Ne on samassa syntilistassa raamatussa
Miksi homous onpahempaa kuin aviorikos?
100
613
Vastaukset
- väärä.väite.sinulta
Ei kukaan ole väittänytkään!
Montako aloitusta löydät täältä ns. "oikeauskoisten" tekemänä joissa he tuomitsevat samoin sanoin aviorikoksen kun homouden?
Et yhtään.
Miksi tuo aviorikoksen synti ei ns. "oikeauskoisia" kiinnosta?- väärä.väite.sinulta
YksinkertaistaEiköVain kirjoitti:
Montako aloitusta löydät täältä ns. "oikeauskoisten" tekemänä joissa he tuomitsevat samoin sanoin aviorikoksen kun homouden?
Et yhtään.
Miksi tuo aviorikoksen synti ei ns. "oikeauskoisia" kiinnosta?Montako itse olet tehnyt?
väärä.väite.sinulta kirjoitti:
Montako itse olet tehnyt?
Täsmälleen yhtä monta kun niitä joissa tuomitsen homouden synniksi.
Mutta montako aloitusta ne lähinnä ns. "oikeauskoiset" jotka tuomitsevat homouden synniksi ovat tehneet tästä aviorikoksen synnistä tällä palstalla?
Eivät yhtään.
Miksi aviorikos ei ole syntinä sellainen jonka he avoimesti ja tasapuolisesti toisivat esiin tällä palstalla?- väärä.väiteä.sinulta
Täsmälleen yhtä monta kun niitä joissa tuomitsen homouden synniksi.
Mutta montako aloitusta ne lähinnä ns. "oikeauskoiset" jotka tuomitsevat homouden synniksi ovat tehneet tästä aviorikoksen synnistä tällä palstalla?
Eivät yhtään.
Miksi aviorikos ei ole syntinä sellainen jonka he avoimesti ja tasapuolisesti toisivat esiin tällä palstalla?Et ole tehnyt yhtään aloitusta joten älä nillitä!!!
Sinä vain jankutat mutta onneksi saat jankuttaa yksinäsi Paavali mukaan huoruus oli synneistä suurin, jopa suurempi kuin murha ja Paavalin taustan tuntien, se on hyvin ymmärrettävää.
väärä.väiteä.sinulta kirjoitti:
Et ole tehnyt yhtään aloitusta joten älä nillitä!!!
Sinä vain jankutat mutta onneksi saat jankuttaa yksinäsiNIinhän minä sanoinkin, etkö ymmärrä kirjoitettua tekstiä.
Muta mikä siinä on syynä että niistä muista synneistä ei syytetä sitten ketään koskaan?
Montako aloitusta ne lähinnä ns. "oikeauskoiset" jotka tuomitsevat homouden synniksi ovat tehneet tästä aviorikoksen synnistä tällä palstalla?
Eivät yhtään.
Miksi aviorikos ei ole syntinä sellainen jonka he avoimesti ja tasapuolisesti toisivat esiin tällä palstalla?- homous.on.huoruutta
sage8 kirjoitti:
Paavali mukaan huoruus oli synneistä suurin, jopa suurempi kuin murha ja Paavalin taustan tuntien, se on hyvin ymmärrettävää.
Haureutta = huoruutta on kaikki seksuaalinen moraalittomuus.
homous.on.huoruutta kirjoitti:
Väitinkö minä muuta.
Kuitenkaan palstan ns. "oikeauskoiset" eivät tästä synnistä täällä ole tehneet kai yhtään aloitusta.
Miksi huoruuden synti ei heitä kiinnosta? Miksi he eivät siitä halua lähimmäisiään varoittaa?homous.on.huoruutta kirjoitti:
Elääkö kansanedustaja Tanus haureudessa?
Eronnuthan hän on vaikka Jeesus itse on opettanut että sitä minkä Jumala on yhdistänyt ei ihmisen tule erottaa.- kui2
"Täsmälleen yhtä monta kun niitä joissa tuomitsen homouden synniksi."
Niin, he eivät siis varmaan tajua/ymmärrä että tässä se vissi ero on.
Eli sitä asiaa vissiin vaan tulee korottaa erityisesti syntinä johon ei itse ole ns. vaarassa langeta tai jota ei itse ole tehnyt, niistä voi huudella täysin palkein heidän logiikkansa mukaan kai-.
Mutta mitään ei tarvise tehdä "avirikossyntien" eteen koska se voi olla omassakin nilkassa-. :) - homous.on.huruutta
sage8 kirjoitti:
Väitinkö minä muuta.
Et. Onkin hyvä, että olemme samaa mieltä siitä, että homous on suurempi synti kuin murha.
homous.on.huruutta kirjoitti:
Et. Onkin hyvä, että olemme samaa mieltä siitä, että homous on suurempi synti kuin murha.
Mistä tämä syntien suuruusjärjestys löytyy Raamatusta?
Laitatko sen kohdan tänne.- homous.on.huoruutta
Mistä tämä syntien suuruusjärjestys löytyy Raamatusta?
Laitatko sen kohdan tänne.Sage laittaa. Kirjoittihan hän:
"Paavali mukaan huoruus oli synneistä suurin, jopa suurempi kuin murha" homous.on.huruutta kirjoitti:
Ei niin, vaan Paavalin mukaan oli niin. Minun mukaan murha on pahimpia tekoja, homoseksuaalisuus on tasa-arvoista heterouden kanssa eikä sillä ole mitään sidettä pahuuteen.
sage8 kirjoitti:
Väitinkö minä muuta.
Joka katsoo naista himoiten, on tehnyt huorin hänen kanssaan.
Ja Paavali ei taida puhua mitään murhan syntisyydestä.- kui2
Sage laittaa. Kirjoittihan hän:
"Paavali mukaan huoruus oli synneistä suurin, jopa suurempi kuin murha"Miksi ihmeessä sinä väistelet heterojen ns. aviorikossynneistä puhumista noin kiivaasti, etkö yhtään pelkää että Jumala rakaisee esim. suomea niiden takia?
No eihän sulta vastauksia saa - joku herja sieltä tullee vain :) - homous.on.huoruutta
kui2 kirjoitti:
Miksi ihmeessä sinä väistelet heterojen ns. aviorikossynneistä puhumista noin kiivaasti, etkö yhtään pelkää että Jumala rakaisee esim. suomea niiden takia?
No eihän sulta vastauksia saa - joku herja sieltä tullee vain :)Mitä siitä haluat puhua?
