Aktiiviraha huijaus

valonorja

Ei kannata muuten ottaa Aktiiviraha korttia.
Laskuttavat 5 euroa jokaiselta laskulta ja asiakaspalvelussa sanottiin että jos etukäteen soittaa ennen kuin paperilasku lähtee niin voi maksaa ilman kuluja. Toinen asiakaspalvelija puolestaan kertoikin ettei näin ole. Kortti halki ja pinoon.

34

2270

Vastaukset

• Aktiivirahan sivuilta:

"Saat aina noin kuukauden korotonta maksuaikaa ostoillesi.

Aktiiviraha-kortilla tekemäsi ostot ja käteisnostot laskutetaan kuukausittain valitsemasi eräpäivän mukaisesti. Laskun vähimmäiserä on 4 % laskutuspäivään mennessä kertyneestä saldosta. Voit aina maksaa myös suuremman summan, tai saldon kokonaisuudessaan.

Maksat tilinhoitopalkkion 5 euroa vain niiltä kuukausilta, joilta laskutamme sinua."

Eli jos laskun eräpäivä on vaikkapa 20. päivä, ja asiakas maksaa koko saldon pois ennen kuin lasku hänelle lähtee, niin ei tarvitse maksaa tuota viittä euroa (koska ei ole mitään laskutettavaa).

Ei kai tuosta edes tarvite soitella mihinkään, senkun huolehtii siitä että hoitaa saldon ajoissa pois.

• Jep.
      Eikä auta siirtyminen E-laskutukseen vaikka sellaista hehkuttivat 5:nen menee silti ja jos loppuvelka olisi 2,73 euroa laskutuslisä otetaan luonnollisesti.

• Täysiin p....stä tämmöiset kortit. Yhteyteen ei pääse mitenkäään. Jos soittaa olet sijalla 43 vast. Eli yli tunnin tai yli saat jonkin vastaamaan! Kallista touhua. Oksettaa tämmöonen toiminta Gigantilta🤬

• Ei teitä mitään ole huijattu. Olisitte lukeneet ne sopimusehdot. Toi on aika selkeesti kerrottu niissä papereissa moneen kertaan. Eikä ole mikään Gigantin,Powerin tai minkään muunkaan myyjäliikkeen juttu, vaan ihan Handelsbankenin. Ottakaa hyvät ihmiset asioista selvää ennenku kuvittelette että saatte ilmaseks jotain.

• Jopa sähköpostiin tuli viesti että sähköpostimme on ruuhkautunut! Miten sähköposti voi olla ruuhkautunut??? Puhelinpalveluun ei pääse. Korttia ei saa irtisanotuksi millään ja kk-laskut vaan tipahtelevat postiluukusta, vaikka kortilla ei ole ostettu mitään.

Paska lafka, en aio ikinä olla Handelsbankin kanssa missään tekemisissä enää. Enkä todellakaan ole pankkivastainen tai luottokortiton ihminen muuten, vaan Gigantin myyntipuheiden perusteella erehdyin ottamaan tämän kortin, eikä siitä pääse millään eroon! Jos peruutus ei ala kohta onnistumaan, otan yhteyttä Kuluttajaviranomaiseen.

VAROKAA TÄTÄ KORTTIA!

• Samaa mieltä, itse olen monta kertaa yrittänyt ottaa heidän asiakaspalveluun yhteyttä, tuloksetta. Puhelimeen ei kukaan vastaa ja sähköpostiin ei tule muutakuin automaattinen vastaajaviesti.
        Haluan myös itse lopettaa luottoni, mutta mahdottomalta vaikuttaa.
        Lisäksi yritin tilata heiltä tunnuksia verkkopalveluun, mutta niitäkään ei postilaatikosta ole tullut. Viisi kertaa olen yrittänyt.

