Daewoon laatu

juujuu

Tänään ilmestyneessä TM:ssä sanottiin seuraavaa: "Daewoo, eli nyt Chevrolet, Nubiran pitkä 3 v /100 000 km:n takuu, edullinen hankintahinta kokoonsa nähden ja lähes viaton 60 000 km:n ajomatka puoltavat auton hankintaa. Miinuksina voisi pitää lähinnä auton lämmityslaitteen toimintaa".

Lämmityslaite on todellakin hieman hidas, mutta lämpö on riittänyt toistaiseksi. Ikkunoiden huurtuminen suuremmalla kuormalla on välillä ihmetyttänyt, joten voin yhtyä lämmityslaitteen toiminnan arvosteluun. Kestotestiauto toimi hyvin, eikä ollut umpiruosteessa, kuten tällä palstalla välillä näkyy väitettävän. Vankkaa Korealaista laatua edulliseen hintaan ja kun malttaa ajella rauhallisesti kulutuskin pysyy kohtuullisena!

6

2564

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • autom. ilmastoinnilla?

      Käsi-ilmastoinnin kanssa ei ole mitään ongelmia.

      • juujuu

        Nubira SX manuaali-ilmastoinnilla ja ongelma lienee hieman vanhahtavassa termostaattiteknologiassa eli auto lämpenee hitaasti. Omassani ei ole tarvinnut palella, mutta jopa Fiat Punto lämpenee hieman nopeammin kuin Nubira.


      • -ah-

        Testiauto ei ollut cdx vaan halvempi sx manuaali ilmastoinnilla.

        Itsellä on cdx automaatti-ilmastoinnilla, enkä kyllä täysin allekirjoita TM:n kritiikkiä lämmityslaitteesta. Tuossahan esim. sanottiin että joskus laseja on pysähdyttävä puhdistamaan huurusta kesken ajon. Ei kyllä itsellä käynyt koskaan mitään vastaavaa, aina on huurut lähteneet helposti kun on kääntänyt puhalluksen laseihin.

        Kommentit auton lämmityslaitteesta yllättivät vaikken odottanutkaan mitään valtaisia kehuja. Auton lämpiämisnopeus on mielestäni kohtuullinen. On toki paljon nopeampiakin olemassa muttei Nubirassa koskaan ole tarvinnut palella. Ja kyllä autossa puolen tunnin ajon jälkeen ON paljon lämpimämpää kuin TM:n mittaamat 15 astetta, myös -20 asteen pakkasella. Voisiko automaatti-ilmastoitu malli olla lämpimämpi kuin manuaali-ilmastoitu?

        Muuten testi oli varsin positiivista luettavaa. Auton loppukunto oli oikein hyvä ja etenkin se ettei ruostetta ollut, ilahdutti. Joistakin autoistahan on löytynyt ruostetta testin jälkeen, esim. Mazda6.


      • juujuu
        -ah- kirjoitti:

        Testiauto ei ollut cdx vaan halvempi sx manuaali ilmastoinnilla.

        Itsellä on cdx automaatti-ilmastoinnilla, enkä kyllä täysin allekirjoita TM:n kritiikkiä lämmityslaitteesta. Tuossahan esim. sanottiin että joskus laseja on pysähdyttävä puhdistamaan huurusta kesken ajon. Ei kyllä itsellä käynyt koskaan mitään vastaavaa, aina on huurut lähteneet helposti kun on kääntänyt puhalluksen laseihin.

        Kommentit auton lämmityslaitteesta yllättivät vaikken odottanutkaan mitään valtaisia kehuja. Auton lämpiämisnopeus on mielestäni kohtuullinen. On toki paljon nopeampiakin olemassa muttei Nubirassa koskaan ole tarvinnut palella. Ja kyllä autossa puolen tunnin ajon jälkeen ON paljon lämpimämpää kuin TM:n mittaamat 15 astetta, myös -20 asteen pakkasella. Voisiko automaatti-ilmastoitu malli olla lämpimämpi kuin manuaali-ilmastoitu?

        Muuten testi oli varsin positiivista luettavaa. Auton loppukunto oli oikein hyvä ja etenkin se ettei ruostetta ollut, ilahdutti. Joistakin autoistahan on löytynyt ruostetta testin jälkeen, esim. Mazda6.

        Artikkelissa nopeutta verrattiin raskaansarjalaiseen eli Saabiin (tosin nykyään saman konsernin tuote sekin). Ei ole tarvinnut manuaali-ilmastoinnillisessa karvahattua ostaa (ajettu 5000 km), mutta huurtumisen kanssa 4 aikuisen ihmisen kanssa on ollut ongelmia.


      • tehtaan jäljiltä
        juujuu kirjoitti:

        Nubira SX manuaali-ilmastoinnilla ja ongelma lienee hieman vanhahtavassa termostaattiteknologiassa eli auto lämpenee hitaasti. Omassani ei ole tarvinnut palella, mutta jopa Fiat Punto lämpenee hieman nopeammin kuin Nubira.

        liian kylmä. Omaani on vaihdettu takuuseen Suomeen sopivampi. Ero on huomattava. Vielä pitäisi löytää nokalle sopiva nokkapeite. Nyt nokka on liian avoin kovilla pakkasilla. Pitää tutkia Citroen Xsaran nokkamaskin sopivuutta.
        Noiden jälkeen Nubira on ihan kelpo talviauto.


    • diplinssi

      Aikoinaan Fiesta v.85:ssä oli kesätermostaatin avautumislämpötila 88°C. Talveksi vaihdoin 92°C talvitermostaatin ja lämpimämpää autoa sai hakea.
      Myöhempinä vuosina en viitsinyt vaihdella ja 88°C oli kohtalainen lämpenemään.
      Ei uskois, kuinka suuri vaikutus sillä oli.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      583
      3868
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3318
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2791
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2749
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2134
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2081
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1967
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1855
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1800
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1749
    Aihe