miettikääs noit autoi vähäsen ....eli eks tehot
siis nyt puhutaan ihan vaikioista eli BMW 171
heppaa ja nissan 169 heppaa ja sit painot nissan
1195 kg ja bemari 1200kg .....huippunopeus
todellinen menee vielästi 200sx:lle 220km/h bmw
218 km/h johtuu varmaan auton muidoista....mutta
sitten alkaa häpeämisen aihe eli kiihtyvyys eli
mitä helvetti siin sit on et 200sx painaa
sataseen 7.5 sekkaa mutta bemari kestää siihen
melkei sekuinttit enemmän 8.3s
eli mikä vittu sen tekee ????
tua kone eks bemarin 2.5 litrane 6 kone oikeee
kerkee ottaa nii äkäsesti kierroksii ko sit tua
1.8 litrane 4:los kone turbon kanssa....
ja sit viä yks vertailu kohta sit joku 600 sarja
bemari painaa 1495 kiloo ja siisn on 201 heppaa
ja se taitaa 0-100 ....7.2 sekkaa ....et sitä
vaaa jos virittää ton 325 koneen noin 200 hepaa
ni mihiss se sit oikee mahtaa kiihtyy ...=)
ottakaas kantaa tähän aiheeseen jos vaan
viitsittte..
ja pahoittelen kirjotusvirheitä jos niitä löytyy
en jaks ny ruveta tarkastaa tekstii...
BMW 325 E30 vs. nissan 200 sx kiihtyvyys??
38
8787
Vastaukset
- bmw
8.3s 0kmh -100 kmh Ohjekirja näyttää 325i:lle.
Jaa a Niinhän se 325ix arvokin on samaisessa ohjekirjassa 9.0s 0kmh - 100kmh, kuitenkin -87 tehdyn saksalaisen testin mukaan ix kiihtyi 0kmh - 100 kmh ajassa 7.9s (samassa testissä oli myös 2.7l eta koneinen noin 215hp versio) kiihtyvyys 7.1s (ihan vain vertailun vuoksi nämä laitoin)
Eli kyllä se 325i voi sinne 7.5s tuntumaan kiihtyäkin.
Se onkin sitten eriasia kuka pystyy tuollaisen arvon kiihdyttämään.- Juha
...Herra on saanut moisen testin? oletkos ihan
varma ettei ole omaa tuotantoa? En ole kyllä
ikinä kuullut 2.7L ETA bemarista jossa olis 215HP
325E:n iskutilavuus on kyllä 2,7 litraa, mutta
tehoa on tosin vain 125HP ja ainakin jenkkeihin
on viety super-ETA mallia jossa 140Hp. ETA koneen
ideana on taloudellisuus eli kone on
matalapuristeinen ja alavääntö roima.
Ja se on aivan yks vittu ja se sama jos joku
riisikuppi lähtee sekunnin paremmin nollasta
sataan, kun se on kuitenkin ekassa kurvissa
katollaan. KUNNIA AUTOILLE JOILLA VOI AJAA KOVAA!!
- 325
Kyllä tommonen 200:nen vaan valoista jäi omalle
(325i -89)autolle joka on ihan vakiotehoinen!
Kaks kertaa otettiin skabaa, tokalla kerralla
vauhtia oli 180km/h kun piti ruveta
jarruttelemaan. Eikä kyse ollut mistään milleistä
vaan ihan selkeä ero! Bemussa oli 3 henkilöä ja
nismossa 2.- *
tunnetusti itämaalaiset valehtelee
- Egoon kopsahti
Jos kerran Nissan kiihtyy sekunnin kovempaa kuin
sun bemari niin niele se, äläkä pönkitä egoasi
kehuskelemalla "voitetuilla" lähdöillä. Onhan
siellä voinut olla vaikka vanha mummo
kauppareissulla, joka on kiihdyttänyt
pintakaasulla sun bemusi rinnalla. Omistatko edes
bemaria? ;) - 325
Egoon kopsahti kirjoitti:
Jos kerran Nissan kiihtyy sekunnin kovempaa kuin
sun bemari niin niele se, äläkä pönkitä egoasi
kehuskelemalla "voitetuilla" lähdöillä. Onhan
siellä voinut olla vaikka vanha mummo
kauppareissulla, joka on kiihdyttänyt
pintakaasulla sun bemusi rinnalla. Omistatko edes
bemaria? ;)Tehtaan ilmoitukset ja todellinen kiihtyvyys
voivat olla kaksi aivan eri asiaa, jos et ole
sitä vielä tajunut! Vai luuletko todella, että
nissan samoilla tehoilla ja saman painoisena
kiihtyy sekunnin paremmin?! Mieti vähän! Tiedätkö
edes mitä sekunnin ero kiihtyvyydessä merkitsee!
Onko se mielestäsi "egon pönkittämistä", jos
kerron omat kokemukseni kun kommentteja kysytään.
Voi ei! - Minna
325 kirjoitti:
Tehtaan ilmoitukset ja todellinen kiihtyvyys
voivat olla kaksi aivan eri asiaa, jos et ole
sitä vielä tajunut! Vai luuletko todella, että
nissan samoilla tehoilla ja saman painoisena
kiihtyy sekunnin paremmin?! Mieti vähän! Tiedätkö
edes mitä sekunnin ero kiihtyvyydessä merkitsee!
Onko se mielestäsi "egon pönkittämistä", jos
kerron omat kokemukseni kun kommentteja kysytään.