ÄLKÄÄ ottako AKTIIVIRAHAA! SOS SOS SOS

• Anonyymi kirjoitti:

Samaa mieltä, itse olen monta kertaa yrittänyt ottaa heidän asiakaspalveluun yhteyttä, tuloksetta. Puhelimeen ei kukaan vastaa ja sähköpostiin ei tule muutakuin automaattinen vastaajaviesti.
        Haluan myös itse lopettaa luottoni, mutta mahdottomalta vaikuttaa.
        Lisäksi yritin tilata heiltä tunnuksia verkkopalveluun, mutta niitäkään ei postilaatikosta ole tullut. Viisi kertaa olen yrittänyt.

ÄLKÄÄ ottako AKTIIVIRAHAA! SOS SOS SOS

SOS SOS SOS
        Kertokaa lapsillenne, että opettelee koulussa lukemaan ja laskemaan, niin heistä ei tule yhtä avuttomia.

Aktiivirahan nettisivuilta on jo vuosia löytynyt lomake, jolla luotto irtisanotaan eikä muuta yhteydenottoa vaadita.

• Anonyymi kirjoitti:

SOS SOS SOS
        Kertokaa lapsillenne, että opettelee koulussa lukemaan ja laskemaan, niin heistä ei tule yhtä avuttomia.

Aktiivirahan nettisivuilta on jo vuosia löytynyt lomake, jolla luotto irtisanotaan eikä muuta yhteydenottoa vaadita.

Ihan turha viisastella kenenkään lukutaidottomuudella.

Aivan hanuristahan tuo mm. Gigantin välittämä 'koroton' luotto on.
        Huippu tosiaan, että velattomilta luotoilta, jolta ajat sitten maksettu velka pois, alettiin ilman asiakkaan informoimista periä luoton maksimimäärään perustuvaa kuukausimaksua syyskuun 2019 alussa.

Asiakaspalveluun ei vastata, eikä sähköpostiin liioin, vaikka muuta luvataan. Oman luottoni sain irtisanottua, mutta mielenkiintoisia tilitapahtumia siellä irtisanomisen jälkeen: 'Vuosimaksun palautus', minne se mahdettiin palauttaa? Ei ainakaan minulle. Irtisanoessani luottoa kummeksuin sitä, että minulta veloitettiin kuukausimaksu elokuulta vaikka lainmuutos, joka mahdollisti Handelsbankenille tämän rosvoamisen tuli voimaan vasta syyskuussa. Kun ihmettelin tätä muutaman euron laskua, asiakaspalvelija hermostui osaamatta perustella asiaa.

En suosittele Aktiiviraha -rahoitusta kenellekään.

• Anonyymi kirjoitti:

Ihan turha viisastella kenenkään lukutaidottomuudella.

Aivan hanuristahan tuo mm. Gigantin välittämä 'koroton' luotto on.
        Huippu tosiaan, että velattomilta luotoilta, jolta ajat sitten maksettu velka pois, alettiin ilman asiakkaan informoimista periä luoton maksimimäärään perustuvaa kuukausimaksua syyskuun 2019 alussa.

Asiakaspalveluun ei vastata, eikä sähköpostiin liioin, vaikka muuta luvataan. Oman luottoni sain irtisanottua, mutta mielenkiintoisia tilitapahtumia siellä irtisanomisen jälkeen: 'Vuosimaksun palautus', minne se mahdettiin palauttaa? Ei ainakaan minulle. Irtisanoessani luottoa kummeksuin sitä, että minulta veloitettiin kuukausimaksu elokuulta vaikka lainmuutos, joka mahdollisti Handelsbankenille tämän rosvoamisen tuli voimaan vasta syyskuussa. Kun ihmettelin tätä muutaman euron laskua, asiakaspalvelija hermostui osaamatta perustella asiaa.

En suosittele Aktiiviraha -rahoitusta kenellekään.

Onko jollain muulla pankilla, kuin bank norwegianilla kuukausimaksuton luottokortti ?
        S-pankilla oli joskus jäsenille kuukausimaksuton kortti, ellei ollut velkasaldoa, onkohan vielä?

