Pummit töihin heti

1lesken

Olen seurannut äimänkäkenä Kela-toimeentuloruuhkakeskustelua. Yhtään huonosti kohdeltua tyyppiä ei näkynyt esim. Talk-ohjelmassa, missä kerrankin puhuttiin asiaa, Kelan pääjohtajan johdolla. Porukat ovat raivoissaan kun tuki ei enää tipahdakaan tilille niin helppeesti kun aiemmin. Ei ole tuttua sossutätiä langan päässä tai tavattavissaa kun rahat on ryypätty tai muuten hukattu. Kela pistää kaikki samanarvoiseen asemaan. Jos todella on jotain superextra lisämenoja, sossu harkitsee vielä ja jeesii. Nyt on työkykyisten miesten ja naisten otettava paskaduunia vastaan, jOS meinaa pärjätä. Ja muutettava isosta omakotitalosta, vuokralla asuneena,sossun avustamana pieneen tylsään kaksioon johonkin lähiöön. Sossujuhlat ovat ohi, nyt alkaa Suomi nousuun työnteko. Tekemätöntä työtä on paljon. Palkka ei ole häävi mutta sossun piikki on kiinni ja Kelan jonossa voi kuolla janoon, nälkään, lääkkeiden puutteeseen. Leipäjonoissa porukat ovat päässeet leivänsyrjään kiinni mutta alkaakoon leipomaan itse leipänsä. Hyvä Kela ja uudistus. Lesken

78

1016

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 44-v-uraputkea

Leski p e r k e l e, et itsekkään ole tehnyt töitä tarpeeksi, olet ryypännyt ja rällännyt ja käyttänyt sosiaalijärjestelmää häikäilemättömästi hyväksesi.
      Alappa etsiä niitä paskaduuneja ja painu siivoamaan. Tekemättömiä luuttuamisia on vaikka loputtomiin saakka.
      Sinulla on kurottavaa hukattujen vuosien edestä. Eläkeikäsi on siten 75 vuotta.

• 1lesken

44-v-uraputkea:lle
        Kun olet jossain ompelimossa yhtä nappia ommellut miljoonavuotta, ei voi mitään. Kouluja käymättömälle nämä hommat kaatuvat. Simppeliä, iisiä duunia.Taisi jäädä käteen pieni eläke, hitonmoinen katkeruus, elämätön elämä. Sossujärjestelmää en ole ollut kehittämässä, mutta kun Arkadiamäenjengi sen kehitti, niin totta hemmetissä olen luistellut lakipykälien mukaan, rimaa hipoen tätä elämäni kaarta eteenpäin, kaikkia tukia kylmän viileesti käyttäen. Täytän 63 vee ja voin hakea eläkkeelle, jos viitsin. Nuoremmat luuttukoon lattioita. Minä käytän aikani vapaaehtoistyöhön, esim koiran ulkoiluttamiseen.Lesken

• Onneksi olen eläkkeellä :) Työtä olen tehnyt yhden ihmisen osalle tarpeeksi.

• eppu2

Samat sanat.

• 1lesken
        eppu2 kirjoitti:

Samat sanat.

eppu 2
        Mitkä samat sanat? Lesken

• 1lesken

mielikki.mummo:lle
        Jonninjoutava vastaus. Ei mitään kannanottoa. Olisiko mahdollisesti jälkipolvi ollu joskus työttömänä tai joku kummin kaima? Tällä palstallahan ei kukaan ole saanut toimeentulotukea eikä kukaan tunne sellaista luuseria. Mitä en usko alkuunkaan. Lesken

• eppu2
        1lesken kirjoitti:

eppu 2
        Mitkä samat sanat? Lesken

Vastasin mielikki- mummolle, joten tarkoitin noita hänen ´´jonninjoutava vastaus´´sanojaan.
        Ei siis mitään kannanottoa.

• 1lesken
        eppu2 kirjoitti:

Vastasin mielikki- mummolle, joten tarkoitin noita hänen ´´jonninjoutava vastaus´´sanojaan.
        Ei siis mitään kannanottoa.

E2
        Miksi kirjoitat, jos sulla ei ole mitään asiaa? Olisi parempi mennä musiikkipalstalle jyytuubamaan hunksin ja kumppaneitten kanssa jotain hempeetä, himmeetä biisiä. Lesken

• 1lesken kirjoitti:

Jonninjoutava vastaus. Ei mitään kannanottoa. Olisiko mahdollisesti jälkipolvi ollu joskus työttömänä tai joku kummin kaima? Tällä palstallahan ei kukaan ole saanut toimeentulotukea eikä kukaan tunne sellaista luuseria. Mitä en usko alkuunkaan. Lesken

Älähän jauha roskaa ,oletko pentuna kantanut huollon ruokakassia läpi kaupunkin ,puettuna niihin venäjällä muotoiltuihin vaatteisiin ?
        Maitoliimalla polvesta paikattuihin housuihin rippikoulussa ,siin oppi tukkimaan korvansa parempien pilkalta.

• eppu2
        1lesken kirjoitti:

E2
        Miksi kirjoitat, jos sulla ei ole mitään asiaa? Olisi parempi mennä musiikkipalstalle jyytuubamaan hunksin ja kumppaneitten kanssa jotain hempeetä, himmeetä biisiä. Lesken

Kattos ny, kun en siellä Hunksinkaan palstalla pärjää, kun on niin huono olemaan kenellekään mieliksi.
        Eikä se kela mitään, sehän vaan tekee niin, kuinka arkadianmäeltä käsketään.
        Tollasta sanaa, kun ´´paskaduuni´´ minä en ymmärrä ollenkaan.
        Tekemättömiä töitä on aina ollut ja tulee aina olemaan, ne ei tekemällä lopu.
        Mun puolesta ´´sossujuhlat´´ saa kyllä olla ohi. Minä kun en ole niihin tutustunut, kun sillä maksupuolella.
        Toisekseen, jos niitä sossujuhlia ei olisi koskaan ollutkaan, hyvin riittäisi rahat, niitä oikeasti tarvitseville.
        Noh piisaako asiaks, vai pistänkö lisää? (:

• 1lesken
        koti-kiusattu kirjoitti:

Älähän jauha roskaa ,oletko pentuna kantanut huollon ruokakassia läpi kaupunkin ,puettuna niihin venäjällä muotoiltuihin vaatteisiin ?
        Maitoliimalla polvesta paikattuihin housuihin rippikoulussa ,siin oppi tukkimaan korvansa parempien pilkalta.

koti-kiusattu
        Olen mennyt kouluun liian Isossa toppatakissa, sossun maksusitoumuksella ostetulla. Tiedän mitä on häpeä. Lesken

• 1lesken kirjoitti:

koti-kiusattu
        Olen mennyt kouluun liian Isossa toppatakissa, sossun maksusitoumuksella ostetulla. Tiedän mitä on häpeä. Lesken

Ei noissa ns kunnanjauhoissa oo mitään ylpeilyn aihetta ,kauheen sisun ne kasvatti päätin näyttää .
        Ne avustukset ja hyvä tuuri elämässä johti mun kohralla hiton hyvään tulokseen ,kunhan ihmiset tajuais pelata niil korteilla mitä on saanu eikä jäärä tuleen makamaan.

