Daewoon laatu

juujuu

Tänään ilmestyneessä TM:ssä sanottiin seuraavaa: "Daewoo, eli nyt Chevrolet, Nubiran pitkä 3 v /100 000 km:n takuu, edullinen hankintahinta kokoonsa nähden ja lähes viaton 60 000 km:n ajomatka puoltavat auton hankintaa. Miinuksina voisi pitää lähinnä auton lämmityslaitteen toimintaa".

Lämmityslaite on todellakin hieman hidas, mutta lämpö on riittänyt toistaiseksi. Ikkunoiden huurtuminen suuremmalla kuormalla on välillä ihmetyttänyt, joten voin yhtyä lämmityslaitteen toiminnan arvosteluun. Kestotestiauto toimi hyvin, eikä ollut umpiruosteessa, kuten tällä palstalla välillä näkyy väitettävän. Vankkaa Korealaista laatua edulliseen hintaan ja kun malttaa ajella rauhallisesti kulutuskin pysyy kohtuullisena!

6

2579

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • autom. ilmastoinnilla?

      Käsi-ilmastoinnin kanssa ei ole mitään ongelmia.

      • juujuu

        Nubira SX manuaali-ilmastoinnilla ja ongelma lienee hieman vanhahtavassa termostaattiteknologiassa eli auto lämpenee hitaasti. Omassani ei ole tarvinnut palella, mutta jopa Fiat Punto lämpenee hieman nopeammin kuin Nubira.


      • -ah-

        Testiauto ei ollut cdx vaan halvempi sx manuaali ilmastoinnilla.

        Itsellä on cdx automaatti-ilmastoinnilla, enkä kyllä täysin allekirjoita TM:n kritiikkiä lämmityslaitteesta. Tuossahan esim. sanottiin että joskus laseja on pysähdyttävä puhdistamaan huurusta kesken ajon. Ei kyllä itsellä käynyt koskaan mitään vastaavaa, aina on huurut lähteneet helposti kun on kääntänyt puhalluksen laseihin.

        Kommentit auton lämmityslaitteesta yllättivät vaikken odottanutkaan mitään valtaisia kehuja. Auton lämpiämisnopeus on mielestäni kohtuullinen. On toki paljon nopeampiakin olemassa muttei Nubirassa koskaan ole tarvinnut palella. Ja kyllä autossa puolen tunnin ajon jälkeen ON paljon lämpimämpää kuin TM:n mittaamat 15 astetta, myös -20 asteen pakkasella. Voisiko automaatti-ilmastoitu malli olla lämpimämpi kuin manuaali-ilmastoitu?

        Muuten testi oli varsin positiivista luettavaa. Auton loppukunto oli oikein hyvä ja etenkin se ettei ruostetta ollut, ilahdutti. Joistakin autoistahan on löytynyt ruostetta testin jälkeen, esim. Mazda6.


      • juujuu
        -ah- kirjoitti:

        Testiauto ei ollut cdx vaan halvempi sx manuaali ilmastoinnilla.

        Itsellä on cdx automaatti-ilmastoinnilla, enkä kyllä täysin allekirjoita TM:n kritiikkiä lämmityslaitteesta. Tuossahan esim. sanottiin että joskus laseja on pysähdyttävä puhdistamaan huurusta kesken ajon. Ei kyllä itsellä käynyt koskaan mitään vastaavaa, aina on huurut lähteneet helposti kun on kääntänyt puhalluksen laseihin.

        Kommentit auton lämmityslaitteesta yllättivät vaikken odottanutkaan mitään valtaisia kehuja. Auton lämpiämisnopeus on mielestäni kohtuullinen. On toki paljon nopeampiakin olemassa muttei Nubirassa koskaan ole tarvinnut palella. Ja kyllä autossa puolen tunnin ajon jälkeen ON paljon lämpimämpää kuin TM:n mittaamat 15 astetta, myös -20 asteen pakkasella. Voisiko automaatti-ilmastoitu malli olla lämpimämpi kuin manuaali-ilmastoitu?

        Muuten testi oli varsin positiivista luettavaa. Auton loppukunto oli oikein hyvä ja etenkin se ettei ruostetta ollut, ilahdutti. Joistakin autoistahan on löytynyt ruostetta testin jälkeen, esim. Mazda6.

        Artikkelissa nopeutta verrattiin raskaansarjalaiseen eli Saabiin (tosin nykyään saman konsernin tuote sekin). Ei ole tarvinnut manuaali-ilmastoinnillisessa karvahattua ostaa (ajettu 5000 km), mutta huurtumisen kanssa 4 aikuisen ihmisen kanssa on ollut ongelmia.


      • tehtaan jäljiltä
        juujuu kirjoitti:

        Nubira SX manuaali-ilmastoinnilla ja ongelma lienee hieman vanhahtavassa termostaattiteknologiassa eli auto lämpenee hitaasti. Omassani ei ole tarvinnut palella, mutta jopa Fiat Punto lämpenee hieman nopeammin kuin Nubira.

        liian kylmä. Omaani on vaihdettu takuuseen Suomeen sopivampi. Ero on huomattava. Vielä pitäisi löytää nokalle sopiva nokkapeite. Nyt nokka on liian avoin kovilla pakkasilla. Pitää tutkia Citroen Xsaran nokkamaskin sopivuutta.
        Noiden jälkeen Nubira on ihan kelpo talviauto.


    • diplinssi

      Aikoinaan Fiesta v.85:ssä oli kesätermostaatin avautumislämpötila 88°C. Talveksi vaihdoin 92°C talvitermostaatin ja lämpimämpää autoa sai hakea.
      Myöhempinä vuosina en viitsinyt vaihdella ja 88°C oli kohtalainen lämpenemään.
      Ei uskois, kuinka suuri vaikutus sillä oli.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jäätävä epävarmuus

      Mistä tää hirveä epävarmuus molemminpuolin johtuu? Pohjimmiltaan uskon, että molemmat tietää, että tunteita on. Vai onko
      Ikävä
      82
      1625
    2. Ainakin hän on elossa

      ehdin jo huolestua.
      Ikävä
      40
      1269
    3. En malta odottaa mies että tulet minuun

      Sykkivänä ja intohimon palossa ujutat hitaasti upean rakkauden miekkasi minuun, ja antaudutaan kiihkeään rakasteluun. Hu
      Ikävä
      87
      966
    4. Siltojen varjoissa

      Siltojen varjoissa Yksinäinen susi kulkee, hiljaisuudessa sanoja punnitsee. Sydän auki, paljas liekki rinnassa, siltoja
      Ikävä
      201
      926
    5. Mitä hellittelynimiä

      Sinulla on kaivatustasi?
      Ikävä
      61
      853
    6. Mitä meille oikein

      Tapahtuu vai tapahtuuko mitään?
      Ikävä
      53
      845
    7. Pitsaa selliiä

      Onko uudet pitsat hyviä, kannatteooko käyvä vai suosiollako pittää hilipasta sotkamoon
      Kuhmo
      20
      830
    8. Vanhemmalle naiselle

      Ihastuin sinuun kauan sitten. Luonteeseen, ulkonäköön ja iloisuuteen. Olen haaveillut sinusta sen jälkeen monet kerrat.
      Ikävä
      60
      805
    9. Olet vain kiltimpi

      Ja rauhallisempi ja rakastavampi. Se vetoaa
      Ikävä
      37
      779
    10. Tiedätkö et olet

      Ärsyttävän hyvännäköinen.
      Ikävä
      33
      769
    Aihe