• Myytiin Gigantista minulle myös tämä Aktiiviraha. Etuna piti oleman, että saan jonkun ylimääräisen takuun ostamalleni laitteelle, jos hoidan maksun osamaksuina tämän Aktiiviraha kautta vähintään puoli vuotta. "Kannattaa" sanoi myyjä, kun olisin halunnut maksaa samantien koko n. 1200 €:n kauppahinnan. Siis hölmönä panin nimeni johonkin sopimukseen. "Tää ei maksa teille mitään ylimääräistä". Joopa, joo: kohta tuli postista luottokortti ja kuukausimaksu. Panin kortin heti kirveellä kappaleiksi. Mikä "Aktiiviraha", mikä "Handelsbanken"? Minulla on jo ennestään tarpeeksi maksukortteja. Maksoin koko velan mielestäni heti pois. Kirjeitä tulee kuitenkin: "Maksa loppusaldo 20,73 € tai vähintään kuukausierä 4,56 €", jotenkin näin. Maksoin siis kaiken pois ja luulin päässeeni eroon koko hommasta. Tänään tuli taas lasku:"Kuukausimaksu 4,56 €". Ei helvetti, tästähän ei pääse eroon millään. Asiakaspalvelun puhelin ei vastaa; "palvelemme pian", ja maksulliset minuutit juoksevat. Siis lopetan jotenkin tämän Handelsbankenin kusetuksen ja asiakassuhteeni Giganttiin.
        Varokaa näitä! 4,56 €/kk on n. 55 €/vuosi, tyhjästä. Näköjään pankkien on jotenkin huijattava ihmisiltä rahaa näiden nollakorkojen aikana.
        Jussi P.

• Nyt kortin voi lopettaa netissä, kun kirjautuu omilla pankkitunnuksilla (siis ei tarvi olla handelsbankin asiakas). Itse sain luoton lyhennyksen jälkeen 2 x 9.12€ laskua kunnes tajusin että ne on tilin kk-kuluja. Aktiivirahaan en enää jatkossa tule sortumaan, otan sitten vaikks omasta pankista joustoluottoa. Älkää ottako tuota.

• Anonyymi kirjoitti:

Nyt kortin voi lopettaa netissä, kun kirjautuu omilla pankkitunnuksilla (siis ei tarvi olla handelsbankin asiakas). Itse sain luoton lyhennyksen jälkeen 2 x 9.12€ laskua kunnes tajusin että ne on tilin kk-kuluja. Aktiivirahaan en enää jatkossa tule sortumaan, otan sitten vaikks omasta pankista joustoluottoa. Älkää ottako tuota.

Sivuilla ei ollut enää verkkopankkitunnuksilla kirjautumista vaikka se otsikossa yhä lukee ja Gigantin myyä näin väitti. Sivuilla on jotain epämääräisiä lomakkeita, johon pitäisi syötää henkilötunnus.

• Anonyymi kirjoitti:

Sivuilla ei ollut enää verkkopankkitunnuksilla kirjautumista vaikka se otsikossa yhä lukee ja Gigantin myyä näin väitti. Sivuilla on jotain epämääräisiä lomakkeita, johon pitäisi syötää henkilötunnus.

Verkkopankkitunnuksia ei kai enää voi käyttää, mutta puhelimella pääsi keskellä päivää nopeasti läpi ja asiakaspalvelu oli hyvin asiallista.

• Se postilaatikko on täysi, ei ruuhkainen, eikä tämä liene se ongelma. Kaikki luotot on samalaisia

• Olen ollut pitkään Aktiivirahan käyttäjä.

Hassua:
      -jos haluaa maksaa koko velan pois, pitää hinta selvittää etukäteen, muuten viimeiseen laskuun tulee korot ja muut kulut
      -kaikki muut luottokorttini ovat unohtaneet vuosimaksun, Aktiiviraha otti sen takaisin käyttöön
      -otin Gigantista uuden kamppanjaluoton, siihen tuli toinen Aktiivirahakortti ja sen mukaiset vuosi- ja kuukausikulut
      -aikani kahta korttia käytettyäni, eivät voineet yhdistää velkoja yhteen korttiin
      -kaksi korttiani varastettiin, uusia en ole koskaan saanut

Positiivista:
      -sähköpostiviestintä on toiminut ok
      -vaikka minulla oli jo kortti, sain uuden kamppanjaluoton Gigantista
      -hyvittivät vuosimaksun, kun sanoin maksavani ja sulkevani kakkoskortin

• Nyt kuukausi kulunut Aktiivirahaa koskevan sähköpostin lähettämisestä, eikä vieläkään vastausta. heillä on todella sähköpostissa r u u h k a a. Puhelin oli myös niin ruuhkainen,e ttä edes jonoon ei pääse.

