Lähettääkö ATT enää listaa sijoituksesta?

OdotanOdotan9

Kun hakee uudiskohteeseen ja jää varasijalle, niin lähettääkö ATT enää listaa, millä sijoilla olet hakemiisi asuntoihin? Ainakaan listaa ei tullut, jos olit ensimmäisenä johonkin Tammiontiellä ja Kruunuvuorenrannassa.

10

570

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Comberdo

      Jos on johonkin asuntoon 1. sijalla, ei voi olla tuon uudiskohteen muihin asuntoihin varasijalla. Jos ei ota asuntoa vastaan, se oli sitten siinä. Ainoastaan jos asuntoja jää ensmmäisen hakurumban jälkeen vapaaksi, niitä voi sitten hakea samalta viivalta muiden mahdollisten hakijoiden kanssa.

    • daiga-daiga-duu

      Sandiksen jälkeen ei oo listoja tullu.

    • OdotanOdotan9

      Eli et saa tietää olevasi vaikka 2. sijalla, vaan elät täysin epätietoisuudessa sijoittumisestasi? Tarjousta ei vain kuulu, tai sitten kuuluukin yllättäen joskus myöhemmin, kun joku peruu.

    • Nakkimarko

      Olisi tosiaan kiva tietää suunnilleen omasta sijoituksesta. Että onko mitään saumaa saada peruutuksesta kämppä vai jäikö todella kauas haussa. Kertovatkohan Att:lta sijoituksia, jos sieltä kyselee?

    • Itsekin vain odottelin ensin pitäen todennäköisenä , että 18 v. vanhalla nrolla asunto irtoaa..... mutta sitten tupsahti tarjous, jota oli viikko aikaa miettiä, laskeskelin kuluneesta ajasta, että varmaan kahdelle asuntoa minua aikaisemmin tarjottu, ja he olivat kieltäytyneet. Mutta minulla ko. kämppä vasta neljäs vaihtoehto. Ihan epävirallisesti suullisesti minulle vastattiin ATT:n toimistolta, millä tuhatluvuilla kämppiä saatu. Mutta virallista tietoa asiasta en ole nähnyt. Olisi kiinnostavaa jos julkaistaisiin vaikka tieto, esim. kaksiot menneet nroille 3 xxx - 113 xxx, tämäkin jo kertoisi vähän hakijoille, olisiko mahdollisuuksia asunnon saantiin,

      • 87987789

        senkun alat kysymään kun se vielä nykylain mukaan on viranomaisen asiakirjajulkisuuden perusteella mahdollista, mutta sitä joutuu pyytämään hyväksymispäätöksen tehneeltä viranomaiselta, ei rakennuttajalta

        ja otettava huomioon, että asiakirjajulkisuuden perusteella saadun tiedon levittämisestä vastaa aina se joka levittää, koska välttämättä ei ole sallittua julkistaa esimerkiksi netissä, viranomainen päättää siitä milloin katsoo tarpeelliseksi ja missä laajuudessa


    • Miriyam1

      Jep, eli sitten pitäisi kysellä Helsingin kaupungin kiinteistövirastosta näemmä? No, sitten vaan kaikki kysylemään omaa sijoitustaan, niin eiköhän viranomaisen päätökset ja käytännöt voi vielä muuttuakin jossain vaiheessa, jos tiedustelutulva alkaa haitata niiden työntekoa.... :)

      • spämmätkää_vaan

        "käytännöt voi vielä muuttuakin jossain vaiheessa, jos tiedustelutulva alkaa haitata niiden työntekoa.... :) "
        Tai sitten ne ei vastaa enää mihinkään. :(


      • 87987789

        "Jep, eli sitten pitäisi kysellä Helsingin kaupungin kiinteistövirastosta näemmä?"

        Kyllä vain, kiinteistövirasto on asumisoikeuslain tarkoittama Helsingin kaupungin kunnallinenn viranomainen tai itseasiassa se on kaupunginhallitus, mutta valtuusto on johtosäännöllä delegoinut toimivallan kiinteistölautakunnan alaiselle kiinteistövirastolle ja siellä vielä erikseen asunto-osaston päällikölle tai hänen määräämälleen viranhaltijalle.

        Se oma sijoitus, silloin kun on jäänyt varasijalle, ei välttämättä näy muutoin kuin suhteessa hyväksyttyihin, mutta tietysti siltäosin kuin viranomaisen velvollisuuksiin kuuluu ennen hyväksymispäätöstä tarkistaa hakijoiden sijoittuminen asumisoikeuksia tarjottaessa, tosin että milläkeinoin se suoritetaan, siihen en osaa ottaa kantaa, joten jos siitä ei ole tehty mitään asiakirjaa, niin voi jäädä julkisuuslain ulottumattomiin.


      • 87987789
        87987789 kirjoitti:

        "Jep, eli sitten pitäisi kysellä Helsingin kaupungin kiinteistövirastosta näemmä?"

        Kyllä vain, kiinteistövirasto on asumisoikeuslain tarkoittama Helsingin kaupungin kunnallinenn viranomainen tai itseasiassa se on kaupunginhallitus, mutta valtuusto on johtosäännöllä delegoinut toimivallan kiinteistölautakunnan alaiselle kiinteistövirastolle ja siellä vielä erikseen asunto-osaston päällikölle tai hänen määräämälleen viranhaltijalle.

        Se oma sijoitus, silloin kun on jäänyt varasijalle, ei välttämättä näy muutoin kuin suhteessa hyväksyttyihin, mutta tietysti siltäosin kuin viranomaisen velvollisuuksiin kuuluu ennen hyväksymispäätöstä tarkistaa hakijoiden sijoittuminen asumisoikeuksia tarjottaessa, tosin että milläkeinoin se suoritetaan, siihen en osaa ottaa kantaa, joten jos siitä ei ole tehty mitään asiakirjaa, niin voi jäädä julkisuuslain ulottumattomiin.

        "ja siellä vielä erikseen asunto-osaston päällikölle"
        yksi osasto näemmä uupui matkasta, sen piti oleman
        'ja siellä vielä erikseen asunto-osaston osastopäällikölle'


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Missä tapasit kaivattusi

      ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      78
      1002
    2. Jani Wickholm on kuollut

      Tämä oli Janilta hieno laulu. https://youtu.be/72wWxqWon7k?is=5HKdV-H8yY466YXm
      Kotimaiset julkkisjuorut
      82
      784
    3. J-mies, miten voit olla niin varma siitä

      että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp
      Ikävä
      81
      735
    4. Aattelin nainen

      Jos oppisin puhumaan. Rehellisesti, rennosti ja hetkessä.
      Ikävä
      119
      724
    5. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      59
      717
    6. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      108
      666
    7. Alan pikkuhiljaa olemaan sinut

      sen asian kanssa, että en tule enää löytämään ketään. Mikä tilanne sinulla on ja miten olet koittanut ratkaista tilante
      Sinkut
      111
      573
    8. Mennään näin sitten

      Ettei kohdata enää.
      Ikävä
      46
      552
    9. Pohjola talo

      Kuka arvaa lähimmäs miten nopeasti tulee konkurssi uusilla yrittäjillä
      Kuhmo
      18
      508
    10. Pystytkö pitämään

      Taukoa ja eroa ihan hyvillä mielin vai tekeekö tiukkaa
      Ikävä
      41
      498
    Aihe