Mitä siitä haluat puhua?
Vastaapa aluksi elääkö Tanus huoruudessa?
Hänhän on eronnut, vastoin Jeesuksen selkeää opetusta. Ja ainakin tapailee toista miestä jonka hän on kumppaninaan vienyt jopa pressan juhliin.
Perusteletko vastauksesi myös.- sage8.ei.kirj
torre12 kirjoitti:
Joka katsoo naista himoiten, on tehnyt huorin hänen kanssaan.
Ja Paavali ei taida puhua mitään murhan syntisyydestä.No ei tainnut puhua mutta huoruutta tai haureutta hän arveli jossain kohtaa kirjeissään suurimmaksi synniksi ja silloinhan, kun joku pitää jotain suurimpana syntinä, minä ainakin ajattelen, että kaikki muut, murha mukaanlukien, ovat pienempiä.
- homous.on.huoruutta
Vastaapa aluksi elääkö Tanus huoruudessa?
Hänhän on eronnut, vastoin Jeesuksen selkeää opetusta. Ja ainakin tapailee toista miestä jonka hän on kumppaninaan vienyt jopa pressan juhliin.
Perusteletko vastauksesi myös.Kysy Tanukselta. Minä en tiedä miten elää.
Mitä siitä haluat puhua?
Joskus voitaisiin puhua kaikesta siitä, että miksi Raamatussa on tuomittu kuolemaan lähes 50 teosta ja tekemättä jättämisestä.
Mitä se meille merkitsee vai eikö merkitse mitään?homous.on.huoruutta kirjoitti:
Kysy Tanukselta. Minä en tiedä miten elää.
Hyväksytkö avioeron?
Onko avioeron ottaminen vastoin Jeesuksen selkeää opetusta oikein?sage8.ei.kirj kirjoitti:
No ei tainnut puhua mutta huoruutta tai haureutta hän arveli jossain kohtaa kirjeissään suurimmaksi synniksi ja silloinhan, kun joku pitää jotain suurimpana syntinä, minä ainakin ajattelen, että kaikki muut, murha mukaanlukien, ovat pienempiä.
Synti on aina synti ja jos sitä ei ole Jeesuksen verellä sovitettu se vie kadotukseen.
Ihan sama määritteleekö joku synnin suureksi tai pieneksi.- homous.on.huoruutta
Hyväksytkö avioeron?
Onko avioeron ottaminen vastoin Jeesuksen selkeää opetusta oikein?Lue Raamatusta mitä Jeesus sanoo avioerosta.
Lue Raamatusta mitä Jeesus sanoo avioerosta.
Oletko avioerosta samaa mieltä kun Jeesus?
Vai oletko eri mieltä kun Jeesus?homous.on.huoruutta kirjoitti:
Lue Raamatusta mitä Jeesus sanoo avioerosta.
Tuleeko Jeesusta totella vai toimia vastoin Jeesuksen opetusta?
- homous.on.huoruutta
Oletko avioerosta samaa mieltä kun Jeesus?
Vai oletko eri mieltä kun Jeesus?Samaa mieltä. Entä sinä?
- kui2
torre12 kirjoitti:
Joskus voitaisiin puhua kaikesta siitä, että miksi Raamatussa on tuomittu kuolemaan lähes 50 teosta ja tekemättä jättämisestä.
Mitä se meille merkitsee vai eikö merkitse mitään?No niin voitaiskin, tulisi vähän tasapuolisuutta näihin juttuihin, hi.
- homous.on.huoruutta
Tuleeko Jeesusta totella vai toimia vastoin Jeesuksen opetusta?
Päätä ihan itse.
Päätä ihan itse.
Etkö osaa vastata? Eikö Raamattu kerro tuleeko Jeesusta totella vai toimia vastoin Jeesuksen opetusta?
- kui2
Mitä siitä haluat puhua?
Et siis pelkää oikeasti mitään Jumalan rangaistuksia, hyvä. :D
- Vääryys_
sage8 kirjoitti:
Ei niin, vaan Paavalin mukaan oli niin. Minun mukaan murha on pahimpia tekoja, homoseksuaalisuus on tasa-arvoista heterouden kanssa eikä sillä ole mitään sidettä pahuuteen.
Homoseksuaalisuus ja heteroseksuaalisuus ovat yhtä kaukana toisistaan kuin aurinko ja kuu. Homoseksuaalisuus on epänormaalia eikä kuulu ihmiselämään.
Homoseksuaalisuutta hymistelevät ihmiset tekevät vääryyden ihmiskunnalle. - homous.on.huoruutta
Etkö osaa vastata? Eikö Raamattu kerro tuleeko Jeesusta totella vai toimia vastoin Jeesuksen opetusta?
Jokainen päättää mitä tottelee siihen on vapaassa maassa vapaus.
Totteletko sinä Jeesusta? Vastaisitko välillä sinäkin! homous.on.huoruutta kirjoitti:
Totteletko sinä Jeesusta? Vastaisitko välillä sinäkin!Totteliko Tanus Jeesusta kun erosi?
Totteletko sinä Jeesusta? Vastaisitko välillä sinäkin!Totteliko Takkula Jeesusta kun erosi?
Totteletko sinä Jeesusta? Vastaisitko välillä sinäkin!"Jokainen päättää mitä tottelee siihen on vapaassa maassa vapaus."
Eli siis uuden avioliittolain totteleminen on ihan ok.- homous.on.huoruutta
"Jokainen päättää mitä tottelee siihen on vapaassa maassa vapaus."
Eli siis uuden avioliittolain totteleminen on ihan ok.Sekin on jokaisen henkilökohtainen asia. Ketään ei pakotetakaan.
Totteletko sinä Jeesusta? Vastaisitko välillä sinäkin! Vääryys_ kirjoitti:
Homoseksuaalisuus ja heteroseksuaalisuus ovat yhtä kaukana toisistaan kuin aurinko ja kuu. Homoseksuaalisuus on epänormaalia eikä kuulu ihmiselämään.
Homoseksuaalisuutta hymistelevät ihmiset tekevät vääryyden ihmiskunnalle.Ikävää sinulle, että homoseksuaalisuus kuuluu elämään, on aina kuulunut.
Itse sekä hetero.- että homoelämää eläneenä voin vakuuttaa, että molemmat tyylit ovat samaa ainakin parisuhteessa.