Älkää ottako tätä korttia! Asiakaspalvelua ei ole käytännössä siis ollenkaan, mutta kuukausittain tulee lasku, vaikka korttia ei käyttäisi. Mikään muu luottokorttifirma ei toimi tällä tavalla.

• Jos laitat jonkun vouhotusviestin ilman todellisia vastausta vaativia kysymyksiä, niin harvoin vastausta tulee. Ellei sitten geneerinen pahoitteluviesti.

• Lasku/tiliote tuli vaikka olen lopettanut Aktiivirahan luoton netin kautta, Nyt olen jonottanut puhelimessa yli puoli tuntia odotusijalla 1. Kokonaisaika puhelulle 36 min.

En suosittele

ps. sähköpostiin ei tullut ilmoitusta irisanomisesta vaikka kaikki tiedot oli kunnossa irisanomiskaavakeella.

• Ainoa lohdus tässä on itsellänikin että on kohtalokavereita.
      Ottaa niin päähän aktiivirahan toiminta kuten edellä on kuvattu.
      Minäkin maksoin etuajassa laskuni mutta joka kk tulee uusi lasku jostain olemattomasta vaikka velkasaldo 0e.
      Kerran sain monen kk,den aikana sieltä viestiini vastauksen joka oli yhtä pyöreää todennusta uudesta muutoksesta linkki aktiiviraha sivulle.
      Toivottavasti tämänlainen toiminta saadaan pysäytettyä.
      Olen samaa mieltä -elekää hyvät ihmiset ottako aktiiviraha korttia.
      Vinkki, säästetään ensin ja ostetaan vasta sitten, ilman mitään kortteja.

• Aluksi aktiiviraha oli mielestäni harmiton, vaikka en kortti alun alkaenkaan halunnut. Myyjäliikkeestä sanottiin, että kun maksaa luoton pois ja ei muita kuluja tule. Aluksi näin tapahtuikin. 1.9.2019 ovat näköjään muuttaneen luoton ehtoja siten, että kuluja peritään 0,01%/ pv luoton määrästä eli esim. 2500 € luotosta tämä tekee 7,6€/kk. Koska en tarvitse korttia, päätin irtisanoa sen. Irtisanominen ei kuitenkaan ole osoittautunut niin yksinkertaiseksi kuin voisi toivoa. Puhelimella asiakaspalveluun ei saa jonottamisesta huolimatta yhteyttä ja sähköisen asioinnin kautta irtisanomislomakkeen sähköisen allekirjoittamisen jälkeen tulee "sopivasti" tekninen virhe, joka on kestänyt jo useita päiviä. Ylempänä joku kertoi löytäneensä sivuilta irtisanomislomakkeen mutta itse en sitä ole kuitenkaan ole etsinnästä huolimatta löytänyt (hyvin ovat lomakkeen piilottaneet sivustolle). Nyt suunnitelmana on pyrkiä irtisanomaan luotto sähköisen lomakkeen tulosteen avulla. Saa nähdä onnistuuko tämäkään.

• Onnistuiko luoton irtisanominen? Tilasin 10 vuotta sitten Halosen kortin, johon tuli mukanani automaattisesti luotto-ominaisuus. Luottoa en ole ikinä käyttänyt. Korttiakaan en ole käyttänyt ikinä.

Nyt minulle tuli myöhästymismaksu Aktiivirahalta. En keksi mitään muuta kuin Halosen, jonka kautta olisin heidän jäsenensä. Myöhästymismaksussakin nimi väärin lisäksi (tai kolmas nimi puuttuu). Maksussa ei myöskään lue tietoja, jotta laskun voisi maksaa.

