kukasoitti.com scam, huijaus, harhaanjohtaminen

Taloussihteeri

kukasoitti.com-palvelu on sivusto mitä ylläpitää mitä ilmeisemmin suomalainen viestintätoimisto. Sivustolta ei löydy sivuston ylläpitäjää eikä yhteystietoja, vaan sivuston ylläpitäjä on anonyymi, eikä halua paljastua. Sivustolle on laitettu ihmisten puhelinnumeroita, mitkä ovat salaisia. Suomen lain mukaan sivusto rikkoo räikeästi suomen lakia. Tietosuojavaltuutettu on saanut lukuisia yhteydenottoja koskien edellämainittua sivustoa ja sen rikollista toimintaa. Tietosuojavaltuutettu on pyytänyt poliisin apua tutkintaan että sivujen ylläpitäjä saataisiin vastuuseen, mutta Suomen Poliisikaan ei ole saanut sivuston ylläpitäjää tietoon ja näin on lopettanut asian tutkinnan.
Sivustolle on myös laitettu useiden puhelinmyyntifirmojen numeroita ja puhelinmyyjien nimiä että saataisiin luotua kilpailijoista huonokuva mikä vaikeuttaisi heidän elinkeinoaan. Siellä myös kehoitetaan olla maksamatta tilauksista aiheutuneita kustannuksia ja kehoitetaan tekemään kilpailijoista rikosilmoituksia. Tietosuojavaltuutettu kehoittaa ihmisiä tekemään poliisille tutkintapyynnön kyseisestä sivustosta mikäli kokee että sivusto vaikeuttaa elinkeinonharjoittamista tai rikkoo Suomen lainsäädäntöä. Ehkä sitten poliisilta löytyisi enemmän resursseja puuttua sivuston toimintaan.

Lue myös

http://www.ts.fi/uutiset/kotimaa/699122/Asiantuntija uskoo jaljittaneensa paheksutun numerosivuston yllapitajan

http://www.tivi.fi/Uutiset/2014-11-07/Suomalaisten-numeroita-oudossa-palvelussa---poliisille-voi-tehdä-tutkintapyynnön-3150295.html

http://www.talouselama.fi/uutiset/kuka-soitti-ts-uutta-palvelua-epaillaan-laittomaksi-3463267

http://www.tietosuoja.fi/fi/index/ajankohtaista/tiedotteet/2014/11/www.kukasoitti.com.html

15

6942

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • SinttuL78

      Minun numeroni löytyy palvelusta vaikka se on salainen. Olen koittanut löytää yhteystietoja sivuston ylläpitäjään mutta en ole niitä mistään löytänyt. Olen myös lähettänyt monta kertaa sivuston kautta viestiä heille ja pyytää poistamaan numerotietoni, mutta tietoni ovat edelleen siellä eivätkä he ole reagoineet pyyntöihini millään lailla. Menen tekemään sivustosta rikosilmoituksen.

    • kukasoittionhanurista

      Löysin kaverini firman puhelinnumeron kukasoitti.com sivustolta ja hänen firmastaan oli kirjoitettu todella asiattomia ja törkeitä kommentteja. Tunnen kaverini hyvin ja hän on tunnollinen ja raataa töitä aamusta iltaan ja kommentit ovat hänen firmastaan perättömiä. Ilmoitin tästä kaverilleni ja hän kertoi tehneensä sivustosta tutkintapyynnön poliisille, sillä sivusto ei pyynnöistä huolimatta poista kommentteja eikä hänen numeroaan sieltä. Poliisi on kuulemma voimaton ja oli kertonut että sivusto on tehty tarkoituksenmukaisesti yritysten ja ihmisten mustamaalaamiseen.
      Sivustoa ylläpitää ilmeisesti suomalainen viestintätoimisto, mutta sivuston omistaja on ilmeisesti venäläinen, joten poliisilla ei löydy resursseja tälle asialle.
      HYVIN TÖRKEÄÄ TOIMINTAA JA OUTOA ETTEI TOLLAISILLE SIOILLE JA HUIJAREILLE SAADA KURIA.