Koita löytää totuus sisältäsi.- kui2
Vääryys_ kirjoitti:
Homoseksuaalisuutta hymistelevät ihmiset tekevät vääryyden ihmiskunnalle.Sen takia saavatkin sitten heterot erota ja avioitua niin usein kuin lystäävät, ilman J:lan rangaistuksia?
kui2 kirjoitti:
Sen takia saavatkin sitten heterot erota ja avioitua niin usein kuin lystäävät, ilman J:lan rangaistuksia?
Mistä sinä tiedät, ettei Jumala heiltä rankaise?
- Varoitustähän
sage8 kirjoitti:
Niin - maailmassa oikeastaan ei ole mitään pahaa olemassa koska maailma ei usko Jumalaan, joka antoi kymmenen käskyä ja viimein Jeesuksen koska Jumalan omat ihmiset eivät pystyneet täyttämään lakia täysin.
Kun joku siis varastaa sinulta, sage8, jotakin arvokasta ja pyrit syyttämään häntä varkaudesta - hän saa vastata sinulle aivan sinun oman arvomaailmasi mukaisesti "en ole tehnyt mitään väärää". Kun sinä sanot sen olevan väärä teko - hän vastaa "kuka niin sanoo. Millä perusteella se on väärin, että otin sinun omaasi?"
Tietenkin sinä käytät arvoasetelmaa SUOMEN LAKI, mutta varas vastaa" mikä se Suomi on tai se laki". Tiesitkö, että alunperin niin sanottujen kristittyjen maiden(ilmeisesti entisten) lain säädäntöä on ollut ohjaamassa Raamattu.
Jos on olemassa auktoriteetti(Hän on olemassa) nimeltä "Minä olen"(= ainoa elävä Jumala) ja hän on sanonut ettei saa varastaa ('Älä varasta.' 2. Mooseksen kirja luku 20 jae 15), niin sinulla olisikin tässä mahdollisuus vedota todella suureen auktoriteettin ja voisit sanoa varkaalle sinun ja minun luoja, ainoa elävä Jumala, on sanonut ettei saa varastaa.
Eli sinun vinkkelistä homoseksuaalisuus ei ole pahasta, mutta minun vinkkelistä tämä mainitsemani "Minä olen", ainoa elävä Jumala, on sanonut näin
'Älä makaa miehenpuolen kanssa, niinkuin naisen kanssa maataan; se on kauhistus.'
(3. Mooseksen kirja luku 18 jae 22)
'Jos joku makaa miehenpuolen kanssa, niinkuin naisen kanssa maataan, tekevät he molemmat kauhistuksen; heidät rangaistakoon kuolemalla,
he ovat verivelan alaiset.'(3. Mooseksen kirja luku 20 jae 13)
Roomalaiskirjeen ensimmäisessä luvussa sanoo Paavali(Jumalan palvelija)
näin
'samoin miespuoletkin, luopuen luonnollisesta yhteydestä naispuolen kanssa, ovat kiimoissaan syttyneet toisiinsa ja harjoittaneet, miespuolet miespuolten kanssa, riettautta ja villiintymisestään saaneet itseensä sen palkan, mikä saada piti'
Jeesus on annettu meille mahdollisuudeksi, ettei ihmistä tuomittaisi kuolemaan vaan hänellä on mahdollisuus ottaa Jeesus vastaan tekemällä parannus(=katua Jumalan edessä kaikkea vääryyttä ja syntiä) sekä antamalla elämä Jeesuksen käsiin. Jeesus antaa voiman taistella vääryyttä vastaan itsessä eli ei jatka varastamista, tappamista, homouden harjoittamista, aviorikoksia jne.
Sinun, sage8, tämän hetkisen tilan mukaan sinulla ei ole oikeata auktoriteettia sanoa kenenkään vääryydestä(tappaminen, varastaminen tms) yhtään mitään. Vääryys_ kirjoitti:
Homoseksuaalisuutta hymistelevät ihmiset tekevät vääryyden ihmiskunnalle.No ei ole muitten kuin arjalaisten (jaloina, parempina ihmisinä itseään pitävien ) ja fundamentalististen uskovien joukoissa.
Varoitustähän kirjoitti:
Niin - maailmassa oikeastaan ei ole mitään pahaa olemassa koska maailma ei usko Jumalaan, joka antoi kymmenen käskyä ja viimein Jeesuksen koska Jumalan omat ihmiset eivät pystyneet täyttämään lakia täysin.
Kun joku siis varastaa sinulta, sage8, jotakin arvokasta ja pyrit syyttämään häntä varkaudesta - hän saa vastata sinulle aivan sinun oman arvomaailmasi mukaisesti "en ole tehnyt mitään väärää". Kun sinä sanot sen olevan väärä teko - hän vastaa "kuka niin sanoo. Millä perusteella se on väärin, että otin sinun omaasi?"
Tietenkin sinä käytät arvoasetelmaa SUOMEN LAKI, mutta varas vastaa" mikä se Suomi on tai se laki". Tiesitkö, että alunperin niin sanottujen kristittyjen maiden(ilmeisesti entisten) lain säädäntöä on ollut ohjaamassa Raamattu.
Jos on olemassa auktoriteetti(Hän on olemassa) nimeltä "Minä olen"(= ainoa elävä Jumala) ja hän on sanonut ettei saa varastaa ('Älä varasta.' 2. Mooseksen kirja luku 20 jae 15), niin sinulla olisikin tässä mahdollisuus vedota todella suureen auktoriteettin ja voisit sanoa varkaalle sinun ja minun luoja, ainoa elävä Jumala, on sanonut ettei saa varastaa.
Eli sinun vinkkelistä homoseksuaalisuus ei ole pahasta, mutta minun vinkkelistä tämä mainitsemani "Minä olen", ainoa elävä Jumala, on sanonut näin
'Älä makaa miehenpuolen kanssa, niinkuin naisen kanssa maataan; se on kauhistus.'
'Jos joku makaa miehenpuolen kanssa, niinkuin naisen kanssa maataan, tekevät he molemmat kauhistuksen; heidät rangaistakoon kuolemalla,
näin
'samoin miespuoletkin, luopuen luonnollisesta yhteydestä naispuolen kanssa, ovat kiimoissaan syttyneet toisiinsa ja harjoittaneet, miespuolet miespuolten kanssa, riettautta ja villiintymisestään saaneet itseensä sen palkan, mikä saada piti'
Jeesus on annettu meille mahdollisuudeksi, ettei ihmistä tuomittaisi kuolemaan vaan hänellä on mahdollisuus ottaa Jeesus vastaan tekemällä parannus(=katua Jumalan edessä kaikkea vääryyttä ja syntiä) sekä antamalla elämä Jeesuksen käsiin. Jeesus antaa voiman taistella vääryyttä vastaan itsessä eli ei jatka varastamista, tappamista, homouden harjoittamista, aviorikoksia jne.
