Sääliksi käy yrittäjää,

serto

Seurasin suurella mielenkiinnolla kahden minikaivinkoneen myyntiä Huutokaupat .com sivuilla kun oli. Länsirannikon yrittäjä kun oli ne sinne myyntiin laittanut, ihan valokuvissa näkyy yrityksen nimi ja toki myytävät koneet. Koneet varmaan ok mutta myynti EI sitä ollut, hinta oli vielä 5 min ennen "huutokaupan" päättymistä 9000€, mutta sitten alkoi automaatti toimimaan, kesti oman aikansa kun se lopulta päättyi hintaan 11300 €. Ajattelin että kun siihen sitten lisätään se ALV päälle niin ihan kertaallinen hinta sille tuli (13900 €). Olin toki itsekin koneesta tehnyt oman tarjoukseni mutta kyllä se oli aivan liian pieni , ja aivan huutokaupan alussa mutta jäin sitä seuraamaan. Hyvin ystävällinen robotti ilmoitti minulle jossain vaiheessa että tarjoukseni oli ylitetty ,ja muisti minut vielä kaikkien muiden joukossa ketkä olimme jotakin siitä tarjonneet , että kun"huutokauppa" päättyy tämän kohteen kohdalta tunnin kuluttua ,niin on sillä hyvä muisti. Kuinka ollakaan olikin kännykkä jäänyt taskuuni ja katsoikin koko sirkuksen loppuun saakka, ja olin jo sulkemassa puhelintani , niin eikö per----e tullut ilmoitus että laite on tullut uudestaan myyntiin, mitä hel-----ä tämä nyt sitten on, oli aivan pakko katsoa mikä juttu on kyseessä. No yllätys yllätys se sama kone oli taas myynnissä, mutta olikin lähtöhinta 13900 € ja olipa vanhan kuvan päälle lätkäisty lisälappu "myydään eniten tarjoavalle", ja vielä pisteeksi iin päälle 24% ALV. Huom tämä tapahtui alle minuutissa, sama viesti meni varmaan kaikille muillekin ketä oli koneesta oli tarjouksen tehnyt ??? Mikä ihmeen "huutokauppa" toimii näin, ekaks hinnoitellaan kone, hylätään se, lisätään siihen ALV, pistetään samantien uudella ID numerolla uudelleen myyntiin kun korkein tarjous ALV = lähtöhintana uudelle kierrokselle, pistetään lisälätkä foton päälle ja kerrotaan vielä että hintaan lisätään vielä ALV 24%. Jotta vielä saisi rosvottua satasen lisää, niin lähtöhinta on se 13900, tee "tarjous" joka onkin 14000€, siis tämän sivun mukaan 13900 € tarjous ei ole automaatin mukaan mahdollista. Jos tämä ei ole kusetusta niin en siiten mikään, mihin se eka ALV nyt sitten meni,ainakaan mulle se ei selvinnyt, vaan se vaan pompsahti sinne jostakin, ja nyt on siirtynyt lähtöhintaan, sitten kun joku uusi henkilö tulee tänne sivustolle ja katsoo että olisikin näppärä laite istuttaa mamman omenapuut tuolla ja ei ole niin euroista kiinni ,ei se tiedä tästä touhusta yhtään mitään vaan tarjoaa jonkun hinnan , jää käteen , menee kassan kautta ja pistää mamman puut maan rakoon. Mutta nyt tähän otsikkoon, näkisin että tässä on kaksi vaihtoehtoa, joko yrittäjä on pelissä mukana ,ja toinen että se onneton ei tiedä tästä asiasta mitään vaan on hyväuskoisena antanut toimeksiannon kyseiselle puljulle myydä hänen koneensa parhaaseen mahdolliseen hintaan, mutta lopputulos on kuitenkin ainakin minun kohdallani sellainen että samalla tuli kahden yrittäjän kustua omille kengilleen niin ettei mulla ole niihin enään mitään asiaa asioida näiden kanssa, menivät boikottiin juuri samalla kertaa, onnittelut heille.

3

362

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Se-on-sitä

      Hyvä että toit asian ihmisten tietoisuuteen, se on ainut tapa vaikuttaa mielipiteisiin, kiitoksia sinulle.

    • ootihmehullu

      Loppuiko rahat, tolpero. Miksi täällä vaahtoat.

    • pysypoiskyttä

      Nettiselaimella voi ainakin mun koneessa valita mitä sivuja katselee.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En usko et meistä tulee jotain

      Se ei kuitenkaan estä toivomasta et tulisi. Toivon et voitas suudella ja se sais asioita loksahtamaan paikoilleen. Jutel
      Ikävä
      10
      2640
    2. Kuvaile itseäsi

      Kaivatullesi, niin että hän sinut tunnistaa.
      Ikävä
      91
      1976
    3. Eini paljastaa nuorekkuutensa salaisuuden - Tämä nousee framille: "Se on pakko, että jaksaa!"

      Discokuningatar Eini on täyttänyt upeat 64 vuotta. Lavoilla ja keikoilla nähdään entistä vapautuneempi artisti, joka ei
      Suomalaiset julkkikset
      39
      1511
    4. Huomenta keskipäivää

      Kivaa päivää mukaville ja söpösille. 🐺🫅❤️☕☀️
      Ikävä
      260
      1398
    5. Yli puolella maahanmuuttajalapsista ei ole tietoja ja taitoja, joilla selviää yhteiskunnassa

      Miksi Suomeen otetaan väkeä jolla on älyvajetta? https://www.hs.fi/politiikka/art-2000010730220.html
      Maailman menoa
      273
      1038
    6. Oletko koskaan katunut kun

      elämäsi tilaisuus jäi käyttämättä? 💔
      Ikävä
      67
      933
    7. Olen J-mies

      Jos kerrot sukunimeni alkukirjaimen, ja asuinpaikkakuntani. Lupaan ottaa yhteyttä sinuun.
      Ikävä
      47
      891
    8. Sinusta näkee että

      Kaipaat paljon.
      Ikävä
      55
      864
    9. Ei sitten, ei olla enää

      Missään tekemisissä. Unohdetaan kaikki myös se että tunsimme. Tätä halusit tämän saat. J miehelle. Rakkaudella vaalea na
      Ikävä
      77
      860
    10. Haluaisin ottaa sinut syleilyyni mies

      Olet suloinen...
      Ikävä
      44
      775
    Aihe