270 000 km ja 12,5 vuotta takana. Tässä vikalistaa mitä on pitänyt vaihtaa varsinaisten kulutusosien lisäksi:
- termostaatin kotelo
- etujouset
- takajarrusatula (on levyjarrut takana)
- käsijarruvaijeri
- raidetangon pää
- tuulilasinpyyhkimet eivät palaudu, ei vielä korjattu
Lisähuomiona se, että takaluukussa ja yhdessä oven alareunassa on ruostetta. Moottori vie Focusta edelleen liukkaasti ja jämäkkä kytkin ottaa jykevästi kiinni. Alusta toimii hienosti eikä kilometrit vielä paina.
Melkoisen hyvin nämä "nykyautot" kestävät vuosia, jos vertaa esim. 80-luvulla valmistettuihin, mutta varmasti rajansa kaikella.
Focus 270 000 km:n väliraportti (2.0i 130 hv)
6
316
Vastaukset
- kestonakki
Noilla kilsoilla alkaa paukkumaan auto kuin auto, mutta foordi se vain puksuttaa, vai mitääää?
- tgjgöoyöi
Kulutusosiin menee varmaankin sitten pyöränlaakerit ja laturi sekä ilmastoinnin korjaus?
- Focus_mk1
Ei ole mennyt laakerin laakeria (vielä). Laturille ei ole tehty koskaan mitään. Automaatti-A/C pelittää kuin uutena ja on todella hyvä, mutta aineet on tarkastettu pari kertaa ilmastointihuollossa. Vetarit orkkikset jne.
- fokkari_03
Focus 392 000 km:n väliraportti (1.8 TDCi)
- termostaatin kotelo täälläkin (329495 km kohdalla)
- takajarrusatulat (372261 km (yksi etusatula 362427 km)
- käsijarruvaijeri - pari kertaa
- raidetangon pää(t) (340000 km)
sen lisäksi:
-Laturin akseli poikki (automaa löysi vian kolmannella yrityksellä (247000 km)
- Eberi korjattu 2 krt (258186 km (600 €) ja 340000 km (n 700 €)).
- Pyörälaakerit takana (vas 285949 km ja oik 367000 km)
- Kuljettajan puoliset ovet maalattu (huonosti) Fordilla 2 krt. Takaluukku maalattu Fordilla kerran. Osa katosta myös maalattu Fordilla vaikka sellaista ei pyydetty (katto nyt kaksivärinen).
Moottori tähän asti toiminut moitteettomasti. Jätti tien päälle yhden kerran (280.000 km kun nokkaakselin liiketunnistin hajosi. Kustannus: 5 €)
Olisi nyt pakko vaihtaa jakohihnaa taas (3 krt) ja jatkaa ajamista vielä pari vuotta. - jakkuaa
184tht 1.6 bensa ei vikoja mitään jarrupalat taka iskunvaimentajat ollut 12 vuotta.
- voi.voi
En tiedä mitä noilla km, mutta eka vika tuli meidän COROLLALLE, 2005 1,6 kun 185 000 km kohdalla alkoi jarrut vinkumaan.
Vaihdoin takajarrupalat ja yin auton.
Mitään muuta vikaa ei ollut, ja harvinaista, ei ollut yhtään huoltoleimaakaan, ei des takuuaikana. Ite vaihdoin 3 x tulpat, suodattimet ja imin öljyt.
Niin, lähivaloja meni ahkeraan, ennenkuin ostin ehkä Osram jolla 2 v takuu, ne vaihdoin ennen palamista 2 kertaa vuodessa. Ennen palamista, tosin, sillä silloin kun niitä paloi, paloi usein 2 polttimoa samalla 50 km matkalla.
Skodalla päästiin samaan lukemaan jarrujen ja melkein muidenkin osalta, vain ERG venttiili meni 3 kertaa ja webaston palotila 4-5 kertaa.
Huonoin ollut Nissan, jo alle 50 000 oli nivel tai joku alla löysää ja sitä riitti aina, joka katsastuksessa 1-2 niveltä. Ja 120 000 alapallonivelet joita ei huolto osannut testata.
JA aina kun niveliä vaihdeltiin parani ajo-ominaisuudet hetkeksi, vaan ei kun 10 000 km ajoon
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Yh:n pihalla aina eri auto
Ompa jännä seurata ohiajaessa, että millainen auto on nyt erään yksinhuoltajan pihassa. Näyttääpä siellä taaskin olevan1543297- 2233005
En vittujakaan enää välitä sinusta nainen
Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.791976Olet minua
vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va791618Exän käytös hämmentää (taas)
Osaisivatko palstan herrat kenties helpottaa tulkitsemista? Toki naispuolisetkit saavat antaa tulkinta-apua, mutta nyt k2391447- 481158
- 991051
- 1211036
- 58978
- 12923