Sinun, sage8, tämän hetkisen tilan mukaan sinulla ei ole oikeata auktoriteettia sanoa kenenkään vääryydestä(tappaminen, varastaminen tms) yhtään mitään.Miksi muuten sen ajan heterot kiimaantuivat ja alkoivat olemaan keskenään mies miehen ja nainen naisen kanssa? Nyt näin ollen Paavalia tulkitaan nykyään siten, että "syyllisiä" olisivatkin olleet homot ja lesbot.
- kui2
usko.vainen kirjoitti:
Raamatun mukaan avoionrikkojat eivät peri J:lan valtakuntaa! - niin siellä sanotaan.
Entä mitä olet itse mieltä, et ainakaan sinä heteroita varoittele, mikset - etkö rakasta heteroita, siis varoita ja ojenna joka päivä ja kaikkialla? Varoitustähän kirjoitti:
näin
Sinun, sage8, tämän hetkisen tilan mukaan sinulla ei ole oikeata auktoriteettia sanoa kenenkään vääryydestä(tappaminen, varastaminen tms) yhtään mitään.Paskat minä mistään auktoriteeteistä välitä, en sinun enkä omasta, mutta siitä mikä on totta, siitä minä välitän vaikkei "älä valehtele" käskyä ole olemassakaan.
kui2 kirjoitti:
Raamatun mukaan avoionrikkojat eivät peri J:lan valtakuntaa! - niin siellä sanotaan.
Entä mitä olet itse mieltä, et ainakaan sinä heteroita varoittele, mikset - etkö rakasta heteroita, siis varoita ja ojenna joka päivä ja kaikkialla?Niin sanotaan.
Jeesus tuli syntisiä varten ja sanoi, tehkää parannus älkääkä e n ä ä syntiä tehkö. Jokainen joka katuu, tekee parannuksen ja pyytää syntinsä anteeksi Jeesuksen tähden saa ne anteeksi. Ja saa voiman vastustaa syntiä.- kiiskivastarannalta
Kuitenkaan palstan ns. "oikeauskoiset" eivät tästä synnistä täällä ole tehneet kai yhtään aloitusta.
Miksi huoruuden synti ei heitä kiinnosta? Miksi he eivät siitä halua lähimmäisiään varoittaa?Tällä palstalla on viime aikoina käsitelty spn-avioliittoa, joten voi olla, että se on nyt ollutt keskustelun ja aloitusten pääaihe.
Hyvä kun olet huolissasi synnistä, nimeomaan haureuden synti tuntuu sinua huolettavan.
Niin kuin tiedät, kaikenlainen seksuaalinen moraalittomuus on haureutta, joten spn-avioliitto ja homoseksi kuuluvat silloin tuon synnin alle.
Lisäksi spn-avioliiton myötä on siirryty kokonaan uudelle tasolle synnin hyväksymisessä. Se, mikä on vuosituhansia katsottu olevan luonnotonta on nyt yhtäkkiä nostettu kunniapaikalle. - spotashop
kiiskivastarannalta kirjoitti:
Tällä palstalla on viime aikoina käsitelty spn-avioliittoa, joten voi olla, että se on nyt ollutt keskustelun ja aloitusten pääaihe.
Hyvä kun olet huolissasi synnistä, nimeomaan haureuden synti tuntuu sinua huolettavan.
Niin kuin tiedät, kaikenlainen seksuaalinen moraalittomuus on haureutta, joten spn-avioliitto ja homoseksi kuuluvat silloin tuon synnin alle.
Lisäksi spn-avioliiton myötä on siirryty kokonaan uudelle tasolle synnin hyväksymisessä. Se, mikä on vuosituhansia katsottu olevan luonnotonta on nyt yhtäkkiä nostettu kunniapaikalle.kysyn sultakin, että onko avioseksi haureutta?
- kiiskivastarannalta
spotashop kirjoitti:
kysyn sultakin, että onko avioseksi haureutta?
Jos avioliitto on yhden miehen ja yhden naisen välinen, ei avioseksi ole syntiä. Jumalahan on nimenomaan tarkoittanut seksin em. avioliittoon.
- spotashop
Jos avioliitto on yhden miehen ja yhden naisen välinen, ei avioseksi ole syntiä. Jumalahan on nimenomaan tarkoittanut seksin em. avioliittoon.
Tästä päivästä lähtien avioliitto on yhden miehen ja yhden naisen, yhden miehen ja yhden miehen sekä yhden naisen ja yhden naisen välinen. Ja niissä harjoitettu seksi on avioseksiä. Näin se nyt vaan on.
- kiiskivastarannalta
spotashop kirjoitti:
Tästä päivästä lähtien avioliitto on yhden miehen ja yhden naisen, yhden miehen ja yhden miehen sekä yhden naisen ja yhden naisen välinen. Ja niissä harjoitettu seksi on avioseksiä. Näin se nyt vaan on.
Maallisen lain mukaan ehkä, mutta Raamatun mukaan ei.
- kui2
usko.vainen kirjoitti:
Niin sanotaan.
Jeesus tuli syntisiä varten ja sanoi, tehkää parannus älkääkä e n ä ä syntiä tehkö. Jokainen joka katuu, tekee parannuksen ja pyytää syntinsä anteeksi Jeesuksen tähden saa ne anteeksi. Ja saa voiman vastustaa syntiä."Jeesus tuli syntisiä varten ja sanoi, tehkää parannus älkääkä e n ä ä syntiä tehkö. Jokainen joka katuu, tekee parannuksen ja pyytää syntinsä anteeksi Jeesuksen tähden saa ne anteeksi. Ja saa voiman vastustaa syntiä."
Väistät, miksi? Eivät kaikki "tosi" uskovatkaan heterot suinkaan ole kyenneet tuohon silti menevät "tosi"uskovistakin yhä - ei heitä mollata eikä varoitella joka käänteessä vaikka erovat ja taas naivat.. sekin on kiellettyä R:matussa melkein kokonaan ei ole kuin yksi ahdas portti eroon, joka sallitaan. Mikset varoilttele heitä
Ette kykene vastamaan näihin täysin rehellisesti koskaan, siksipä joudutte väistelemään, mutta Jumalahan näkee kyllä? -Ette vaan halua vatvoa "tosi" uskovien syntejä koska silloin joutuu tunnustamaan omankin puuttellisuutensa ja sitähän ei "tosiuskova" halua että on samalla viivalla kuin kaikki muutkin. Mutta tuohan näkyy "sokealle Kreetallekin"eli mitä ihmettä se hyödyttää. Epärehellisyyskin on syntiä!
