Apua kaivataan

peugeot-äiti

Mistähän aloittaisin..

Kävin pesettämässä autoni, siis autopesurissa ja sen jälkeen alkoi tapahtua:

Ensin syttyi se moottorin ohjain-elektroniikan häiriövalo. Ohjekirja käteen ja varovasti ajoin kilometrin matkan kotiin. Sammutin auton ja kun nousin autosta ulos, niin ihan h-moilasena kuuntelin, että jokin hurina kuuluu konepellin alta, vaikka auto ei ole käynnissä. Menin kotiin ja sitten aloitin googlettamisen ja soittelun, että saisin apua.
Joku tuttavani sanoi, että syylärin tuuletin jäänyt päälle, mennyt kosteutta sinne. Noh, enhän minä naisena osannut tehdä mitään. Viimein tuttavani tuli autoa katsomaan.
Ei mitään hurinaa, mutta auto ei myöskään lähtenyt käyntiin, eli oli tyhjännyt akun. Tuttava otti konepellin alta kaksi sulaketta pois, siis ne jotka pyörittävät tuuletinta. Sitten apuvirralla auto käyntiin.
Auto käynnistyi ihan hyvin ja minäpä peruuttamaan autokatoksesta, että pääsen ajelemaan ja lataamaan akkua.
Autokatos ihan jäinen, joten sain sitten auton sammumaan ja taaskaan ei lähtenyt käyntiin.
Ei muuta kuin uusiksi koko homma, eli apuvirralla käyntiin.
Mutta..sittenpäs tapahtuikin ihmeellistä; auto kävi nätisti, mutta kaasu ei reagoinut mitenkään..siis ei mitenkään. Poljin menee kyllä pohjaan, mutta kierroksia ei ota.
Kojetaulussa palaa nyt toinen vikavalo (ei siis enää se moottorin ohjain...tms-valo).
Nyt siinä palaa sellainen puolikkaan autonkuva ja päällä munalukko (keltainen valo) (ohjekirjan mukaan auton turvajärjestelmän häiriö-valo).
Eipäs tuolla autolla nyt ajeta metriäkään, kun kaasu ei toimi.

Mikä ihme autoani vaivaa? Voiko tuo pesussä käyminen aiheuttaa kaiken tuon?

Kyselee epätoivoinen Peugeotin omistaja-äiti

7

211

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kevätaurinkoaa

Pakkasella ei kannata pösöä pesettää varsinkiin automaatissa!

• dsfsdfsdfsfdsdfsfsdf
      • lääkeauttaa

Kylläpäs sattuikin sama vika. ☺️

• esbopeugeot

Mulla ei toimi edes keskuslukitus vm. 2004 Peugeot 206:ssa. Kivikovat penkit ovat ja koirankakka haisee sisällä.

• fiddupeugeot
    • Olavikolavi

Joo kannattaa kysellä vaan täältä neuvot ja unohtaa autokorjaamot.

• 307Feline180

Lataa akku ihan erikseen täyteen. Nuo ongelmat johtuu tyhjästä akusta. Samalla, kun irrotat akun ja viet lämpimään latautumaan, moottorinohjauksen säädöt palautuvat tehdastilaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle

Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.
      6
      2473
    2. Pilasit mun

Elämän. Sitäkö halusit?
      Ikävä
      116
      1658
    3. Viiimeinen viesti

Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill
      Suhteet
      36
      1396
    4. Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin

Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin
      Maailman menoa
      162
      1236
    5. Mikä olisi sinun ja kaivattusi

Tarinan kertovan elokuvan nimi?
      Ikävä
      143
      1199
    6. Lasse Peltonen on kunnanjohtaja

18/21 ääntä 1 Stoor ja 2 Vauhkonen
      Sysmä
      52
      1135
    7. Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...

Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi
      Maailman menoa
      106
      1082
    8. Syntymäpäivä

Milloin on kaipaamasi henkilön syntymäpäivä!? Hänellä miehellä on tammikuussa.
      Ikävä
      57
      1071
    9. Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.

Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.
      Kittilä
      116
      1026
    10. Olet tärkeä

mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.
      Ikävä
      46
      949
    Aihe