Daewoon laatu

juujuu

Tänään ilmestyneessä TM:ssä sanottiin seuraavaa: "Daewoo, eli nyt Chevrolet, Nubiran pitkä 3 v /100 000 km:n takuu, edullinen hankintahinta kokoonsa nähden ja lähes viaton 60 000 km:n ajomatka puoltavat auton hankintaa. Miinuksina voisi pitää lähinnä auton lämmityslaitteen toimintaa".

Lämmityslaite on todellakin hieman hidas, mutta lämpö on riittänyt toistaiseksi. Ikkunoiden huurtuminen suuremmalla kuormalla on välillä ihmetyttänyt, joten voin yhtyä lämmityslaitteen toiminnan arvosteluun. Kestotestiauto toimi hyvin, eikä ollut umpiruosteessa, kuten tällä palstalla välillä näkyy väitettävän. Vankkaa Korealaista laatua edulliseen hintaan ja kun malttaa ajella rauhallisesti kulutuskin pysyy kohtuullisena!

6

2594

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • autom. ilmastoinnilla?

      Käsi-ilmastoinnin kanssa ei ole mitään ongelmia.

      • juujuu

        Nubira SX manuaali-ilmastoinnilla ja ongelma lienee hieman vanhahtavassa termostaattiteknologiassa eli auto lämpenee hitaasti. Omassani ei ole tarvinnut palella, mutta jopa Fiat Punto lämpenee hieman nopeammin kuin Nubira.


      • -ah-

        Testiauto ei ollut cdx vaan halvempi sx manuaali ilmastoinnilla.

        Itsellä on cdx automaatti-ilmastoinnilla, enkä kyllä täysin allekirjoita TM:n kritiikkiä lämmityslaitteesta. Tuossahan esim. sanottiin että joskus laseja on pysähdyttävä puhdistamaan huurusta kesken ajon. Ei kyllä itsellä käynyt koskaan mitään vastaavaa, aina on huurut lähteneet helposti kun on kääntänyt puhalluksen laseihin.

        Kommentit auton lämmityslaitteesta yllättivät vaikken odottanutkaan mitään valtaisia kehuja. Auton lämpiämisnopeus on mielestäni kohtuullinen. On toki paljon nopeampiakin olemassa muttei Nubirassa koskaan ole tarvinnut palella. Ja kyllä autossa puolen tunnin ajon jälkeen ON paljon lämpimämpää kuin TM:n mittaamat 15 astetta, myös -20 asteen pakkasella. Voisiko automaatti-ilmastoitu malli olla lämpimämpi kuin manuaali-ilmastoitu?

        Muuten testi oli varsin positiivista luettavaa. Auton loppukunto oli oikein hyvä ja etenkin se ettei ruostetta ollut, ilahdutti. Joistakin autoistahan on löytynyt ruostetta testin jälkeen, esim. Mazda6.


      • juujuu
        -ah- kirjoitti:

        Testiauto ei ollut cdx vaan halvempi sx manuaali ilmastoinnilla.

        Itsellä on cdx automaatti-ilmastoinnilla, enkä kyllä täysin allekirjoita TM:n kritiikkiä lämmityslaitteesta. Tuossahan esim. sanottiin että joskus laseja on pysähdyttävä puhdistamaan huurusta kesken ajon. Ei kyllä itsellä käynyt koskaan mitään vastaavaa, aina on huurut lähteneet helposti kun on kääntänyt puhalluksen laseihin.

        Kommentit auton lämmityslaitteesta yllättivät vaikken odottanutkaan mitään valtaisia kehuja. Auton lämpiämisnopeus on mielestäni kohtuullinen. On toki paljon nopeampiakin olemassa muttei Nubirassa koskaan ole tarvinnut palella. Ja kyllä autossa puolen tunnin ajon jälkeen ON paljon lämpimämpää kuin TM:n mittaamat 15 astetta, myös -20 asteen pakkasella. Voisiko automaatti-ilmastoitu malli olla lämpimämpi kuin manuaali-ilmastoitu?

