Daewoon laatu

juujuu

Tänään ilmestyneessä TM:ssä sanottiin seuraavaa: "Daewoo, eli nyt Chevrolet, Nubiran pitkä 3 v /100 000 km:n takuu, edullinen hankintahinta kokoonsa nähden ja lähes viaton 60 000 km:n ajomatka puoltavat auton hankintaa. Miinuksina voisi pitää lähinnä auton lämmityslaitteen toimintaa".

Lämmityslaite on todellakin hieman hidas, mutta lämpö on riittänyt toistaiseksi. Ikkunoiden huurtuminen suuremmalla kuormalla on välillä ihmetyttänyt, joten voin yhtyä lämmityslaitteen toiminnan arvosteluun. Kestotestiauto toimi hyvin, eikä ollut umpiruosteessa, kuten tällä palstalla välillä näkyy väitettävän. Vankkaa Korealaista laatua edulliseen hintaan ja kun malttaa ajella rauhallisesti kulutuskin pysyy kohtuullisena!

6

2583

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • autom. ilmastoinnilla?

      Käsi-ilmastoinnin kanssa ei ole mitään ongelmia.

      • juujuu

        Nubira SX manuaali-ilmastoinnilla ja ongelma lienee hieman vanhahtavassa termostaattiteknologiassa eli auto lämpenee hitaasti. Omassani ei ole tarvinnut palella, mutta jopa Fiat Punto lämpenee hieman nopeammin kuin Nubira.


      • -ah-

        Testiauto ei ollut cdx vaan halvempi sx manuaali ilmastoinnilla.

        Itsellä on cdx automaatti-ilmastoinnilla, enkä kyllä täysin allekirjoita TM:n kritiikkiä lämmityslaitteesta. Tuossahan esim. sanottiin että joskus laseja on pysähdyttävä puhdistamaan huurusta kesken ajon. Ei kyllä itsellä käynyt koskaan mitään vastaavaa, aina on huurut lähteneet helposti kun on kääntänyt puhalluksen laseihin.

        Kommentit auton lämmityslaitteesta yllättivät vaikken odottanutkaan mitään valtaisia kehuja. Auton lämpiämisnopeus on mielestäni kohtuullinen. On toki paljon nopeampiakin olemassa muttei Nubirassa koskaan ole tarvinnut palella. Ja kyllä autossa puolen tunnin ajon jälkeen ON paljon lämpimämpää kuin TM:n mittaamat 15 astetta, myös -20 asteen pakkasella. Voisiko automaatti-ilmastoitu malli olla lämpimämpi kuin manuaali-ilmastoitu?

        Muuten testi oli varsin positiivista luettavaa. Auton loppukunto oli oikein hyvä ja etenkin se ettei ruostetta ollut, ilahdutti. Joistakin autoistahan on löytynyt ruostetta testin jälkeen, esim. Mazda6.


      • juujuu
        -ah- kirjoitti:

        Testiauto ei ollut cdx vaan halvempi sx manuaali ilmastoinnilla.

        Itsellä on cdx automaatti-ilmastoinnilla, enkä kyllä täysin allekirjoita TM:n kritiikkiä lämmityslaitteesta. Tuossahan esim. sanottiin että joskus laseja on pysähdyttävä puhdistamaan huurusta kesken ajon. Ei kyllä itsellä käynyt koskaan mitään vastaavaa, aina on huurut lähteneet helposti kun on kääntänyt puhalluksen laseihin.

        Kommentit auton lämmityslaitteesta yllättivät vaikken odottanutkaan mitään valtaisia kehuja. Auton lämpiämisnopeus on mielestäni kohtuullinen. On toki paljon nopeampiakin olemassa muttei Nubirassa koskaan ole tarvinnut palella. Ja kyllä autossa puolen tunnin ajon jälkeen ON paljon lämpimämpää kuin TM:n mittaamat 15 astetta, myös -20 asteen pakkasella. Voisiko automaatti-ilmastoitu malli olla lämpimämpi kuin manuaali-ilmastoitu?

        Muuten testi oli varsin positiivista luettavaa. Auton loppukunto oli oikein hyvä ja etenkin se ettei ruostetta ollut, ilahdutti. Joistakin autoistahan on löytynyt ruostetta testin jälkeen, esim. Mazda6.

        Artikkelissa nopeutta verrattiin raskaansarjalaiseen eli Saabiin (tosin nykyään saman konsernin tuote sekin). Ei ole tarvinnut manuaali-ilmastoinnillisessa karvahattua ostaa (ajettu 5000 km), mutta huurtumisen kanssa 4 aikuisen ihmisen kanssa on ollut ongelmia.


      • tehtaan jäljiltä
        juujuu kirjoitti:

        Nubira SX manuaali-ilmastoinnilla ja ongelma lienee hieman vanhahtavassa termostaattiteknologiassa eli auto lämpenee hitaasti. Omassani ei ole tarvinnut palella, mutta jopa Fiat Punto lämpenee hieman nopeammin kuin Nubira.

        liian kylmä. Omaani on vaihdettu takuuseen Suomeen sopivampi. Ero on huomattava. Vielä pitäisi löytää nokalle sopiva nokkapeite. Nyt nokka on liian avoin kovilla pakkasilla. Pitää tutkia Citroen Xsaran nokkamaskin sopivuutta.
        Noiden jälkeen Nubira on ihan kelpo talviauto.


    • diplinssi

      Aikoinaan Fiesta v.85:ssä oli kesätermostaatin avautumislämpötila 88°C. Talveksi vaihdoin 92°C talvitermostaatin ja lämpimämpää autoa sai hakea.
      Myöhempinä vuosina en viitsinyt vaihdella ja 88°C oli kohtalainen lämpenemään.
      Ei uskois, kuinka suuri vaikutus sillä oli.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nyt tajusin mitä haet takaa

      En epäile etteikö meillä olisi kivaa missä vaan. Se on iso hyppy henkisellä tasolla sinne syvempään päätyyn, kuten tiedä
      Ikävä
      43
      3753
    2. Kiitos kun sanoit ikävästi minulle, herkälle

      Sait kesälomani pilattua😔
      Ikävä
      38
      2518
    3. Naiselle mieheltä

      Huomasin tuossa, että jääkaapissani on eräs sinun ostamasi tuote edelleen avaamattomana. Arvaatko mikä?
      Ikävä
      35
      2042
    4. Jalkapalloa

      Ura ja Kokkola Cup?
      Kannus
      23
      1782
    5. Kaipaan niin....

      Aaawww mikä kaipuun tunne iski ja lujaa🥺😭❤️
      Ikävä
      17
      1699
    6. Ihmetteletkö, mihin sinussa ihastuin?

      Pikkuhiljaa huomasin, että olet ainutlaatuinen luonne, plussana tietysti ulkoiset avut. Toista ei taida löytyä koko maai
      Ikävä
      100
      1622
    7. Eiii...

      Etkä! 😘
      Ikävä
      23
      1598
    8. Mitä yhteistä on sulla ja kaivatulla?

      Onko teillä samantyyppinen olemus tai luonne? Vai muistuttaako vartalonne toisiaan? Tai kasvot? Entä pukeutuminen? Onko
      Ikävä
      99
      1466
    9. Mikset vain

      Unohtaisi?
      Ikävä
      24
      1457
    10. En ymmärrä miksi minä

      Maailma on täynnä sinulle muita
      Ikävä
      22
      1419
    Aihe