• 1lesken
        eppu2 kirjoitti:

Kattos ny, kun en siellä Hunksinkaan palstalla pärjää, kun on niin huono olemaan kenellekään mieliksi.
        Mun puolesta ´´sossujuhlat´´ saa kyllä olla ohi. Minä kun en ole niihin tutustunut, kun sillä maksupuolella.
        Toisekseen, jos niitä sossujuhlia ei olisi koskaan ollutkaan, hyvin riittäisi rahat, niitä oikeasti tarvitseville.

E2
        Ihan on nuorisokieltä tuo paskaduuni. He eivät halua pestä mummojen ja pappojen takamuksia palvelutaloissa, eivätkäkä alennu tupakantumppien kerääjiksi katu- ja puistohommiin. Kun sinä et ole koskaan saanut tai tarvinnut Kelasta ja sossusta mitään, olet tainnut syntyä kultalusikka suussa. Ole onnellinen kun elämäsi on niin rikasta ja täydellistä. Kantsii mennä palstalle, jossa matkustellaan, hehkutetaan maailmanympärimatkoilla, kehutaan täydellisiä jälkeläisiä jne. loputtomiin. Vaihda pliis palstaa. Lesken

• Kaikki-duunit-käy

Mene sinä muualle. Vanhan juopon katkeruutes on niin ylimitoitettua ettei se sovi millekään palstalle.
        Ne, he, ketkä ovat pelanneet korttinsa oikein, eivät ole tarvinneet sosiaalietuuksia. Se ei sulje pois sitä etteikö elämä olisi ollut niukkaa esim työ urien alkuvaiheissa.

• 1lesken kirjoitti:

1Leskken kirjoitti minulle.
        >Olisiko mahdollisesti jälkipolvi ollu joskus työttömänä tai joku kummin kaima? Tällä palstallahan ei kukaan ole saanut toimeentulotukea eikä kukaan tunne sellaista luuseria. <
        Minulla on ollut onnea, jälkipolvi on onnistunut elämässään, poikakin siihen asti kunnes syöpä vei. Perheenikään ei ole tarvinnut toimeentulotukea vaikka tiukkojakin aikoja on ollut. Onneksi on töitä riittänyt.
        Olen asioinut soskussa kun luoksemme muutti huostaan otettu lapsi asumaan. Hänet sijoitettiin sosiaalitoimen avulla. Hän asui meillä täysi-ikäiseksi. Hänestäkin tuli kunnon ihminen.
        En ota mistään kunniaa itselleni, jälkikasvun kanssa oli todella vaikeaa kun olivat murkkuja, toivoin parasta ja pelkäsin pahinta. Se meni ohi ja kasvoivat vastuullisiksi aikuisiksi.
        Ihan totta, en tunne kovin montaa luuseria läheisesti, juoppoja, alkoholista johtuvaa rahapulaa ja epäsosiaalisuutta on varmaan kaikki nähneet jossain.

• eppu2 kirjoitti:

Minäkään en ymmärrä sanaa paskaduuni.
        Kun olin omaishoitajana, enkä käynyt enää töissä siivosin asunto-osakeyhtiömme rappukäytävät ihan siksi että halusin tehdä jotain muutakin kun kerran pystyin. Sekin loppui kun hoidettavan kunnon takia ei häntä voinut jättää enää yksin edes siksi aikaa.
        Minusta oli vapaata hommaa ja sai liikuntaa.

• eppu2
        1lesken kirjoitti:

E2
        Ihan on nuorisokieltä tuo paskaduuni. He eivät halua pestä mummojen ja pappojen takamuksia palvelutaloissa, eivätkäkä alennu tupakantumppien kerääjiksi katu- ja puistohommiin. Kun sinä et ole koskaan saanut tai tarvinnut Kelasta ja sossusta mitään, olet tainnut syntyä kultalusikka suussa. Ole onnellinen kun elämäsi on niin rikasta ja täydellistä. Kantsii mennä palstalle, jossa matkustellaan, hehkutetaan maailmanympärimatkoilla, kehutaan täydellisiä jälkeläisiä jne. loputtomiin. Vaihda pliis palstaa. Lesken

En ole syntynyt minkään värinen lusikka suussa, ihan itse olen lusikkani ansainnut.
        Nuoria käy mökkialueellani kyllä, muttei koskaan ole tarvinnut heidän tupakapumppejaan kerätä,
        Nuoret joita minä tunnen, ovat erittäin fiksuja ihmisiä. Ja ovat ihan tavallisia nuoria.
        Valitan, Sinun käskystäsi en palstaa vaihda. Anteeksi nyt vaan.

• 1lesken
        eppu2 kirjoitti:

En ole syntynyt minkään värinen lusikka suussa, ihan itse olen lusikkani ansainnut.
        Nuoria käy mökkialueellani kyllä, muttei koskaan ole tarvinnut heidän tupakapumppejaan kerätä,
        Nuoret joita minä tunnen, ovat erittäin fiksuja ihmisiä. Ja ovat ihan tavallisia nuoria.
        Valitan, Sinun käskystäsi en palstaa vaihda. Anteeksi nyt vaan.

E2
        Olet varmasti tosi hyvällä isolla eläkkeellä, kun olet tunnollisena yhteiskunnan jäsenenä paiskinut töitä aamusta iltaan. Jälleen tarvitaan maksamiasi suuria veroja maamme sosiaalipuolen ylläpitämiseen. Lesken

• 1lesken
        Kaikki-duunit-käy kirjoitti:

Mene sinä muualle. Vanhan juopon katkeruutes on niin ylimitoitettua ettei se sovi millekään palstalle.
        Ne, he, ketkä ovat pelanneet korttinsa oikein, eivät ole tarvinneet sosiaalietuuksia. Se ei sulje pois sitä etteikö elämä olisi ollut niukkaa esim työ urien alkuvaiheissa.

Kaikki-duunit-käy:lle
        Ihme ketju. Kun kirjoitan Kelasta ja siitä aiheutuneista yleisöreaktioista, porukat täällä ovat ihan kuutamolla. Tuodaan esiin oma erinomaisuus, ettei ole ikinä tarvinnut yhteiskunnan apua. Koulut, sun muut ovat ihan omilla rahoilla maksettu. Rikasta on jengi. Kun nyt tulen saamaan reilusti yli tonnin eläkettä, niin mitähän olisin saanutkaan jos en olisi maistanut häppää liian usein. Se on moro.
        Lesken

• eppu2 kirjoitti:

Samaa mieltä, tukia on tähän asti jaeltu liian avokätisesti ja tähän on tultu. Nuoria terveitä ihmisiä on mahdollistettu elämään ilman rikan ristiin laittamista sossun tukiaisilla. Hyvä et kiristetään tarveharkintaa, tehostetaan työttömien seurantaa ja velvoitetaan ottamaan vastaan työtä kuin työtä, jos ei ole pätevää syytä kieltäytyä.