Olen yrittänyt soittaa ja lähettää sähköpostia. En ole saanut vastausta. Olen viestissä sanonut haluavani laskun tiedot maksamista varten, alkuperäisen laskun, sopimusehdot sekä irtisanoa kyseisen palvelun. Ei mitään vastausta mihinkään. Kotisivuilla irtisanominen ei onnistu, koska en tiedä luotonnumeroa, joka siihen vaadittaisiin.

Koska vastauksia ei tule (ja ilmeisesti luotto koko siltä ajalta kasvaa eli kait lisää muistutuksia koko ajalta), haen vastaukseni kysymyksiin kuluttajariitalautakunnan kautta. Jospa heille olisi aikaa vastata.

• Sama täällä, ei annettu mahdollisuutta maksaa käteisellä, ja nyt kulut juoksevat koska korttia en saa lakkautettua.. Mainostettiin kuluttomana maksuaikaa.

• Käteisellä tai jo olemassa olevalla kortilla maksamisen on käytävä. Jos muuta väittävät kauppaliikkeessä, niin pahasti ollaan hakoteillä. Luoton tarjoama rahoitusfirma tuskin kaipaa asiakassuhdetta, joka katkaistaan heti, kun koko saatava on maksettu pois ekalla laskulla. Tuleehan luoton perustamisestakin jo kuluja: kortin tilaaminen, valmistaminen, positus, laskutus, korttiin liityvät vakuutukset, finskin pisteet. Rouvalle tarjottiin pesukonehankinnan yhteydessä rahoitusta. Kortista mainittiin, mutta sen voi tuhota kuulemma heti, kun se saapuu postissa. Mikä ihmeen pointti tässäkin on? Eihän tili ja sen ehdot siihen pääty kun kortti tuhotaan. Sitten ihmetellään tiliehtoja lukematta, että asiakaspalvelu on tukossa.

• Kannattaa pysyä kaukana aktiivirahasta. Asiakaspalvelu ei vastaan puhelimeen eikä sähköpostiin (odoteltu jo yli kuukausi). Luoton irtisanomiseen oli lomake verkossa mutta ei ole ainakaan vielä kahden viikon jälkeen loppunut. Palvelun verkkosivu kuin suoraan 90-luvulta ja ei saa oikeen mitään tehtyä.

• Minulle alkoi kanssa tulla Aktiiviraha laskuja loppuvuodesta 2019. Koskaan en luottoa ole käyttänyt, ainoastaan kerryttänyt Halosen ostoista bonusta .
      Ilmeisesti Handelsbankenin ja Halosen yhteistyön päättyminen on johtanut siihen että Aktiiviraha on alkanut velkoa luotosta vaikka sitä ei käyttäisi !??
      Useasti yrittänyt soittaa, turhaan!! Käsittämättömän surkeata asiakaspalvelua!
      Ilmoitin kortin kadonneeksi ja lähetin postissa tilin irtisanomiskirjeen. Kortti saksilla kappaleiks ja jos joskus jotain luottoa tarviin niin aivan varmasti se on jostain muualta kun Handelsbankista.... Asiakaspalvelua voi voitaa kahdella tapaa, hyvin ja huonosta, asiakas sit päättää palvelun laadu.

• Minulle tuli muistaakseni kesällä kirjallinen ilmoitus ehtomuutoksista koskien kuluja. Minulla on vuosia ollut pöytälaatikossa kyseinen kortti, joka on pariin kertaan uusittukin. Ehdot liittyivät edeskunnan hyväksymään lakiehdotukseen kuluista ja koroista. Kirjeessä mainittiin, että jos korttia/tiliä ei käytä, niin voi lopetuksen ilmoittaa luottoyhtiöön syyskuun alkuun mennessä. No, minä ilmoitin puhelimitse ja asiakaspalvelija pyysi hävittämään kortit leikkaamalla ne pieniin osiin. Ei tarvinnut edes jonottaa puhelinpalveluun. Asia hoitui helposti.

