K.G.Bergh sanoi että suruissa on fanaatikkoja

hurrin.valeet

Sanoi siis että ei voi käsittää sitä miksi osalle suruista, ruotsin kieli menee kaiken muun edelle.

Bergh paljasti totuuden teistä, vaikka olette täälläkin valehdelleet että RKP:ssä ei ole fanaatikkoja.

Kyllä niitä on.

17

140

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Näkemykseni

      Minua ei haittaa, vaikka svekorusut kuinka rakastaisivat kieltään. Rakastanhan minäkin fennosusuna omaa kieltäni.

      Mutta oman kielen rakastaminen ja puolustaminen EI saa johtaa sen pakottamiseen muille!

      • enemmistömäärää

        Miksi kutsut demokraattista päätöksentekoa pakottamiseksi? Me, suomenkielinen enemmistö päätämme asioista Suomessa. Oppivelvollisuus on aikoinaan yhdessä sovittu, myös kielenopetus ja muut pakolliset aineet kouluissa. Vapaissa vaaleissa on mahdollisuus muuttaa kaikki, äänestäjät ratkaisevat, ja jos jäät vähemmistöön, et kai odota päättäväsi silti enemmistön asioista? Demokratiassa enemmistö päättää, ei se muussa tapauksessa olisikaan demokratiaa.
        Mikään puolue ei yksin päätä mistään, ja kaikista vähiten jokin pikkupuolue, kuten RKP.


      • ncnbc

        Nämäkin hullut lait ja säännöt ovat demokraattisesti päätetty.
        Niitäkään ei pidä ikinä mennä korjaamaan, koska "demokraattisesti päätetty".
        Mitä siitä, että nekin ovat yhtä järjettömiä kuin pienen vähemmistökielen pakottaminen kaikille suomalaisille.

        http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-2000000649939.html


      • demokratiaääni
        ncnbc kirjoitti:

        Nämäkin hullut lait ja säännöt ovat demokraattisesti päätetty.
        Niitäkään ei pidä ikinä mennä korjaamaan, koska "demokraattisesti päätetty".
        Mitä siitä, että nekin ovat yhtä järjettömiä kuin pienen vähemmistökielen pakottaminen kaikille suomalaisille.

        http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-2000000649939.html

        Äänestäjä päättää. Mieti sitä.


      • SvekokratiaKäytännössä
        demokratiaääni kirjoitti:

        Äänestäjä päättää. Mieti sitä.

        Äänestäjät äänestivät tähänkin eduskuntaan ENEMMISTÖN pakkoruotsia vastustavia kansaedustajia, MUTTA suuri osa heistä käänsi takkinsa pakkoruotsi-äänestyksessä!!??

        Siis kerrotko MITEN äänestäjä päättää ja mistä asiasta???


      • galjakelluu
        SvekokratiaKäytännössä kirjoitti:

        Äänestäjät äänestivät tähänkin eduskuntaan ENEMMISTÖN pakkoruotsia vastustavia kansaedustajia, MUTTA suuri osa heistä käänsi takkinsa pakkoruotsi-äänestyksessä!!??

        Siis kerrotko MITEN äänestäjä päättää ja mistä asiasta???

        Vuosikymmeniä on ollut mahdollista äänestää vain sellaisia ehdokkaita, jotka poistavat ns. pakkoruotsin. Miksi se ei onnistu? Siksi, että sellaisia äänestäjiä ei vaan löydy tarpeeksi paljon, jotka olisivat yhden asian fanaatikkoja. Suomalaiset äänestävät muita, kuin yhden asian ehdokkaita. Ja ehdokkaina ei ole yhden asian maanikkoja, juuri lainkaan.


    • ViGerOssAldrig

      Det är inte fanatiskt att stå på sig då andra behandlar en illa, det kallas finsk Sisu och det har vi så det räcker av!

      • dhfhrhfh

        Siis se ei ole fanaattista, mutta suomalaiset kun tekee samaa, se on fanaattista?

        höhöhöhöhöhöhö!


      • suamalaane
        dhfhrhfh kirjoitti:

        Siis se ei ole fanaattista, mutta suomalaiset kun tekee samaa, se on fanaattista?

        höhöhöhöhöhöhö!

        Älä puhu suomalaisten nimissä.


      • qgdgsgs
        suamalaane kirjoitti:

        Älä puhu suomalaisten nimissä.

        Minä olen suomalainen ja sinä et.


      • suamalaane
        qgdgsgs kirjoitti:

        Minä olen suomalainen ja sinä et.

        Olen suomalainen, suomenkielinen, ja puhun vain omasta puolestani. Puhu sinäkin, älä muiden suulla, he eivät ole antaneet siihen lupaa.


      • ahaaaahaaa
        suamalaane kirjoitti:

        Olen suomalainen, suomenkielinen, ja puhun vain omasta puolestani. Puhu sinäkin, älä muiden suulla, he eivät ole antaneet siihen lupaa.

        Olet svekomielinen.


      • suamalaane
        ahaaaahaaa kirjoitti:

        Olet svekomielinen.

        Leimanlyöminen on niin helppoa, ei tarvitse ajatella itse.


    • Vi har kanske lärt oss av fenorna

      • fennona skulle det vara


    • paybacktime

      nimet on tiedossa..;)

    • Fanaatikonmääritelmä

      Eli ap:n mukaan omaa äidinkieltänsä rakastava henkilö on siis fanaatikko - ?

      Minäpä kerron mikä minun mielestäni on fanaatikko: Fanaatikko on henkilö, jolle on muodostunut pakkomielle kielestä nimeltä ruotsi. Tyypillistä on, että ruotsi ei ole kys. fanaatikon oma äidinkieli.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      413
      8867
    2. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      58
      2384
    3. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      37
      1748
    4. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      27
      1619
    5. IS Viikonloppu 29.-30.6.2024

      Melko hyvä 3- -tasoiseksi merkitty Kovis Jari Keräseltä. Pääkuvan merkitys on varsin vähäinen rajoittuen alakulman aukio
      Sanaristikot
      86
      1380
    6. Kysymystä pukkaa

      Mitä aiot tehdä kun näet hänet seuraavan kerran? Vai oletko kuin ei mitään....
      Ikävä
      120
      1322
    7. Kuolemanraja kokemukset ovat kulttuurisidonnaisia.

      Kuolemanraja kokemukset ovat kulttuurisidonnaisia. Kristilliset ääriainekset pelottelevat ihmisiä edelleen IKUISELLA hel
      Hindulaisuus
      359
      1201
    8. Suviseurat

      Kamala onnettomuus tapahtunut subiseuroissa
      Hyrynsalmi
      18
      1073
    9. Kuvaile kaivattuasi kolmella

      Emojilla. Oma vastaus 💨🚮💣
      Ikävä
      125
      1049
    10. Tässä viimeinen mahdollisuutesi nainen

      Kysyä tai sanoa minulle, jos jotain jäi vuosien takaisista. Sen verran meillä oli kuitenkin jotain, että välillä mietin
      Ikävä
      54
      1022
    Aihe