• Näin-se-menee
        1lesken kirjoitti:

Kaikki-duunit-käy:lle
        Ihme ketju. Kun kirjoitan Kelasta ja siitä aiheutuneista yleisöreaktioista, porukat täällä ovat ihan kuutamolla. Tuodaan esiin oma erinomaisuus, ettei ole ikinä tarvinnut yhteiskunnan apua. Koulut, sun muut ovat ihan omilla rahoilla maksettu. Rikasta on jengi. Kun nyt tulen saamaan reilusti yli tonnin eläkettä, niin mitähän olisin saanutkaan jos en olisi maistanut häppää liian usein. Se on moro.
        Lesken

Alkoholistit valvoo öisin. Ja kelaa katkeruuttaan.

• 1lesken
        Näin-se-menee kirjoitti:

Alkoholistit valvoo öisin. Ja kelaa katkeruuttaan.

Nsm
        Raitistunut alholisti voi nukkua päivällä kun ei ole mitään velvotteita. Yöllä näin vanhana herää jo aamunkoitteessa ja vessahätään. Lesken

• Olipa-selitys-sulla

Herkäksi olet ryypännyt alapään kun pitää nousta klo 3 jälkeen ja rynnätä nettiin. Normaali ihminen kävisi vessassa ja menisi takaisin nukkumaan. Normaali ihmisellä kun on hermotkin kunnossa.

• 1lesken
        Olipa-selitys-sulla kirjoitti:

Herkäksi olet ryypännyt alapään kun pitää nousta klo 3 jälkeen ja rynnätä nettiin. Normaali ihminen kävisi vessassa ja menisi takaisin nukkumaan. Normaali ihmisellä kun on hermotkin kunnossa.

Oss
        Miten määrittelet mikä on normi ihminen? Lesken

• eppu2
        1lesken kirjoitti:

E2
        Olet varmasti tosi hyvällä isolla eläkkeellä, kun olet tunnollisena yhteiskunnan jäsenenä paiskinut töitä aamusta iltaan. Jälleen tarvitaan maksamiasi suuria veroja maamme sosiaalipuolen ylläpitämiseen. Lesken

Minä en kyllä näe mitään irvailun aihetta siinä, että on työnsä tehnyt kunnolla ja leipänsä tienannut.
        Täälläkin varmasti ainakin suurin osa on tehnyt niin.

• 1lesken
        eppu2 kirjoitti:

Minä en kyllä näe mitään irvailun aihetta siinä, että on työnsä tehnyt kunnolla ja leipänsä tienannut.
        Täälläkin varmasti ainakin suurin osa on tehnyt niin.

e2:lle
        Tein asiat vähän niinkuin väärinpäin, jonkun mielestä. Nuorena jorasin, porasin, ryyppäsin,rälläsin, häiriköin,seikkailin pitkin poikin. En tehnyt lapsia, ihan tietoisesti. Ei tuolla elämäntyylillä skidit sopinut tyyliin. Olin kihloissa, kännissä, erosin, karasin. Tein helvetisti virheitä. Kun tuli ikää lisää, löysin elämäni miehen, ihan vähän Adhd luonteeni rauhoittui.Ei tarpeeksi. Löysin sielunkumppanin. Joka suhteessa. Tulihan ne työhalutkin ja nythän ne huomioidaan eläkkeessä. Sain tehdä täysiä päiviä, täydellä palkalla, kaikilla kokemuslisillä. Olenhan kuitenkin kahlannut Helsingissä asuessani, esim.Helsingin Kauppiaiden 7: n vuoden työrupeamasta kymmeniin vuokratyöpaikkoihin. Luonteeni muökaisesti vaihtuviin duuneihin. Kaikki ovat toimistovirkailijan, tallentajan, laskuttajan, kirjanpitäjän duuneja. Myöhemmin siivoojan, keittiöpiian, puistotyöntekijän ym.töitä. Raskain ja rakkain oli viimeinen, elämäni miehen omaishoitajuus. Kun hän nukkui pois, v. 2013, romahdIn elämäni ensimmäisen kerran, totaalisesti. Vasta nyt, en aina vieläkään, alan toipua. Sanovat sitä rakkaudeksi. Siteeraan kuulua runoilijaa. Lesken

• henrjii

Jahas jaahas, tääläkö niitä töitä on tarjolla, kun useammat työpaikat on haamu
      hommia, oikiasti niitä ei ole olemassa vaikka ilman menis

• Kuuntelin eruskuntaa kun hoitovapaista jankkasivat ,isien pitäs jäärä kotiin ja nuoret naiset töihin.
        Meneekö ne naiset miesten tyhjiks jättämiin paikkoihin vai mistä ne ottaa töitä?
        Ihan mahoton roskapuhe oppositiolla.

• henrjii

kaikki työ vaatii osaamista, ja kaikki osaajat on töissä, tai jonossa
        odottamassa töitä, pystymetsästä tulee karsinta eteen.
        Nykyään on vara valita yli 100% osaamista

• 1lesken

henrjii
        Haamuhommia eivät ole siivous-ym.huonosti palkatut työt. Niitä on, mutta suomalaiset työttömät eivät huoli niitä, kun ei ole pakko. Pappa ja mamma betalar, porukat asuvat kotona mammojen helmoissa. Ulkomaalaiset ottavan työn vastaan pienellä palkalla. Heitä näkee hotellisiistijöinä ym. Kun Kela nyt otti ohjat käsiinsä ja tutkailee tuloja ja menoja, eiköhän siivoustyöt ja muut aliarvostetut Siwan kassa duunit ala kelpaamaan monelle muullekin. Tai sitten koulun penkille lisää oppimaan. Lesken

• henrjii

siivoukseekin tarvitaan osaamista, ja mitä näihin
        mutuinin tulee, niin monikohan on ihmiskaupan uhri.
        Mutuille työ kannattaa niin, että joku saa suomeen
        työluvan, ja vuokraa asunnon, ottaa siihen kaikki
        yhteiskunnan tuet, hommaa asuntoon ison liudan
        porukkaa perii heiltä vuokraa, nämä on sitten niitä
        ahkeria pienellä palkalla tekijöitä

• 1lesken
        henrjii kirjoitti:

siivoukseekin tarvitaan osaamista, ja mitä näihin
        mutuinin tulee, niin monikohan on ihmiskaupan uhri.
        Mutuille työ kannattaa niin, että joku saa suomeen
        työluvan, ja vuokraa asunnon, ottaa siihen kaikki
        yhteiskunnan tuet, hommaa asuntoon ison liudan
        porukkaa perii heiltä vuokraa, nämä on sitten niitä
        ahkeria pienellä palkalla tekijöitä

henrjii:lle
        Olen itse lähtenyt 70-luvulla pikkukaupungista Helsinkiin töihin. Lähtiessäni olin pikkukaupungin pankissa virkailija. Ensimmäinen paikkani oli ravintola Tenhon keittiössä, tiskarina. Meitä asui Tenhon yläpuolella olevassa työsuhdekämpässä 6 naista. Kaikki pesunkestäviä suomalaisia. Kaikki olimme työharjoittelijoina nälkäpalkalla Helsingin ravintoloissa. Leipäjonoja ei ollut vielä keksittykään ja sossussa ei käynyt kukaan. Lesken

• 1lesken
        koti-kiusattu kirjoitti:

Kuuntelin eruskuntaa kun hoitovapaista jankkasivat ,isien pitäs jäärä kotiin ja nuoret naiset töihin.
        Meneekö ne naiset miesten tyhjiks jättämiin paikkoihin vai mistä ne ottaa töitä?
        Ihan mahoton roskapuhe oppositiolla.

k-k
        Naiset menevät niihin töihin, missä olivat ennen mammalomaa. Lesken

• sOOMILAINEN

pakolaisille omistus asunnot saadaan sOOMI nousuun ja idiootit ajetaan Lappiin...

