Uskonnot verkossa

Epäilijä

Kun katsoo tietoverkon uskontotarjontaa, niin näkee sen koko kirjon jota uskovat ihmiset edustavat.
Verkosta paistaa henkilöt jotka huutavat eniten omaa uskoaan.
Niitä jos alkaa lukemaan vähän tarkemmin, niin näkee miten epäyhtenäinen uskovien maailma on.
Katsokaa vaikka Uskonnot ja uskomukset palstaa.
Siellä lahkot kiistelevät toisen lahkon kanssa. Lähimmäistään niin rakastavat kristityt vihaavat homoja murhanhimoisina. Adventistit ovat fariseuksia Sapattinsa suhteen. Lestadiolaiset tappelevat keskenään ja ovat hajonneet lukemattomiin eriseuroihin.
Helluntailaiset käyvät jatkuvia oppiriitoja ja ovat ketteriä tuomitsemaan toisensa harhaoppisina helvettiin.
Jotkut kristityt tyrkyttävät Saatanaa, vaikka käskyt kieltävät pitämästä muita jumalia ja ovat mukamas yksijumalaisia.
Toiset uskovat kieltävät tieteet, toiset osittain, toiset eivät ja hyväksyvät sen.
Maailmanloppua on tullut eri uskovien mukaan tähän mennessä melkein päivittäin.
Sitten on vielä katolilaiset.
On Ne islamilaiset.
On vielä budhistit, shintolaiset, hindut ja vaikka mitä.

Kaikki ovat oikeassa.
Ja ne ketkä eniten huutavat ovat tietenkin eniten oikeassa.

Ja helvettiä on luvassa kaikille.
Tai ainakin sitä tarjotaan kaikille niin paljon, että kukaan siitä ei jää paitsi.

Usko siinä sitten.

6

144

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • RaamatussaTotuus

      Niin, ja sitten meillä on ateisteja, jotka 20 vuotiaina haluavat tappaa 95% ihmisistä ja ateisteja, jotka haluavat tappaa heikot ja vammaiset, ja toisia ateisteja, jotka eivät. Ja sitten on vielä ateisteja, jotka epäilevät ensin mainittujen olevan edes ateisteja, vaikka he ovat sanoneet olevansa ateisteja.

      Ole siinä sitten uskomatta.

      Tai oikeastaan se on ihan helppoa: menee ihan hyvin, kun ei usko ateisteja.

      • Kyllä välttämätön väestönvähennys voidaan toteuttaa aivan hyvin tappamatta yhtään ihmistä n. 100 v. aikataulullakin.


      • RaamatussaTotuus

        korjaan, helppoa: menee ihan hyvin, kun ei usko teistejä.


    • Onneksi ateismi ei ole mitään muuta kuin uskonpuutetta mielikuvituksen tuottamiin jumalolentoihin. Kaikki tuntemani ateistit ovat valmiita uskomaan jokaiseen olemassaolevaksi todistettuun jumalolentoon,

      • mitäänasiaa

        Oikeastaan koko ateismi on tyhjän parissa touhuamista. Pidetään vain näilläkin palstoilla isoa ääntä siitä, mitä ei ole.

        Tosin pääosa ateisteista ei koskaan tule tänne paukuttelemaan uskomattomuuttaan.


      • mitäänasiaa kirjoitti:

        Oikeastaan koko ateismi on tyhjän parissa touhuamista. Pidetään vain näilläkin palstoilla isoa ääntä siitä, mitä ei ole.

        Tosin pääosa ateisteista ei koskaan tule tänne paukuttelemaan uskomattomuuttaan.

        Näinhän se on. Ateismissa ei ole yhtään väittämää minkään olemassaolosta. Ateismi on vain jumaliksi väitettyihin mielikuvitusolioihin uskomattomuutta. Kunpa useammat jumaliin luulevat voisivat sen käsittää etteivät väittäisi jatkuvasti ateismin olevan jotain mitä se ei ole. Taitaa kuitenkin olla turha toive luulevien järkiintyvän.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1107
    2. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      886
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      103
      855
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      276
      667
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      71
      617
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      73
      593
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      562
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      536
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      33
      493
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe