Aktiiviraha huijaus

valonorja

Ei kannata muuten ottaa Aktiiviraha korttia.
Laskuttavat 5 euroa jokaiselta laskulta ja asiakaspalvelussa sanottiin että jos etukäteen soittaa ennen kuin paperilasku lähtee niin voi maksaa ilman kuluja. Toinen asiakaspalvelija puolestaan kertoikin ettei näin ole. Kortti halki ja pinoon.

95

26399

3Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ei-mene-viittä-euroa

      Aktiivirahan sivuilta:

      "Saat aina noin kuukauden korotonta maksuaikaa ostoillesi.

      Aktiiviraha-kortilla tekemäsi ostot ja käteisnostot laskutetaan kuukausittain valitsemasi eräpäivän mukaisesti. Laskun vähimmäiserä on 4 % laskutuspäivään mennessä kertyneestä saldosta. Voit aina maksaa myös suuremman summan, tai saldon kokonaisuudessaan.

      Maksat tilinhoitopalkkion 5 euroa vain niiltä kuukausilta, joilta laskutamme sinua."

      Eli jos laskun eräpäivä on vaikkapa 20. päivä, ja asiakas maksaa koko saldon pois ennen kuin lasku hänelle lähtee, niin ei tarvitse maksaa tuota viittä euroa (koska ei ole mitään laskutettavaa).

      Ei kai tuosta edes tarvite soitella mihinkään, senkun huolehtii siitä että hoitaa saldon ajoissa pois.

    • Aktiivirahastus

      Jep.
      Eikä auta siirtyminen E-laskutukseen vaikka sellaista hehkuttivat 5:nen menee silti ja jos loppuvelka olisi 2,73 euroa laskutuslisä otetaan luonnollisesti.

    • Heko

      Täysiin p....stä tämmöiset kortit. Yhteyteen ei pääse mitenkäään. Jos soittaa olet sijalla 43 vast. Eli yli tunnin tai yli saat jonkin vastaamaan! Kallista touhua. Oksettaa tämmöonen toiminta Gigantilta🤬

      • Anonyymi

        Samaa mieltä!
        En ole tilannut mitään kortteja, mutta ihan vaan kylkiäisenä ne lähettelee kortteja ja tietysti joka ostoksesta.
        Viimeksi sain Ecsterin kortin. Tämä tuli Powerin kautta. Maksoin ostokseni kokonaan, mutta nyt minulle tippuu joka kuukausi KORKOlaskuja!?! Mistä nämä korkolaskut tulevat ja kuinka kauan niitä tulee? Maksu oli vähän yli 900€ ja luoton määrä 1000€ - tuleeko korkoa niin kauan, että tuo luotto tulee täyteen, vaikka en ole velkaa koko yritykselle centin centtiä! En enää ihmettele miksi OP-pankki tahkoaa kovaa tulosta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Samaa mieltä!
        En ole tilannut mitään kortteja, mutta ihan vaan kylkiäisenä ne lähettelee kortteja ja tietysti joka ostoksesta.
        Viimeksi sain Ecsterin kortin. Tämä tuli Powerin kautta. Maksoin ostokseni kokonaan, mutta nyt minulle tippuu joka kuukausi KORKOlaskuja!?! Mistä nämä korkolaskut tulevat ja kuinka kauan niitä tulee? Maksu oli vähän yli 900€ ja luoton määrä 1000€ - tuleeko korkoa niin kauan, että tuo luotto tulee täyteen, vaikka en ole velkaa koko yritykselle centin centtiä! En enää ihmettele miksi OP-pankki tahkoaa kovaa tulosta.

        Tämä Ecter se vasta on oikea kusetusfirma.. Gigantista siirsivät laskutuksen kyseiseen firmaan ja sopimus oli, ettei mitään laskutus etc lisiä tule, mutta heti kun unohdin ensimmäisen maksun maksaa niin tuli huomautus lasku ja korkoa joku euro... pyysin tämän jälkeen jakamaan laskun kuukausttaiseen tasaerään, että voin tehdä pankilleni tsaerissä maksun joka kuukausi.. ilmoittivat näin:

        Hei,

        Kiitos viestistänne. Pahoittelemme viivästynyttä vastausta.
        Valitettavasti sellaista laskua emme pysty laatimaan, koska teknisesti se
        on meillä mahdotonta.

        Minä tein oman suunnitelman joka on puolta nopeampi aikataulu kuin alkuperäinen ja maksoin kaikki sentit ( 541,14 ) siis 141.14 € näin jäi tasainen 400 euroa maksettavaa ja siitä kerroin maksavavani 25 euroa joka kuukausi niin kauan kunnes koko summa on maksettu, niin laittelevat edelleen jotain senttimääräisiä maksuja ja kuluja ja korkoja etc.. en aio maksaa enkä keskustella heidän kanssa vaan maksan oman suunnitelmani mukaan.. katsotaa sitten lopussa, että paljonko aikovat veloittaa lisää korkoja ja kuluja.
        Olen maksanut 7x25 € ja nyt minun ja Elon laskuopin mukaan maksettavaa on 225 € tasaerissä, mutta Ecterin mukaan uusin lasku tänään, siis pyörittelevät noita senttejä ja lisäilevät korkoja ja huomautuskuluja vaikka maksan koko ajan melkein kolme kertaa nopeammin laskua pois !

        Laskutuskauden yhteenveto
        Selite Pvm EUR
        Velan määrä 04.03.2022 267,83
        Suoritukset yhteensä 01.04.2022 25,00-
        Uudet tapahtumat yhteensä 0,00
        Kulut ja palkkiot yhteensä 0,00
        Korot yhteensä 04.04.2022 1,57
        Velan määrä 04.04.2022 244,40
        Maksettava vähimmäiserä 11,28
        Korko 1,57
        Lyhennys 9,71


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Samaa mieltä!
        En ole tilannut mitään kortteja, mutta ihan vaan kylkiäisenä ne lähettelee kortteja ja tietysti joka ostoksesta.
        Viimeksi sain Ecsterin kortin. Tämä tuli Powerin kautta. Maksoin ostokseni kokonaan, mutta nyt minulle tippuu joka kuukausi KORKOlaskuja!?! Mistä nämä korkolaskut tulevat ja kuinka kauan niitä tulee? Maksu oli vähän yli 900€ ja luoton määrä 1000€ - tuleeko korkoa niin kauan, että tuo luotto tulee täyteen, vaikka en ole velkaa koko yritykselle centin centtiä! En enää ihmettele miksi OP-pankki tahkoaa kovaa tulosta.

        "Maksoin ostokseni kokonaan"
        Ainahan myyjä haluaa koko summan kerralla.
        Elikä MILLÄ maksoit ostoksesi kokonaan? Ihan käteisellä rahalla tai pankkitililtä veloittavalla maksutavallako? Mikä on kyseisen luoton saldo tällä Powerin tuuppaamalla korttitililläsi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämä Ecter se vasta on oikea kusetusfirma.. Gigantista siirsivät laskutuksen kyseiseen firmaan ja sopimus oli, ettei mitään laskutus etc lisiä tule, mutta heti kun unohdin ensimmäisen maksun maksaa niin tuli huomautus lasku ja korkoa joku euro... pyysin tämän jälkeen jakamaan laskun kuukausttaiseen tasaerään, että voin tehdä pankilleni tsaerissä maksun joka kuukausi.. ilmoittivat näin:

        Hei,

        Kiitos viestistänne. Pahoittelemme viivästynyttä vastausta.
        Valitettavasti sellaista laskua emme pysty laatimaan, koska teknisesti se
        on meillä mahdotonta.

        Minä tein oman suunnitelman joka on puolta nopeampi aikataulu kuin alkuperäinen ja maksoin kaikki sentit ( 541,14 ) siis 141.14 € näin jäi tasainen 400 euroa maksettavaa ja siitä kerroin maksavavani 25 euroa joka kuukausi niin kauan kunnes koko summa on maksettu, niin laittelevat edelleen jotain senttimääräisiä maksuja ja kuluja ja korkoja etc.. en aio maksaa enkä keskustella heidän kanssa vaan maksan oman suunnitelmani mukaan.. katsotaa sitten lopussa, että paljonko aikovat veloittaa lisää korkoja ja kuluja.
        Olen maksanut 7x25 € ja nyt minun ja Elon laskuopin mukaan maksettavaa on 225 € tasaerissä, mutta Ecterin mukaan uusin lasku tänään, siis pyörittelevät noita senttejä ja lisäilevät korkoja ja huomautuskuluja vaikka maksan koko ajan melkein kolme kertaa nopeammin laskua pois !