• kusetusko

Tosin missä oli ne poliitikot jotka nostaa sopeutumiseläkettä? Tosin taas oli aito kepulainen johtaja joka kohta nostaa kytkintä ja tienaa omaisuudeen millä?

• beethooven

Massatyöttömyys on valitettavasti osa EMU:a eli Euroopan rahaunionia. Siksi ihan kaikki EU-maat eivät menneet edes siihenkään vipuun ja miinaan aikoinaan.

• Korjattavaa on. Ryhtiliike työttömille. Suurempi tuloero tekijöiden hyväksi. Tekijät pian keksivät tosiasian, että kaikenlaisten avustusten varassa saa paremman toimeentulon, kuin rehellisellä työllä.

• Tuon minäkin olen yli kolmenkymmenen vuoden työuran jälkeen huomannut. Melkein saman olisin saanut kotona ollessa.

• 1lesken

Nuoret "tekijät"ovat keksineet jo vuosia sitten tämän yhteiskunnan mädän systeemin. Mitäpä sitä raatamaan kun sossu kuittaa ja Kela peesaa. Nyt kun tukihakemus on haettava Kelasta, on muutama hassukurinen tapaus nähty. Eräät ryhmät eivät ole vaivautuneet opettelemaan tietokoneen käyttöä, kun puhelinsoitto sossutädille on tähän asti riittänyt. Ja on ollut pitkä jatkohakemus voimassa. Rahat ovat pomsahtaneet tilille oitis. Tietokoneen käyttö ei suju, vaikka niitä on Kelassa ilmaiseksi käytössä. Kopioiden ottaminen takkuaa puhumattakaan skannauksesta. Nämä pummit jäävät odottelemaan päätöksiä, kun aina jokin paperi puuttuu. Eivät ole tottuneet siihen, että pitää olla tulo ja menotositteet hakemuksessa. Hyvä Kela. Lesken

• Missasinkojotain kirjoitti:

Tuon minäkin olen yli kolmenkymmenen vuoden työuran jälkeen huomannut. Melkein saman olisin saanut kotona ollessa.

Samalla hoitanut lapset ja talouden. Säästänyt niissä ja matkakuluissa.

• ö-Öö

Tekijöitä enenpi, kuin tehtävää.

Se niinkuin perusongelma. Tekniikan kehittyminen, tietotekniikka, robotiikka, kaikki tollanen vähentää tietenkin työntekijöiden määrää. Asihan olisi periaatteessa oikeinkin hyvä, sen kun tasailee hommelit kaikkien kesken, Kaikilla olisi vähemmän töitä, mutta samalla tulotkin pitäisi tasata.

Nyt kuitenkin toimitaan niin, että pidetään yllä suurta työvoimaresrviä, siis työttömiä. Jostainhan niittenkin ylläpitoon tarvittavat rahat tulevat, siis muilta ihmisiltä. Vähän kaheli systeemi, noin se vaan on. Yhteiskunnassa nykyisin selkeä alaluokka, työttömät.

Systeemeitä vois juu muuttaakkin, ei ole tahtotilaa. Muutaman sukupolven jälkeen tilanne voi olla hyvinkin omituinen. Se, miten yhteiskunta silloin toimii, se hankala ennustaa.

Nämä sote-jne systeemit Keloineen jne, net on enemmän näennäistoimenpiteitä, itse ongelmalle ei ole tehty oikein mitään. Mitä pitäis tehdä, mistä mä sen tietäisin, kun ei kukaan muukaan tunnu tietävän.

=DW=

• 1lesken

ö-Öö
        Olen kuunnellut yhtä 50-vuotiasta naisihmistä. Asuu yksin Isossa vuokraamassaan omakotitalossa, kun sossu ja Kela avittavat tai ainakin on tähän asti auttanut vuokranmaksussa. Nainen oli kaksivuotta sairaslomalla, mutta lääkäri kirjoittikin terveen paperit. Nainen joutui työkkäriin, ja hänelle on tarjottu vanhusten hoitoa palvelutalossa, lähihoitaja kun on. Ei kelpaa. Liian rankkaa. Nyt hän sai hylätyn päätöksen Kela-toimeentulosta, että vuokraan ei rahaa tipu. Nainen on kauhuissaan Kelan päätöksestä,kun joutuu muuttamaan isosta vuokraomakotitalosta pienempään tai halvempaan. Kulutusluottokortti on viuhunut ahkerasti, kun hän on halunnut näyttää ulkopuolisille, kuinka kaikkea on, vaikka velkaa on paljon. Nyt korttitalo romahti. Työkkärin tarjoama hoitotyö on otettava vastaan. Kursseille on mentävä. Lottokortti saksittu poikki ja muutto edessä halvempaan. Kela pistää porukat ruotuun. Hemmetin hyvä. Kyllä niitä töitä on. Käyn palvelutaloissa lähes päivittäin katsomassa sukulaisiani. Molemmissa paikoissa on kova pula siistijöistä, lähihoitajista, sairaanoitajista. Tarvitaan tekeviä käsiä, ei tietokonenörttejä. Suuret ikäluokat ovat nyrt eläkkeellä ja sairastavat. On aika nuorempien ottaa homma haltuun. Lesken

• henrjii

Pula ei ole tekijöistä, vaan palkanmasajista.
        Tääläpäin ongelma on ratkaistu sillä, että
        samat työ tehdään puolet pienemmällä porukalla.

• katopeiliin
        1lesken kirjoitti:

ö-Öö
        Olen kuunnellut yhtä 50-vuotiasta naisihmistä. Asuu yksin Isossa vuokraamassaan omakotitalossa, kun sossu ja Kela avittavat tai ainakin on tähän asti auttanut vuokranmaksussa. Nainen oli kaksivuotta sairaslomalla, mutta lääkäri kirjoittikin terveen paperit. Nainen joutui työkkäriin, ja hänelle on tarjottu vanhusten hoitoa palvelutalossa, lähihoitaja kun on. Ei kelpaa. Liian rankkaa. Nyt hän sai hylätyn päätöksen Kela-toimeentulosta, että vuokraan ei rahaa tipu. Nainen on kauhuissaan Kelan päätöksestä,kun joutuu muuttamaan isosta vuokraomakotitalosta pienempään tai halvempaan. Kulutusluottokortti on viuhunut ahkerasti, kun hän on halunnut näyttää ulkopuolisille, kuinka kaikkea on, vaikka velkaa on paljon. Nyt korttitalo romahti. Työkkärin tarjoama hoitotyö on otettava vastaan. Kursseille on mentävä. Lottokortti saksittu poikki ja muutto edessä halvempaan. Kela pistää porukat ruotuun. Hemmetin hyvä. Kyllä niitä töitä on. Käyn palvelutaloissa lähes päivittäin katsomassa sukulaisiani. Molemmissa paikoissa on kova pula siistijöistä, lähihoitajista, sairaanoitajista. Tarvitaan tekeviä käsiä, ei tietokonenörttejä. Suuret ikäluokat ovat nyrt eläkkeellä ja sairastavat. On aika nuorempien ottaa homma haltuun. Lesken

Mikset itse kouluttautunut lähihoitajaksi omaishoitajuuden jatkeeksi? Ja sanot koiran lenkitystä vapaaehtoistyöksi. Mene vanhuksiasi syöttämään ym.