    • salapoliisi007

      Sivuston omistaa ilmeisesti venäläinen Denis Kulakov, mutta suomalainen viestintätoimisto ylläpitää ja ohjaa sivustoa hänen varjolla. Tällaista tietoa antoivat
      tietosuojeluvaltuutetun kansliasta. Joten viestintätoimisto laittaa kaikki kilpailijansa tälle sivustolle ja kirjoittelevat pahaa vaikeuttaakseen kilpailijoidensa elinkeinonharjoittamista. Suomen lain mukaan se on rikos mutta eipä auta kun Suomen Poliisilla ei ole resursseja asian suhteen.

    • kukasoittiscamhuijaus

      Mun kaveri kirjoitti kukasoitti.comille sähköpostin missä pyysi poistamaan salaista numeroaan sivustolta, niin lähettivät sitten vastaukseksi viruksen mun kaverin tietokoneeseen ja konetta ei saa enää kuntoon. Kannattaa olla varovainen tämän sivuston suhteen tai ei ainakaan avata niiden lähettämiä viestejä. Jos saatte viestin joltain Matej S-nimiseltä, niin älkää avatko niitä viestejä.

    • rthrhrth

      Jos suoramarkkinointikiellot toimisivat kuten pitääkin (ja suoramarkkinointikiellon pitäisi olla ilmainen), tällaisen palvelun tarve olisi vähäisempi. Jos henkilöllä on suoramarkkinointikielto, ei yhtäkään mainospuhelua saisi mennä läpi. Jos joku yritys rikkoo tietoisesti suoramarkkinointikieltoa, sellaisen yrityksen pitäisi laittaa väliaikaiseen toimintakieltoon. Jokaiselle on oikeus kieltää kaikki myyntipuhelut.

      Toki itselläni on nykyään tapana olla vastaamatta mihinkään tuntemattomaan numeroon. Silloin ei myyjiäkään tule. Jos vahingossa tulen vastanneeksi puhelinmyyjän puheluun, lyön automaattisesti luurin korvaan kuuntelematta edes tarkemmin hänen asiaansa.

    • JokinenJanne

      Minä lupaan laittaa tänne myöhemmin erään nes keräilijän tiedot ,perheineen ihan kaikki jos tutkinta etenee siihen kuka minun numeroani häiritsee tuolla paskasivustolla.

      Tehkää rikosilmoitus itsekin.

    • yyyxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

      Mistähän tämä huijari kerää tietonsa?
      Minulla on Globetel:iltä salaisella numerolla oleva liittymä ja ko. liittymän kortti ei ole edes koskaan ollut kiinni puhelimessa: Silti tämä "sankari" oli julkaissut numeroni, sukunimen, kaikki etunimet sekä paikkakunnan.
      Voisi kuvitella, että tiedot ovat vuotaneet Globetel:ilta, joten irtisanoin kaikki liittymäni Globetel:ilta, vaikka Globetel ei myönnä, että tiedot olisivat vuotaneet Globetel:iltä.

      Tämä Matej S poisti pyynnöstäni nimi ja yhteystietoni, mutta ei numeroa ja nyt sivulla lukee:
      "Kommentit tähän numeroon ovat omistajan pyynnöstä kielletty. "
      Minä en ole tälläista pyyntöa esittänyt missään tapauksessa, vaan olen pyytänyt poistamaan nimeni, yhteystieton ja numeroni ko. "palvelusta".
      Tämä Matej S ei enää vastaa viesteihin, joten täytyneekö seuraavaksi tehdä tutkintapyyntö Poliisille?

      tagit: Huijari huijarit Globetel Kuka Soitti Kukasoitti Kuka Soitti com Kukasoitti.com kukasoitti.com Matej S

    • kukasoittisivut

      Minulla on firma, mutta eräs tekee kiusaa jatkuvasti ( tuntematon ) numerollani.
      OLen joutunu vaihtamaan numeroani useampaan kertaan koska tämä
      tyyppi herjaa minua huijariksi vaikka en sitä ole.
      Olen tehnyt rikosilmoituksen ja jos herjaaja kiinni jää, niin todisteita ei tule
      häneltä löytymään.
      Haluaa vaan tehdä kiusaa että ihmiset googlettavat numeroni ja löytävät
      herjaavat kommentit myyntiäni koskien.

      perkele, turpiinhan tuommonen jo ansaitsisi saada saunan takana.

