Voin jo paremmin. Uskokin vahvistunut.

Olen pikkuhiljaa pääsemässä jaloilleen. Toimeentulo on kohtalaisesti jo turvattu ja olen voinut olla taas ystävienkin kanssa. Köyhyys ei enää sido minua neljän seinän sisään. Uskon, että täältä tulen vielä jossain vaiheessa palamaan kokonaan normaalielämään.
Täytyy vain antaa itselle aikaa ja olla itelle myös armollinen. Se ei ole aina ollut helppoa, mutta nyt alan siinäkin onnistumaan.
Uskon, että tällä kaikella on tarkoituksensa. Nyt on aikaa miettiä ja pohtia syvällisempiä asioita. Olen myös laittanut ihan uuteen järjestykseen monia arvojani.

Ne, jotka kamppailevat tällä hetkellä rahattomuuden ja masennuksen kanssa, ja tuntuu, ettei enää ole mitään tietä.. ne, jotka ehkä harkitsevat itsemurhaa tai elämä muuten vain tuntuu lohduttomalta, niin hakekaa apua. Hakekaa, vaikkei ensimmäisellä kerralla tärppäiskään. Älkää luovuttako. Taistelkaa etuuksienne puolesta. Vaikka putoais kuinka pohjalle, niin sieltä voi nousta ylös.
Itse voin nyt paljon paremmin, vaikka taipaleeni onkin ollut hyvin kivinen ja liian monta kuoppaa sattunut matkan varrelle. Vielä on paljon tehtävää, mutta en aio luovuttaa. Itsemurha-ajatuksenikin ovat jääneet taakse.

1

93

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • K_Iinalainen

Masentuneet kiinalaiset makaavat haudassa arvostaakseen elämää!
      24.2.2017 11:37

Kiinassa masentuneet naiset makaavat haudoissa "kokeakseen kuoleman", jotta he osaisivat jälleen arvostaa elämää.

Hauta-oppituntien perustaja, Liu Taijie, sanoo ajatuksen lähteneen hänen omasta itsemurhayrityksestään kolme vuotta sitten. Hän harkitsi itsemurhaa menetettyään samaan aikaan työnsä ja avioliittonsa. Toivuttuaan hän päätti käyttää omia kokemuksiaan auttaakseen muita toivonsa menettäneitä naisia.

Oppitunnit pidetään kukkulalla, jonne on kaivettu kuusi hautaa. Naisia pyydetään asettumaan makuulle hautoihin ja pohtimaan, millainen maailma ilman heitä olisi. Tunneilla tehdään myös harjoituksia, joiden tavoitteena on kohottaa naisten itsetuntoa.

– Haastan heidät kuoleman kautta uskaltamaan kohtaamaan elämän, ja arvostamaan elämää, Liu sanoo:

– Pyrimme opettamaan optimistisempaa suhtautumista epäonnistumisia ja elämää kohtaan.

Eräs haudassa maannut nainen vakuuttaa kokemuksen muuttaneen hänen mielensä:

– Kun ajattelin, että olisin kuollut... vanhempani, lapseni ja mieheni, he eivät kestäisi sitä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Alahan tulla paikkaamaan tekojas

Ja lopeta se piilossa oleminen. Olet vastuussa mun haavoista. Vien asian eteenpäin jos ei ala kuulumaan.
      Suhteet
      33
      7407
    2. Ei tunnu, että välität yhtään

Tuntuu, että et edes muista minua koko ihmistä. 😢
      Ikävä
      43
      4433
    3. Ketä tietää

Missä ammuttiin pyssyllä.
      Kotka
      29
      4070
    4. Onko kenellekään muulle käynyt niin

Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk
      Ikävä
      189
      3519
    5. Näytitpä taas niin hyvältä!

Nautit tilanteesta täysin rinnoin. Sinä olet kuin
      Tunteet
      13
      2623
    6. Veikeä Satu

Tuu jutteleen, kaipaan sua. Oot kuuma nainen.
      Ikävä
      30
      2525
    7. Oletko nyt

Onnellinen mies naisesi kanssa?
      Ikävä
      44
      2222
    8. Onko kaipaamallasi

Naisella silikonit 🤔
      Ikävä
      30
      2181
    9. Tietääkö kaivattusi että

olet häneen ihastunut? 🤠
      Ikävä
      164
      2013
    10. Vimpelin liikuntahallilla tulipalo?

Katsoin, että liikuntahallista tuloo mustaa savua. Sitten ovet pärähti hajalle, ja sisältä tuli aikamoinen lieska. Toise
      Vimpeli
      37
      1416
    Aihe