        Laskutuskauden yhteenveto
        Selite Pvm EUR
        Velan määrä 04.03.2022 267,83
        Suoritukset yhteensä 01.04.2022 25,00-
        Uudet tapahtumat yhteensä 0,00
        Kulut ja palkkiot yhteensä 0,00
        Korot yhteensä 04.04.2022 1,57
        Velan määrä 04.04.2022 244,40
        Maksettava vähimmäiserä 11,28
        Korko 1,57
        Lyhennys 9,71

        "sopimus oli, ettei mitään laskutus etc lisiä tule, mutta heti kun unohdin ensimmäisen maksun maksaa niin tuli huomautus lasku ja korkoa joku euro"

        Omaannapaan tuijotteluhan se on aina järkevintä, niin silloin ei näe tosiasioita. Teit sopimuksen että kun maksat vähimmäissumman aina viimeistään eräpäivänä, niin selviät kuluitta. No nyt et selvinnyt, koska et maksanut kuten olit sopinut. Sinä siis itse aiheutit sopimuksen mukaiset lisäkulut itsellesi. Ihan turha esittää marttyyria, jos ei huolehdi siitä, että pystyy toimimaan sopimuksen mukaisesti. Jos adhd vaivaa, niin sitten pitää kehittää jokin systeemi, joka luotettavasti huolehtii muistuttamisesta ajoissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "sopimus oli, ettei mitään laskutus etc lisiä tule, mutta heti kun unohdin ensimmäisen maksun maksaa niin tuli huomautus lasku ja korkoa joku euro"

        Omaannapaan tuijotteluhan se on aina järkevintä, niin silloin ei näe tosiasioita. Teit sopimuksen että kun maksat vähimmäissumman aina viimeistään eräpäivänä, niin selviät kuluitta. No nyt et selvinnyt, koska et maksanut kuten olit sopinut. Sinä siis itse aiheutit sopimuksen mukaiset lisäkulut itsellesi. Ihan turha esittää marttyyria, jos ei huolehdi siitä, että pystyy toimimaan sopimuksen mukaisesti. Jos adhd vaivaa, niin sitten pitää kehittää jokin systeemi, joka luotettavasti huolehtii muistuttamisesta ajoissa.

        Just näin, jos ei tajua mitä on sopinu turha vinkua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämä Ecter se vasta on oikea kusetusfirma.. Gigantista siirsivät laskutuksen kyseiseen firmaan ja sopimus oli, ettei mitään laskutus etc lisiä tule, mutta heti kun unohdin ensimmäisen maksun maksaa niin tuli huomautus lasku ja korkoa joku euro... pyysin tämän jälkeen jakamaan laskun kuukausttaiseen tasaerään, että voin tehdä pankilleni tsaerissä maksun joka kuukausi.. ilmoittivat näin:

        Hei,

        Kiitos viestistänne. Pahoittelemme viivästynyttä vastausta.
        Valitettavasti sellaista laskua emme pysty laatimaan, koska teknisesti se
        on meillä mahdotonta.

        Minä tein oman suunnitelman joka on puolta nopeampi aikataulu kuin alkuperäinen ja maksoin kaikki sentit ( 541,14 ) siis 141.14 € näin jäi tasainen 400 euroa maksettavaa ja siitä kerroin maksavavani 25 euroa joka kuukausi niin kauan kunnes koko summa on maksettu, niin laittelevat edelleen jotain senttimääräisiä maksuja ja kuluja ja korkoja etc.. en aio maksaa enkä keskustella heidän kanssa vaan maksan oman suunnitelmani mukaan.. katsotaa sitten lopussa, että paljonko aikovat veloittaa lisää korkoja ja kuluja.
        Olen maksanut 7x25 € ja nyt minun ja Elon laskuopin mukaan maksettavaa on 225 € tasaerissä, mutta Ecterin mukaan uusin lasku tänään, siis pyörittelevät noita senttejä ja lisäilevät korkoja ja huomautuskuluja vaikka maksan koko ajan melkein kolme kertaa nopeammin laskua pois !

        Laskutuskauden yhteenveto
        Selite Pvm EUR
        Velan määrä 04.03.2022 267,83
        Suoritukset yhteensä 01.04.2022 25,00-
        Uudet tapahtumat yhteensä 0,00
        Kulut ja palkkiot yhteensä 0,00
        Korot yhteensä 04.04.2022 1,57
        Velan määrä 04.04.2022 244,40
        Maksettava vähimmäiserä 11,28
        Korko 1,57
        Lyhennys 9,71

        Hieno tarina. Ostat tuotteen laskulla, et maksa laskua ja keksit itse maksusuunnitelman?
        Tämän jälkeen huomautukset ja viivästyskorko on ihan ok.


    • Anonyymi

      Ei teitä mitään ole huijattu. Olisitte lukeneet ne sopimusehdot. Toi on aika selkeesti kerrottu niissä papereissa moneen kertaan. Eikä ole mikään Gigantin,Powerin tai minkään muunkaan myyjäliikkeen juttu, vaan ihan Handelsbankenin. Ottakaa hyvät ihmiset asioista selvää ennenku kuvittelette että saatte ilmaseks jotain.

      • Anonyymi

        Paska tuo sktiiviraha on nykyään. Muuttui joksikin Ecaster rahoittavaksi joka sulkee korttisi heti kun maksu on viisi päivää myöhässä.ja vaativat sen jälkeen kaksi erää maksuun ennen kuin avaavat tilin uudestaan. Tämä on mennyt tosi huonoksi älkää ottako.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paska tuo sktiiviraha on nykyään. Muuttui joksikin Ecaster rahoittavaksi joka sulkee korttisi heti kun maksu on viisi päivää myöhässä.ja vaativat sen jälkeen kaksi erää maksuun ennen kuin avaavat tilin uudestaan. Tämä on mennyt tosi huonoksi älkää ottako.

        Todella surkea. Jättivät 1 kk erän laskun lähettämättä ja väittivät etten ollut maksanut..., en tietenkään koska ei ollut laskua eikä maksukehoitusta...sitten tuli korkoa ja perimiskuluja ja sanoin koko tilini irti..todella surkeaa asiakaspalvelua....en suosittele, -yritys syvältä... Jorma Siltanen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paska tuo sktiiviraha on nykyään. Muuttui joksikin Ecaster rahoittavaksi joka sulkee korttisi heti kun maksu on viisi päivää myöhässä.ja vaativat sen jälkeen kaksi erää maksuun ennen kuin avaavat tilin uudestaan. Tämä on mennyt tosi huonoksi älkää ottako.

        On se kyl joo hassua.. Kirjoititte juuri selkeän syy-yhteyden ja hämmästelette kaiken lisäksi.
        ”maksu viisi päivää myöhässä”

        Jos lasku/laskut jää maksamatta, kortti menee kiinni. Hyvin kohtuullinen toiminta. Eihän kukaan voi ajatella että: ”otan lainaa/luottoa ja maksan sitä vähän sinne päin takaisin kun kerkeän”
        Sitä otetaan/käytetään sen verran, mitä itse tiedät pystyväsi maksamaan kuukausitasolla.

        Jos maksut ovat myöhässä se todistaa sen, että elät selkeästi yli omien varojen ja tällöin kortti suljetaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paska tuo sktiiviraha on nykyään. Muuttui joksikin Ecaster rahoittavaksi joka sulkee korttisi heti kun maksu on viisi päivää myöhässä.ja vaativat sen jälkeen kaksi erää maksuun ennen kuin avaavat tilin uudestaan. Tämä on mennyt tosi huonoksi älkää ottako.

        Se on ehtojen mukaista. Mutta miksi lukea sopimusehtoja, kun voi elää niin, että pitää päänsä pensaassa...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On se kyl joo hassua.. Kirjoititte juuri selkeän syy-yhteyden ja hämmästelette kaiken lisäksi.
        ”maksu viisi päivää myöhässä”

        Jos lasku/laskut jää maksamatta, kortti menee kiinni. Hyvin kohtuullinen toiminta. Eihän kukaan voi ajatella että: ”otan lainaa/luottoa ja maksan sitä vähän sinne päin takaisin kun kerkeän”
        Sitä otetaan/käytetään sen verran, mitä itse tiedät pystyväsi maksamaan kuukausitasolla.

        Jos maksut ovat myöhässä se todistaa sen, että elät selkeästi yli omien varojen ja tällöin kortti suljetaan.

        En ole kirjoittanut noita aikaisempia viestejä,mutta taisit lukea ne huolimattomasti.