Siis mikset Rakasta heteroita ja paasaa synneistään -et ole uskottava, mutta ehkäpä sekään ei sinua haittaa-.
p.s
Onko Tanuskin& kumppanit saaneet sellaisen "voiman"? Eivät vaan ole! Mutta kylläs he toisten niskassa ovat synnistä varoittelemassa.
Ja kyllähän sinä tiedät nää sisimmässäsi, et vain halua puuttua noihin eli se siitä kirj, Raamatun noudattamisestanne!
Kaikki tää pyörii vaan samaa kehää. Mutta ompahan nyt sanottu monet kerrat mitä ajatellaan. Tutkistelehan.. - kui2
Mitä ihmettä sinäkin siihen Raamattuusi vetoat vain yhdessä asiassa? Et sinäkään taida välittää muusta-. Ja missä siellä kielletään homojen avioliitot? Sitävastoi kielletään eroamasta miltei aina- ja sitähän sinet välitä tuoda esiin?
kui2 kirjoitti:
"Jeesus tuli syntisiä varten ja sanoi, tehkää parannus älkääkä e n ä ä syntiä tehkö. Jokainen joka katuu, tekee parannuksen ja pyytää syntinsä anteeksi Jeesuksen tähden saa ne anteeksi. Ja saa voiman vastustaa syntiä."
Väistät, miksi? Eivät kaikki "tosi" uskovatkaan heterot suinkaan ole kyenneet tuohon silti menevät "tosi"uskovistakin yhä - ei heitä mollata eikä varoitella joka käänteessä vaikka erovat ja taas naivat.. sekin on kiellettyä R:matussa melkein kokonaan ei ole kuin yksi ahdas portti eroon, joka sallitaan. Mikset varoilttele heitä
Ette kykene vastamaan näihin täysin rehellisesti koskaan, siksipä joudutte väistelemään, mutta Jumalahan näkee kyllä? -Ette vaan halua vatvoa "tosi" uskovien syntejä koska silloin joutuu tunnustamaan omankin puuttellisuutensa ja sitähän ei "tosiuskova" halua että on samalla viivalla kuin kaikki muutkin. Mutta tuohan näkyy "sokealle Kreetallekin"eli mitä ihmettä se hyödyttää. Epärehellisyyskin on syntiä!
Siis mikset Rakasta heteroita ja paasaa synneistään -et ole uskottava, mutta ehkäpä sekään ei sinua haittaa-.
p.s
Onko Tanuskin& kumppanit saaneet sellaisen "voiman"? Eivät vaan ole! Mutta kylläs he toisten niskassa ovat synnistä varoittelemassa.
Ja kyllähän sinä tiedät nää sisimmässäsi, et vain halua puuttua noihin eli se siitä kirj, Raamatun noudattamisestanne!
Kaikki tää pyörii vaan samaa kehää. Mutta ompahan nyt sanottu monet kerrat mitä ajatellaan. Tutkistelehan..En minä mitään väistä. Uskovat taistelevat syntiä vastaan tässä maailmassa. Mutta kaikki elvät halua taistella vaan haluavat tehdä syntiä.
Avioeron hyväksyttävät syyt on selvästi kerrottu Raamatussa.
Minä vastaan täysin selvästi vaikkakaan en toivomallasi tavalla :D
Jokainen ihminen myös uskovat kantavat vastuun Jumalalle omista teoistaan ja kuuliaisuudestaan Hänelle.
Tanuksesta sinun on kysyttävä häneltä itseltään.
Kirkon kanta homoseksuaalisuuteen ja avioliittoon on toistaiseksi se mikä on minunkin kantani.
Homoseksi on synti ja niin on moni muukin seksaalinen käyttäytminen. Seksuaalielämä on tarkoitettu vain miehen ja vaimon välillä avioliittoon.
Mikä tässä nyt mättää?usko.vainen kirjoitti:
En minä mitään väistä. Uskovat taistelevat syntiä vastaan tässä maailmassa. Mutta kaikki elvät halua taistella vaan haluavat tehdä syntiä.
Jokainen ihminen myös uskovat kantavat vastuun Jumalalle omista teoistaan ja kuuliaisuudestaan Hänelle.
Kirkon kanta homoseksuaalisuuteen ja avioliittoon on toistaiseksi se mikä on minunkin kantani.
Homoseksi on synti ja niin on moni muukin seksaalinen käyttäytminen. Seksuaalielämä on tarkoitettu vain miehen ja vaimon välillä avioliittoon.
Mikä tässä nyt mättää?"Avioeron hyväksyttävät syyt on selvästi kerrottu Raamatussa. "
Jeesus kuitenkin opetti että ero ei oikein ole ok kuten tiedät.
Jostain syystä tätä Jeesuksen opetusta eivät uskovat kai halua muistaa kun eroavat?usko.vainen kirjoitti:
En minä mitään väistä. Uskovat taistelevat syntiä vastaan tässä maailmassa. Mutta kaikki elvät halua taistella vaan haluavat tehdä syntiä.
Mikä tässä nyt mättää?"Kirkon kanta homoseksuaalisuuteen ja avioliittoon on toistaiseksi se mikä on minunkin kantani."
Kirkon kanta ei ole sama kun Raamatun kanta. Tai Jumalan kanta. Tai Jeesuksen kanta. Tai Paavalin kanta. Jos uskoo sen mitä Raamatuun on kirjoitettu.usko.vainen kirjoitti:
Mikä tässä nyt mättää?"Homoseksi on synti ja niin on moni muukin seksaalinen käyttäytminen. "
Jostain syystä tämän palstan "oikeauskoiset" eivät näistä muista synneistä välitä yhtään mitään, ainakaan eivät tänne niistä tee aloituksia käytännössä koskaan.kiiskivastarannalta kirjoitti:
Raamattu, Jeesus, Jumala tai Paavali eivät kiellä samaa sukupuolta olevien avioliittoa edelleenkään.
Totteletko sinä Jeesusta? Vastaisitko välillä sinäkin!Tottelen varmasti yhtä hyvin kun ne monet eronneet uskovat, kuten Tanus ja Takkula.
- mitä.hyvää.sait
Raamattu, Jeesus, Jumala tai Paavali eivät kiellä samaa sukupuolta olevien avioliittoa edelleenkään.
Kotipalvelu toi varmaan jotain hyvää kun maltoit pitää lähes tunnin ruokiksen?!
mitä.hyvää.sait kirjoitti:
Kotipalvelu toi varmaan jotain hyvää kun maltoit pitää lähes tunnin ruokiksen?!
Käypä siellä toisessa ketjussa todistamassa se väitteesi siitä mitä Hakkarainen on tehnyt.
usko.vainen kirjoitti:
Niin, saataahan se olla niin että Jumala rankaisi Tanusta avioerosta ja antoi uuden avioliittolain sen takia tulla voimaan Suomessa.
Eihän nyt toki haureus ja huoruus sentään synonyymeja ole. :D
- kiiskivastarannalta
kui2 kirjoitti:
Mitä ihmettä sinäkin siihen Raamattuusi vetoat vain yhdessä asiassa? Et sinäkään taida välittää muusta-. Ja missä siellä kielletään homojen avioliitot? Sitävastoi kielletään eroamasta miltei aina- ja sitähän sinet välitä tuoda esiin?
Eikös näissä keskusteluissa ole pääsääntöisesti käsitelty spn-avioliittoa? Nyt te spn-avioliiton kannattäajat yritätte saada huomiota pois asialta. Kyllä on monta muutakin syntiä maailmassa, mutta spn-avioliitto murentaa yhteiskunnan rakenteita.
Jos muut synnit kiinnostavat, olet sinäkin vapaa tekemään niin monta aloitetta kuin haluat.
Vaikka ihmiset eroaisivat ja menisivät uudestaan avioon, ei se poista spn-avioliiton synnillisyyttä. kiiskivastarannalta kirjoitti:
Eikös näissä keskusteluissa ole pääsääntöisesti käsitelty spn-avioliittoa? Nyt te spn-avioliiton kannattäajat yritätte saada huomiota pois asialta. Kyllä on monta muutakin syntiä maailmassa, mutta spn-avioliitto murentaa yhteiskunnan rakenteita.
Jos muut synnit kiinnostavat, olet sinäkin vapaa tekemään niin monta aloitetta kuin haluat.
Vaikka ihmiset eroaisivat ja menisivät uudestaan avioon, ei se poista spn-avioliiton synnillisyyttä.Raamatussa ja maailmassa on tosiaan noin 50 syntiä, mutta niin vain ihmiset menevät naimisiin ilman mitään ongelmaa.
Ja on kyllä vaikea nähdä yhteiskunnan rakenteiden murentuvan kun meikäläinen on avioliitossa. Älä ihan hulluksi tule!
- spotashop
Vaan onko avioseksi huoruutta?
- KristuksenKaritsa
Koska se on mielestämme ällöttävää, jos mies käyttäytyy kuin nainen ja antautuu toiselle miehelle. Ja sitten meitä yhtäaikaa pelottaa ja kiihottaa se ajatus. Lesboista me emme välitä.
Ihan simppeli vastaus on se, että heteromiehelle tuo homouden synti on paljon helpompi tuomita siihen kun ei todennäköisesti tule sortumaan vaikka palstan muutamat tosiuskovat kuvittelevat homouden tarttuvan, kun sitten taas aviorikos ja eroaminen vaatii hyvin usein siihen omaankin peilikuvaan tutustumista.
Kun sitten puhutaan ns. synninkäsitteestä niin tulisikin juuri muistaa se, että jos toisaalta hyväksymme aviorikoksen ja eroamisen niin ei ole kovin loogista, uskottavaa eikä edes rehellistä puhua sitten homoudesta syntinä.
Poiketen ehkä muusta elämästä niin syntikäsite on eräänlainen porttiteoria, jos hyväksymme jonkun tietyn asian joka selkeästi kuitenkin on synniksi luokiteltu on sitten toista syntiä hyvin falskia kivittää.- tässäseero
No homous ja aviorikokset ovat yhtä suuri synti. Jumala kuitenkin näkee homouden yhteiskuntaa rapauttavana toimintoja, jos asiaa tarkastellaan Sodoman tapahtumien kautta. Jumala on siis sitoutunut tuhoamaan aina sellaiset yhteiskunnat jo tässä ajassa, joissa homous on päässyt määräävään valta-asemaan. Lisäksi Jumala varoittaa homouden synnistä suoraan noin kymmenessä kohtaa Raamattua, kun taas aviorikoksista vähemmän.
- pelkkää.irvokkuutta
Homoudessa ei ole mitään hyvää.
Vai keksiikö joku? pelkkää.irvokkuutta kirjoitti:
Homoudessa ei ole mitään hyvää.
Vai keksiikö joku?Irvokkuushan on tavallaan subjektiivinen käsite mutta nimerkki tässäseero tekee juurikin tuon falskin tempun eli kivittää yhtä syntiä ja katsoo, no jos nyt ei hyvällä mutta suopeammin toista. Ja tuollainen on ihan silkkaa kaksinaismoralismia ja epärehellisyyttä.
Kristitty ihminen on joko liberaali tai sitten todellakin noudatetaan sitä Raamattua kirjaimmellisesti ja ihan kaikkea mikä siihen on kirjoitettu, eikä vaan niitä kohtia mitkä sattuu itseään miellyttämään tai kohtia joita on itse helppo noudattaa.- tässäseero
nähty.on kirjoitti:
Irvokkuushan on tavallaan subjektiivinen käsite mutta nimerkki tässäseero tekee juurikin tuon falskin tempun eli kivittää yhtä syntiä ja katsoo, no jos nyt ei hyvällä mutta suopeammin toista. Ja tuollainen on ihan silkkaa kaksinaismoralismia ja epärehellisyyttä.
Kristitty ihminen on joko liberaali tai sitten todellakin noudatetaan sitä Raamattua kirjaimmellisesti ja ihan kaikkea mikä siihen on kirjoitettu, eikä vaan niitä kohtia mitkä sattuu itseään miellyttämään tai kohtia joita on itse helppo noudattaa."Irvokkuushan on tavallaan subjektiivinen käsite mutta nimerkki tässäseero tekee juurikin tuon falskin tempun eli kivittää yhtä syntiä ja katsoo, no jos nyt ei hyvällä mutta suopeammin toista. "
Synnit ovat samanarvoisia, kaikista synneistä Jumala on määrännyt kuolemantuomion.
