Lonkassa kipu ilman tapaturmaa.

Lonkkavikainenko

Lonkka kipeytynyt itsestään. Kylkiasennossa en saa jalkaa nostettua ylös. Kipeällä linjalla kärsii nukkua, mutta siihen kipeään koskee, jos nukun tervelonkka alimmaisena.
Kävely ei pahemmin Satu, paitsi liikkeelle lähtiessä. Mitä minun lonkalle on tapahtunut, jo reilun viikon ollut kipeä.

8

384

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Bursiittix3

Olisko bursiitti ?? Googletapa.

• Lonkkavikainenko

Voisi olla. Paraneekohän tuo pelkällä jumpalla?

• ehkälääkäriinmeno

Jossain lonkkakivuissa paras lääke (kipulääkkeen lisäksi) on olla enimmäkseen liikkumatta, kunnes hellittää. Joissan lonkan kivuissa jumppa voi pahentaa asiaa.
      Voi olla tulehduksellista, esim nivelpussin tulehdus, ei sitä ole hyvä "repiä" jumpalla.

• Rrrikollinenn

Et kerro ikääsi. Nivelrikko voi oirehtia noin. On perinnöllinen sairaus jossa rusto alkaa kulua pois. Kun rusto on kadonnut niin ainoa vaihtoehto on tekonivel kuluneen tilalle. Tekonivelleikkauksia ei tehdä kovin nuorille.

• bursiitti100

Bursiittia...itsellä ollu jo vuosia. Ihan ok, paitsi jos aamulla herää sillä kyljellä missä vika, Muuten ok.

• bursiittix3

Kokeile myös nukkua tyyny jalkojen välissä niin ettei ylempänä oleva jalka roiku patjaa kohti.

• Lonkkavikainenko

Ikää 45. Kävellessä ei juurikaan tunnu, vain liikkeelle lähtiessä. Tuo lepokipu pitkällän ollessa on pahin ja kyljen kääntäminen. Testasin tuota yhdellä jalalla seisomista, niin se ei kovin kipeää tee. Tuota tyynyäkin olen polvien välissä pitänyt, pientä apua tuonut. Täytyneen joku päivä käydä lääkärille näyttämässä. Pelkään, että sairauslomalle pistävät.
      Vieläkään en kylkiasennossa saa nostettua ylös tuota kipenpuolen jalkaa.

• Minulla todettiin röntgenkuvissa alkava lonkan nivelrikko. Lonkka kipuili kävellessä, liika rasitus johti bursiittiin. Lisäksi takamuksessa on outo kohta alhaalla jota särkee, ei lihas...liekkö luu tai jänne mutta sekin vaihtelevasti kipeä. Nivuset särkee, onhan ne kireät ja venyttelenkin säännöllisesti koipiani kun sääret sekä pohkeet kipeytyy. Polvissa myös rikkoa mikä osaltaan kireyttä lihakset... kaikki vaikuttaa kaikkeen. Ortopedin mukaan alkava nivelrikko ei oireile...no mitä olen lukenut niin kyllä oireilee, voi olla tosi ärhäkkääkin ja sitten parempia hetkiä. Tää on etenevä sairaus jota lääkärit vähättelee, mulla perinnöllistä ja alkanut 40-v.... voi kuulemma edetä nopeasti leikkaukseen. Liikunta tärkeetä ja lihasvoiman ylläpito. Ruokavalio. Itse nämäkin selvittänyt, ei ortopediä kiinnostanut ohjeistaa. Ja röntgeniin pääsin kun riittävästi valitin. Ja nyt näillä mennään kunnes kipu ajaa uudestaan lääkäriin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa kansainvälinen etsintäkuulutus Poliis

Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa – kansainvälinen etsintäkuulutus Poliisi pyytää yleisön apu
      Maailman menoa
      271
      2360
    2. En kadu sitä, että kohtasin hänet

mutta kadun sitä, että aloin kirjoittamaan tänne palstalle. Jollain tasolla se saa vain asiat enemmän solmuun ja tekee n
      Ikävä
      83
      1031
    3. Oisko mitenkään mahdollisesti ihan pikkuisen ikävä..

...edes ihan pikkuisen pikkuisen ikävä sulla mua??.. Että miettisit vaikka vähän missähän se nyt on ja oiskohan hauska n
      Ikävä
      58
      1031
    4. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      108
      1000
    5. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      81
      941
    6. Lapuan sanomissa käy rytinä

Pistivät sitten päätoimittajan pihalle
      Lapua
      44
      861
    7. Au pair -työ Thaimaassa herättää kiivasta keskustelua somessa: "4cm torakoita, huumeita, tauteja..."

Au pairit -sarjan uusi kausi herättää keskustelua Suomi24 Keskustelupalvelussa. Mielipiteitä ladataan puolesta ja vastaa
      Tv-sarjat
      21
      848
    8. Helena Koivu : Ja kohta mennään taas

Kohta kohtalon päivä lähestyy kuinka käy Helena Koivulle ? Kenen puolella olet? Jos vastauksesi on Helenan niin voisi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      67
      756
    9. Oot ihana

Toivottavasti nähdään sattumalta jonain kesäpäivänä♥️🥺🫂
      Ikävä
      33
      697
    10. Tässä totuus jälleensyntymisestä - voit yllättyä

Jumalasta syntyminen Raamatussa ei tässä Joh. 3:3. ole alkukielen mukaan ollenkaan sanaa uudestisyntyminen, vaan pelkä
      Jälleensyntyminen
      299
      694
    Aihe