        Tuossa mainittiin ettei mitään laskua ollut. Ei sellaista kukaan voi maksaa etukäteen josta ei ole maksutietoja. Jos toimittaisiin vaatimallasi tavalla, niin tavaraa kassalla ostettaessa pitäisi saada se lasku joka maksetaan etukäteen ilman 5 euron lisää. Jos koko ostoksesta ensimmäinen lasku tulee jo 5 euron vaatimuksella, niin kyllä se olet sinä joka tässä erehtyy. Et voi säästyä lisämaksulta ennenkuin se lasku on sinulle käteen tai edes sähköpostiin tai johonkin maksettavaksi toimitettu.


    • Anonyymi

      Jopa sähköpostiin tuli viesti että sähköpostimme on ruuhkautunut! Miten sähköposti voi olla ruuhkautunut??? Puhelinpalveluun ei pääse. Korttia ei saa irtisanotuksi millään ja kk-laskut vaan tipahtelevat postiluukusta, vaikka kortilla ei ole ostettu mitään.

      Paska lafka, en aio ikinä olla Handelsbankin kanssa missään tekemisissä enää. Enkä todellakaan ole pankkivastainen tai luottokortiton ihminen muuten, vaan Gigantin myyntipuheiden perusteella erehdyin ottamaan tämän kortin, eikä siitä pääse millään eroon! Jos peruutus ei ala kohta onnistumaan, otan yhteyttä Kuluttajaviranomaiseen.

      VAROKAA TÄTÄ KORTTIA!

      • Anonyymi

        Samaa mieltä, itse olen monta kertaa yrittänyt ottaa heidän asiakaspalveluun yhteyttä, tuloksetta. Puhelimeen ei kukaan vastaa ja sähköpostiin ei tule muutakuin automaattinen vastaajaviesti.
        Haluan myös itse lopettaa luottoni, mutta mahdottomalta vaikuttaa.
        Lisäksi yritin tilata heiltä tunnuksia verkkopalveluun, mutta niitäkään ei postilaatikosta ole tullut. Viisi kertaa olen yrittänyt.

        ÄLKÄÄ ottako AKTIIVIRAHAA! SOS SOS SOS


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Samaa mieltä, itse olen monta kertaa yrittänyt ottaa heidän asiakaspalveluun yhteyttä, tuloksetta. Puhelimeen ei kukaan vastaa ja sähköpostiin ei tule muutakuin automaattinen vastaajaviesti.
        Haluan myös itse lopettaa luottoni, mutta mahdottomalta vaikuttaa.
        Lisäksi yritin tilata heiltä tunnuksia verkkopalveluun, mutta niitäkään ei postilaatikosta ole tullut. Viisi kertaa olen yrittänyt.

        ÄLKÄÄ ottako AKTIIVIRAHAA! SOS SOS SOS

        SOS SOS SOS
        Kertokaa lapsillenne, että opettelee koulussa lukemaan ja laskemaan, niin heistä ei tule yhtä avuttomia.

        Aktiivirahan nettisivuilta on jo vuosia löytynyt lomake, jolla luotto irtisanotaan eikä muuta yhteydenottoa vaadita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        SOS SOS SOS
        Kertokaa lapsillenne, että opettelee koulussa lukemaan ja laskemaan, niin heistä ei tule yhtä avuttomia.

        Aktiivirahan nettisivuilta on jo vuosia löytynyt lomake, jolla luotto irtisanotaan eikä muuta yhteydenottoa vaadita.

        Ihan turha viisastella kenenkään lukutaidottomuudella.

        Aivan hanuristahan tuo mm. Gigantin välittämä 'koroton' luotto on.
        Huippu tosiaan, että velattomilta luotoilta, jolta ajat sitten maksettu velka pois, alettiin ilman asiakkaan informoimista periä luoton maksimimäärään perustuvaa kuukausimaksua syyskuun 2019 alussa.

        Asiakaspalveluun ei vastata, eikä sähköpostiin liioin, vaikka muuta luvataan. Oman luottoni sain irtisanottua, mutta mielenkiintoisia tilitapahtumia siellä irtisanomisen jälkeen: 'Vuosimaksun palautus', minne se mahdettiin palauttaa? Ei ainakaan minulle. Irtisanoessani luottoa kummeksuin sitä, että minulta veloitettiin kuukausimaksu elokuulta vaikka lainmuutos, joka mahdollisti Handelsbankenille tämän rosvoamisen tuli voimaan vasta syyskuussa. Kun ihmettelin tätä muutaman euron laskua, asiakaspalvelija hermostui osaamatta perustella asiaa.

        En suosittele Aktiiviraha -rahoitusta kenellekään.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ihan turha viisastella kenenkään lukutaidottomuudella.

        Aivan hanuristahan tuo mm. Gigantin välittämä 'koroton' luotto on.
        Huippu tosiaan, että velattomilta luotoilta, jolta ajat sitten maksettu velka pois, alettiin ilman asiakkaan informoimista periä luoton maksimimäärään perustuvaa kuukausimaksua syyskuun 2019 alussa.

        Asiakaspalveluun ei vastata, eikä sähköpostiin liioin, vaikka muuta luvataan. Oman luottoni sain irtisanottua, mutta mielenkiintoisia tilitapahtumia siellä irtisanomisen jälkeen: 'Vuosimaksun palautus', minne se mahdettiin palauttaa? Ei ainakaan minulle. Irtisanoessani luottoa kummeksuin sitä, että minulta veloitettiin kuukausimaksu elokuulta vaikka lainmuutos, joka mahdollisti Handelsbankenille tämän rosvoamisen tuli voimaan vasta syyskuussa. Kun ihmettelin tätä muutaman euron laskua, asiakaspalvelija hermostui osaamatta perustella asiaa.

        En suosittele Aktiiviraha -rahoitusta kenellekään.

        Onko jollain muulla pankilla, kuin bank norwegianilla kuukausimaksuton luottokortti ?
        S-pankilla oli joskus jäsenille kuukausimaksuton kortti, ellei ollut velkasaldoa, onkohan vielä?


      • Anonyymi

        Myytiin Gigantista minulle myös tämä Aktiiviraha. Etuna piti oleman, että saan jonkun ylimääräisen takuun ostamalleni laitteelle, jos hoidan maksun osamaksuina tämän Aktiiviraha kautta vähintään puoli vuotta. "Kannattaa" sanoi myyjä, kun olisin halunnut maksaa samantien koko n. 1200 €:n kauppahinnan. Siis hölmönä panin nimeni johonkin sopimukseen. "Tää ei maksa teille mitään ylimääräistä". Joopa, joo: kohta tuli postista luottokortti ja kuukausimaksu. Panin kortin heti kirveellä kappaleiksi. Mikä "Aktiiviraha", mikä "Handelsbanken"? Minulla on jo ennestään tarpeeksi maksukortteja. Maksoin koko velan mielestäni heti pois. Kirjeitä tulee kuitenkin: "Maksa loppusaldo 20,73 € tai vähintään kuukausierä 4,56 €", jotenkin näin. Maksoin siis kaiken pois ja luulin päässeeni eroon koko hommasta. Tänään tuli taas lasku:"Kuukausimaksu 4,56 €". Ei helvetti, tästähän ei pääse eroon millään. Asiakaspalvelun puhelin ei vastaa; "palvelemme pian", ja maksulliset minuutit juoksevat. Siis lopetan jotenkin tämän Handelsbankenin kusetuksen ja asiakassuhteeni Giganttiin.
        Varokaa näitä! 4,56 €/kk on n. 55 €/vuosi, tyhjästä. Näköjään pankkien on jotenkin huijattava ihmisiltä rahaa näiden nollakorkojen aikana.
        Jussi P.


      • Anonyymi

        Nyt kortin voi lopettaa netissä, kun kirjautuu omilla pankkitunnuksilla (siis ei tarvi olla handelsbankin asiakas). Itse sain luoton lyhennyksen jälkeen 2 x 9.12€ laskua kunnes tajusin että ne on tilin kk-kuluja. Aktiivirahaan en enää jatkossa tule sortumaan, otan sitten vaikks omasta pankista joustoluottoa. Älkää ottako tuota.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt kortin voi lopettaa netissä, kun kirjautuu omilla pankkitunnuksilla (siis ei tarvi olla handelsbankin asiakas). Itse sain luoton lyhennyksen jälkeen 2 x 9.12€ laskua kunnes tajusin että ne on tilin kk-kuluja. Aktiivirahaan en enää jatkossa tule sortumaan, otan sitten vaikks omasta pankista joustoluottoa. Älkää ottako tuota.