Kuitenkin homouden synti on Jumala halunnut nostaa tikunnokkaan Sodoman tapahtumien kautta. Eli jotain erityisen pahaa tässä synnissä on Jumalan silmin katsottuna kuten edellä asiaa hieman valotan. tässäseero kirjoitti:
"Irvokkuushan on tavallaan subjektiivinen käsite mutta nimerkki tässäseero tekee juurikin tuon falskin tempun eli kivittää yhtä syntiä ja katsoo, no jos nyt ei hyvällä mutta suopeammin toista. "
Synnit ovat samanarvoisia, kaikista synneistä Jumala on määrännyt kuolemantuomion.
Kuitenkin homouden synti on Jumala halunnut nostaa tikunnokkaan Sodoman tapahtumien kautta. Eli jotain erityisen pahaa tässä synnissä on Jumalan silmin katsottuna kuten edellä asiaa hieman valotan.Tuo tikunnokaan nostaminen on ihan sinun omaa keksintöäsi. Ilmeisti siis tuo kohta on sinulle henkilökohtaisesti erittäin rakas.
- tässäseero
nähty.on kirjoitti:
Tuo tikunnokaan nostaminen on ihan sinun omaa keksintöäsi. Ilmeisti siis tuo kohta on sinulle henkilökohtaisesti erittäin rakas.
No kirjoitin vaan miten Jumala on tämän homouden esiintuonut Sanassaan.
tässäseero kirjoitti:
Homoutta ei mainita Jumalan sanassa lainkaan.
>Jumala on siis sitoutunut tuhoamaan aina sellaiset yhteiskunnat jo tässä ajassa, joissa homous on päässyt määräävään valta-asemaan.
Sitten vain odotellaan. Ainoassakaan yhteiskunnassa se ei tuollaiseen valta-asemaan ole koskaan päässyt eikä ole mitään merkkejä siitä että ikinä pääsisikään.- kaikkeaaikansa
RepeRuutikallo kirjoitti:
>Jumala on siis sitoutunut tuhoamaan aina sellaiset yhteiskunnat jo tässä ajassa, joissa homous on päässyt määräävään valta-asemaan.
Sitten vain odotellaan. Ainoassakaan yhteiskunnassa se ei tuollaiseen valta-asemaan ole koskaan päässyt eikä ole mitään merkkejä siitä että ikinä pääsisikään.No kyllä nyt Suomessa on homous ylinpänä mediassa ja nyt myös kirkossa. Mutta noutaja on jo matkalla ...
kaikkeaaikansa kirjoitti:
No kyllä nyt Suomessa on homous ylinpänä mediassa ja nyt myös kirkossa. Mutta noutaja on jo matkalla ...
Meillä on noutajia useammallakin naapurilla ja aina joskus on joku matkoillakin. Kiitos kuitenkin tiedosta.
tässäseero kirjoitti:
Tollo!
Ei homous ole mitenkään "tikunnokassa", sillä esim. miehen kanssamakaavat sekä homot,että biseksuaalit ja heterotkin. Lesboista Jumala on yhä hiljaa.
Näinkä näet Jumala esiintuoneen homouden???- aamenta
tässäseero kirjoitti:
Juuri niin!
Mihin tämä nimimerkki "varoitus.tähän" vai mikä se oli, nyt katosi suuren auktoriteettinsa kanssa vai onko näillä kertakäyttönikeillä tarkoitus vain pistäytyä herjaamaan ja valehtelemaan niinkuin fundisuskovilla yleensä on?
sage8, hyvin pitkälle näin ;) Älä ota itseesi, en minäkään.
Kovasti haluavat keskustella mutta kun ei sitten se omakaan moraali ja Raamatun käsitykset oikein kestä todellista päivänvaloa.nähty.on kirjoitti:
Kovasti haluavat keskustella mutta kun ei sitten se omakaan moraali ja Raamatun käsitykset oikein kestä todellista päivänvaloa.En minä pitkään itseeni ota! Jatkan ja sinäkin ilmeisesti jatkat kamppailua siitä minkä katsomme oikeaksi.
- Varoitustähän
Terve "sage" - miksi minä mitään enempää kommentoisin kun halusin sinulle kertoa suuresta auktoriteetista ja sinä sanoit ettet välitä mistään auktoriteetista. Lisäksi en herjannut enkä valehdellut vaan kerroin totuuden.
- Varoitustähän
nähty.on kirjoitti:
Kovasti haluavat keskustella mutta kun ei sitten se omakaan moraali ja Raamatun käsitykset oikein kestä todellista päivänvaloa.Oman moraalin suhteen on aina menossa kamppailu, mutta hedelmistään puu tunnetaan.
- montako.pistettä
Joku hetero voi olla kaiken kaikkiaan paljon syntisempi, kuin joku homo ja sama toisinpäin, jos syntipisteitä ruvetaan pärstäkohtaisesti laskemaan.
Ei ole mitään järkeä lähteä johonkin pyhyyskisaan, hei mulla on vähemmän niitä huonoja pisteitä kuin sulla.
Jos kristinusko on totta, niin sillä ristin ryövärilläkin varmaan oli niitä huonoja pisteitä aikalailla, mutta silti hän pääsi taivaaseen. - järkeä.ollutkaan
Kaikki normaalit ihmiset tietää, että molemmat on pahoja asioita. Mutta homottajat vaatii sanomaan vain toista, eli homoutta hyväksi ja vieläpä kinuaa kirkolta sille siunausta. Miksi ihmeessä? Eihän kukaan aviorikokselle eikä huoraamisellekaan siunausta hae. Heteroilla on sentään joku tolkku tallella. Homottajilla tuskin koskaan...
No en ole homottoja tai sitten on kyllä merkillinen juttu jos melkeen 30 v naimissa oleva heteromies tuota on.
Yhtään tuollaista kirjoitusta en muista jossa täällä joku olisi homoutta jotenkin ylistänyt tms.
Hakeeko joku aviorikoselle ja huoraamiselle siunausta, itseasiassa näin on tehty jo vuosikymmeniä, siitä lähtien kun kirkko alkoi eronneita vihkimään . Eli tuossa juuri pointtini ;) Itselleni se kuka näitä homopareja vihkii on sinänsä samantekevää, en aikonut vaimoani vaihtaa mutta kyllähän hommat pitää oikeudenmukaisesti hoitaa, vaikka sitten vedottaisiin ihan mihin tahansa."Eihän kukaan aviorikokselle eikä huoraamisellekaan siunausta hae."
