Tiäksää mitä nää Pori murtee sanat tarkottaa?
-Tohjo
-Repertteri
-Oorteli
-Klooffat
-Kuulustel
-Kotsa
-Korsteeni
-Faartti
-Pua
-Sehlat
Tiäksää mitä nää Pori murtee sanat tarkottaa?
20
1845
Vastaukset
- piparipelti
et sul ei oo kaikki kotona
- tärkkeinpualinaisel
Kyl mää ny pua tiedä. Perse se o.
- Anonyymi
On myäs paikkakunta Puolanka
- Ostolannuari
Ilmottaudu tyäväeopistoo murrekurssil. Siält saat nua tiarot.
- kylnäio
ostan vokaalin
- jijij
En myy.
Ei ole pikkurahasta puutetta.
- koffeli_
Sää oot kyl iha koffeli.
- rrr44
Porin murre perustuu indoarjalaiseen kieleen, pitää kysyä sen osaavalta.
- Anonyymi
porin murre on loogista ja perustuu suurelta osin lyhennelmiin kuten "niinku" josta on jätetty kirjaimia pois.
Verratessa toisiin murteisiin jotkut sanovat niinkö.Ei ole olemassa Suomenkielen sanaa "niinköin" , josta tuo lyhennelmä tulisi.Se on siis perseestä oleva sana jonka kehittivät jotkut retardit savosta.
Ennenkuin auot kuonoasi murteestamme, tarkistahan omasi olisiko siellä jotain vammasanoja korjattavina.
- Mitä-palkintoina
Mitä tietovisasi palkinnot ovat, unohdit vain kirjata ne aloitukseesi
- Yä-päkkäril
Humppa-Turo kans sillai tiäks?
- Sama.apina
Eiks se oo se Juappo-Turo?
- murrettaopiskelemaan
Sama.apina kirjoitti:
Eiks se oo se Juappo-Turo?
Sama se onko humppa- tai juoppo Turo.
Pääasia ko saa ol sillai.
- ihaperssist
alottaja o hinti
- Anonyymi
Repetteri, klooffat, faartti ja pua oli vaikeit. Ekaa ois ikänä arvannu
- Anonyymi
uushomoa, niiin uuushomoa moni noista.joku nuokkarin fag keksinyt uushomosanoja.
korsteeni on vanha, sen tietää jokanen.savupiippu.
kotsa on hattu.
kuulustel on lyhennelmä kuulustella sanasta (poliisi kuulustelee sinua varastitko esson baarista jotain, esimerkiksi) mutta slangissa tarkoittaa kysyä jotain toiselta.
pua on uushomoa, mutta kuulostaa puo sanalta joka tarkoittaa persettä, kuten aloittajakin varmasti on.
Loput onkin umpihinttiä eli uushomoa kieltä jonka on keksinyt jokin nuokkarin apina ja koittaa nyt ujuttaa sitä toisten kieleen muka vanhoina sanoina.
Vitut.ei vetele.vedä kintaasees apina! - Anonyymi
Faartti tarkoittaa vauhtia mutta kuulostaa enemmän pierulta.
- Anonyymi
Meri porin sanastoa
Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oletko kertonut jo muille tunteistasi?
Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.824807- 1882148
- 1321812
- 1751445
Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan
Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️161331ROTAT VALTAAVAT ALUEITA
Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj191245- 351116
- 261078
Reuters: Ukraina on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan. Jopa 40 konetta vahingoittunut
Ukrainan turvallisuuspalvelu SBU on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan, kertoo Reuters. Uutistoimiston läh3231061- 781013