        Sivuilla ei ollut enää verkkopankkitunnuksilla kirjautumista vaikka se otsikossa yhä lukee ja Gigantin myyä näin väitti. Sivuilla on jotain epämääräisiä lomakkeita, johon pitäisi syötää henkilötunnus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sivuilla ei ollut enää verkkopankkitunnuksilla kirjautumista vaikka se otsikossa yhä lukee ja Gigantin myyä näin väitti. Sivuilla on jotain epämääräisiä lomakkeita, johon pitäisi syötää henkilötunnus.

        Verkkopankkitunnuksia ei kai enää voi käyttää, mutta puhelimella pääsi keskellä päivää nopeasti läpi ja asiakaspalvelu oli hyvin asiallista.


      • Anonyymi

        Se postilaatikko on täysi, ei ruuhkainen, eikä tämä liene se ongelma. Kaikki luotot on samalaisia


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        SOS SOS SOS
        Kertokaa lapsillenne, että opettelee koulussa lukemaan ja laskemaan, niin heistä ei tule yhtä avuttomia.

        Aktiivirahan nettisivuilta on jo vuosia löytynyt lomake, jolla luotto irtisanotaan eikä muuta yhteydenottoa vaadita.

        Varmaan on vuosia pyörinyt. Mutta nyt eletään jo vuotta 2021 ja edelleenkään ei näytä luoton irtisanominen ja maksuista eroon pääseminen onnistuvan nettisivun kautta.

        Tein luoton irtisanomisen vuoden alussa (ostin Powerista marraskuussa muutaman tuotteen ja erehdyin ottamaan luoton kun myyjä tyrkytti ja sain muka muutaman kympin lahjakortin). Maksoin koko luoton pois heti laskun tultua (siihen oli lisätty kk. maksu).
        Sitten tuli tuo kk. maksu, jonka vielä maksoin ja irtisanoin luoton nettisivun kautta. Kuukausimaksu tulee edellee ja nyt juoksevat myös karhuamislaskut.

        Olen reklamoinut aiheettomista karhulaskuista. Vastauksia tässä odottelen.

        Se muutaman kympin lahja on peritty jo takaisin kk maksuina ja muina kuluina. Myyjä vakuutti, että luotosta ei mene mitään ylimääräisiä kuluja. Sopimuksista toki ilmeni sen myöhemmin kunnolla luettuani, että tämä ei pitänytkään paikkaansa.

        En suosittele Aktiivirahaa kenellekään, jolla on varaa maksaa tuotteet heti ilman "korotonta" luottoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Myytiin Gigantista minulle myös tämä Aktiiviraha. Etuna piti oleman, että saan jonkun ylimääräisen takuun ostamalleni laitteelle, jos hoidan maksun osamaksuina tämän Aktiiviraha kautta vähintään puoli vuotta. "Kannattaa" sanoi myyjä, kun olisin halunnut maksaa samantien koko n. 1200 €:n kauppahinnan. Siis hölmönä panin nimeni johonkin sopimukseen. "Tää ei maksa teille mitään ylimääräistä". Joopa, joo: kohta tuli postista luottokortti ja kuukausimaksu. Panin kortin heti kirveellä kappaleiksi. Mikä "Aktiiviraha", mikä "Handelsbanken"? Minulla on jo ennestään tarpeeksi maksukortteja. Maksoin koko velan mielestäni heti pois. Kirjeitä tulee kuitenkin: "Maksa loppusaldo 20,73 € tai vähintään kuukausierä 4,56 €", jotenkin näin. Maksoin siis kaiken pois ja luulin päässeeni eroon koko hommasta. Tänään tuli taas lasku:"Kuukausimaksu 4,56 €". Ei helvetti, tästähän ei pääse eroon millään. Asiakaspalvelun puhelin ei vastaa; "palvelemme pian", ja maksulliset minuutit juoksevat. Siis lopetan jotenkin tämän Handelsbankenin kusetuksen ja asiakassuhteeni Giganttiin.
        Varokaa näitä! 4,56 €/kk on n. 55 €/vuosi, tyhjästä. Näköjään pankkien on jotenkin huijattava ihmisiltä rahaa näiden nollakorkojen aikana.
        Jussi P.

        Minäkään en ymmärtänyt, että laskun maksettuani tulee palkkiomaksu tilin olemassaolosta kuukausittain! Pääsin kyllä puhelimella heti läpi ja lopetin tilin. Yhden turhan maksun olin maksanut, seuraavan sai anteeksi, kun heti soitin.


      • Anonyymi

        "Jopa sähköpostiin tuli viesti että sähköpostimme on ruuhkautunut! Miten sähköposti voi olla ruuhkautunut???"

        Jos et ymmärrä, niin minkä sille voi. Tiedätkö edes, mikä sähköposti on? Ihmeellistä, miten tyhmistä asioista fiksuina itseään pitävät ihmiset itkevät - - mutta anonyyminähän voi tehdä melkein mitä vaan....


    • Olen ollut pitkään Aktiivirahan käyttäjä.

      Hassua:
      -jos haluaa maksaa koko velan pois, pitää hinta selvittää etukäteen, muuten viimeiseen laskuun tulee korot ja muut kulut
      -kaikki muut luottokorttini ovat unohtaneet vuosimaksun, Aktiiviraha otti sen takaisin käyttöön
      -otin Gigantista uuden kamppanjaluoton, siihen tuli toinen Aktiivirahakortti ja sen mukaiset vuosi- ja kuukausikulut
      -aikani kahta korttia käytettyäni, eivät voineet yhdistää velkoja yhteen korttiin
      -kaksi korttiani varastettiin, uusia en ole koskaan saanut

      Positiivista:
      -sähköpostiviestintä on toiminut ok
      -vaikka minulla oli jo kortti, sain uuden kamppanjaluoton Gigantista
      -hyvittivät vuosimaksun, kun sanoin maksavani ja sulkevani kakkoskortin

    • Anonyymi

      Nyt kuukausi kulunut Aktiivirahaa koskevan sähköpostin lähettämisestä, eikä vieläkään vastausta. heillä on todella sähköpostissa r u u h k a a. Puhelin oli myös niin ruuhkainen,e ttä edes jonoon ei pääse.

      Älkää ottako tätä korttia! Asiakaspalvelua ei ole käytännössä siis ollenkaan, mutta kuukausittain tulee lasku, vaikka korttia ei käyttäisi. Mikään muu luottokorttifirma ei toimi tällä tavalla.

      • Anonyymi

        Jos laitat jonkun vouhotusviestin ilman todellisia vastausta vaativia kysymyksiä, niin harvoin vastausta tulee. Ellei sitten geneerinen pahoitteluviesti.


    • Anonyymi

      Lasku/tiliote tuli vaikka olen lopettanut Aktiivirahan luoton netin kautta, Nyt olen jonottanut puhelimessa yli puoli tuntia odotusijalla 1. Kokonaisaika puhelulle 36 min.

      En suosittele

      ps. sähköpostiin ei tullut ilmoitusta irisanomisesta vaikka kaikki tiedot oli kunnossa irisanomiskaavakeella.

    • Anonyymi

      Ainoa lohdus tässä on itsellänikin että on kohtalokavereita.
      Ottaa niin päähän aktiivirahan toiminta kuten edellä on kuvattu.
      Minäkin maksoin etuajassa laskuni mutta joka kk tulee uusi lasku jostain olemattomasta vaikka velkasaldo 0e.
      Kerran sain monen kk,den aikana sieltä viestiini vastauksen joka oli yhtä pyöreää todennusta uudesta muutoksesta linkki aktiiviraha sivulle.
      Toivottavasti tämänlainen toiminta saadaan pysäytettyä.
      Olen samaa mieltä -elekää hyvät ihmiset ottako aktiiviraha korttia.
      Vinkki, säästetään ensin ja ostetaan vasta sitten, ilman mitään kortteja.

    • Anonyymi

      Aluksi aktiiviraha oli mielestäni harmiton, vaikka en kortti alun alkaenkaan halunnut. Myyjäliikkeestä sanottiin, että kun maksaa luoton pois ja ei muita kuluja tule. Aluksi näin tapahtuikin. 1.9.2019 ovat näköjään muuttaneen luoton ehtoja siten, että kuluja peritään 0,01%/ pv luoton määrästä eli esim. 2500 € luotosta tämä tekee 7,6€/kk. Koska en tarvitse korttia, päätin irtisanoa sen. Irtisanominen ei kuitenkaan ole osoittautunut niin yksinkertaiseksi kuin voisi toivoa. Puhelimella asiakaspalveluun ei saa jonottamisesta huolimatta yhteyttä ja sähköisen asioinnin kautta irtisanomislomakkeen sähköisen allekirjoittamisen jälkeen tulee "sopivasti" tekninen virhe, joka on kestänyt jo useita päiviä. Ylempänä joku kertoi löytäneensä sivuilta irtisanomislomakkeen mutta itse en sitä ole kuitenkaan ole etsinnästä huolimatta löytänyt (hyvin ovat lomakkeen piilottaneet sivustolle). Nyt suunnitelmana on pyrkiä irtisanomaan luotto sähköisen lomakkeen tulosteen avulla. Saa nähdä onnistuuko tämäkään.