Mutta aviorikos tai huoraaminenkaan eivät ole este kenellekään avioitua.- miksi-ihmeessä
Tuo on totta, että vain homot haluaa synnilleen erityisluvan. Esim. tuskin yksikään pedofiili on täällä tai pappien pakeilla olleet vaatimassa lupaa syntiinsä, vaikka rakkauteen suuntauksessaan vetoavat. Jostain syystä tämä homous on jotenkin aina framilla, kun puhutaan ihmisen synneistä. Tätä olen paljon ihmetellyt.
miksi-ihmeessä kirjoitti:
Tuo on totta, että vain homot haluaa synnilleen erityisluvan. Esim. tuskin yksikään pedofiili on täällä tai pappien pakeilla olleet vaatimassa lupaa syntiinsä, vaikka rakkauteen suuntauksessaan vetoavat. Jostain syystä tämä homous on jotenkin aina framilla, kun puhutaan ihmisen synneistä. Tätä olen paljon ihmetellyt.
"Tuo on totta, että vain homot haluaa synnilleen erityisluvan."
Ovatko heterot synnittömiä?
Erityisluvan mihin?>Eihän kukaan aviorikokselle eikä huoraamisellekaan siunausta hae.
Kun menee uusiin naimisiin kirkossa huorintekonsa kohteen kanssa, mitä muutakaan se muka on?miksi-ihmeessä kirjoitti:
>Esim. tuskin yksikään pedofiili on täällä tai pappien pakeilla olleet vaatimassa lupaa syntiinsä, vaikka rakkauteen suuntauksessaan vetoavat.
Pappi joka antaisi "luvan" rikokseen olisi kyllä kohta entinen pappi. Varmaan sitten kelpaisi helluntailaisille mainiosti menneisyyttään tuomitsemaan.- vastaatkohan
RepeRuutikallo kirjoitti:
>Esim. tuskin yksikään pedofiili on täällä tai pappien pakeilla olleet vaatimassa lupaa syntiinsä, vaikka rakkauteen suuntauksessaan vetoavat.
Pappi joka antaisi "luvan" rikokseen olisi kyllä kohta entinen pappi. Varmaan sitten kelpaisi helluntailaisille mainiosti menneisyyttään tuomitsemaan.Ainakin homoille annettiin lupa rikokseen silloin, kun homoseksuaalisuus oli kriminalisoitu. Miksi papit nyt sortaa pedofileja? Mihin se tasa-arvoisuus hävisi? Mitä pahaa on rakkaudessa? Pedofilithän rakastaa lapsia. Näinhän perustellaan yhä myös homoutta.
vastaatkohan kirjoitti:
Ainakin homoille annettiin lupa rikokseen silloin, kun homoseksuaalisuus oli kriminalisoitu. Miksi papit nyt sortaa pedofileja? Mihin se tasa-arvoisuus hävisi? Mitä pahaa on rakkaudessa? Pedofilithän rakastaa lapsia. Näinhän perustellaan yhä myös homoutta.
>Ainakin homoille annettiin lupa rikokseen silloin, kun homoseksuaalisuus oli kriminalisoitu.
Kerropas nimimerkkiveijari joutessasi kuka pappi antoi.
Ymmärrän toki hyvin jos joku antoi, olihan päivänselvää että homouden rikoslaista poistamiseen alkoi 1960-luvun lopulla kertyä yhä kovempaa painetta.
Sen sijaan pedofilian laillistamista ajava paine tänään on tasan nolla pascalia (0 Pa). Ainoa vallitseva paine onkin vastakkainen ja suuntautuu viimeistenkin laillisen pedofilian jäänteiden kitkemiseen yhteiskunnasta alaikäisten avioliittolupakäytännön lakkauttamisen kannattamisen muodossa.vastaatkohan kirjoitti:
Ainakin homoille annettiin lupa rikokseen silloin, kun homoseksuaalisuus oli kriminalisoitu. Miksi papit nyt sortaa pedofileja? Mihin se tasa-arvoisuus hävisi? Mitä pahaa on rakkaudessa? Pedofilithän rakastaa lapsia. Näinhän perustellaan yhä myös homoutta.
No homous ja pedofia on pikkasen eikä vaan pikkasen eri asia
jos et tuota tienny niin ....häpeä on sinun.- mieti.vähän
nähty.on kirjoitti:
No homous ja pedofia on pikkasen eikä vaan pikkasen eri asia
jos et tuota tienny niin ....häpeä on sinun.Ei nää uskikset vältis tiedä eroo. Kylhän ne puhkoo omat tyttäretkin.
- naurattaaaaaa
Koska täällä taitaa olla niitä "kaappihomoja" kosolti. Itseäni heterona nää keskustelut on jostain ..en keksi ees sanaa sille?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kunpa minä tietäisin
Olisipa minulla tietoa, siitä oletko sinä nainen kiinnostunut minusta, miehestä joka tätäkirjoittaa, vai olenko minä aiv282547- 1142126
Syitä välttelyyn
En ennen ole kokenut tällaista. Miksi vältellään jos on ihastunut vai onko se aina merkki siitä ettei kiinnosta?981825- 1221819
Yksi päävastuullinen heitti lusikan nurkkaan.
Toivottavasti omaisuuden hukkaamiskielto tulee välittömästi.91557Purrasta tehty huoli-ilmoitus
Näin lehti kertoo https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/0f1cfaf0-d4e4-4a97-9568-c27b3199b0161401157Miksi kaivattunne
ei pystynyt koskaan kertomaan tunteistaan? Teitkö oikean valinnan kun lähdit etääntymään? Kuinka kauan olisi pitänyt odo901085Pelottaa kohdata hänet
En tiedä jaksanko tai kykenenkö. Tuntuu jättimäiselle vuorelle kiipeämiseltä. Pitäisikö luovuttaa. Pitäisi. En jaksa nyt891041Tiedätkö ketään toista jolla on sama kaivattu
Eli joka ikävöisi samaa henkilöä tällä palstalla? Tai muualla? Tiedätkö miten kaivattu suhtautuu tähän toiseen verrattu211022Olisin halunnu vaan tutustua
Ja kevyttä olemista... Mutta ei sitten. Ehkä mies säikähti, että haluan heti kaiken. 😅 Kävisi ihan sellainen kevyt meno35987