Moro! Kakkosauto Mazda 323 f on pidemmän aikaan pelittänyt huonosti päästöjen kanssa, mutta meni sentään leimasta läpi juuri ja juuri. Sanovat että pitäisi huohotinventtiili uusia, kun tyhjällä käy huonosti ja kierroslukumittari elää omaa elämäänsä 0 ja 2 välillä ja auto käy helvetin rikkaalla. Tulpat, tulpan johdot yms. hilavitkuttimet vaihdettu jo. Asiaan! Mahtaako olla kallis prosessi korjauttaa ja mahtaako käytännössä edes olla tuossa huohotinventtiilissä vika? Tyyppivikako näissä Mazdoissa?
Kiitos ja anteeksi.
Mazda 323 F
5
567
Vastaukset
- umpioksi
Hoohotin röörit vain umpeen ja kovaa ajua!
- muutamia.vikamahd
Onko ilmamäärämittarin kuumalankaa vielä putsattu? Teoriana että jos ilmamäärän mittaus ei onnistu kunnolla niin auto kävisi sen takia rikkaalla, sitten happitunnistin huomaa että seos on liian rikas ja käskee laihentaa seosta, sitten kierrokset alkaa humppaamaan kun tulee ristiriitaista tietoa noilta komponenteilta.
Toinen vaihtoehto voisi olla imuilmavuoto/alipainevuoto jolloin mittaamatonta ilmaa menee ilmamäärämittarin ohi ja seos näyttää happitunnistimelle liian laihalta jolloin se käskee rikastaa seosta, jälleen ristiriitaista infoa moottorinohjaukselle ja auto käy huonosti.
Kolmanneksi mieleen tulee ruiskutussuuttimet ja evap solenoidi eli polttoainehöyryjen keräyskanisteri ja höyryjen vapautus imusarjan kautta palotilaan.
Mistähän katsastusmies keksi veikata huohotinventtiiliä eli pcv-valve (Positive Cranckcase Ventilation Valve), jos se on rikki niin todennäköisesti öljynkulutus nousisi huomattavasti, toki sekin saattaisi päästöissä näkyä. Paine myös nousisi kampikammiossa mutta en tiedä voisiko sillä olla vaikutusta auton käyntiin ja päästöihin.- muutamia.vikamahd
Tosin hiilikanisterin vian pitäisi sytyttää moottorihäiriön merkkivalo, samoin jos joku ruiskutussuutin ei toimi kunnolla niin esim. cylinder x misfire vikakoodi pitäisi ilmaantua. Liian laiha seos pitäisi aiheuttaa myös MIL-valon syttymisen, mixture too lean vikakoodi. Tosin jos päästötkin menevät kerran rimaa hipoen läpi niin myös nuo viat voivat vielä olla siinä hilkulla ettei moottorihäiriön valokaan vielä syty.
Osittain likaantunut ilmamäärämittari voisi olla yksi syy jos ei vielä sytytä vikavaloa mutta sotkee jo seosta. PCV venttiili ei varmaan sekään aiheuta vikakoodeja.
- köyhällainen
Täällä 323 f vm 2000 , pitäs vaihtaa jakopään hihna ja kiristäjä rullat , mitä tulismaksaan - kiitos tiedosta.
- mazzda-ht
Olithan ht:n tarkistanut tuosta? aina ensin ht, muista se!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2583770
Kompostointitarkastaja tuli tarkastukselle!
En ole ikinä kompostoinnut ja eilen kävi kompostointitarkastaja kylässä. Tosi hianoa byrokratiaa taas: "Laki edellyttää,1352707Nyt jäi velat perimättä
Mikä idea se talo oli polttaa ja velalliset sisällä nyt jäi rahat saamatta162212Martinan aussikulta, missä?
Mihin katosi Martina Aitolehden aussikulta kyselee Seiska!3591971Varattais lähihotellista
🥰 huone viikoksi. Oltais vaan ja tilattais huonepalvelusta herkkuja! Viikonloppukin käy jos et viikoksi ehdi ❤ Hyvää2281934- 571508
Ellen Jokikunnas muistelee Reino-koiraa - Ralph-poika koskettavalla tavalla esiin: "Kiitos, että..."
RIP Reino. Lämmin osanotto suureen suruunne Ellen, Jari ja Ralph. Reino tuli tutuksi monelle suomalaiselle Unelmia Ita491444Meneekö eläinpuiston johto vaihtoon vaalien jälkeen?
Ähtärissä kuhistaan ja kuiskitaan, että perussuomalaiset esittävät vaalien jälkeen, että eläinpuiston hallitus uusitaan741172- 1031167
- 1111160