      • Anonyymi

        Onnistuiko luoton irtisanominen? Tilasin 10 vuotta sitten Halosen kortin, johon tuli mukanani automaattisesti luotto-ominaisuus. Luottoa en ole ikinä käyttänyt. Korttiakaan en ole käyttänyt ikinä.

        Nyt minulle tuli myöhästymismaksu Aktiivirahalta. En keksi mitään muuta kuin Halosen, jonka kautta olisin heidän jäsenensä. Myöhästymismaksussakin nimi väärin lisäksi (tai kolmas nimi puuttuu). Maksussa ei myöskään lue tietoja, jotta laskun voisi maksaa.

        Olen yrittänyt soittaa ja lähettää sähköpostia. En ole saanut vastausta. Olen viestissä sanonut haluavani laskun tiedot maksamista varten, alkuperäisen laskun, sopimusehdot sekä irtisanoa kyseisen palvelun. Ei mitään vastausta mihinkään. Kotisivuilla irtisanominen ei onnistu, koska en tiedä luotonnumeroa, joka siihen vaadittaisiin.

        Koska vastauksia ei tule (ja ilmeisesti luotto koko siltä ajalta kasvaa eli kait lisää muistutuksia koko ajalta), haen vastaukseni kysymyksiin kuluttajariitalautakunnan kautta. Jospa heille olisi aikaa vastata.


    • Anonyymi

      Sama täällä, ei annettu mahdollisuutta maksaa käteisellä, ja nyt kulut juoksevat koska korttia en saa lakkautettua.. Mainostettiin kuluttomana maksuaikaa.

      • Anonyymi

        Käteisellä tai jo olemassa olevalla kortilla maksamisen on käytävä. Jos muuta väittävät kauppaliikkeessä, niin pahasti ollaan hakoteillä. Luoton tarjoama rahoitusfirma tuskin kaipaa asiakassuhdetta, joka katkaistaan heti, kun koko saatava on maksettu pois ekalla laskulla. Tuleehan luoton perustamisestakin jo kuluja: kortin tilaaminen, valmistaminen, positus, laskutus, korttiin liityvät vakuutukset, finskin pisteet. Rouvalle tarjottiin pesukonehankinnan yhteydessä rahoitusta. Kortista mainittiin, mutta sen voi tuhota kuulemma heti, kun se saapuu postissa. Mikä ihmeen pointti tässäkin on? Eihän tili ja sen ehdot siihen pääty kun kortti tuhotaan. Sitten ihmetellään tiliehtoja lukematta, että asiakaspalvelu on tukossa.


    • Anonyymi

      Kannattaa pysyä kaukana aktiivirahasta. Asiakaspalvelu ei vastaan puhelimeen eikä sähköpostiin (odoteltu jo yli kuukausi). Luoton irtisanomiseen oli lomake verkossa mutta ei ole ainakaan vielä kahden viikon jälkeen loppunut. Palvelun verkkosivu kuin suoraan 90-luvulta ja ei saa oikeen mitään tehtyä.

    • Anonyymi

      Minulle alkoi kanssa tulla Aktiiviraha laskuja loppuvuodesta 2019. Koskaan en luottoa ole käyttänyt, ainoastaan kerryttänyt Halosen ostoista bonusta .
      Ilmeisesti Handelsbankenin ja Halosen yhteistyön päättyminen on johtanut siihen että Aktiiviraha on alkanut velkoa luotosta vaikka sitä ei käyttäisi !??
      Useasti yrittänyt soittaa, turhaan!! Käsittämättömän surkeata asiakaspalvelua!
      Ilmoitin kortin kadonneeksi ja lähetin postissa tilin irtisanomiskirjeen. Kortti saksilla kappaleiks ja jos joskus jotain luottoa tarviin niin aivan varmasti se on jostain muualta kun Handelsbankista.... Asiakaspalvelua voi voitaa kahdella tapaa, hyvin ja huonosta, asiakas sit päättää palvelun laadu.

      • Anonyymi

        Minulle tuli muistaakseni kesällä kirjallinen ilmoitus ehtomuutoksista koskien kuluja. Minulla on vuosia ollut pöytälaatikossa kyseinen kortti, joka on pariin kertaan uusittukin. Ehdot liittyivät edeskunnan hyväksymään lakiehdotukseen kuluista ja koroista. Kirjeessä mainittiin, että jos korttia/tiliä ei käytä, niin voi lopetuksen ilmoittaa luottoyhtiöön syyskuun alkuun mennessä. No, minä ilmoitin puhelimitse ja asiakaspalvelija pyysi hävittämään kortit leikkaamalla ne pieniin osiin. Ei tarvinnut edes jonottaa puhelinpalveluun. Asia hoitui helposti.


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Ei onnistu oheisen linkin kautta. Lähetysyritys päättyy herjaan, että kentät on virheellisesti täytetty. Ilmeisesti toimii vain Finnairin kautta otetuilla korteilla.


    • Anonyymi

      Älkää tosiaankaan koskeko tähän Aktiiviraha-huijaukseen. Ostin luotolla laitteen ja maksoin luoton takaisin heti seuraavalla viikolla. Kuinka ollakaan postista tipahti kuukauden kuluttua lasku laskutuslisineen 4,33€. Otin yhteyttä pankkiin ja sanoivat, että voin lopettaa luoton, minkä teinkin. Sitten taas kuukauden päästä tuli uusi lasku, jossa luottoa ei oltu näemmä lyhennettey ollenkaan laskutuslisineen 4,33€... Asiakaspalveluun soittaminen on tietysti maksullista, onneksi sähköposti toimii, jos toimii...
      ÄLÄ OTA AKTIIVIRAHAA

      Toisessa yhteydessä käyttämäni Tuohi-luotto toimi kuten pitääkin, maksoin pois seuraavalla viikolla ja sen jälkeen on ollut hiljaista - niin kuin pitääkin.

      • Anonyymi

        Minulla on ollut vuosia kyseinen kortti. Lopettivat vuosimaksun perimisen, eikä käteisnostosta peritä kuluja. No, eipä ole tarvinnut käteistä ulos ottaa kuin muutaman kerran. Tilinhoitopalkkio on pudonnut 5->3 euroon. Maksan kortin kautta mm. Spotifyn premiumia ja tytön satunnaisia pleikka-ojelmia. Maksan koko velan pois kun saan e-laskun. Korkoa en ole Joutunut maksaa aikoihin. Mun tapauksessa kortti toimii.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minulla on ollut vuosia kyseinen kortti. Lopettivat vuosimaksun perimisen, eikä käteisnostosta peritä kuluja. No, eipä ole tarvinnut käteistä ulos ottaa kuin muutaman kerran. Tilinhoitopalkkio on pudonnut 5->3 euroon. Maksan kortin kautta mm. Spotifyn premiumia ja tytön satunnaisia pleikka-ojelmia. Maksan koko velan pois kun saan e-laskun. Korkoa en ole Joutunut maksaa aikoihin. Mun tapauksessa kortti toimii.

        Noinkohan.?


    • Anonyymi

      Gigantissa väitetään Aktiivirahaa korottomaksi, mutta laskulla lukee, että korko on 15.6% aika kaukana korottomasta....

      • Anonyymi

        Kyllä. Mutta miksi tehdä korollisia hankintoja, kun ostot voi tehdä korottomasti? Siis nimellikorottomasti esim. 24 kk kun siitä sovitaan vaikkapa Gigantissa. Parin tonnin kodinkonekauppa ja maksat kuukaudessa 6,08 euroa. Ei paha. Ainahan voi maksaa käteisellä ja tyytyä halvimpaan ja ehkä huonoimpaan vaihtoehtoon. Vaikka hankinta on koroton, pitää laskulla mainita tiliehtojen mukainen korko. Korkohan hakkaa kun nostaa seinästä käteistä tai ostaa kortilla marketista. Tosin kortillakin tehdyt ostokset, poislukien käteisnostot ovat korottomia laskutuksen jälkeiseen eräpäivään. Jos tili on jatkuvasti tapissa korollisten(15,6%) ostojen takia, niin kannattaa pysähtyä miettimaan omaa taloudenpitoaan.