      Onko muita herjattu ko , paikassa?
      Eli pistävät numeron sinne hakuun ja sitten anonyymisti haukkuvat huijariksi ties miksi?

      en saa itse ainakaan numeroa sieltä poistettua tai estettyä mitenkään.

    • astettakovempiukko

      Toinen rikollinen sivusto on stopting.fi.

      Sinne myös katkerat ja kateelliset herjaavat yksityisten sekä firmojen numeroita.

      Olen tehnyt kaikesta rikosilmoituksen numerooni liittyen.

      Kun jäävät kiinni, oysyy nimet minulla muistissa ja perästä kuuluu varmasti....

    • näintapahtuu

      nilkki joka kommentoi numeroani jäi kiinni.
      v aadin 4000e korvauksia.

    • 1512019.528

      kaveri kertoi numeroni ja tietojeni löytyvän netistä vaikka on markkinointikielto ollut useita vuosia. huomenna menen poliisilaitokselle tekemään ilmoituksen. kyseiset tiedot ilmestyneet vaikka kiellot olleet voimassa, eli mikä tai kuka ne laittanut? onko kukaan vienyt oikeuteen ja missä summissa korvauspäätökset tulleet ulos?

    • ville_vetelä

      Onko teillä kokemuksia tästä kukasoitti.fi softasta. Julkaisee yrittäjistä ja ikävä kyllä yksityishenkilöistäkin ruokottomia loukkauksia. Kun tätä kukasoitti.fi softaa alkoi tutkimaan niin hups niin tyäsin tuntematon niin Suomen Euroopan kuin koko maailman yrittäjien tietokannassa Omalla kotisivullaan kertovat että osoite olisi Prahaan ja ainakin yksi (ilmeisesti keksitty) yhteyshenkilö nimeltä John ????


      https://www.kukasoitti.fi/yhteystiedot


      Hämmennystä herättää myös se että kukasoitti.fi käyttää fi tunnusta vaikka viestintävirastolta saadun informaation kertomana kyseistä domainia ei olisi rekisteröity kenellekään


      kukasoitti.fi kertoo olevansa rekisteröity TM kun sekin asia tarkastettiin koko maailman laajuisesta tietokannasta niin ei todellakaan, ei todellakaan kukasoitti.fi ole rekisteröity mihinkään maahan ei mihinkään valtioon joten eiköhän aihetta poliisitutkintaan jo olisi



      Tsekkailkaas julkaiseeko tuo softa myös teidän henkilönumeroa portaalissaan ja millä kommenteilla höystettynä :) Kunnianloukkaus on rikoslaissa ja silloin tämän kukasoitti.fi hommista täytyy vinkata poliisia

    • Anonyymi

      Jos nuo puhelinmyyjäfirmojen vastaavat rekisterit ihmisten tiedoista, osoitteista, puh.numeroista ja ties mistä tiedoista olisivat nekin näin julkisia, olisin mielissäni. Näkisin edes mitä herjaa tai vahingollista tietoa minusta siellä on. Voisi edes tällaisella palstalla asiaa vatvoa. Mutta se avoimuus sotisi niitten toimintaperiaatetta vastaan, liikeideahan on kaupitella krääsää ihmisille tehokkaasti ja höynäytettäviä puhelimitse piisaa, luettelevat katuosoitteet, nimet jne tuosta vaan siitä salaisestakin numerosta, mihin markkinointikiellosta huolimatta soittelevat ja tämä on ihan sallittua toimintaa, mutta jos normi kansalainen katsoo kuka soitti sivustolta näitä salaisia soittelunumeroja, niin kamala ähky ja puhku, ettei sellainen saisi olla mahdollista.

