Lonkka kipeytynyt itsestään. Kylkiasennossa en saa jalkaa nostettua ylös. Kipeällä linjalla kärsii nukkua, mutta siihen kipeään koskee, jos nukun tervelonkka alimmaisena.
Kävely ei pahemmin Satu, paitsi liikkeelle lähtiessä. Mitä minun lonkalle on tapahtunut, jo reilun viikon ollut kipeä.
Lonkassa kipu ilman tapaturmaa.
8
359
Vastaukset
- Bursiittix3
Olisko bursiitti ?? Googletapa.
- Lonkkavikainenko
Voisi olla. Paraneekohän tuo pelkällä jumpalla?
- ehkälääkäriinmeno
Jossain lonkkakivuissa paras lääke (kipulääkkeen lisäksi) on olla enimmäkseen liikkumatta, kunnes hellittää. Joissan lonkan kivuissa jumppa voi pahentaa asiaa.
Voi olla tulehduksellista, esim nivelpussin tulehdus, ei sitä ole hyvä "repiä" jumpalla. - Rrrikollinenn
Et kerro ikääsi. Nivelrikko voi oirehtia noin. On perinnöllinen sairaus jossa rusto alkaa kulua pois. Kun rusto on kadonnut niin ainoa vaihtoehto on tekonivel kuluneen tilalle. Tekonivelleikkauksia ei tehdä kovin nuorille.
- bursiitti100
Bursiittia...itsellä ollu jo vuosia. Ihan ok, paitsi jos aamulla herää sillä kyljellä missä vika, Muuten ok.
- bursiittix3
Kokeile myös nukkua tyyny jalkojen välissä niin ettei ylempänä oleva jalka roiku patjaa kohti.
- Lonkkavikainenko
Ikää 45. Kävellessä ei juurikaan tunnu, vain liikkeelle lähtiessä. Tuo lepokipu pitkällän ollessa on pahin ja kyljen kääntäminen. Testasin tuota yhdellä jalalla seisomista, niin se ei kovin kipeää tee. Tuota tyynyäkin olen polvien välissä pitänyt, pientä apua tuonut. Täytyneen joku päivä käydä lääkärille näyttämässä. Pelkään, että sairauslomalle pistävät.
Vieläkään en kylkiasennossa saa nostettua ylös tuota kipenpuolen jalkaa. Minulla todettiin röntgenkuvissa alkava lonkan nivelrikko. Lonkka kipuili kävellessä, liika rasitus johti bursiittiin. Lisäksi takamuksessa on outo kohta alhaalla jota särkee, ei lihas...liekkö luu tai jänne mutta sekin vaihtelevasti kipeä. Nivuset särkee, onhan ne kireät ja venyttelenkin säännöllisesti koipiani kun sääret sekä pohkeet kipeytyy. Polvissa myös rikkoa mikä osaltaan kireyttä lihakset... kaikki vaikuttaa kaikkeen. Ortopedin mukaan alkava nivelrikko ei oireile...no mitä olen lukenut niin kyllä oireilee, voi olla tosi ärhäkkääkin ja sitten parempia hetkiä. Tää on etenevä sairaus jota lääkärit vähättelee, mulla perinnöllistä ja alkanut 40-v.... voi kuulemma edetä nopeasti leikkaukseen. Liikunta tärkeetä ja lihasvoiman ylläpito. Ruokavalio. Itse nämäkin selvittänyt, ei ortopediä kiinnostanut ohjeistaa. Ja röntgeniin pääsin kun riittävästi valitin. Ja nyt näillä mennään kunnes kipu ajaa uudestaan lääkäriin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Neljä nuorta kuoli Nurmijärvellä, auto suistui jokeen Onnettomuuden tutkinta on vielä alussa.
Neljä nuorta kuoli Nurmijärvellä, auto suistui jokeen Onnettomuuden tutkinta on vielä alussa. Poliisi sai lauantaina 4.37316085- 2646231
Tänään olisn uskaltanut
Ainakin luulen, kun tänään oli jotenkin varma olo. Olisin vähintään sanonut moi ja jos olisit ollut yksin olisin pyytäny113678- 1972767
Tiedäthän että
Pohdin paljon siirtymistä. Tulen surulliseksi tietyistä tai monistakin asioista. Siksi parempi kun saat elää vapaasti il142322- 1372229
Tiistaina nähdään.
Pitkästä aikaa. Minua on alkanut jännittää kovasti se näkeminen ja miten taas osaan olla. En tiedä yhtään oletko kiinnos1101660Sinusta jäi lopulta kuitenkin hyvä kuva
Vaikka voit ajatella itsestäsi kaikkea, mitä siinä mylläkässä saattoi tapahtua, mutta näin se on. Seurasin kyllä, ja mon481459Rattoisaa lauantai iltaa
Mitäs tänään tapahtuu? Mitäs kirsikalle kuuluu? Onko lähdössä iltaelämään? 😊✨💞🌆 Minä vietä taas yksinäistä koti-iltaa2411216- 891210