    • Anonyymi

      Minulla ei ole kuin pari vanhaa joulukorttia, joten hyvin pyyhkii! 😁

    • Anonyymi

      En ole joutunut käsittelemään luottokortti laskuja aikoihin, mutta mielestäni tuollainen 5€ maksu oli jo 2013 ihan tilinhoitomaksu joka voidaan laskea vuosikorko on, eli se varmaan on erillinen maksu ladkutuslisän lisäksi. Laskutuslisää ei lasketa korkoihin, mutta fiksu kait ymmärtää että se on kulu niinkuin korkin ja hoitomaksut ja tilinavaus yms kulut

    • Anonyymi

      Otin aktiivirahan muutama vuosi sitten gigantista.
      Nyt se vaihtui sisaryhtiö ecteriiin, mutta parin päivän päästä pitäisi lasku maksaa, mutta laskua ei ole tullut.
      Kun ei ole laskua, en voi maksaa laskua, kohta ne karhuaa sitä näkymätöntä laskua sitten vissiin korkojen kanssa.

      • Anonyymi

        Minä sorruin Powerin tarjoukseen korottomasta maksuajasta ja lahjakortista. Myyjä vakuutti moneen kertaan, että mitään korjoja ja ylimääräisiä kuluja ei tule ja että voin maksaa laskun pois kerralla. Oma tyhmyys, että en lukenut sitä sentin paperinippua myyntitilanteessa kun vuoroaanjonotti useita asiakkaita.
        Maksoin luoton pois joulukuussa eka laskun yhteydessä, tietysti kuukausimaksulla höystettynä.

        Tammikuussa tuli uusi kuukausimaksulasku, jolloin luin sopimuksen kunnolla ja irtisanoin luoton Ecterin nettisivun kautta. Irtisanomiseen ei tullut kuittausta, mutta oletin asian olevan kunnossa, kun sen jälkeen ei laskuja ole tullut. Kunnes eilen sain huomautuksen maksamattomista laskuista ja tiedon, että huomautuskulut on lisätty velkaani.
        Ecterin nettisivulta näkyy, että olen velkaa useita kymppejä (huomautuksessa ei muuten ole mitään tietoja summasta, maksun kertymisperusteista, eikä tilinumeroista, jonne maksaa). Lasku on irtisanomisen jälkeiseltä ajalta ja huomautuslisät laskuista, joita en ole edes saanut.

        Puhelinpalvelu on maksullinen ja sieltä ei vastatata ikinä. Sähköpostilla yritän perua omasta mielestäni aiheettomat laskut. Saa nähdä miten käy.

        No oppia ikä kaikki. Se oli vika kerta kun sekaannun näihin paskapuljuihin ja uskon myyjän väitteitä korottomista ja maksuttomista luotoista.
        Jos tilillä ei ole sen vertaa rahaa, että en saa tehtyä hankintaa ilman luottoja ja osamaksuja, niin sitten en osta mitään mikä ei ole ehdottoman välttämätöntä.
        Ihan pakollisia ostoksia varten on kuitenkin Visat ja muut perinteiset "rehelliset" luottofirmat.


      • Anonyymi

        Yrityksen nimi on Ecster. Onneksi osaan itse tilata itselleni e-laskuja :) Helpottaa elämää.
        Kun ottaa velan niin on itse vastuussa takaisinmaksusta, näin mainittiin sopimusehdoissa.


    • Anonyymi

      Paperilaskulisä on käytössä kaikilla ja kaikilla on kuukauden koroton maksuaika käytetylle luotolle. Sille on yhtenäinen peruste ja vmmärtämlä on ne jotka eivät ymmärrä tekemänsä oikeustoimen merkitystä vaikka se on yleisesti kaikkien tiedossa.

      • Anonyymi

        Ongelma on käsittääkseni se, että myyjät kiireisessä (usein seuraavat asiakkaat huohottaa selän takana) myyntitilanteessa puhuvat paskaa ja lupaavat jonkun näennäisen porkkanan, jos otat (Aktiivi tai muun ) luoton etkä maksa pankkikortilla tai olemassa olevilla luottokorteillasi.

        Myyjä tietysti saa provikan joka huijauksesta.


    • Anonyymi

      Ostin television niin myyjä sanoi että voi maksaa ilman osamaksukuluja vuoden osamaksulla . Ei ollut pankkikortista mitään puhetta niin eilentuli että minulle annettu uusipankkikortti. Luulin että tuleevain osamaksulaput ja maksan osuuspankin kortilla . Tämä tuntuu huijaukselta.

      • Anonyymi

        Miten käytännössä tuo laskun maksaminen tapahtui? Miten siis tuota ecster-maksukorttia käytetään maksamisen yhteydessä? En ole itse sitä onnistunut tekemään ja eräpäivä vain lähenee lähenemistään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten käytännössä tuo laskun maksaminen tapahtui? Miten siis tuota ecster-maksukorttia käytetään maksamisen yhteydessä? En ole itse sitä onnistunut tekemään ja eräpäivä vain lähenee lähenemistään.

        Olen oman nettipankkini kautta laskun maksamista koittanut hoitaa, mutta silloinhan maksu menee omalta pankkikortiltani sen sijaan, että lasku menisi luottokortilta, jolle varsinainen luotto on laitettu. Tätä ristiriitaa en siis ole saanut selvitettyä.


    • Anonyymi

      No ei ja saattaa joutua erehdytetyksikin kaupan päälle. Kun ei ole pakko olla aktiivimannekiinikaan. Vahinkohan ei tule 🕦 kaulassa, eihän?

    • Anonyymi

      Myllynkiviemoijia en löytänyt kaikkien emoijien seasta, sori.

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Ei auta kortin halkaisu, lasku kk-maksusta tulee vaikken ole kertaakaan korttia käyttänyt. Olin niin tyhmä, että maksoin osan Pihla -ikkunoista luotolla, ja siitä nyt kärsin edelleen. Ikkunat maksettu, mutta kortin kk-maksu vaan juoksee. Miten eroon tästä?

      • Anonyymi

        Käy irtisanomassa Ecterin nettisivujen kautta. Saattaa onnistua ainakin sen jälkeen, kun olet maksanut sinne kaikki erääntyneet kuukausimaksut ja niiden huomautuskulut ja niiden karhuamiskulut.
        Sivustolta näät, paljonko olet velkaa.


    • Anonyymi

      Mulla nousi kauhea stressi, kun menin ajattelematta sortumaan myyjän puheisiin liittyen Ecsterin tasaerä-maksuvaihtoehtoon. Kävin siis Gigantissa asioimassa. Postista sain myöhemmin kirjeellä tunnusluvun (uudesta maksukortista ei ollut oston yhteydessä puhetta), mutta itse maksukorttia en saanut. Eräpäivään on tässä reilu viikko vielä, mutta lukiessani muiden kokemuksia täältä, pelkäänpä pahoin, ettei asiakaspalveluun ole aihetta lähteä tyhjän takia jonottelemaan, mutta pakko on kokeilla. Korttia ei siis ole, tunnusluku sen sijaan löytyy. Ecsterin laskun sain myös paperisena ja löysin sen myös nettipalvelusta. Tässä kohtaa varmaankin oma tyhmyys tulee vastaan, koska en pysty ymmärtämään, että miten siis maksan tuon saamani ecsterin laskun? Laskussa on mukana tilinumerot, viitnumerot yms. Mutta jos maksan laskun omalta nettipankiltani, niin eihän se ole yhteydessä mitenkään tähän ecster-tiliini, jolle varsinainen luotto on otettu. En siis ymmärrä, että miten maksan ecsterin laskun joltakin ecster tililtä, jolle en ole päässyt edes kirjautumaan? Tämä koko systeemi on muutenkin tuntunut heti oston jälkeen hieman epäselvältä, vaikka myyjän kanssa keskustellessa kaikki vaikutti melko selkeältä. Pelkään, että tällaisten hölmöilyjen takia monet muutkin saattavat joutua hankaluuksiin raha-asioidensa kanssa.

      • Anonyymi

        Miksi ihmeessä sinun oma pankkisi pitäisi olla yhteydessä ecster tiliisi? On varmaan parempi että joku joka ymmärtää, maksaa laskut puolestasi.


