Volvo 850 (2.4 bensa) 1994 jakohihnan vaihtoväli

svenskande

Kirjoitinpa väärään osioon kysymyksen Eli uudestaan siis jotta
mikä on suositus vaihtovälille?

Jos on ostamassa moista eikä jakohihnan vaihdosta ole tietoa, niin mistä saa tietää että onko se vaihdettu koska?
Aikaisemmalla omistajalla ei mitään tietoa eikä autokaupoilla (kolme autokauppaa) omistanut sen pitkiäkin aikoja viimeisen pari vuoden aikana.
Uskaltaako ottaa riskin ja ostaa vai katsella toista?

Ei ole konehuoneessa merkintää ja huoltokirja varmaan poltettu.

9

4599

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Völv

      Tarkkaa lukemaa en tiedä tuohon malliin, mutta noissa vehkeissä yleensä 120 000-160 000. Omassa 850;ssä (2.5T) 97-vm on 120 000km vaihtoväli. Suositusaika hihnanvaihdoille tosin on 4 vuoden välein, kovasti saa ajaa, että tuon lukeman saa tuossa ajassa täyteen.
      Selvillehän tuota ei valitettavasti saa kai mistään, jos ei kuitteja tai huoltolappuja ole,tosin jos omistajat eivät muista niin tuskin on vähään aikaan vaihdettukaan.
      Ei se vaihtokaan tosin sikakallis tähän autoon ole. Jos auto halvalla lähtee niin voihan sen viedä saman tien korjaamolle.
      Ei muuta kun onnea autonhankintaan!

      • toinenkysyvä

        Mitenkä sitten jos täydellisestä rempasta on kulunut tasan kuusi vuotta mutta kilometrejä ei ole kuin 55tkm?
        Uskaltaako riskeerata ja ajella kilometrien mukaan vai nyt heti vaihtoon kun hihna on kumminki vanha.


      • Näin_se_on

        Kannattaa sen mukaan toimia, kumpi tulee ensin täyteen. (Kilometrit tai aika)


      • toinenkysyvä

        Hihnan aika tainnut tulla pari vuotta sitten jo täyteen.
        jos kerran kuusi vuotta sitten tehty remppa


      • Näin_se_on

        Kyllä. Kannattaa vaihtaa (vaihdattaa), jos katkeaa, tulee aika kallis remontti. Vähintään venttiilit solmussa.


    • muutamanvaihtanu

      4 vuotta on aivan liian ylivarovainen, 120tkm on tuossa vaihtoväli, nykyhihnat kestää ajallisesti ainakin sen 8 vuotta. Jakopään kolskeet tohon rullineen vesipumppuineen reilu 150€, työtä huonolla asentajalla n.2,5 h. Eli pirun halpa jakopääremppa, kannattaa vaihtaa jos ei oo varmuutta. Ite niputtelin noita remppoja n.1,5 tuntiin ku oli paineilmavehkeet, pisimpää menee vesipumpun vaihossa ku on kii muistaakseni 8 pultilla;)

    • Captivated

      Miksi vesipumppu pitää vaihtaa hihnan vaihdon yhteydessä? Omassa on alkuperäinen 15v ikäinen vesipumppu ja autolla on ajettu 236.000km. Alkuperäiset jäähdyttäjän nesteet vaihdoin viime kesänä, vaikka oli ihan hyvän näköiset.

    • Vaikka_itse_hihna

      kestäisikin niin koskaan ei tiedä, kestävätkö taittorullan ja kiristäjärullan laakerit ym. Minulla itselläni on 960 3.0 jonka hihnan vaihtoväli on 40 tkm. Joka kerran kun hihna on vaihdettu, on huomattu ettei mitään vaihtotarvetta olisi ollut vielä pitkään aikaan ja vesipumppukin on jäänyt joka kerta vielä hyllyyn odottamaan. Kymmenen vuoden aikana on tosin vaihdettu yksi taittopyörä koska laakerissa tuntui jo pieni karheus rullaa pyöritettäessä.

    • Mattipaka

      Ajattelin pitää siistin kun piru pienenä 268000 ajelun 850 ja laittaa jakopään. Nyt kun löytyis joku järkimies kohtuuhintainen ja oikeasti osaava tyyppi Porvoo Hki LOVIISA suunnalta. Ehdotuksia. ?? LÖYTYYKÖ SIVUN LUKIJOISTA.itse on uskalla enkä ...ttu osaa

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      280
      3104
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      79
      1565
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1470
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      40
      1291
    5. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      47
      1210
    6. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      25
      1207
    7. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1170
    8. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      43
      1129
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1107
    10. Ihan mielenkiinnosta kyselen...

      Kun olen huomannut, että omat sähköpostit sakkaavat, puhelut eivät yhdisty jne. että missähän mahtaa olla vika? Osaisko
      Ikävä
      14
      1013
    Aihe