Luulisi ymmärrystä/sympatiaa olevan sulla, kun olet karvan päässä spurku-urasta ollut itsekin!

Taloni on omani ja mieheni elättää nyt, kun työkkäri ei suostu maksamaan mitään. Lapseni ovat töissä, osin vakituisissakin. Olen kyllä saanut lähes ilmaisen koulutuksen, kuten moni muukin. Nyt teen vanhuksen avustamista työkseni osa-aikaisesti. Tarkoititko, että 50v huonokuntoisen tuttavasi pitäisi ottaa "hommat hoitoon" nuoremmakseen? Itse saat hyvän eläkkeen ym. Eikä tarvi tapella siitä kuten monien muiden.

• Tee-älä-luetteloi
        1lesken kirjoitti:

ö-Öö

"""""Käyn palvelutaloissa lähes päivittäin katsomassa sukulaisiani. Molemmissa paikoissa on kova pula siistijöistä, lähihoitajista, sairaanoitajista. Tarvitaan tekeviä käsiä, ei tietokonenörttejä. """"

Mikä oikeuttaa sinut yhteiskunnan rotaksi, loisijaksi, sosiaalipummiksi. Miksi et itse ota noita töitä vastaan kun kerta kehut itseäsi liikkuvaksi ja terveeksi?

Taitaa olla luurankoja kaapeissa paljonkin juoppo-urasi jäljiltä.

• Psykoterapeutitar
        Tee-älä-luetteloi kirjoitti:

"""""Käyn palvelutaloissa lähes päivittäin katsomassa sukulaisiani. Molemmissa paikoissa on kova pula siistijöistä, lähihoitajista, sairaanoitajista. Tarvitaan tekeviä käsiä, ei tietokonenörttejä. """"

Mikä oikeuttaa sinut yhteiskunnan rotaksi, loisijaksi, sosiaalipummiksi. Miksi et itse ota noita töitä vastaan kun kerta kehut itseäsi liikkuvaksi ja terveeksi?

Duunia kyllä riittää! Kukaan ei vaan maksa liksaa!

• 1lesken
        katopeiliin kirjoitti:

Mikset itse kouluttautunut lähihoitajaksi omaishoitajuuden jatkeeksi? Ja sanot koiran lenkitystä vapaaehtoistyöksi. Mene vanhuksiasi syöttämään ym.

Luulisi ymmärrystä/sympatiaa olevan sulla, kun olet karvan päässä spurku-urasta ollut itsekin!

Taloni on omani ja mieheni elättää nyt, kun työkkäri ei suostu maksamaan mitään. Lapseni ovat töissä, osin vakituisissakin. Olen kyllä saanut lähes ilmaisen koulutuksen, kuten moni muukin. Nyt teen vanhuksen avustamista työkseni osa-aikaisesti. Tarkoititko, että 50v huonokuntoisen tuttavasi pitäisi ottaa "hommat hoitoon" nuoremmakseen? Itse saat hyvän eläkkeen ym. Eikä tarvi tapella siitä kuten monien muiden.

katopeiliin
        Työkkäri ei koskaan maksa mitään. En ole eläkkeellä. Olen työtön. Lesken

• katopeiliin
        1lesken kirjoitti:

katopeiliin
        Työkkäri ei koskaan maksa mitään. En ole eläkkeellä. Olen työtön. Lesken

Jos kerran olet työtön, hae itse siivoojan paikkaa t. avustajan äläkä vingu täällä, ett toisten pitäisi hakea niitä töitä!
        LeskenELÄKETTÄ olet väittänyt joskus saavasi. Jos olet maalla, pitäis sun tietää, miten siistijän pitää kerran tunnissa siirtyä paikasta toiseen minuutissa. Ja siivoushommaa on maalla tarjolla ehkä tunniksi pariksi eikä sillä elä.

• 1lesken
        katopeiliin kirjoitti:

Jos kerran olet työtön, hae itse siivoojan paikkaa t. avustajan äläkä vingu täällä, ett toisten pitäisi hakea niitä töitä!
        LeskenELÄKETTÄ olet väittänyt joskus saavasi. Jos olet maalla, pitäis sun tietää, miten siistijän pitää kerran tunnissa siirtyä paikasta toiseen minuutissa. Ja siivoushommaa on maalla tarjolla ehkä tunniksi pariksi eikä sillä elä.

kp:lle
        Olen työtön leski. Saan ansiosidonnaista päivärahaa 65-ikävuoteen asti, reilun tonnin. Veroja maksan ihan riittävästi. Leskeneläkettä saan edesmenneen mieheni työeläkkeestä puolet. Mies oli kirvesmies, eikä ihan huonolla eläkkeellä. Eläkeläisten asumistukea saan jostain ihmesyystä 62€/kk, vaikka en todellakaan ole eläkeläinen. Näillä tuloilla yksin asuvana maalla rivarivuokra-asunnossa,lapsettomana, raittiina,tupakoimattomana, autottomana,kumppanittomana pärjään ihan hyvin. Nuoret siivotkoon, hoitakoot, tehkööt duunia. Tai mitä tahansa. Itse lepään laakereillani, nautin hoitokoiran kanssa lenkkeilystä. Lesken

• 1lesken
        Tee-älä-luetteloi kirjoitti:

T-ä-l:lle
        Luurankoja on kaapissa ja paljon. Onneksi olen yksinelävä. Kaapin avatessa luurangot vain kolisee, mutta suljen oven tai annan asian olla. Olen tehnyt sinut itseni kanssa ja antanut itselleni anteeksi. Näin jatkan tätä maallista vaellusta niinkaun kun syntymähetkellä v. 1954 määrättiin. Näin fatalistina uskon. Lesken

• 1lesken
        Psykoterapeutitar kirjoitti:

Duunia kyllä riittää! Kukaan ei vaan maksa liksaa!