    • Anonyymi

      Tuli itsekin sorruttua tuohon Gigantin 'korottomaan' maksuaikaan. Olisi pitänyt vaan maksaa Visalla. No, noin kuukausi ostamisen jälkeen tuli lasku, jonka maksoin kerralla pois. Noin 2 kuukautta siitä tuli lasku jossa velkasaldo oli 0 euroa ja kulut ja palkkiot 6.08.
      Ecster sivuilta löytyi irtisanomispainike jota klikkasin. Toivottavasti toimii. Tuo kulut ja palkkiot taas näkyi ajanjaksolta n. 2 kk itse ostotapahtumasta olevalta ajanjaksolta. Itse ostotapahtumasta 2kk minulta ei yritettykään periä kk maksua.
      Ihmettelen kovasti miten noita "kuukausimaksuja" alkaa kertyä vasta 2 kk ostotapahtuman jälkeen ajanjaksolta jolla en ole ollut ko yrityksen kanssa tekemisissä.
      Muistelen, että näin olisi käynyt joskus kaukaisessa historiassa jonkun toisenkin 'korttoman' palveluntarjoajan kanssa, toisaalta noita oikeasti korottomiakin kortteja on ollut. Ei ilmaisen maksuajan myöntäminen sinänsä voi olla huono bisnes, prosentuaalinen osuus kuitenkin jättää osan maksamatta, mutta erittäin kyseenalaista yrittää väkisin muuttaa kaikki korottomaan maksuaikaan tarttuneet pakkoasiakkaikseen. Internetin aikana sana kuitenkin leviää ja tekee jo hallaa esim. Gigantin omallekin myynnille jos asiakkaat kokevat tulevansa viilatuksi linssiin jollain tavalla.

      • Anonyymi

        maksan kaiken käteisellä mutta eikös vain ilmaantunutkin Gigantin osamaksusopimus tarjous
        ostokseni jo maksettua . Suljin Gigantin oven hiljaa ja ikuisesti.


    • Anonyymi

      Näköjään vaikka tuolta asiakaspalvelusta mitään ei kuulunut, niin ecster.fi sivuston kautta palvelun lopettaminen toimi... Tili oli 0 euroa, ei kummitellut maksamattomia kk maksuja ja sivustolla luki selvästi tili on lopetettu eikä sitä voi käyttää.

      Että kokeilevat kepillä jäällä tuon kk maksun maksuhalukkuutta.

      Äärettömän huonoa liiketoimintaa. Pettynyttä asiakasta kun ei koskaan saa takaisin.

      Ehken vuoden parin päästä taas myyvät liiketoiminnan uudelle nimelle niin voi aloittaa vähäksi aikaa nollasta..

    • Anonyymi

      Itselleni tuli myös tuollainen HUOMAUTUS ilman selkeää
      tietoa mistä laskusta puhuvat.

      Aktiivirahakorttini on irtisanottu jo syyskuussa 2020.

      Sähköpostireklamaatioon tuli vain automaattivastaus.

      Keskustelun perusteella liittyy Gigantin ostokseen.

      Jatkossa ei siis kannata tarttua tuohon Gigantin
      luottokorttihuijaukseen.

      Onkohan kuluttaja-asiamies oikea valituspaikka?

      • Anonyymi

        Todellakin tyhjästä juoksee laskut ja olemattoman pieni summa pilkotaan aina osiin, jotta korko juoksee. Aiemmin tiliä oli hyvin hankala lopettaa. Laskut tuli Omapostiin ja siitä sähköpostimuistutus, joka ainakin mulla hukkuu helposti satoihin viesteihin. Kertaalleen jäi sitten kokonaista 1,52€ maksamatta ja seuraavassa laskussa olikin sitten kivasti listätty 5€ huomautusmaksu. Aika kallista for nothing, kun en tarvitse koko korttia. Koko systeemi on varsinainen "pain in the a...". Nyt sai onneksi ecsterin sivuilta lopetettua tilin omilla pankkitunnuksilla. Otin kuvankaappauksen näytöstä, jossa nyt selkeästi sanotaan, että tilisi on lopetettu ja suljetaan kun loppumaksu (5€) on maksettu. Maksoin sen saman tien. Jos vielä tulee laskuja niin otan yhteyttä kuluttajasuoja-asiamieheen. Kuvankaappaukset on tallessa. Ei enää koskaan tällaisia.


    • Anonyymi

      Viimeinen pisara oli kortin sulkeminen 3 kuukaudeksi viikolla myöhästyneen maksun johdosta. Soitin säästettiin ja sanoivat että kolmen kuukauden karenssi uusiutuu aina kun maksu yli kolme päivää myöhässä. Voiko tällaista olla edes olemassa nyky rahoitus mailmassa. Ylivoimaisesti huonoin rahoittaja markkinoilla älkää sortui tähän. Täysin toimimaton palvelu.

      • Anonyymi

        Ei kortti sulkeudu kolmen päivän, tai edes viikon myöhästymisen takia. Mulla laskut erääntyy kuun vika päivä ja laskut tehdään viidestoista. Joskus omaa saamattomuutta olen saanut laskun maksettua vasta 10. päivä. Mitään muikkaria ei ole tullut. Eri asia on, jos maksut on jatkuvasti myöhässä, eivätkä ennätä tulevaan laskutukseen. Kait tässä laskuttajalkakin on sanansa sanottavana. Tekee e-laskun tai maksaa laskut eräpäivänä. Siina se.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kortti sulkeudu kolmen päivän, tai edes viikon myöhästymisen takia. Mulla laskut erääntyy kuun vika päivä ja laskut tehdään viidestoista. Joskus omaa saamattomuutta olen saanut laskun maksettua vasta 10. päivä. Mitään muikkaria ei ole tullut. Eri asia on, jos maksut on jatkuvasti myöhässä, eivätkä ennätä tulevaan laskutukseen. Kait tässä laskuttajalkakin on sanansa sanottavana. Tekee e-laskun tai maksaa laskut eräpäivänä. Siina se.

        Noinkohan.


    • Anonyymi

      En ymmärrä. Laskut maksetaan ajoissa. Jos ei kykene maksamaan laskuja ajoissa, niin ehkä kannattaa miettiä, että onko taloudenhallinnassa puutteita.

      Aktiiviraha/Ecster/Handelsbanken mikä ikinä onkaan on edullinen luotto. Totta helvetissä siitä paperilaskusta maksetaan extraa. Ei tule puljua mieleen joka ei moista perisi.

    • Anonyymi

      Mä ostin sähköpyörän myyjäliikkeestä osamaksulla, olin ihan äimänä kun tuli joku kortti sitten postissa ja sinnehän alkoi kertyä saldoa kun lyhennyksiä makseli. Myyjäliike ei kyllä kunnolla selittänyt mikä osamaksutapa oikein oli kyseessä ja miten se toimii, eikä siinä papereita allekirjoitettaessa ollut itse aikaa googlailla.
      Nyt tuntuu että useille on käynyt näin ettei tiedetä miten tämä maksutapa oikein toimii, joten onhan tämä jo rikollista myydä sikaa säkissä jonka ostatkin jollakin eri tavalla kuin kuvittelit ja sika vielä lähettää laskuja jälkikäteen.

    • Anonyymi

      Veloittavat ylipaljon , koska "systeemit ei toimi" kuukauden verran ollut katevaraus päällä -150€ /tankkaus ja tankkiin mahtuu 27€ lasti . Täydet korot menee kuitenkin . Eli älkää ainakaan käyttäkö tätä pas*a korttia polttoaineasemilla.

    • Anonyymi

      No huh! Onpa pitkä viestiketju. Palautteissa vilahtelevat Aktiiviraha, Handelsbanken, Ecster…
      Ymmärtääkseni kyseessä on pankin rahoituspalveluita tarjoava yritys. Tuskin mikään liiketoiminta perustuu pidemmän päälle huijaukselle. Lienee päivän selvää, että asiakkaalle koituu ongelmia, mikäli ei hoida laskuja eräpäivänä. Itse maksoin kännykkäostoni käteisellä( lue: pankkikortilla). Ottivat kyllä kassalla puheeksi tilin avauksen ja puhelimeen liittyvän vakuutuksen. Kieltäydyin kohteliaasti. Palataan asiaan mahdollisesti uudelleen kun uusimme kodinkoneet remontin yhteydessä.

    • Anonyymi

      Ja yleensä tuotteen hinnasta on annettu laskutuspalkkion suuruinen lisäalennus, niin lasku on veloitukseton ja jos käyttää luottoa niin sitten se maksaa

    • Anonyymi

      Ei kannata, näin on. Maksoin velan pois, luulin, että sillä selvä. Vaan "hoitokuluja" tulee edelleen! Varokaa Ecsteriä!

