saab 9-5 lampunpesijät ja airbag-valo?

106xsi

Missä vika, kun 98- Saab 9-5:ta lopettivat lampunpesijät toiminnan? Kumpaankaan ei tule vettä ja toinen pyyhkijä jumiutuu keskelle umpiota.

Toinen vika, joka ilmeni hiljattain on AIRBAG-valon palaminen. Mistä johtuu, ilmeisesti valo täytyy nollata merkki huollossa? Pahakin vika?

Molemmat viat ovat tuttuja myös kaverin 95- NG900:ssa, joten kokemusta on varmasti myös jollain muulla GM- saabin omistajalla...

9

1451

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Välkky

Mulle tuli ekana mieleen että "valtuutettu saab-huolto", onko sulle tullu sellanen mieleen??

• 9-5 ,-99

Mulla oli omasssa sama vika, airbag valo sammuu
      laittamalla uusi sensori , tod.näk.ohjauspyörä.
      (maksaa jotain 100 EUR, käytä testerissä)
      Lampunpesimistä en tiedä, mutta mulla kyllä ko.
      autossa vikoja riitti, joten lopulta kypsyin lait-
      teeseen niin että vaihdoin merkkiä.
      Täytyy sanoa että eipä ole kaduttanut !
      Vanha ysitonnari oli vielä SAABBI, eikä mikään
      ooppeli !!!!

• Turbo Sensonic

Voi olla, että lampunpesijän moottori on sanonut työsopimuksensa irti. Siinä tapauksessa ei auta muuta, kuin ostaa uusi, joka ei kylläkään ole mikään halpa ostos, valitettavasti.

• automaatti

käyttämällä avasin kerran jumiutuneen vanhan 900:n lampunpyyhkijän moottorin. Vaikutti siltä, että muoviset hammasrattaat olivat turvonneet! (Newsseissä joku sanoi, että nylon puslat turpoavat veden vaikutuksesta). Jos saat Boschin (?) varaosanumeron selville, niin löytynee merkkiliikettä halvemmalla.

• 9000LPT

Olen itsekin avannut joskus 900:sen pesijän moottorin. Avaamiseen ei tarvita suurempaa väkivaltaa vaan sorminäppäryyttä.

Kyseisessä moottorissa oli nailon rattaat turvonneet. Hiomalla liukupinnoista hieman pois ja rasvaamalla kunnollla sain moottorin toimimaan. Moottori oli autossa toiminnassaa yli 2 vuotta, jolloin auto meni vaihtoon (saattaa toimia vieläkin). Korjaus ei ajallisesti ole kannattavaa, jos laskee omalle työlleen arvoa, mutta jos korjaamisen ottaa näpertelyn kannalta, säästää siinä muutaman satasen (markkoja).

• Mike

Erikoinen juttu tuo muovirattaiden turpoaminen. Avasin kerran 740:n volvon pyyhkimen moottorin ja siinä tosiaan oli hiottava rattaita santapaperilla pienemmiksi että mahtuivat paikoilleen. Moottori on ihan vastaavan tyyppinen kuin Saabin käyttämä ja Boschin tekeleitä molemmat.

Arvelisin tehtaan käyttäneen osien kanssa yhteensopimatonta rasvaa joka on sitten turvottanut rattaat.

Jos asiasta hakee positiivisia puolia niin yleensähän osat kuluvat vanhetessaan. Tämäpä mainio Bosch tuote ottaa ja kasvaa! :)

• 106xsi

Auto kävi nyt pikahuollossa testerissä ja vika lienee jossain päin johtosarjaa..menee ensi viikolla korjattavaksi. Täytyy tuota pesuria tutkia, kun tuo keskelle umpiota jumiutunut sulka oli liikahtanut omaloitteisesti takaisin lepoasentoon eli ei moottori ainakaan kokonaan rikki ole vähän jumissa.(?)

• 900

Ainakin 900 ja 9000 pyyhkijät saattavat joskus jäädä eri asentoon kunpitäis, mutta vika johtuu sitää, että sulka jäätynyt ja ja tämän takia pysähtyy eri kohtaan. Jos näin käy, pese lasi ja tarkista uudelleen onko sulka palautunut oikeaan asentoonsa. Tämä sen takia eteei joka jäätymisen takia pala sulake tai moottori!

Saattahan tietysti olla jotain vikaakin, mutta toi edellä mainittu on ainakin ominaisuus!!

• 106xsi
        900 kirjoitti:

Ainakin 900 ja 9000 pyyhkijät saattavat joskus jäädä eri asentoon kunpitäis, mutta vika johtuu sitää, että sulka jäätynyt ja ja tämän takia pysähtyy eri kohtaan. Jos näin käy, pese lasi ja tarkista uudelleen onko sulka palautunut oikeaan asentoonsa. Tämä sen takia eteei joka jäätymisen takia pala sulake tai moottori!

Saattahan tietysti olla jotain vikaakin, mutta toi edellä mainittu on ainakin ominaisuus!!

..pesuri ei ole jäässä, vaan ilmeisesti sisuskalut taitavat olla hieman turvoksissa..

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Näin lähellä

Se on näin 🤏 lähellä että heitän hanskat tiskiin sun kanssasi.
      Ikävä
      82
      3450
    2. Kerro jotakin hauskaa. :)

Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)
      Ikävä
      75
      3137
    3. Mä sanon tän suoraan.

Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.
      Ikävä
      68
      3012
    4. On olemassa tiettyjä sääntöjä!

Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle
      Ikävä
      66
      2671
    5. Oliko pakko olla taas tyly?

Miksi oot niin tyly mua kohtaan nykyään? Ei edes tunneta kunnolla. Katseita vaihdettu ja varmasti tunteet molemmin puoli
      Ikävä
      44
      2182
    6. Olen niin yksinäinen...

... puhukaa mulle jotain kivaa 🥺
      Ikävä
      62
      1754
    7. Huomenna heitän järjen

romukoppaan ja annan tunteen viedä. Kerran tässä kuitenkin vain eletään. Muistan myös jonkun minua viisaamman sanoneen,
      Ikävä
      25
      1707
    8. Lähtisitkö nainen

🚐Reissuun matkailuautolla🤔 👋😎❤️
      Ikävä
      35
      1705
    9. Hyvää huomenta

Hyvää huomenta ja alkavaa viikonloppua ihanalle naiselle! Mitä ikinä teetkään, niin täälä sua yksi miekkonen ajattelee.
      Ikävä
      18
      1689
    10. Perjantai-ilta ootko nainen menos

Bilettää löytyyks jäbii? Tai jotain muita
      Ikävä
      60
      1628
    Aihe