Psykot.......
        Itse menin muutama vuosi sitten työkkäriin ja sanoin, antakaa minulle duunia, mitä tahansa. Virkailijatar sanoi että löytyy sotaveteraanien kotisiivousta, lastenhoitoa tarhassa ja yösiivousta. Otin pestin sotainvalidien kotisiivouksern 6:ksi kuukaudeksi. Kunta maksoi palkan,vakkarisiistijä oli ohjaajana ja autokuskina. Kiersimme ympäri maakuntaa ja siivosimme koteja katosta lattiaan. Raskasta mutta palkitsevaa. Lyön vetoa, että näitä duuneja on edelleen tarjolla. Lesken

• 1lesken kirjoitti:

kp:lle
        Olen työtön leski. Saan ansiosidonnaista päivärahaa 65-ikävuoteen asti, reilun tonnin. Veroja maksan ihan riittävästi. Leskeneläkettä saan edesmenneen mieheni työeläkkeestä puolet. Mies oli kirvesmies, eikä ihan huonolla eläkkeellä. Eläkeläisten asumistukea saan jostain ihmesyystä 62€/kk, vaikka en todellakaan ole eläkeläinen. Näillä tuloilla yksin asuvana maalla rivarivuokra-asunnossa,lapsettomana, raittiina,tupakoimattomana, autottomana,kumppanittomana pärjään ihan hyvin. Nuoret siivotkoon, hoitakoot, tehkööt duunia. Tai mitä tahansa. Itse lepään laakereillani, nautin hoitokoiran kanssa lenkkeilystä. Lesken

Siis sama asenne itselläsi kuin mistä muita työttömiä morkkaat; miksi sitä töihin menisi (vaikka tietääkin itselleen sopivia avoimia työpaikkoja), kun kerta ansiosidonnaisellakin pärjää.

• 1lesken
        Tellukka kirjoitti:

Siis sama asenne itselläsi kuin mistä muita työttömiä morkkaat; miksi sitä töihin menisi (vaikka tietääkin itselleen sopivia avoimia työpaikkoja), kun kerta ansiosidonnaisellakin pärjää.

Tall....:lle
        Olen jo niin vanha, että TE-keskus ei pyydä edes haastatteluun. Eläkettä tarjoavat kun täytän kesällä 63 vee. Nyt kun omaiseni ja läheiseni siirretään Väistö-tilasta palvelukodin vakkaripaikkaan, niin oma osuuteni työssä alkaa vähenemään. Olen funtsinut jos lähden Helsinkiin duuniin ja jätän vielä kerran kaiken taakseni. Jos saan jonkun luukun stadista olen lähtövalmis, duuniin. Lesken

• 1lesken kirjoitti:

Tall....:lle
        Olen jo niin vanha, että TE-keskus ei pyydä edes haastatteluun. Eläkettä tarjoavat kun täytän kesällä 63 vee. Nyt kun omaiseni ja läheiseni siirretään Väistö-tilasta palvelukodin vakkaripaikkaan, niin oma osuuteni työssä alkaa vähenemään. Olen funtsinut jos lähden Helsinkiin duuniin ja jätän vielä kerran kaiken taakseni. Jos saan jonkun luukun stadista olen lähtövalmis, duuniin. Lesken

Ei ihmisen kunto iästä ole kiinni, niinkuin ei keskellä yötä kuselle nouseminenkaan.

Olet kuitenkin ihan työkykyinen vielä (laiska pummi vain joka on vetelehtinyt jo vuosikaudet ansiosidonnaisella) ja nuoremmissa voi olla paljon huonompikuntoisempia kuin sinä.
        Mitä sinä mitään TE:n haastatteluja tarvitset, kun tiedät missä niitä avoimia työpaikkoja on, niin ota yhteyttä suoraan työnantajiin ja kehu itseäsi yhtä hyvin kuin tällä palstalla.

• Ålhyl
        katopeiliin kirjoitti:

Siivoojalla vuoden koulutus ja työturvallisuus ym kortit,että voi hakee töihin cv täytettynä,mut kuka palkkaa maksaisi ku YT:tä.

• 1lesken
        Tellukka kirjoitti:

Ei ihmisen kunto iästä ole kiinni, niinkuin ei keskellä yötä kuselle nouseminenkaan.

Olet kuitenkin ihan työkykyinen vielä (laiska pummi vain joka on vetelehtinyt jo vuosikaudet ansiosidonnaisella) ja nuoremmissa voi olla paljon huonompikuntoisempia kuin sinä.
        Mitä sinä mitään TE:n haastatteluja tarvitset, kun tiedät missä niitä avoimia työpaikkoja on, niin ota yhteyttä suoraan työnantajiin ja kehu itseäsi yhtä hyvin kuin tällä palstalla.

Tel............
        Tarvitsee sitten tehdä niin. Yksi firma on pyytänyt aikuismalliksi, mutta kun nuo mallin hommat ei oikein kiinnosta. Tuskin niistä mitään maksetaankaan
        Voisinhan tietty käyttää hyvää ulkomuotoani jossain muussa duunissa. Pistetään harkintaan. Lesken

• 1lesken kirjoitti:

Tel............
        Tarvitsee sitten tehdä niin. Yksi firma on pyytänyt aikuismalliksi, mutta kun nuo mallin hommat ei oikein kiinnosta. Tuskin niistä mitään maksetaankaan
        Voisinhan tietty käyttää hyvää ulkomuotoani jossain muussa duunissa. Pistetään harkintaan. Lesken

Sama tilanne se saattaa olla niilläkin, joita arvostelet.

• henrjii

Tässä tulee mieleen, että haluttaisiin sellainen yhteiskunta
      missä töitten jälkeen pitäisi käydä myimässä pyllyä, että vuokra
      tulisi maksuun

• gbsgbsds

Ei, ei, sitä en enää kestäisi.

• 1lesken

henrjii
        Sinäkö myyt? Lesken

• Luin hieman ketjua.

Paskaduunit no, joo mmmm.

Kuulin tositarinaa siivousfirmoista. Eivät ne pysty maksamaan kunnon palkkoja. Ne ylimitoittavat siivousalat työntekijöilleen ja alimitoittavat tarjoukset siivouspalvelua ostaville yrityksille ja jälki on sen mukaista.

Työntekijöillä ei ole kunnon työvälineitä, nuoria ei perehdytetä työmenetelmiin tai työkoneisiin. Esim. Erään firman lattijoita oli pesty puoli vuotta ilman pesulaikkaa koneessa.

Firman työntekijöiden paskaset luutut työnnettiin pesukoneeseen. Kaikki lihatiskipyyhkeet ja lattialuutut samaan 40 asteen pesuun.

Eli kyllä siistijän työ kelpaisi, mutta kuten tässä kuulemassani keisissä nuoren työntekijän moraali ei antanut myötä jatkaa paskaveden pyöritystä.

• "korppis"

Mukavaa että lopetit blogisi turhan venyttelyn.

H.

• henrjii

Samaa mieltä, kun perusasiat on kunossa työntekiöistä
        ei ole pulaa

• 1lesken
        hunksz kirjoitti:

"korppis"

Mukavaa että lopetit blogisi turhan venyttelyn.

H.

hunksz
        Oothan säkin herännyt. Ihmettelinkin jo missä meidän humoristi luuraa.

L

• henrjii

joo mäkin aloin nauramaan ihan kippurassa
        on se senverran hauska keke

• Asiat-kehiin

Korppis. Otatko tosissasi mitä kuulet ja luet?

Kirjoitit:

"""Työntekijöillä ei ole kunnon työvälineitä, nuoria ei perehdytetä työmenetelmiin tai työkoneisiin. Esim. Erään firman lattijoita oli pesty puoli vuotta ilman pesulaikkaa koneessa."""

