silmät sil on siniset vaik on kieronlaiset ja hevosetkin nauraa.
minun kultani "kaunis" on
27
749
Vastaukset
- lollollollol
iiihaanaaa miten hoomies taas vittulee ==)) ,, aah ja ooh.
- Mikäonongelmasi
Etkö saa mistään apua tähän.
- Viiltävääilkeyttä
Tahallista mitätöintiä ja halveksuntaa. Toivottavasti ap miehen ulkomuoto on kympin luokkaa että on varaa solvata toisen ulkonäköä.
- Käsittämätöntä
Täysin käsittämätöntä.
- nohalavattu
että hevosetkin nauraa sille, voi pojat ja kierot silmät. missäs semmoseen noita-akkaan tutustuit.
- Kauneuttako
Kauneus on aina katsojan silmässä mutta tässä mennään kyllä ala - arvoisuuden puolelle. Oli miten oli kukaan kun ei voi omalle ulkomuodolleen mitään.
- KullanYlistys
KULLAN YLISTYS
1. Minun kultani kaunis on,
vaikk’ on kaitaluinen,
minun kultani kaunis on,
vaikk’ on kaitaluinen.
Hei luulia illalla,
vaikk’ on kaitaluinen,
hei luulia illalla,
vaikk’ on kaitaluinen.
2. Silmät sill’ on siniset,
vaikk’ on kieronlaiset,
silmät sill’ on siniset,
vaikk’ on kieronlaiset.
Hei luulia illalla,
vaikk’ on kieronlaiset,
hei luulia illalla,
vaikk’ on kieronlaiset.
3. Suu on sillä supukka,
vaikk’ on toista syltä,
suu on sillä supukka,
vaikk’ on toista syltä.
Hei luulia illalla,
vaikk’ on toista syltä,
hei luulia illalla,
vaikk’ on toista syltä.
4. Kun minä vien sen markkinoille, niin
hevosetkin nauraa,
kun minä vien sen markkinoille, niin
hevosetkin nauraa.
Hei luulia hah hah haa,
hevosetkin nauraa,
hei luulia hah hah haa,
hevosetkin nauraa.
Ison talon Antti ja Rannanjärvi: Minna Niiranen
Kuuntele
Vain säestys
Harjoitus
Sanastoa
kulta
= rakastettu, tyttö- tai poikaystävä
vaikk’ (puhekieltä)
= vaikka
kaita
= kapea
sill’ (puhek.)
= sillä. Ihmiseen viitataan puhekielessä usein pronominilla se, ei aina hän.
kieronlaiset
= kierot
syli
= vanha pituus- ja syvyysmitta, noin levitettyjen käsien väli
toista syltä
= enemmän kuin yksi syli, vähemmän kuin kaksi
Selityksiä
Minun kultani kaunis on, vaikk’ on kaitaluinen. Aikaisemmin laihaa ihmistä ei pidetty kauniina. Elintason nousu on muuttanut tämän käsityksen Suomessakin.
Tämä laulu on painettu ensimmäisen kerran Filip von Schantzin kokoelmassa Valituita Suomalaisia Kansan-lauluja 4 vuonna 1855. Se on peräisin Venäjän-Karjalasta. Tässä humoristisessa laulussa nuori mies tai nainen kehuu rakastettuaan kauniiksi, vaikka se ei olekaan totta. Tyttö onkin laiha, kierosilmäinen ja suurisuinen. - Millainenmahtaaolla
Aloittajan ulkoinen habitus.
- vastataannäi
Ei ole ainakaan sinisiä tai kieroja silmiä.
- Luinviestisi
Moneen kertaan.
.. - OldHag
Miksi sinä aloittaja ikävöit jotain rumaa vanhaa haaskaa??
- yx_vanha_haahka
Rakkaus on sokea.....
- EikäKelpaaMuillekaan
Koska aloittaja on ruma haaska, joka ei ole kelvannut?
- Ehkätärkeämpää
Kuitenkin kuin ulkoinen olemus on sisäinen kauneus ja se puuttuu kokonaan ainakin aloittajalta. Rumaa oli teksti.
- kukassetaaspimahti
kun ei päätä silitetty, kamala on luonto miehellä, kuin pikkukakaralla jolta tikkari otettu pois.
- Osanottohänelle
Kenelle viesti on osoitettu, osanotto sen johdosta että on tämän laatuinen ihminen olemassa hänen tutuissaan.
- Kamalintaihmisessä
On tuollainen luonteen valuvika.
- voiollanainenkin
Ihan hyvin aloittaja voi olla nainen ja viesti voi olla jollekin sinisilmäiselle laihalle autistisilmämiehelle.
- Kunhankysynvaan
Saitko hyvän mielen kirjoituksesta itse?
