Paavin mukaan ateisti on parempi kuin kristitty

newsfeed

Paavin mukaan ateisti on parempi kuin tekopyhä kristitty.

21

312

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • näin.on.näreet

      Paavihan sen parhaiten tietää, kun on Kristuksen sijainen täällä maan päällä. Jumalan virallinen suurlähettiläs, jos niin voi sanoa. Siinä on ihan turha jonkun hellari- maallikkosaarnaajan länkyttää vastaan. Hirmuiseen syntiin vaan syyllistyy ja kadotukseen joutuu, jos menee Jumalan virallista, ikään kuin diplomaattipostissa tullutta ilmoitusta vastaan inttämään.

    • 12___13

      Tekopyhyys on toki ikävä juttu, mutta pitäisikö tästä nyt olla huolissaan, jos Paavi tykkää enemmän ateisteista? Ei mielestäni, enhän minä ole täällä Paavia miellyttämässä vaan Jumalalle pyrin olemaan kuuliainen. :)

    • tehdytpyhyydet

      Kristittyjen elämäntapa on tekopyhyys ja jeesustalu.
      Mitään kristittyä tekopyhempää ja ulkokultaisempaa eii olekaan.
      Jeesus häpeäisi simät päästään sitä mihin hänen opetuksensa on johtanut.

    • hf.ghf

      Rehellinen ateisti on luonnollisesti parempi ihminen kuin epärehellinen ja tekopyhä uskova. Olen lukenut parin pastorin haastattelun, jotka ovat kääntyneet kristinuskosta ateismiin ja mielestäni se on käsittämätöntä, joten eiköhän ole jo alun alkaenkin ollut niin, että puhtaat jauhot eivät olekaan olleet pussissa kun uraa on valittu.

      • uskoeioletietoa

        Rehellisestä pastoristahan tulee varmemmin ateisti. Epärehellinen ei osaa tai edes uskalla kyseenalaistaa oppejaan ja pysyy varmasti samoissa mielipiteissä, vaikka tietäisi niiden olevan pelkkää huuhaata. Helpoiten epärehellisen tunnistaa siitä, että tämä luulee kerran uskoon tulleen pysyvän siinä aina.


      • gfh.fghf
        uskoeioletietoa kirjoitti:

        Rehellisestä pastoristahan tulee varmemmin ateisti. Epärehellinen ei osaa tai edes uskalla kyseenalaistaa oppejaan ja pysyy varmasti samoissa mielipiteissä, vaikka tietäisi niiden olevan pelkkää huuhaata. Helpoiten epärehellisen tunnistaa siitä, että tämä luulee kerran uskoon tulleen pysyvän siinä aina.

        No, ei se ihan noin mielestäni ole. Teologinen tiedekunta kuitenkin antanee kaikille oppilaille riittävästi tietoa mm. ilmestyksistä, jotka ovat todisteita korkeammista voimista. Pyhä Henki-käsitekin on varmasti tuttu jokaiselle pastorille ja se tekee ymmärrettäväksi "elävän Jumalan" ja jumallisen ohjaamisen.

        itse asiassa on olemassa paljonkin tietoa joka todistaa Jumalasta(korkeimmasta suunnittelijasta ja luojasta). Pyhä Geometria on kaikille NA -ihmisille ja monille teosofeillekin tuttua ja siihen toivoisi ateistien ja uskovienkin tutustuvan. Pyhää Geometriaa käytetään myös arkkitehtuurisessa suunnittelussa ja rakentamisessa jonkin verran asiaan vihkiytyneiden toimesta.


