Voin jo paremmin. Uskokin vahvistunut.

Olen pikkuhiljaa pääsemässä jaloilleen. Toimeentulo on kohtalaisesti jo turvattu ja olen voinut olla taas ystävienkin kanssa. Köyhyys ei enää sido minua neljän seinän sisään. Uskon, että täältä tulen vielä jossain vaiheessa palamaan kokonaan normaalielämään.
Täytyy vain antaa itselle aikaa ja olla itelle myös armollinen. Se ei ole aina ollut helppoa, mutta nyt alan siinäkin onnistumaan.
Uskon, että tällä kaikella on tarkoituksensa. Nyt on aikaa miettiä ja pohtia syvällisempiä asioita. Olen myös laittanut ihan uuteen järjestykseen monia arvojani.

Ne, jotka kamppailevat tällä hetkellä rahattomuuden ja masennuksen kanssa, ja tuntuu, ettei enää ole mitään tietä.. ne, jotka ehkä harkitsevat itsemurhaa tai elämä muuten vain tuntuu lohduttomalta, niin hakekaa apua. Hakekaa, vaikkei ensimmäisellä kerralla tärppäiskään. Älkää luovuttako. Taistelkaa etuuksienne puolesta. Vaikka putoais kuinka pohjalle, niin sieltä voi nousta ylös.
Itse voin nyt paljon paremmin, vaikka taipaleeni onkin ollut hyvin kivinen ja liian monta kuoppaa sattunut matkan varrelle. Vielä on paljon tehtävää, mutta en aio luovuttaa. Itsemurha-ajatuksenikin ovat jääneet taakse.

1

124

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • K_Iinalainen

Masentuneet kiinalaiset makaavat haudassa arvostaakseen elämää!
      24.2.2017 11:37

Kiinassa masentuneet naiset makaavat haudoissa "kokeakseen kuoleman", jotta he osaisivat jälleen arvostaa elämää.

Hauta-oppituntien perustaja, Liu Taijie, sanoo ajatuksen lähteneen hänen omasta itsemurhayrityksestään kolme vuotta sitten. Hän harkitsi itsemurhaa menetettyään samaan aikaan työnsä ja avioliittonsa. Toivuttuaan hän päätti käyttää omia kokemuksiaan auttaakseen muita toivonsa menettäneitä naisia.

Oppitunnit pidetään kukkulalla, jonne on kaivettu kuusi hautaa. Naisia pyydetään asettumaan makuulle hautoihin ja pohtimaan, millainen maailma ilman heitä olisi. Tunneilla tehdään myös harjoituksia, joiden tavoitteena on kohottaa naisten itsetuntoa.

– Haastan heidät kuoleman kautta uskaltamaan kohtaamaan elämän, ja arvostamaan elämää, Liu sanoo:

– Pyrimme opettamaan optimistisempaa suhtautumista epäonnistumisia ja elämää kohtaan.

Eräs haudassa maannut nainen vakuuttaa kokemuksen muuttaneen hänen mielensä:

– Kun ajattelin, että olisin kuollut... vanhempani, lapseni ja mieheni, he eivät kestäisi sitä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kristillinen kaste annetaa upotuskasteena

Kristillinen upotuskaste perustuu juutalaiseen mikve-kasteeseen, jossa upottaudutaan veden alle kokonaan. Paavali vertas
      Kaste
      162
      1117
    2. Koko kansan kaste Punaisen meren ylityksen aikana

Koko Israelin 2,5 milj.kansa sai kasteen ja Pyhän Hengen lahjan ylittäessän Punaisen meren. 1.Kor.10 1 Sillä minä en ta
      Kaste
      366
      1077
    3. Ehkä vähän

Rakastunut sinuun
      Ikävä
      47
      1012
    4. Sijaiskasteet kuolleitten puolesta

Paavali teki Korintossa sijaiskasteita kuolletten puolesta eli ns. Mormoninkasteita. 1. Kor. 15:29 Mitä muutoin ne, j
      Kaste
      373
      999
    5. Kristillinen kaste toimitetaan upottamalla veteen - pään valelukaste ei kelpaa

Kristillinen upotuskaste perustuu juutalaiseen puhdistautumiseen, jossa upottaudutaan veden alle kokonaan. Paavali verta
      Kaste
      153
      902
    6. Upotuskaste on raamatullisin kaste

Jokainen raamattua lukenut tietää sen. Päivänselvä asia. Vauvalle annettu kaste ei löydy raamatusta.
      Kaste
      717
      837
    7. Et taida paljoa

treffeillä käydä? 😆 mieheltä Naiselle
      Ikävä
      88
      802
    8. Martina ja jalkapalloilija2

Seiska: Martina iski nuoren jalkapalloilijan vuosia sitten. Könysikö milf teinin kanssa?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      182
      790
    9. Nainen, nyt esitän muutaman skenaarion

Asumme yhdessä ja seurustelemme. 1. On ilta ja olet sohvalla makoilemassa ja räpläät kännykkääsi. Makuuhuoneesta kuulu
      Ikävä
      105
      699
    10. Oikea kaste on syntisten kaste

Oikea kaste on syntisten kaste. Vain syntisiä tulee kastaa. Itsensä uskoviksi ja vanhurskaiksi julistaneita ei tule ka
      Kaste
      48
      696
    Aihe