- Kunhanvastaanvaan
Varmasti se on jotain tyydytystä aloittajalle tuonut, ei se sinulta ole pois.
- Niinmikä
Oletko yhtä ilkeä kuin aloittaja. Miksi pitää puhua tuohon sävyyn.
- Päivän_piristysruiske
:D hahahahahahahahha... minusta tämä oli huippu aloitus:D Vähän huuoria hei palstalaiset! Ei tarvitse kaiken ihan tosissaan ottaa! Oisko vähän kivaa mennä markkinoille, kun hevositkin nauraa... :D Ihan paras aloitus!
ps. ja mitä sitten vaikka joku olisikin kaitaluinen ja vino silmäinen (minä olen:), mutta mitä väliä sillä on??? Jos joku pusikossa huutaa, että "olet kaitaluinen ja vinosilmäinen....", niin menetättekö te oikeasti mielenrauhan?? Minä nauraisin kippurassa ja toivottaisin pusikossa huutajalle "hyvää päivän jatkoa" :D Mitä väliä sillä on, jos joku/jotkut ajattelisivat teistä, että "onapas kaitaluinen". Ihan sama. Tiedän, että olen jokseenkin erilainen kuin moni muu, mitä tule "arvosteluihin", mutta en oikeasti ymmärrä, kun ihmiset ottaa kaiken aina itseensä. Ei ymmärrä. Vahvistakaa ja kehittäkää itsetuntonne ja omanarvontuntonne siihen kuntoon, että ei ihan joka huuto kosketa. Herkkyyttää saa ja pitääkin olla, mutta herkkyys on hyväksi, kun sitä ilmenee "oikeassa" kohtaa.- niinhän.se.on
Tyhjät tynnyrit kolisevat eniten.
- Kukaottiitseensä
Minusta ketjussa paheksuttiin rumaa viestiä, ei muuta. Kyllä hyvät käytöstavat on hyvästä, ilkeyttä on liikaa täällä, ole sinä millainen hyvänsä.
- juumoria
Kukaottiitseensä kirjoitti:
Minusta ketjussa paheksuttiin rumaa viestiä, ei muuta. Kyllä hyvät käytöstavat on hyvästä, ilkeyttä on liikaa täällä, ole sinä millainen hyvänsä.
joo on täällä ilkeyttäkin, mutta eihän kaikki "ilkeä" ole ilkeää, vaan monesti "ilkeä juttu" voi olla tosi hyvää huumoria. minulta kysyi yksi mies sanoi kerran baarissa, että "mitä semi-ryssä"? Nauran vieläkin sille jutulle:D Minusta se oli hyvin lohkastu tilanteeseen. Tuskin hänkään oikeasti ajattelee "ryssiä" ilkeästi tai minua ajatellut ilkeästi, kunhan vaan heitti ja hyvää juttua vielä heittikin.
Kirkoissa hiljennytään ja palstallaan huudellaan:D - HahNaurattaa
Hyvä huumori on vaikea laji. Jos sitä ei hallitse,voi itse päätyä naurunalaiseksi.
- Dyckinå
HahNaurattaa kirjoitti:
Hyvä huumori on vaikea laji. Jos sitä ei hallitse,voi itse päätyä naurunalaiseksi.
Hyvin sanottu! :D
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Moikka rakas
Oon miettinyt meidän välistä yhteyttä viime aikoina. En ihan osaa pukea sanoiksi, mitä kaikkea tunnen, mutta halusin vaa6516303Mitä tapahtunut
Poliiseja monta autoa+panssariauto Porista kpäähän päin tänään klo n.20 kuka hurjistunut ?354300HS: Kuka vielä uskaltaa mennä sairaalan ensiapuun?
https://www.hs.fi/mielipide/art-2000011212025.html Tässä on hyvin ajankohtainen mielipidekirjoitus koskien Malmin sairaa2972567- 1351878
Ökyrikas Kurkilahti mussuttaa veroistaan
Pakeni aikoinaan veroja Portugaliin mutta joutui palaamaan takaisin kun Suomi teki verotussopimuksen Portugalin kanssa.1311523Yhdysvalloissa työllisyys paranee, Suomessa työttömyys kasvaa, missä vika?
Miten tämä on mahdollista että 177 000 uutta työllistä tuli USAssa yhdessä kuukaudessa, vaikka Trump on ruorissa? Orpon3861469- 131283
Jos tämän vaan sulkee ja avaa 5 vuoden päästä
Täällä on luultavasti edelleen näitä ihan samoja juttuja. On kuin kauniit ja rohkeat samat jutut junnaa. Heips. 👋🏻 E101253Onko PS kaaoksessa?
Kuinka pahasti kulissit heiluu? Tulenarka aihe? Kyllähän vaalitappio toisensa jälkeen on vakava paikka, mutta jospa P76972- 115945