"Kasvuosuus tarkoittaa sitä, että osakerahastojen saamat osingot ja korkorahastojen korkotuotot lisätään rahastopääomaan"
Osaisitteko neuvoa mistä tämän voi käytännössä havaita? Olen nyt sijoittanut kaksi vuotta joka kuukausi saman summan indeksirahastoon. Kun katson rahaston merkintöjä, siellä on vain ne kuukausittaiset laittamani summat. Eikö sinne pitäisi tulla nuo yllämainitut vuosittaiset korkotuotot myös?
Rahaston kasvuosuus
Juhani-66
2
308
Vastaukset 2
- fdsk
Rahasto-omistuksesi kasvun havaitset vertaamalla osuuksiesi ostohintoja tämänpäiväiseen hintaan. Kun rahaston arvo kasvaa osinko- tai korkotuloilla, rahasto-osuuden arvo kasvaa samassa suhteessa (miinus kulut).
- Aina_ei_nouse
Kyllähän osingot ja korot on lisätty rahastoon, mutta samaan aikaan sieltä on otettu hallinnointipalkkio pois. Rahaston omistusten markkina-arvo on voinut laskea myös näistä riippumattomista syistä.
Mitään erityistä merkintää koroista tai osingoista ei tule vaan ne näkyvät siellä markkina-arvossa, joka lasketaan joka päivä uudelleen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tässä ovat Elämäni biisi -vieraat lauantai 3.10. - Yksi vieras on todellinen suomalaisten suosikki
Jos menisit Elämäni biisiin, mikä olisi elämäsi biisi ja miksi? Elämäni biisi tulee suorana lähetyksenä Tampereelta. K11833- 43814
- 62768
- 60750
En voi kertoa meistä kenellekään
Minulla on ikävä sinua mies.. Oon yrittänyt taas unohtaa, mutta silti tulet mieleeni lähes päivittäin. Eihän meitä voi o42743- 51647
- 60597
Kadutko mies sitä miten reagoit?
..siihen sotkuun, jonka jälkeen mikään ei ole ollut kuin ennen. 🥺49597- 67566
Suutuin lähinnä itselleni
Kun irl juttujen takia näyttää erittäin epätodennäköiseltä, että olisin millään tavoin toivottu henkilö sulle.28508- 104507
- 29495
SuMetKu konkursissa
Asiakastiedon sivulla oli, SuMetKu asetettu konkurssiin. Tulihan se seinä vastaan lopultakin suuruudenhulluudessa.18487- 44485
- 32469
- 40437
- 58431
- 17420
- 24419
- 43407