takaisin kouluun jos et osaa kirjoittaa edes valtioiden nimiä isolla.


      • "vain juutalaiset sekä pieni joukko kristittyjä ovat jatkaneet sen tavan harjoittamista." Vain pienijoukko niin kuin itse sanoit. Sunnuntai ja lauantai kuuluvat viikonloppuun ei viikonalkuun. Vai oletko edes kuullut sanaa viikonloppu?


      • Kimmo_Kuu_Seikkailuun kirjoitti:

        No voi sua jos et kerran tiedä että sunnuntai on seitsemäs päivä. Suomi ei ole Englanti, Australia, Israel tai suurin osa maailmasta joten täällä sunnuntai on seitsemäs päivä. Mene takaisin kouluun jos et osaa kirjoittaa edes valtioiden nimiä isolla.

        Voi sua kun oot viisas omasta mielestäsi. Katso sanamuoto! Minä en sanonut Englanti, Austraalia ym. Vaan; englannissa, austraaliassa ym.


      • Yksi-usko
        Kimmo_Kuu_Seikkailuun kirjoitti:

        "vain juutalaiset sekä pieni joukko kristittyjä ovat jatkaneet sen tavan harjoittamista." Vain pienijoukko niin kuin itse sanoit. Sunnuntai ja lauantai kuuluvat viikonloppuun ei viikonalkuun. Vai oletko edes kuullut sanaa viikonloppu?

        Kimmo_Kuu_Seikkailuun kirjoitti: >>Vain pienijoukko niin kuin itse sanoit>>

        Raamattu vastaa: Luuk. 12:32 "Älä pelkää, pieni laumani. Teidän Isänne on päättänyt antaa teille valtakunnan."

        Pieni joukko ei ole pahasta, kunhan oppi on Raamatunmukaista.


      • Sirkka..Iita kirjoitti:

        Voi sua kun oot viisas omasta mielestäsi. Katso sanamuoto! Minä en sanonut Englanti, Austraalia ym. Vaan; englannissa, austraaliassa ym.

        Englanissa on Englanti sanan taivutettu muoto. Ja kaikki peruskoulun käyneet tietävät että valtioiden nimet kirjoitetaan isolla. Sama juttu Australian kanssa. (Ei Austraalia)


      • Kimmo_Kuu_Seikkailuun kirjoitti:

        Englanissa on Englanti sanan taivutettu muoto. Ja kaikki peruskoulun käyneet tietävät että valtioiden nimet kirjoitetaan isolla. Sama juttu Australian kanssa. (Ei Austraalia)

        Minä myönnän, että en ole täydellinen missään. Minut on luotu oppimaan virheiteni kautta, joten kiitos kun opetit. Voitaisiko kuitenkin pysyä aiheessa?


    • Eikös ole ihmeellistä, että sivistynyt ihminen on kesyttänyt Jahvestakin lauhkean kotikissaan, joka ennen murhaili mieltä vailla, mutta nyt on kesytetty ja se kaipaa enää rapsutusta ja rauhallisia eläkepäiviä.

      On muutettu ajat ja lait ja Jahve ei välitä mistään. Siellä se dementoitunut jumala-parka yksikseen koettaa selviytyä kotiaskareistaan, kuten pyllynsä pyyhkimisestä vessan jälkeen.

    • Sapattirahastuksesta

      Adventistit palvovat viikonpäivää (sapattia) uskoen sunnuntaista tulevan pedonmerkin.

      • 1234567---

        Sunnuntai on ollut pedonmerkkinä jo 300-luvulta lähtien.


      • Eivät adventistit palvo päiviä, vaan kunniottavat Jumalaa. Niin että kunioituksesta ja rakkaudesta Jumalaan pitävät PYHÄNÄ sen päivän, jonka Jumala lepopäiväksi asetti, ihmistä varten.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      164
      1551
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      921
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      743
    4. 51
      635
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      16
      595
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      527
    7. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      478
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      157
      476
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      419
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      185
      412
    Aihe