Minäkin haluaisin nähdä tuollaisen firman jolla ei ole varaa ostaa 4 euron pesulaikkaa yhdistelmä -tai lattianhoitokoneeseen. Pesulaikkojen hinnat 3.50 - 29.90 euroa nykyään. Kalliit laikat erikois hommiin, ei päiväsiivoukseen.

Toisekseen haluaisin nähdä sen aivoja vailla olevan siivoojan joka odottaa puoli vuotta laikkaa tekemättä asialle mitään.

Kolmanneksi haluaisin nähdä sen lattian jota on konetettu puoli vuotta pelkällä vetoalustalla. Se lattia ei olisi kaunista katseltavaa. Se olisi tosi rumaa raavinta jälkeä ja lattia pilalla kymppitonnien arvoisesti jos on kyse vähänkin isosta toimistosta.

Että kannattaa itsekin googlettaa taustoja ja menetelmiä, ennen kuin uskoo sokeasti siihen mitä joku on sanonut.

Kiinteistöalalla itsekin olleena olen törmännyt noihin uusavuttomiin tumpeloihin ja voin sanoa, että 90 % esimerkiksi alle 30 vuotiaista siivoojista on zombieita vailla omaa aivotoimintaa ja oma-alotteisuutta, ellei heitä joku ammattilainen perehdytä kunnolla.

Siivoojista jotkut ovat saattaneet käydä laitoshuoltaja koulun. Mutta sekään ei takaa, että he hallitseisivat koneita kovinkaan hyvin, jos ollenkaan.
        Ja sekin on salettia, että pystymetsästä siivousalalle tuleva ei pärjää pätkääkään.

Itse en ole puuttunut asioihin koska siivous ei ole kuulunut toimenkuvioihini vaan muut ammatilliset asiat. Kunpahan olen saanut nauraa sivusilmällä.

• 1lesken

korppis:lle
        Mistähän moinen urbaanilegenda on peräisin. Itse kävin TE-keskuksen kautta laitoshuoltajan peruskurssia. Työharjoittelu oli kahdessa erilaisessa palvelukodissa. Ei siellä joka päivä konetettu lattioita. Mopilla käytiin huoneita läpi rivakkaan tahtiin. Kun oli konetus, kädestäpitäen näytettiin, miten kone toimii, laikan kanssa ehdottomasti. Käsistä se kone lähti alussa meikäläiseltä. Kaikki työ vaatii harjoittelua, mutta sitä on saatavilla kursseilla, kouluissa ja paikanpäällä. Lesken

• Asiat-kehiin kirjoitti:

Korppis. Otatko tosissasi mitä kuulet ja luet?

Kirjoitit:

"""Työntekijöillä ei ole kunnon työvälineitä, nuoria ei perehdytetä työmenetelmiin tai työkoneisiin. Esim. Erään firman lattijoita oli pesty puoli vuotta ilman pesulaikkaa koneessa."""

Minäkin haluaisin nähdä tuollaisen firman jolla ei ole varaa ostaa 4 euron pesulaikkaa yhdistelmä -tai lattianhoitokoneeseen. Pesulaikkojen hinnat 3.50 - 29.90 euroa nykyään. Kalliit laikat erikois hommiin, ei päiväsiivoukseen.

Toisekseen haluaisin nähdä sen aivoja vailla olevan siivoojan joka odottaa puoli vuotta laikkaa tekemättä asialle mitään.

Kolmanneksi haluaisin nähdä sen lattian jota on konetettu puoli vuotta pelkällä vetoalustalla. Se lattia ei olisi kaunista katseltavaa. Se olisi tosi rumaa raavinta jälkeä ja lattia pilalla kymppitonnien arvoisesti jos on kyse vähänkin isosta toimistosta.

Että kannattaa itsekin googlettaa taustoja ja menetelmiä, ennen kuin uskoo sokeasti siihen mitä joku on sanonut.

Kiinteistöalalla itsekin olleena olen törmännyt noihin uusavuttomiin tumpeloihin ja voin sanoa, että 90 % esimerkiksi alle 30 vuotiaista siivoojista on zombieita vailla omaa aivotoimintaa ja oma-alotteisuutta, ellei heitä joku ammattilainen perehdytä kunnolla.

Siivoojista jotkut ovat saattaneet käydä laitoshuoltaja koulun. Mutta sekään ei takaa, että he hallitseisivat koneita kovinkaan hyvin, jos ollenkaan.
        Ja sekin on salettia, että pystymetsästä siivousalalle tuleva ei pärjää pätkääkään.

Itse en ole puuttunut asioihin koska siivous ei ole kuulunut toimenkuvioihini vaan muut ammatilliset asiat. Kunpahan olen saanut nauraa sivusilmällä.

En luonnollisesti paljasta tieto lähdettä en firmaa, mutta totta joka sana. Henkilö on vaihtanut alaa ja uskaltaa nyt avata suunsa. Ei hän ollut kokeaton nyhvertelijä vaan koulutuksen saanut ammattilainen

• 1lesken kirjoitti:

korppis:lle
        Mistähän moinen urbaanilegenda on peräisin. Itse kävin TE-keskuksen kautta laitoshuoltajan peruskurssia. Työharjoittelu oli kahdessa erilaisessa palvelukodissa. Ei siellä joka päivä konetettu lattioita. Mopilla käytiin huoneita läpi rivakkaan tahtiin. Kun oli konetus, kädestäpitäen näytettiin, miten kone toimii, laikan kanssa ehdottomasti. Käsistä se kone lähti alussa meikäläiseltä. Kaikki työ vaatii harjoittelua, mutta sitä on saatavilla kursseilla, kouluissa ja paikanpäällä. Lesken

Siivouskohteuta on erilaisia aina rakennussiivouksista laitossiivouksiin. Kalatiskien siivouksesta leikkaussalin siivouksiin. Vaatimukset erilaisia työntrekijöiille eri kohteissa.
        On porraskäytävä siivousta jakonttorisiivousta.
        Siivousfirmalla ei ole välttämättä ammattitaitoa työskennellä eri kohteissa.

• korppis kirjoitti:

Siivouskohteuta on erilaisia aina rakennussiivouksista laitossiivouksiin. Kalatiskien siivouksesta leikkaussalin siivouksiin. Vaatimukset erilaisia työntrekijöiille eri kohteissa.
        On porraskäytävä siivousta jakonttorisiivousta.
        Siivousfirmalla ei ole välttämättä ammattitaitoa työskennellä eri kohteissa.

Heh!
        Ihanko tosi? Varmaan ei kukaan tiennyt sitä ennen informointiasi?

• Tellukka kirjoitti:

Heh!
        Ihanko tosi? Varmaan ei kukaan tiennyt sitä ennen informointiasi?

Kyllä, tottahan se on, siivousfirmojen amattitaidon riittämättömyys hoitaa erilaisia kohteita.

• korppis kirjoitti:

Kyllä, tottahan se on, siivousfirmojen amattitaidon riittämättömyys hoitaa erilaisia kohteita.

Miksi sinä et alkanut siivouskouluttajaksi?