        Muuten testi oli varsin positiivista luettavaa. Auton loppukunto oli oikein hyvä ja etenkin se ettei ruostetta ollut, ilahdutti. Joistakin autoistahan on löytynyt ruostetta testin jälkeen, esim. Mazda6.

        Artikkelissa nopeutta verrattiin raskaansarjalaiseen eli Saabiin (tosin nykyään saman konsernin tuote sekin). Ei ole tarvinnut manuaali-ilmastoinnillisessa karvahattua ostaa (ajettu 5000 km), mutta huurtumisen kanssa 4 aikuisen ihmisen kanssa on ollut ongelmia.


      • tehtaan jäljiltä
        juujuu kirjoitti:

        Nubira SX manuaali-ilmastoinnilla ja ongelma lienee hieman vanhahtavassa termostaattiteknologiassa eli auto lämpenee hitaasti. Omassani ei ole tarvinnut palella, mutta jopa Fiat Punto lämpenee hieman nopeammin kuin Nubira.

        liian kylmä. Omaani on vaihdettu takuuseen Suomeen sopivampi. Ero on huomattava. Vielä pitäisi löytää nokalle sopiva nokkapeite. Nyt nokka on liian avoin kovilla pakkasilla. Pitää tutkia Citroen Xsaran nokkamaskin sopivuutta.
        Noiden jälkeen Nubira on ihan kelpo talviauto.


    • diplinssi

      Aikoinaan Fiesta v.85:ssä oli kesätermostaatin avautumislämpötila 88°C. Talveksi vaihdoin 92°C talvitermostaatin ja lämpimämpää autoa sai hakea.
      Myöhempinä vuosina en viitsinyt vaihdella ja 88°C oli kohtalainen lämpenemään.
      Ei uskois, kuinka suuri vaikutus sillä oli.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tykkäsin rakas

      Tuottaa sulle nautintoa❤️🔥olet paras ja nautin itsekkin suunnattomasti
      Suhteet
      37
      2383
    2. Arvaa mitä mies

      Aion pilata elämäsi totaalisesti. Kyllä, totaalisesti.
      Ikävä
      56
      1362
    3. Hyvää iltaa!

      Mikä on päivän viisaus?
      Ikävä
      84
      1313
    4. Mies mä oon ihan helppo

      Miehelle johon oon ihastunut. Olen harvoin ihastunut, mutta suhun olen. Ei tarvitse kuin pyytää, niin...
      Ikävä
      37
      1295
    5. Olet onnellinen sinkku

      Näin se on nähtävä.
      Ikävä
      63
      1201
    6. Mies olen aika erakko nykyään

      Vanhentunutkin olen muutamana viime vuonna parikyt vuotta. Kun en ennenkään kelvannut, niin tuskin nytkään kelpaan. Lisä
      Tunteet
      39
      914
    7. Lavroville taitaa olla jo ikkuna raollaan?

      Lavrovin syytä välttää korkeita paikkoja ja ikkunoiden läheisyyttä.Ettei vain keikahda ikkunasta pihalle.
      Maailman menoa
      122
      798
    8. Haittaako jos

      kaivattusi käy tosi usein pissalla ja/tai kakalla?
      Ikävä
      31
      751
    9. Ylen johdon hulppeat bonukset alkavat taas

      Suora kopio Iltalehdestä: "Asiasta kertoo Iltalehdelle Ylen hallituksen puheenjohtaja Matti Apunen. Mitä tulospalkkioi
      Yle
      23
      606
    10. Skenaario

      Elämä ja kuolema ovat merkillisin nyytti olevaisuutta. Mutta kun kumpaakaan ei ole, syntyy lapsuksia, joita korjaamaan
      Sinkut
      58
      586
    Aihe