      • fghfghf
        gfh.fghf kirjoitti:

        No, ei se ihan noin mielestäni ole. Teologinen tiedekunta kuitenkin antanee kaikille oppilaille riittävästi tietoa mm. ilmestyksistä, jotka ovat todisteita korkeammista voimista. Pyhä Henki-käsitekin on varmasti tuttu jokaiselle pastorille ja se tekee ymmärrettäväksi "elävän Jumalan" ja jumallisen ohjaamisen.

        itse asiassa on olemassa paljonkin tietoa joka todistaa Jumalasta(korkeimmasta suunnittelijasta ja luojasta). Pyhä Geometria on kaikille NA -ihmisille ja monille teosofeillekin tuttua ja siihen toivoisi ateistien ja uskovienkin tutustuvan. Pyhää Geometriaa käytetään myös arkkitehtuurisessa suunnittelussa ja rakentamisessa jonkin verran asiaan vihkiytyneiden toimesta.

        Tietoa löytyy etsimällä, mutta itse en kyllä oikein hyväksy sitä, että ihmiskunnan enemmistö on niin pitkään pidetty tietämättömänä Jumalasta ja korkeammista voimista. Ehkä ajat nyt kuitenkin lopultakin ovat muuttumassa kun merkkejä on kyseisiltä voimiltakin alkanut jo maailmanlaajuisestikin kuulumaan ja näkymään.


      • tterhth

        Sehän on jo ihme jos teologisessa tiedekunnassa ei menetä uskoa.


      • fghfghf kirjoitti:

        Tietoa löytyy etsimällä, mutta itse en kyllä oikein hyväksy sitä, että ihmiskunnan enemmistö on niin pitkään pidetty tietämättömänä Jumalasta ja korkeammista voimista. Ehkä ajat nyt kuitenkin lopultakin ovat muuttumassa kun merkkejä on kyseisiltä voimiltakin alkanut jo maailmanlaajuisestikin kuulumaan ja näkymään.

        Ihan itseltäänkö Jumalalta olet saanut tietoa vai tuuliko se sinunkin huuliasi heiluttaa?


      • fhf.ggfhf
        PuhuvaKärmes kirjoitti:

        Ihan itseltäänkö Jumalalta olet saanut tietoa vai tuuliko se sinunkin huuliasi heiluttaa?

        Pyhästä geometriasta löydät paljon lukemista, jos aihe kiinnostaa. Onhan se kyllä hätkähdyttävää kun ensimmäisen kerran ymmärtää sen, että aurinkokuntamme kappaleetkin ovat tarkkojen geometristen suhteiden kautta luotuja. Se sulkee
        pois sen mahdollisuuden, että aurinkokuntamme olisi syntynyt ilman älykästä suunnittelua ja luojaa (tai luojia).

        Itse uskon yhden kaikkivoipaisen luojajumalan sijaan Korkeampiin Voimiin, jotka palvelevat Taivashallintoa. tätä ei pidä ymmärtää väärin, sillä universumissa on vain yksi Korkein Luoja/Alkulähde ja vain yksi Taivaallinen keskushallinto ja sen alaisuudessa toimivat paikallisemmat hallintoyksiköt palvelijoineen.


      • jghj.gjh
        fhf.ggfhf kirjoitti:

        Pyhästä geometriasta löydät paljon lukemista, jos aihe kiinnostaa. Onhan se kyllä hätkähdyttävää kun ensimmäisen kerran ymmärtää sen, että aurinkokuntamme kappaleetkin ovat tarkkojen geometristen suhteiden kautta luotuja. Se sulkee
        pois sen mahdollisuuden, että aurinkokuntamme olisi syntynyt ilman älykästä suunnittelua ja luojaa (tai luojia).

        Itse uskon yhden kaikkivoipaisen luojajumalan sijaan Korkeampiin Voimiin, jotka palvelevat Taivashallintoa. tätä ei pidä ymmärtää väärin, sillä universumissa on vain yksi Korkein Luoja/Alkulähde ja vain yksi Taivaallinen keskushallinto ja sen alaisuudessa toimivat paikallisemmat hallintoyksiköt palvelijoineen.