      • Anonyymi

        Törmäsin tähän samaan. Laskut on maksettu mutta Ecster lähettää laskuja muka hoitokuluista edelleenkin. Varokaa tätä firmaa. Eivät myöskään vastaa mihinkään yhteydenottoon


    • Anonyymi

      Kortini Activiraha meni hukassa noin 2 vuotta.,en halunnut etsiä koska ei ole ollut käytössä ennä. Minulle on ollut varastettu rahaa kortilta jaa en olen huomannu. 7kk jalken sain kutsu käräjäoikeus etta minulle on velkaa Esterille . Kotona en olen nähny koska postilaatikkooni lasku vai huomautuksia etta minun kortista on olut raha käytetu vai nostetu pankkiautimatista. Tein rikosilmoitus poliisille ja 1kk jalken poliisi on vastanut etta ei voi tehdä mitään. Nostoautomattista on ollut nostetu rahaa 2020 maraskuu ja joulukuu.

    • Anonyymi

      Ecter luotto aivan kusetusta elkää ottako

      • Anonyymi

        Hei! Voisitko hieman avata kokemustasi? Mitä on tapahtunut?


    • Anonyymi

      Gigantin ovi sulkeutui minun jälkeeni ikuisesti.

    • Anonyymi

      Epäluotettava ECSTER.Multa peritään koko ajan MAKSAMATONTA ERÄÄ.Olen syksyllä soitellut ja piti antaa arkistointinumero,sen tein ja tuli ilmotus,että asia hoidettu.Silti vaan tuli karhumaa maksamattomasta laskusta.Nyt otin kaikki maksut viime huhikuulta ja lähetin sähköpostilla päivämäärät ja kaikki.Sunnuntaina soitettiin ja pyydettiin taas ARKISTOINTI NUMEROA samasta muka makamattomasta laskusta.Puhelimessa oli kyllä ihan "uuno"tyyppi ja nyt taas eilen tuli lasku,jossa on mukana maksamaton ....Nyt on pakko tätä asiaa hoitaa kuluttajaneuvojan kautta.ECTER TAITAA OLLA TÄYSIN AMMATTITAIDOTON tai joku ohjaa rahoja omille tileilleen...tämmönenkin kävi mielessä.ECSTER EPÄLUOTETTAVA...siitä on päästävä eroon.Kortin olen jo hävittänyt.

      • Anonyymi

        No jopas!! Aikamoista, ettenkö sanoisi disinformaatiota. Ei kai nyt Finanssivalvonnan alainen yhtiö tai viimekädessä työntekijä vedä varoja ohi kirjanpidon. Itse vakuutusalan taloushallinnossa pitkään työskenneltyäni on näitä kadonneita suorituksia metsästetty loputtomiin; väärä(toisen firman) viite, mahdollisesti puoliso maksanut omalta tililtään tai ei maksettu ollenkaan. Jos kerran asiakaspalvelusta on ilmoitettu suorituksen löytyneen, niin sittenhän asia on kunnossa. Jos kortti on hävitetty, niin onko palvelu lopetettu? Jospa kortilla( en viitsi tutustua ehtoihin) on jokin ylläpitomaksu tai muu palvelu jota peritään säännöllisesti ja laskut jääneet hoitamatta…? Ole yhteydessä palveluntarjoajaan. Sillä ne asiat selviävät.


    • Anonyymi

      Rovon lastukortit on käteviä.

    • Anonyymi

      Moon osatanu esteriil kovan poijan autuun Isokones Kooriakin.

    • Anonyymi

      Siis tota joo! Kaikki luottokortit laskuttaa tilintoitomaksua vaikka lasku tulisi e laskuna.

    • Anonyymi

      En tiedä lakipykälistä mutta mun mielestä ihmisiä ei pitäis syrjiä sen perusteella onko henkilö suorittanut asepalveluksen vai ei.
      Ecster tekee juuri tätä. Jos olet mies ja et ole suorittanut asepalvelusta, tuloista huolimatta saat 100% hylkypäätöksen riippumatta oletko miljonääri vai köyhä. yritin ostaa pesukonetta luotolla mutta luotto kaatui siihen koska en ole suorittanut asepalvelusta. Testiksi eräs tuttavani, joka on saanut vapautuksen, yritti samaa ja, huolimatta huomattavan suurista tuloista(IT-ala), hän sai hylkypäätöksen.

      Että näin tämä tasa-arvo toimii meillä suomessa.

      • Anonyymi

        Oho? Mun poika on käynyt armeijan, eikä saanut luottoa. Kauppias ei avannut päätöstä. Mainitsi jostain tilastollisesta päätöksestä. Arvelen, että kyseessä hylkäykseen on lyhyt työhistoria. Maksoin telkkarin sitten pankkikortilla.


    • Anonyymi

      Älkää ottako Ecsterin rahoitusta. Siitä ei pääse eroon. Saldo ollut nollilla jo miltei vuoden ja sopimus irtisanottu, mutta laskuja vaan tulee. 0,001% x luottoraja + jotain muuta vielä päälle. En enää osta luotolla mitään noista liikkeistä missä Ecster on luotonantaja Gigantti,Power, Veikon kone , Stemma ja TUI. Ostan tavarani muualta.

    • Anonyymi

      Powerilta ei kannata tilata. Ne laittaa laskut ecsteriin ja se on hankalaa maksaa kun ei tuu laskuja mihinkään.
      Sovelluskin on tosi hankalaksi tehty.
      Pystyisipä blokkaamaan itseltään kaikki tota maksujuttua käyttävät puljut.
      Kertokaa miten pystyis blokkaamaan. Tuo maksujuttu tekee niistä firmoista huonoja

      • Anonyymi

        Volistaan että laskut maksamatta.
        Ei kerrota sähköpostiosoa ja senkin nyt vanhasta kirjeestä millin pitusella fontilla suurennuslasilla löysin.
        Tekstaria pukkaa, ei laskunmaksutietoja.
        Sovellus on helvetin vaikea käyttää, en ymmärrä miten toimii.

        Heittäkää nyt helvetti ne laskutiedot eemailiin.

        Antakaa samalla myös tieto mitkä firmat tätä huonoa esteriä käyttävät jotten enää ikinä tilaa niiltä firmoilta mitään.


    • Anonyymi

      Siis missä hitossa mainostetaan kulutonta aikaa? Ei kukaan ainakaan mulle tota sanonut, ei myyjä eikä aktiiviraha. Aina olen ymmärtänyt, että joka kuukausi maksaa se 3e vähintään.

      Ja jos kaupan myyjä sanoo jotain, kuten ettei muka muita kuluja tule, niin ootteko miettineet, että kaupan myyjään ei kannata ikinä luottaa siinä asiassa, etenkin kun on kyse ns. toisesta firmasta kuten Aktiivirahasta?? Selvittäkää eka Aktiivirahalta faktat, ja sitten menkää kaupan palautteen kautta kitisemään, missä meni vikaan. Turha syyttää Aktiivirahaa siitä mitä kaupan työntekijä on teille syöttänyt. hohhoijaa. Ja AINA olen saanut oikean laskun suoraan OmaPostiin ja ei mitään ongelmaa ole ollut

      • Anonyymi

        On teillä suuret murheet.


    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En ole rakastunut

      Tai ihastunut sinuun. Kiinnostuin kyllä heti koska erotut massasta.
      Ikävä
      375
      3369
    2. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      165
      1399
    3. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      62
      1208
    4. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      144
      1102
    5. Puhutko toisista ihmisistä

      pahaa, jotta näyttäytyisit itse jotenkin paremmassa valossa?
      Ikävä
      117
      843
    6. Joku tukeva täti syyttää suomalaisia rasisteiksi Hesarissa

      ”Kaikki valkoiset ihmiset Suomessa ovat kasvaneet rasistiseen ajatteluun”, sanoo Maija Laura Kauhanen: https://www.hs.
      Maailman menoa
      159
      774
    7. Mitä teen väärin?

      Alkaa pikku hiljaa tympäsemään ainainen pakkien saanti. Eka ennen kun nähdään, miehet ovat kiinnostuneita viestittelemää
      Sinkut
      115
      772
    8. Haluaisin tietää

      mikä saa sinut tuntemaan olosi rakastetuksi. Ja sitten haluaisin mahdollisuuden tehdä juuri niin. 💔
      Ikävä
      46
      772
    9. Oli mukava tavata irl

      Sattuma toi sinut matkani varrelle. Ihmettelin sitä silloin, ehkä vähän vieläkin. Oli ilo jutella ja tuntea, vaikka nyt
      Ikävä
      23
      757
    10. Yhteiskuntaa hyväksi käyttäjät

      Kyllä täällä Suomussalmellakin osaavat käyttää näitä Suomen etuja hyväksi. Vuokrataan ns. asunto lapselle että saa asu
      Suomussalmi
      40
      719
    Aihe