Cadillac, assembled in Sweden ?

siipicaddy

Ruåtsissa alkavat kokoamaan Saabin tehtailla jotain uutta Caddy-mallia ? En sillä, että olisin sitten ostamassa, mutta kyllä Caddyn maine kärsii ja merkin perustaja pyörii haudassaan...

15

1775

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ranskalainen

      Se ranskalainen joka Cadillacin perusti saakin pyöriä, sen verran huonoa on jälki ollut.

      • perustanu

        ranskalainen. Merkki on vaan nimetty jonku ranskalaisen kundin mukaan, se oli joku iso kiho uudella mantereella jo kauan ennen länkkäriaikaa...


      • nimimerkki
        perustanu kirjoitti:

        ranskalainen. Merkki on vaan nimetty jonku ranskalaisen kundin mukaan, se oli joku iso kiho uudella mantereella jo kauan ennen länkkäriaikaa...

        Cadillacin nimi tulee Detroitin kaupungin perustajasta, jonka nimi oli Antoine de la Cadillac.


      • Cilkkis

        TM 7E/1997

        "Ranskalainen tutkimusmatkailija Antoine de la Mothe Cadillac (1656-1730) oli perustanut Detroitin kaupungin (Ville d'etroit = salmen kaupunki) vuonna 1701. Cadillac Automobile Company perustettiin vuonna 1902 - tai tarkemmin sanottuna Detroit Automobile Companyn nimi muutettiin Cadillaciksi. Sen takana oli Henry Martin Leland (1843-1932), jonka omistama moottori- ja vaihteistotehdas oli toimittanut tuotteitaan mm. Oldsmobilelle. Kun R.E. Olds ei halunnut ostaa Lelandin uutta moottoriratkaisua, tämä tarjosi sitä Henry Ford Companylle mutta ehdotti samalla, että perustettaisiin kokonaan uusi yhtiö valmistamaan uudella moottorilla varustettua autoa. Cadillacin klassinen tunnus on muokattu de la Monthe Cadillac -suvun nelikenttäisestä vaakunasta. Sen ensimmäisessä ja neljännessä kentässä esiintyvät linnut ovat rastaita, ja toinen ja kolmas kenttä kuvaavat suvun laajoja viljelysmaita."


    • Varakas poika Lahdesta

      Perse.
      Täällä pennut puhuu kuin paremmatkin "tuntija" autosta josta voi vain haaveilla.
      Rima on teille aivan liian korkealla.
      Ja kun itsekin sen tietää, että haaveeksi jää, niin se onkin paska auto.

      Hyvä ääliöt jatkaa samaan malliin.
      Mitähän tumpputommeja teistäkin joskus tulee?

      • siipicaddy

        lienetkö koskaan edes istunut, saati ajanut minkäänlaisella Cadillacilla...??!
        Niinkuin nimimerkkini kertoo, (kesä)ajopelinä siivekäs 2d '63 Caddy, ollut jo 17v. Nämä uudemmat mallit eivät niin ihmeemmin olekaan kiinnostaneet.


      • 360
        siipicaddy kirjoitti:

        lienetkö koskaan edes istunut, saati ajanut minkäänlaisella Cadillacilla...??!
        Niinkuin nimimerkkini kertoo, (kesä)ajopelinä siivekäs 2d '63 Caddy, ollut jo 17v. Nämä uudemmat mallit eivät niin ihmeemmin olekaan kiinnostaneet.

        Meikä on istunu cadillacissa, kyydissä en ole ollut. Hankin vielä joskus. Uudet ovat rumia, lamput kuin transitissa. Cadeissa ei enää samaa arvokkuutta ulkonäössä kuin isoissa 70 lukusissa.


      • STS -98
        360 kirjoitti:

        Meikä on istunu cadillacissa, kyydissä en ole ollut. Hankin vielä joskus. Uudet ovat rumia, lamput kuin transitissa. Cadeissa ei enää samaa arvokkuutta ulkonäössä kuin isoissa 70 lukusissa.

        Itse toin Saksasta Caddyn pitkälti moottorin, varusteiden ja ulkonäön takia. Itse pidän auton tyylistä, joka tosin on nyt muutoksessa. 2005 Seville on varsin rohkeasti muotoiltu ja jakaa mielipiteitä päällekkäisine ajovaloineen.
        Pitää muistaa Caddystä puhuttaessa, että sitä tuodaan eurooppaan alle 1000 kpl vuodessa, päämarkkina-alue tietysti usassa. Eli auton ominaisuudet on viritetty päämarkkina-aluetta silmälläpitäen. Sitten, kun jenkkien maku esim. ajo-ominaisuuksien suhteen muuttuu, muuttuu Caddykin. Kyse ei ole osaamisesta. Kenraali Moottori on iso bisnes, tietotaitoa varmasti on, jos sitä halutaan käyttää.


      • maku?
        STS -98 kirjoitti:

        Itse toin Saksasta Caddyn pitkälti moottorin, varusteiden ja ulkonäön takia. Itse pidän auton tyylistä, joka tosin on nyt muutoksessa. 2005 Seville on varsin rohkeasti muotoiltu ja jakaa mielipiteitä päällekkäisine ajovaloineen.
        Pitää muistaa Caddystä puhuttaessa, että sitä tuodaan eurooppaan alle 1000 kpl vuodessa, päämarkkina-alue tietysti usassa. Eli auton ominaisuudet on viritetty päämarkkina-aluetta silmälläpitäen. Sitten, kun jenkkien maku esim. ajo-ominaisuuksien suhteen muuttuu, muuttuu Caddykin. Kyse ei ole osaamisesta. Kenraali Moottori on iso bisnes, tietotaitoa varmasti on, jos sitä halutaan käyttää.

