Perinnöllisyysoppi menee uusiksi

https://medicalxpress.com/news/2017-02-favorites-brain-cells-parent-gene.html

Uusin aivojen toimintaan liittyvä tutkimus kumoaa perinteiset Mendelin perinnöllisyysopit. Tähän asti on luultu, että isän ja äidin puolelta perittäviä geenejä kohdeltaisiin samanarvoisina ja että jotkin ominaisuudet olisivat dominoivampia kuin toiset. On luultu, että geenisekvenssit ovat ratkaisevassa asemassa.

Uusin tutkimus vahvistaa jälleen kaiken, mistä olen kirjoittanut.

Johtuen genomisesta leimautumisesta, joka on epigeneettinen mekanismi, geenin toimintaa voi voimistaa tai vaimentaa. Tutkijat havaitsivat, että eliössä tapahtuu epigeneettistä geenien aktivoimista tai vaimentamista sen mukaan, onko geeni viallinen vai ei. Mutatoitunut geeni voidaan vaimentaa ja eheä pitää aktiivisena.

Havainto selittää myös, miksi useimmat mutaatiot ovat ns. neutraaleja. Solun mekanismit siis kätkevät ne, jotteivät ne päädy transkriptioon.

Pala palalta evoluutioteorian virheelliset opit kaatuvat. Tieteen itsensä toimesta.

7

280

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Grimmmm

      Taas typerä lahopää vauhdissa, milloin selkärangaton meinasit vastata Utille? Lähdetkö tästäkin ketjusta taas karkuun?
      Luulisi elämän olevan vaikeaa munattomana pelkurina...

    • EFqfe

      "Pala palalta evoluutioteorian virheelliset opit kaatuvat. Tieteen itsensä toimesta."

      Ottamatta kantaa siihen, millä nimenomaisella tavalla olet linkkaamasi artikkelin tällä kertaa väärin ymmärtänyt, tämä väite sinänsä pitää jopa paikkansa. Vielä kun tajuaisit sen, että aiempien virheellisten oletusten "kaatuminen" ei suinkaan merkitse evoluutioteorian virheelliseksi osoittamista, saattaisit olla jännän oivalluksen äärellä.

    • Luin tuon uutisen eilen, ja nyt kun taas näin tämän ROTin järjettömän vääristelyn, niin naurahdin spontaanisti ääneen. Pakkohan se on siis myöntää, että on näissä oma huumorinsa. Mutta onhan se edelleen järkyttävää miten noin lukutaidoton ja harhainen on päästetty opettamaan lapsia. Tämäkin aloitus kuuluu ehdottomasti niihin, jotka Hämeenkosken vanhempianyhdistyksen pitäisi nähdä.

      Tuossa vääristelyssä oli taas kaikki kyljellään mutta nostetaas nyt vain yksi esimerkkikohta esille pieneksi lukutaitotestiksi. Kerros Tomi Aalto mitä tässä linkitetyn jutun lauseessa sanotaan:

      "Supporting the idea, Gregg's lab found that some brain cells in transgenic mice preferentially activate mutated gene copies over healthy ones."

      • AEW

        Mitenhän tuo nyt suomeksi kääntyy, varmaan jotenkin tyyliin "Me ei ymmärretä mitä miedän omat tulokset tarkoittaa mutta onneksi löytyy Tomi Aalto joka selittää ne".


      • "What the genetic imbalance could mean for our health remains to be determined, but preliminary results suggest that it could shape vulnerabilities to disease, explains Gregg. Normally, having two copies of a gene acts as a protective buffer in case one is defective. Activating a gene copy that is mutated and silencing the healthy copy - even temporarily - could be disruptive enough to cause trouble in specific cells."

        Taas hyvä esimerkki, miten kierot ateistit pyrkivät vääristelemään totuutta. Tutkijat selvittivät sairauden syitä ja ymmärsivät että jos vaimennettu geeni jostain syystä päätyy transkriptioon, niin tiedossa on ongelmia ja sairauksia.


      • RaamattuOnTotuus kirjoitti:

        "What the genetic imbalance could mean for our health remains to be determined, but preliminary results suggest that it could shape vulnerabilities to disease, explains Gregg. Normally, having two copies of a gene acts as a protective buffer in case one is defective. Activating a gene copy that is mutated and silencing the healthy copy - even temporarily - could be disruptive enough to cause trouble in specific cells."

        Taas hyvä esimerkki, miten kierot ateistit pyrkivät vääristelemään totuutta. Tutkijat selvittivät sairauden syitä ja ymmärsivät että jos vaimennettu geeni jostain syystä päätyy transkriptioon, niin tiedossa on ongelmia ja sairauksia.

        Entä mitä kaikkea jätit lainaamatta?

        Opetatko koulussa, että evoluutioteoria on valhetta?


      • RaamattuOnTotuus kirjoitti:

        "What the genetic imbalance could mean for our health remains to be determined, but preliminary results suggest that it could shape vulnerabilities to disease, explains Gregg. Normally, having two copies of a gene acts as a protective buffer in case one is defective. Activating a gene copy that is mutated and silencing the healthy copy - even temporarily - could be disruptive enough to cause trouble in specific cells."

        Taas hyvä esimerkki, miten kierot ateistit pyrkivät vääristelemään totuutta. Tutkijat selvittivät sairauden syitä ja ymmärsivät että jos vaimennettu geeni jostain syystä päätyy transkriptioon, niin tiedossa on ongelmia ja sairauksia.

        Eli et siis kykene suomentamaan tätä lausetta:

        "Supporting the idea, Gregg's lab found that some brain cells in transgenic mice preferentially activate mutated gene copies over healthy ones."

        Mikä mättää? Harittavatko silmäsi niin pahasti, että osuit väärään kappaleeseen? Vai oletko vain niin epärehellinen ja selkärangaton, että yritit taas kiemurrella ja vääristellä? Luuletko että se auttoi jotain? Ehei, se kumosi höpinäsi yhtälailla.

        Ymmärrätkö puhuneesi itsesi taas jo pussiin? Siitä puhumattakaan, että jälleen paljastui miten väitit tasan päinvastaista mitä tutkimus esitti. Aloituksessasi väitit:

        "Havainto selittää myös, miksi useimmat mutaatiot ovat ns. neutraaleja. Solun mekanismit siis kätkevät ne, jotteivät ne päädy transkriptioon."

        No eivät selvästikään kätke satunnaista valintaa paremmin. Myönsit jo itsekin tässä etteivät kuvittelemasi mekanismit taaskaan toimi:

        "Tutkijat selvittivät sairauden syitä ja ymmärsivät että jos vaimennettu geeni jostain syystä päätyy transkriptioon, niin tiedossa on ongelmia ja sairauksia."

        Joka ei ole mikään ihme, koska vääristelysi ovat mielikuvitusmekanismejasi, ja päässäsi ei tunnu toimivan enää mikään muukaan.

        Ja taas sinä moraaliton vääristelijä kehtaat vielä syytellä perusteetta muita. Onko käytöksesi sellaista, että voisit opettaa oppilaitasi toimimaan vastaavasti? Luuletko että jos oppilaidesi vanhemmat lukisivat vaikkapa tämän ketjun, he haluaisivat ajatella, että toimit roolimallina lapsilleen ja haluaisivat nähdä lastensa käyttäytyvän samalla tavalla? Luuletko että koulun rehtori suosittelisi opettamaan oppilaille esittämäsi kaltaista toimintaa?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      113
      1218
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      119
      1062
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      132
      948
    4. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      96
      802
    5. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      299
      763
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      81
      676
    7. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      616
    8. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      592
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      48
      579
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      75
      514
    Aihe