• Ei onnistu oheisen linkin kautta. Lähetysyritys päättyy herjaan, että kentät on virheellisesti täytetty. Ilmeisesti toimii vain Finnairin kautta otetuilla korteilla.

• Älkää tosiaankaan koskeko tähän Aktiiviraha-huijaukseen. Ostin luotolla laitteen ja maksoin luoton takaisin heti seuraavalla viikolla. Kuinka ollakaan postista tipahti kuukauden kuluttua lasku laskutuslisineen 4,33€. Otin yhteyttä pankkiin ja sanoivat, että voin lopettaa luoton, minkä teinkin. Sitten taas kuukauden päästä tuli uusi lasku, jossa luottoa ei oltu näemmä lyhennettey ollenkaan laskutuslisineen 4,33€... Asiakaspalveluun soittaminen on tietysti maksullista, onneksi sähköposti toimii, jos toimii...
      ÄLÄ OTA AKTIIVIRAHAA

Toisessa yhteydessä käyttämäni Tuohi-luotto toimi kuten pitääkin, maksoin pois seuraavalla viikolla ja sen jälkeen on ollut hiljaista - niin kuin pitääkin.

• Minulla on ollut vuosia kyseinen kortti. Lopettivat vuosimaksun perimisen, eikä käteisnostosta peritä kuluja. No, eipä ole tarvinnut käteistä ulos ottaa kuin muutaman kerran. Tilinhoitopalkkio on pudonnut 5->3 euroon. Maksan kortin kautta mm. Spotifyn premiumia ja tytön satunnaisia pleikka-ojelmia. Maksan koko velan pois kun saan e-laskun. Korkoa en ole Joutunut maksaa aikoihin. Mun tapauksessa kortti toimii.

• Gigantissa väitetään Aktiivirahaa korottomaksi, mutta laskulla lukee, että korko on 15.6% aika kaukana korottomasta....

• Kyllä. Mutta miksi tehdä korollisia hankintoja, kun ostot voi tehdä korottomasti? Siis nimellikorottomasti esim. 24 kk kun siitä sovitaan vaikkapa Gigantissa. Parin tonnin kodinkonekauppa ja maksat kuukaudessa 6,08 euroa. Ei paha. Ainahan voi maksaa käteisellä ja tyytyä halvimpaan ja ehkä huonoimpaan vaihtoehtoon. Vaikka hankinta on koroton, pitää laskulla mainita tiliehtojen mukainen korko. Korkohan hakkaa kun nostaa seinästä käteistä tai ostaa kortilla marketista. Tosin kortillakin tehdyt ostokset, poislukien käteisnostot ovat korottomia laskutuksen jälkeiseen eräpäivään. Jos tili on jatkuvasti tapissa korollisten(15,6%) ostojen takia, niin kannattaa pysähtyä miettimaan omaa taloudenpitoaan.

• Minulla ei ole kuin pari vanhaa joulukorttia, joten hyvin pyyhkii! 😁

• En ole joutunut käsittelemään luottokortti laskuja aikoihin, mutta mielestäni tuollainen 5€ maksu oli jo 2013 ihan tilinhoitomaksu joka voidaan laskea vuosikorko on, eli se varmaan on erillinen maksu ladkutuslisän lisäksi. Laskutuslisää ei lasketa korkoihin, mutta fiksu kait ymmärtää että se on kulu niinkuin korkin ja hoitomaksut ja tilinavaus yms kulut

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Greta Thunberg kritisoi Suomen hallitusta

”Tämä on epäonnistuminen”. https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000006515088.html Thunberg on liittänyt mukaan perustamansa Fridays for Future -liikkeen
      Maailman menoa
      295
      12095
    2. Tiesikö Martina miehensä taustat?

Turkkilainen miljonääri onkin irakilainen jolla huikea rikostausta? Askarruttaa tiesikö Martina mistä on kyse vai tuliko yllätyksenä. Joka tapauksessa
      227
      7687