        Muuttuuko amerikkalaisen autoilijan maku? Tuskinpa. Samalla tavalla voisi olettaa, että eurooppalaisnen makutottumus muuttuisi...

        Onhan siellä jenkeissä tehty autoihin ennenkin eritavalla viriteltyjä alustoja, miksei nykyäänkin. Takavuosina ajoin itse muutaman vuoden amerikkalaisella autolla, ja kyllä sillä Suomessakin pärjäsi.


      • STS -98
        maku? kirjoitti:

        Muuttuuko amerikkalaisen autoilijan maku? Tuskinpa. Samalla tavalla voisi olettaa, että eurooppalaisnen makutottumus muuttuisi...

        Onhan siellä jenkeissä tehty autoihin ennenkin eritavalla viriteltyjä alustoja, miksei nykyäänkin. Takavuosina ajoin itse muutaman vuoden amerikkalaisella autolla, ja kyllä sillä Suomessakin pärjäsi.

        , muuttuuko maku. Toki jenkeissä on paljonkin eurooppalaistyylisiä alustoja. En vain muista tähän hätään, että niitä löytyisi tästä autokategoriasta. Pienemmässä autoluokassa esim. Caddy CTS-V:ssä on tietämäni mukaan varsin urheiluhenkinen alusta.
        Perusero autojen erilaisuudelle löytyy maantieteestä. Jenkeissä välimatkat ovat valtavat ja moottoritiet viivasuoria, tällöin mukavin tapa edetä on pistää cruiseri päälle ja antaa auton automatiikan hoidella kaikki huomiota vaativat asiat, pistää levy soimaan ja nauttia matkasta.
        Kyllähän jenkeissäkin myydään euroja sekä japskeja. Ihan hyviä autoja löytyy kummastakin leiristä. Eurot lienee tarkoitettu statuksen kohottajiksi, japskit kauppakasseiksi, joilla ei ole tarkoituskaan hoidella muuta kuin kaupunkiajoja. Poikkeuksena tietysti Lexukset.


    • cäddy

      Ymmärtääkseni CTS on se malli, jota siellä tehtäisiin. No, ei ne ruotsalaiset Caddya onnistu pilaamaan, no hätä :)
      Ja tehdäänhän nytkin Chryslerin joitani malleja (Voyager, PT cruiser ja ilmeisesti kohta myös 300C) Itävallassa, samoin Bemari ja Mersu valmistavat autojaan jenkeissä.
      Tää on vain tätä päivää. Cadillackin voi olla kasattu vaikka Uudessakaupungissa.... kunpa vain näin kävisikin, huokaus.

    • man-legally

      CADILACKKIAKO

      • man-legally

        en oikein edes usko moiseen teoriaan


      • juu-u
        man-legally kirjoitti:

        en oikein edes usko moiseen teoriaan

        Vaan kun ei ole teoria vaan uutinen.


      • man-legally
        juu-u kirjoitti:

        Vaan kun ei ole teoria vaan uutinen.

        TOISAALTA MIKSEI..


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Sä et pääse yli, mä en pääse yli

      Jäädäänkö kuinka pitkäksi aikaa kärvistelemään omissa kuplissa näihin tunteisiin vai aletaanko puskemaan jo tätä läpi. V
      Ikävä
      128
      1498
    2. Hirvittävä onnettomuus.

      Voimia ja lohdutusta suuressa surussanne🙏🙏.
      Rovaniemi
      37
      1411
    3. Missä väleissä ollaan

      Jatkossa? Vai ollaanko missään? Koetko ikäväksi näkemisen)
      Ikävä
      67
      1215
    4. Hei sinä nainen

      Haluan olla rehellinen – olet hämmentänyt minua todella paljon. En ota sinusta mitään selvää, ja ehkä juuri siksi huomaa
      Ikävä
      54
      1149
    5. Riittääkö vielä

      Pelkät kuvat? 😉
      Ikävä
      69
      994
    6. Mitäs te venäjän puolustajat tekisitte, jos venäjä todella hyökkäisi tänne?

      Tää on se mielenkiintoinen kysymys. Tehän olette lähinnä vasemmistolaisia, eikä armeijaa ole käyty, eikä rintamalle mi
      Maailman menoa
      255
      961
    7. Kelan perkeleellinen käytäntö

      Kun äiti joutuu hakemaan Kelalta tukia vähien tulojen tähden, niin aina otetaan huomioon lapsen tilillä olevat rahat. Ei
      Maailman menoa
      195
      948
    8. Mitä toivot

      Välienne olevan?
      Ikävä
      73
      911
    9. Ellen Jokikunnas ja Jari Rask napauttavat - Tällaisten ihmisten ei kannata muuttaa Italiaan: "Ei..."

      Ellen Jokikunnas ja Jari Rask toteuttivat oman unelmansa Italiassa. He ostivat kakkoskodin Italian Pugliasta. Lue lisää
      Suomalaiset julkkikset
      16
      830
    10. Miksi kaikki jauhaa KAJ:sta

      Se bastulauluhan on todella huono, vanhanaikainen ja oikea junttilaulu. Oikein ällöttää, kun idiootit hehkuttaa sitä ps
      Maailman menoa
      106
      818
    Aihe