        Mielestäni vain tuolla tavoin kristinuskonnolliselle maailmankuvalle saadaan rationaalinen perusta. Katolisuudessahan Taivaan Hierarkioiden olemassaolo tunnustetaankin ja hyväksyttään, sillä heille hyvin tärkeitä ovat Neitsyt Maria -ilmestykset. Protestantismissa(myös luterilaisuus) samanlaista perinnettä ei
        ole.


      • fhf.ggfhf kirjoitti:

        Pyhästä geometriasta löydät paljon lukemista, jos aihe kiinnostaa. Onhan se kyllä hätkähdyttävää kun ensimmäisen kerran ymmärtää sen, että aurinkokuntamme kappaleetkin ovat tarkkojen geometristen suhteiden kautta luotuja. Se sulkee
        pois sen mahdollisuuden, että aurinkokuntamme olisi syntynyt ilman älykästä suunnittelua ja luojaa (tai luojia).

        Itse uskon yhden kaikkivoipaisen luojajumalan sijaan Korkeampiin Voimiin, jotka palvelevat Taivashallintoa. tätä ei pidä ymmärtää väärin, sillä universumissa on vain yksi Korkein Luoja/Alkulähde ja vain yksi Taivaallinen keskushallinto ja sen alaisuudessa toimivat paikallisemmat hallintoyksiköt palvelijoineen.

        "Pyhästä geometriasta löydät paljon lukemista, jos aihe kiinnostaa. Onhan se kyllä hätkähdyttävää kun ensimmäisen kerran ymmärtää sen, että aurinkokuntamme kappaleetkin ovat tarkkojen geometristen suhteiden kautta luotuja. Se sulkee
        pois sen mahdollisuuden, että aurinkokuntamme olisi syntynyt ilman älykästä suunnittelua ja luojaa (tai luojia)."

        Ovatko Maa ja muut planeetat ynnä kuut kenties täydellisen pyöreitä? Onko Maan ympärysmitta kenties täsmälleen 40.000 kilometriä? Kiertävästö planeetat Aurinkoa (tai Aurinko Maata, jos pidät enemmän ns. vaihtoehtoisesta totuudesta) kenties täydellisen pyöreillä radoilla?

        Vai mitä helkkaria oikein yrität selittää?


    • Jos kristittyjen joukosta poistetaan kaikki tekopyhät, ei taida jäädä montakaan jäljelle.

    • näinhän.se.on
    • Elsoambär

      Minä en menisi paavin mukaan. Menisin paavin mielestä. Ainakin tällä hetkellä. Paavius on myös pian katoamassa. On tekopyhää mielestäni ja raiskaajaa että kirjoittaa jatkuvasti paavista. Olette näppi ja sormet paikollaan tunnusta eliminoitava ihminen.

      • emäkirkkopuhuu

        Katolilaisia on miljardi. Luterilaisia 70 miljoonaa.


      • tilasto

        Luterilaisia maailmassa:

        Saksa 11,787,811
        Etiopia 7,886,595
        Tansania 6,531,336
        Ruotsi 6,300,000
        Indonesia 6,046,321
        Tanska 4,400,754
        Intia 4,042,543
        Suomi 4,031,235
        Norja 3,857,463
        USA 3,765,362
        Madagascar 3,000,000
        Nigeria 2,321,000
        Alankomaat 1,969,755
        Papua Uusi Guinea 1,349,869
        Namibia 1,196,832


      • paaviontotuus

        Valemediat ympäri maailmaa ovat sitä toistelleet.


    • "Paavin mukaan ateisti on parempi kuin tekopyhä kristitty"

      Kristityn mukaan Jumala ja Jeesus ovat parempia kuin Paavi.

      • 12___13

        Sinäpä oletkin se tekopyhä kristitty..


    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      113
      1218
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      119
      1062
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      132
      948
    4. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      96
      802
    5. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      299
      763
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      81
      676
    7. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      616
    8. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      592
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      48
      579
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      75
      514
    Aihe