Voiko koiranpentu olla liikaa "mummin" luona?

koiramummiiiiii

Aikuinen lapseni otti koiran, johon olen itsekin täysin rakastunut. Nytkin ikävöin. Itselläni ei ole kovinkaan paljon koirakokemusta.

Koira on nyt ollut luonani aina pari yötä silloin tällöin, koira on ihan kohta 5 kk. Meillä menee hyvin, viime viikolla oli kaksi yötä luonani. Pissat teki kaksi kertaa sanomalehdelle, muuten ulos. Ja kaikki kakkendaalit ulos.

Mutta nyt kotiinsa palattuaan, on pissinyt sisälle enemmän. Jotkut sanovat, että kultsikan pitäisi olla sisäsiisti jo 4kk:n iässä, tämä ei sitä vielä ole. Ollaan oltu nyt huolissamme, että onko koira nyt jotenkin sekaisin siitä, että on ollut välillä luonani öitä.

Mitä mieltä olette, voiko koiranpennulla olla "mummola"? Itse pidän perussäännöistä kiinni: odottaminen ruokakupilla ja ovista mennessä onnistuu, ei revi kenkiä, ei tuhoa mitään. Remmikäyttäytyminen on vähän niin ja näin, se pitäisi oppia. Risteyksissä kyllä istuu, kun käsken. Olen aika pienikokokoinen mummeli. Ja tietenkin ihmisten perään tietenkin on, on vaan pakko sanoa "ei" ja kieltää hulluna. Mitään nakkipaloja tai naksuja minä en periaatteessa "koirankusetusreissulla" millään halua käyttää, yritän selviytyä käskyillä, kiitoksilla ja sanalla ei. Ja pysähdyn aina, kun vetää, sanon vaan "ei vejä!" :)

Näyttää, että koira nauttii seurastani. Vien sen aina ulos läheiseen puistoon pitkässä hihnassa: siellä se riehuu ja riekkuu, ja minä nautin.

5

217

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kääpiösusi

Kyllä se vielä oppii, yksilöitä ovat.. Voihan tuollaset muutokset hetkellisesti sekottaa pentua, mutta ei tarkota ettei silti oppisi siistiksi. Päin vastoin, parempi vaan että jo pienenä tottuu että asuinpaikka saattaa väliaikaisesti vaihdella, mutta perussäännöt pätee. Ja mukavampi jättää hoitoon kun on tuttu paikka ja ihmiset. Kärsivällisyyttä vaan ja ymmärrystä että pikkunen oppii asiat omassa tahdissaan.

Ps. Mun (eri rotuinen) koira oli reilusti yli vuoden ennen kuin oli luotettavasti sisäsiisti! (Silläkin on muuten "mummola"). Hetkittäin meinasi usko mennä pissalätäköitä pestessä, mutta nyt kaikki hyvin :)

• Mielenvikaisuus

Kultsikkanne tuntuu olevan henkisesti sairas. Eläinlääkäri tutkii mikä mielenvikaisuuteen syynä.

• koiramummiiiiii

Niin, olen ajatellut samaa, ehkä vien sen suoraan piikille. Olen joskus ajatellut vain huitaista sen vasaralla pois pissimästä.

• maltti_on_valttia_

Joka ikinen koira on yksilö, se että joidenkin ihmisten kultsi on sisäsiisti jo 4kk iässä ei tarkoita sitä että kaikki ovat. Omani oli hippasen yli 6kk kun oppi täysin sisäsiistiksi.

• 567890987890

Ihana pentu sulla, nauti sen seurasta ;)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      117
      5935
    2. Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!

https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663
      Kotimaiset julkkisjuorut
      145
      3863
    3. Vanhalle ukon rähjälle

Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen
      Ikävä
      50
      3285
    4. Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi

Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      468
      2719
    5. Purra hermostui A-studiossa

Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.
      Perussuomalaiset
      268
      1730
    6. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      32
      1403
    7. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      87
      1396
    8. Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."

Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito
      Ensitreffit alttarilla
      15
      1346
    9. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      156
      1272
    10. Mitä sanoisit

Ihastukselle, jos näkisitte?
      Tunteet
      77
      1268
    Aihe