• korppis kirjoitti:

En luonnollisesti paljasta tieto lähdettä en firmaa, mutta totta joka sana. Henkilö on vaihtanut alaa ja uskaltaa nyt avata suunsa. Ei hän ollut kokeaton nyhvertelijä vaan koulutuksen saanut ammattilainen

Kyllä se tuttusi on ollut melko nyhverö, jos ei uskaltanut töissä käydessään avata suutaan ja vaatia kunnon välineitä. Jälkeenpäin sitten kaikertaa, kun "mitä se hyövejää" sitten enää.

• Tellukka kirjoitti:

Kyllä se tuttusi on ollut melko nyhverö, jos ei uskaltanut töissä käydessään avata suutaan ja vaatia kunnon välineitä. Jälkeenpäin sitten kaikertaa, kun "mitä se hyövejää" sitten enää.

Ihmettelen sinun intoasi sepitellä omiasi.

• korppis kirjoitti:

Ihmettelen sinun intoasi sepitellä omiasi.

Omiani?
        Tiedän omasta melkein 20 vuoden kokemuksestani, että kyllä niitä välineitä saa kun osaa pyytää ja parannuksia epäkohdista aikaan. Kyllä siivoojalla on vastuu omasta työstään, eikä tarvitse alistua taitamattoman työnantajan marionetiksi. Työnantaja olisi voinut olla hyvilläänkin, jos joku olisi häntä opastanut.

Aika aivottomalle nynnylle kuulostaa, että "koulutuksen saanut ammattilainen" siivooja suostuu tuollaiseen, eikä saa suutaan auki ennenkuin vasta jälkeenpäin:

"""Esim. Erään firman lattijoita oli pesty puoli vuotta ilman pesulaikkaa koneessa."""
        """Firman työntekijöiden paskaset luutut työnnettiin pesukoneeseen. Kaikki lihatiskipyyhkeet ja lattialuutut samaan 40 asteen pesuun."""

""" Henkilö on vaihtanut alaa ja uskaltaa nyt avata suunsa. Ei hän ollut kokeaton nyhvertelijä vaan koulutuksen saanut ammattilainen."""

• mimmimum-..mi

Pitää katsoa tuota Perjantai-ohjelmaa....että mitä se yksisarvishoito oikein onkaan....
      100euroa tunti.....aika hyvä tulonlähde playboy mallille....lisänä...

• ö-Öö

Hah

Taitaa enemmän tukea muita liiketoimia julkisuuden kautta. Mitä tehnee muuten, se vähän epäselvää. Se kuitenkin selvää, toi touhu on huuhaata. Satanen tunnissa sinällään ketään rikastuta. Kai sillä jokin firma on sitä varten, josta kulunsa, jääneekö paljoakaan käteen. Eikä taida laskutustunteja kovin paljoa kertyä, harvempi niin kaheli, että antaa pökkäyttää itseään noin typerällä tavalla. Ehkä joku saa siitä hyvää mieltä, onkai se sekin jotain.

Kumma juttu, lääketiede kyllä kehittyy, samalla uskomushoidot lisääntyvät. Siinä enenpi pohtimista, mistä se johtuu. En tiedä, kai ihmiset haluavat jotenkin unelmoida ja leikkiä, oma asiansa.

=DW=

• ö-Öö

Kohtaamo-ongelma

Sitä piti jatkamani, kaikki duunit ei todellakaan sovi kaikille, eikä kaikista ole kaikkiin duuneihin.

Pulaa on esim. metsäkoneen kuljettajista, koodareista, just siivoojista ja erilaisista hoitsuista. Monista muistakin. Väkeä paljon työttömänä, kun sattuu, joskus jostakusta ei ole tollasiiin hommiin. Monet ammatit vaativat koulutusta, paljonkin, jotkut ruumiillisesti raskaita ja hankalia, tai sitten kumpaakin.

Just oli juttua antropolegeista. Niitä koulutetaan suomessa, töitä ei ole. Olisi töitä, jos yritykset osaisivat hyödyntää niitä. Tuotesuunnittelussa, markkinoinnissa ja sen sellaisessa. koulutettua porukkaa on, niitä ei osata hyödyntää, tekevät jotain muuta henkensä pitimiksi, tai muuttavat ulkomaille.

Koulutus hankala asia, töitten kehittyminen hankalasti ennustettavissa. Tekniikka kehittyy, hah, mulla esim on himassa siivousrobotti. Ihan toimiva kampe, oletettavasti automaatio lisään tyysilläkin alalla. JA suomessa valtava robottilinja autotehtaassa. Perinteisen siivoojan, tai hitsarin työt muuttuvat paljon koko ajan. Kaikki muutkin työt muuttuvat. Kaikki ihmiset ei sovellu nykytöihin, eikä nykytyöt sovellu kaikille ihmisille. Jatkossa meno vaan kiihtyy.

Jotain isompaa rakenteellista muutosta pitäisi kehitellä työmarkkinoille. Töitä hankala keksiä tyhjästä, ihmisten kuitenkin pitäisi jotenkin tulla toimeenkin. KAitpa se menee rehellisesti köyhäinavuksi, niillä, joilla jotain työtä, niillä paremmin asiat. Vähän noinhan se on nytkin, mutta tuloeroja pitää saada aikaiseksi enemmän, jos töitten tasaaminen ei onnistu.

=DW=

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mieleni harhailee sinussa

Uskon että tykkäät minusta. On vain yksi elämä. Silti jään paikoilleni ja odotan että jokin muuttuu. Menin palasiksi, ei
      Tunteet
      14
      2939
    2. Jännitän sinua J mies

Ei tästä tulee mitään. Tuskin kaikki olis mennyt näin moneen solmuun, jos olis tarkoitettu meidät yhteen.
      Ikävä
      122
      1310
    3. Toivotko, että

hän tulisi juttelemaan sinulle, vai lähestytkö mieluummin itse?
      Ikävä
      89
      1205
    4. Orpo suunnittelee palestiinalaislasten Suomeen siirtoa

"Sairaalahoitoa tarvitsevien lasten ottaminen Suomeen on lisäksi selvityksessä, Orpo sanoo. – Jos meillä on mahdolli
      Maailman menoa
      251
      1062
    5. Kuinka kauan kesti että ihastuit

Kaivattuusi? Jos lasketaan siitä hetkestä alkaen kun näit hänet ensi kerran. Oliko jokin tilanne tai tapahtuma, joka voi
      Ikävä
      51
      1043
    6. Olen käyttäytynyt sinua kohtaan väärin toistuvasti

Puolustuksekseni täytyy sanoa, että ei ole ollut tahallista vaan seurausta harhaisista luuloista ja ajatuksista. Esimerk
      Ikävä
      63
      962
    7. Tunneälyä testaamaan!

Testi pitää sisällään viisi osa-aluetta. Itse sain täydet tuosta ensimmäisestä eli 25/25. Kokonaispistemäärä oli 100/125
      Lesbot
      3
      846
    8. Taposta murhaksi

Mitä tästä tapauksesta tiedetään?
      Kajaani
      41
      822
    9. Vaikutat tosi mielenkiintoiselta ja

paksulta. 😂 m - n
      Ikävä
      84
      806
    10. Saanko mies tulla sun kainaloon nukkumaan?

En saa unta kun mietin sua❤️ Saako tulla sun viereen ja käpertyä sun kainaloon?
      Ikävä
      48
      763
    Aihe