Voin jo paremmin. Uskokin vahvistunut.

Olen pikkuhiljaa pääsemässä jaloilleen. Toimeentulo on kohtalaisesti jo turvattu ja olen voinut olla taas ystävienkin kanssa. Köyhyys ei enää sido minua neljän seinän sisään. Uskon, että täältä tulen vielä jossain vaiheessa palamaan kokonaan normaalielämään.
Täytyy vain antaa itselle aikaa ja olla itelle myös armollinen. Se ei ole aina ollut helppoa, mutta nyt alan siinäkin onnistumaan.
Uskon, että tällä kaikella on tarkoituksensa. Nyt on aikaa miettiä ja pohtia syvällisempiä asioita. Olen myös laittanut ihan uuteen järjestykseen monia arvojani.

Ne, jotka kamppailevat tällä hetkellä rahattomuuden ja masennuksen kanssa, ja tuntuu, ettei enää ole mitään tietä.. ne, jotka ehkä harkitsevat itsemurhaa tai elämä muuten vain tuntuu lohduttomalta, niin hakekaa apua. Hakekaa, vaikkei ensimmäisellä kerralla tärppäiskään. Älkää luovuttako. Taistelkaa etuuksienne puolesta. Vaikka putoais kuinka pohjalle, niin sieltä voi nousta ylös.
Itse voin nyt paljon paremmin, vaikka taipaleeni onkin ollut hyvin kivinen ja liian monta kuoppaa sattunut matkan varrelle. Vielä on paljon tehtävää, mutta en aio luovuttaa. Itsemurha-ajatuksenikin ovat jääneet taakse.

1

131

Vastaukset 1

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • K_Iinalainen

Masentuneet kiinalaiset makaavat haudassa arvostaakseen elämää!
      24.2.2017 11:37

Kiinassa masentuneet naiset makaavat haudoissa "kokeakseen kuoleman", jotta he osaisivat jälleen arvostaa elämää.

Hauta-oppituntien perustaja, Liu Taijie, sanoo ajatuksen lähteneen hänen omasta itsemurhayrityksestään kolme vuotta sitten. Hän harkitsi itsemurhaa menetettyään samaan aikaan työnsä ja avioliittonsa. Toivuttuaan hän päätti käyttää omia kokemuksiaan auttaakseen muita toivonsa menettäneitä naisia.

Oppitunnit pidetään kukkulalla, jonne on kaivettu kuusi hautaa. Naisia pyydetään asettumaan makuulle hautoihin ja pohtimaan, millainen maailma ilman heitä olisi. Tunneilla tehdään myös harjoituksia, joiden tavoitteena on kohottaa naisten itsetuntoa.

– Haastan heidät kuoleman kautta uskaltamaan kohtaamaan elämän, ja arvostamaan elämää, Liu sanoo:

– Pyrimme opettamaan optimistisempaa suhtautumista epäonnistumisia ja elämää kohtaan.

Eräs haudassa maannut nainen vakuuttaa kokemuksen muuttaneen hänen mielensä:

– Kun ajattelin, että olisin kuollut... vanhempani, lapseni ja mieheni, he eivät kestäisi sitä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Anteeksi arkuuteni

Olen säälittävä, mitä tulee sinun kohtaamiseen. Tunnen vaan itseni todella epävarmaksi sun kanssa. Jos minun olisi pitän
      Ikävä
      52
      1053
    2. Kuka melkein täysi-ikäinen hukkui?

Poliisin mukaan nuori oli lähes täysi-ikäinen. Ennen iltakuutta tulleen ilmoituksen mukaan ihminen oli joutunut mahdoll
      Iisalmi
      21
      1000
    3. Perussuomalaisten kannatus nousi rytinällä Ylen tänään julkaisemassa tuoreimmassa gallup-kyselyssä.

https://yle.fi/a/74-20239449 Perussuomalaisilla hurja- ja ylivoimaisesti suurin nousu tässä uudessa Ylen gallupissa. Kyl
      Maailman menoa
      514
      838
    4. kenen näköinen

kaivattusi on ?
      Ikävä
      49
      801
    5. Mikä on ollut

Söpöintä välillämme?
      Ikävä
      45
      712
    6. Hyvännäköinen pakkaus

Olet hyvännäköinen pakkaus nainen.
      Ikävä
      37
      649
    7. Tykkäätköhän vielä minusta?

Yhtä paljon, kuin minä sinusta? Haaveissa ollaan kahdestaan, rauhassa ja lähennytään fyysisesti ja tutustutaan syvemmin
      Ikävä
      30
      616
    8. Vihervasemmistofeministinaisasianaiset

Tulevat tänne palstalle haukkumaan miehiä ja naljailemaan miehelle, kehuvat olevansa heitä parempia. Itse asuvat MIEHE
      Sinkut
      181
      595
    9. Muistatko Mikkelin panttivankidraaman?

Uusi draamasarja järkyttävästä tapauksesta on tulossa. Tositapahtumiin perustuva sarja ammentaa vuoden 1986 Mikkelin pan
      Maailman menoa
      60
      583
    10. Olet ihana

Muru, sä oot ihana. Tunsitko sen sähkön meidän välillä kun oltiin ihan låhekkäin? 👩‍❤️‍👩❤️😼😘
      Ikävä
      37
      560
    Aihe