      Jehu

    • Anonyymi

      Niin, siellä sivulla jäi/jää näkyviin nimi, osoite ja puhelinnumero, jos kuka tahansa kyselee jonkun puhelinnumerolla... Ja sinne jää siis ihan tavallisten kansalaisten tietoja, jopa kotiosoitteita. Nämä henkilöt eivät edes ole mitään "puhelinmyyjiä", vaan tavallisia kansalaisia. Joku heistä on voinut 'myydä' esim. vanhoja lelujaan jossain HuutoNetissa, mutta ei kirppismyyjä koskaan soittele kenellekkään, vaan OSTAJA soittaa, ja kaupat sovitaan rehellisesti esim. huoltoasemalle, tai oveltaovelle. Eikä lähetellä mitään "lmapalloja pakettipusseissa". Kirppissivustoilla on myös tarkat PAY-ohjeet. Siinä "Kuka Moitti" -palstalla näkyi myös nimien alla ihan tuntemattomien 'keskustelijoiden kommentteja', jotain trolli-nimimerkkejä. Eikä kommentti liittynyt mitenkään todellisesti ylläolevaan siviiliin tai yrittäjään. Ihan harhauttavaa, ja ilkeää. Nimen sieltä voi saada pois, mutta puhnro jäi, tavallisen rehellisen kansalaisen! Ja Google-hakuun jäi silti REHELLISEN TAVALLISEN KANSALAISEN nimi ja KOTIosoite. Sellainen trolli-hakkeri täälläkin sabotoi yhtä viestiketjua, toivottavasti ei ollut "töissä", huh. Yksi tyyppi taasen kehui oikeen harrastuksekseen kiusaavansa itse "kirppishuijareiksi" luulemiaan ihmisiä. Kunhan ei luuloissaan olisi huijannut jo itse oikeasti rehellisiä vähävaraisia kirppismyyjiä, jotka yrittävät saada edes voita leipänsä päälle! Puhumattakaan rehellisten yrittäjien maineenpilaajista Kuka"Moitti" -sivulla. Kyllä virallinen puh.nrosivu on parempi.

    • Anonyymi

      Kukasoitti.com on ollut todella hyödyllinen sivusto. Nyt näyttää siltä, että suomesta tai ainakin osa internetyhteyden tarjoajista estää tuon ilmaisen tavan selvittää jonkun puhelinnumeron omistaja. Siis pelataan maksullisten monopolipalvelun tuottajien hyväksi. Samalla tidustellessaan epäillyttävää numeroa, osa näistä markkinamiehistä tallentaa palveluun jopa tiedustelun tehneen salatun numeron jaettavaksi.

      Käytännössä ainoa ero kukasoitti comin ja muiden palvelujen välillä on se rikos, että palvelu oli kysyjälle maksuton ja tieto sitä mitä sivusto lupaa on ollut löydettävissä, päin vastoin kuin esimerkiksi vastaavan domainen fi päätteinen versio joka valejhtelee jo nimessään. Miksi sitä ei estetä tai kielletä? Pelkästää tiedonkalastelu ja harhaanjohtamis sivusto josta ei numeron omistajaa selviä liki koskaan.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      406
      1623
    2. Minua itkettää tämä tilanne

      Meidän pitäisi jutella. Eikö niin? Miehelle.
      Ikävä
      105
      1308
    3. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      117
      1245
    4. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      173
      1220
    5. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      44
      1007
    6. Minulla oli tunteita

      Tein itsestäni pellen. Sait hyvät naurut ja minä 💔
      Ikävä
      63
      916
    7. Susanne Päivärinta kirjassaan: Sannalla nousi valta päähän, Big Time!

      Päivärinta toteaa ettei ole nähnyt kenenkään muuttuvan niin totaalisesti kuin Marinin, eikä siis todellakaan parempaan s
      Maailman menoa
      91
      844
    8. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      32
      836
    9. Suomen Pallolitto: Tasoryhmät lasten jalkapallossa - Erätauko-tilaisuus ma 20.5.2024

      Tasoryhmät lasten ja nuorten jalkapallossa herättävät paljon keskustelua. Mitä tasoryhmät ovat ja mikä on niiden tarkoit
      Suomi24 Blogi ★
      0
      830
    10. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      189
      759
    Aihe