Voi ei!Nissanin voimansiirto on valovuoden edellä
bemarin voimansiirtoon verrattuna. sillähän se
sekunnin ero kiihtyvyydessä jo selitetäänkin. - 325
Minna kirjoitti:
Nissanin voimansiirto on valovuoden edellä
bemarin voimansiirtoon verrattuna. sillähän se
sekunnin ero kiihtyvyydessä jo selitetäänkin.Millä perusteella nissanin voimansiirto
on "valovuoden edellä"!? Huhhuh! Kaikkea paskaa
sitä kuuleekin! - BMW 4EVER
325 kirjoitti:
Tehtaan ilmoitukset ja todellinen kiihtyvyys
voivat olla kaksi aivan eri asiaa, jos et ole
sitä vielä tajunut! Vai luuletko todella, että
nissan samoilla tehoilla ja saman painoisena
kiihtyy sekunnin paremmin?! Mieti vähän! Tiedätkö
edes mitä sekunnin ero kiihtyvyydessä merkitsee!
Onko se mielestäsi "egon pönkittämistä", jos
kerron omat kokemukseni kun kommentteja kysytään.
Voi ei!just ni bmw suoritusarvot on niin mitattuja että
kuluttajatkin pääsevät niihin ja helposti toisin
kuin datsunin niihin on turha edes koettaa päästä
=kokeiltu ON ."Itsetunnon pönkittäjä" on varmaan
datsunin omistaja hahaa - bmw4ever
325 kirjoitti:
Millä perusteella nissanin voimansiirto
on "valovuoden edellä"!? Huhhuh! Kaikkea paskaa
sitä kuuleekin!nissani=datsunin voimansiirto on suoraan
laurelista peritty eili vähän ennen nuijasotia
keksitty
- mKA
Nyt kyllä syö miestä..:) Jostain kumman syystä en
pärjännyt 200sx riisikipolle mun 520 automaatti
bemarilla..(vuosimalli 76)..missäköhän vika? :) - ???
Kannattaa huomioida että toi 200sx on TURBO ja
siinä on siis sitä turbo tehoa. Bermari on taas
paljon vääntävämpi ja ei kovin korkea viritteinen
verrattuna Nissaniin. Voin helposti uskoa tuon
että 200sx lähtee Bemaria paremmin. Nykyään vaan
tuntuu et noi 200sx on kaikki jotain
puolmiljoonaa ajettuja ja turboakaan ei ole
välttämättä huollettu...Tästä syystä voi olla
että pitää paikkansa että toi yks jätkä oli
tollasen jättänyt lähdössä.- URBO
Siis mitä? nissani on turbokone ja bemari
vääntää? Turbo-ahdetun koneen paras puolihan on
juuri valtaisa vääntö, tosin tietenkin
pakokaasuahtimena viiveen kanssa. Bemarin kone
mitään väännä! hakekaapas jostain molempien
autojen vääntökäyrät ja ihmetelkää! Teho ja
vääntö ilmaisevat itseasiassa samaa asiaa, teho
on vain vääntö ilmaistuna koneen kierrosluvun
avulla... - Keke
URBO kirjoitti:
Siis mitä? nissani on turbokone ja bemari
vääntää? Turbo-ahdetun koneen paras puolihan on
juuri valtaisa vääntö, tosin tietenkin
pakokaasuahtimena viiveen kanssa. Bemarin kone
mitään väännä! hakekaapas jostain molempien
autojen vääntökäyrät ja ihmetelkää! Teho ja
vääntö ilmaisevat itseasiassa samaa asiaa, teho
on vain vääntö ilmaistuna koneen kierrosluvun
avulla...Syy siihen miksi SX jää on se, että ennenkuin
kuski ehtii nostaa kierrokset yli 5000 ja
pykältää, jotta auto lähtisi rivakasti on bmw
kuski jo polkaissut 2500:sta kierroksesta
liikkeelle ja on jo auton mitan edellä. Käytännön
suorituskyky on eri asia kuin kiihdytysmittaukset
ammattilasiten tekemänä! - axelf
URBO kirjoitti:
Siis mitä? nissani on turbokone ja bemari
vääntää? Turbo-ahdetun koneen paras puolihan on
juuri valtaisa vääntö, tosin tietenkin
pakokaasuahtimena viiveen kanssa. Bemarin kone
mitään väännä! hakekaapas jostain molempien
autojen vääntökäyrät ja ihmetelkää! Teho ja
vääntö ilmaisevat itseasiassa samaa asiaa, teho
on vain vääntö ilmaistuna koneen kierrosluvun
avulla...mutta jos ei ole tehoa ei se mihinkään kiihdy
- Keke
axelf kirjoitti:
mutta jos ei ole tehoa ei se mihinkään kiihdy
saman verran kuin Nissan, mutta helpommin
käytettävissä. - eti ne käyrät
URBO kirjoitti:
Siis mitä? nissani on turbokone ja bemari
vääntää? Turbo-ahdetun koneen paras puolihan on
juuri valtaisa vääntö, tosin tietenkin
pakokaasuahtimena viiveen kanssa. Bemarin kone
mitään väännä! hakekaapas jostain molempien
autojen vääntökäyrät ja ihmetelkää! Teho ja
vääntö ilmaisevat itseasiassa samaa asiaa, teho
on vain vääntö ilmaistuna koneen kierrosluvun
avulla...saman ikäsessä 325i:ssa on enemmän vääntöä kun
200sx:ssä - nissanin vääntö
URBO kirjoitti:
Siis mitä? nissani on turbokone ja bemari
vääntää? Turbo-ahdetun koneen paras puolihan on
juuri valtaisa vääntö, tosin tietenkin
pakokaasuahtimena viiveen kanssa. Bemarin kone
mitään väännä! hakekaapas jostain molempien
autojen vääntökäyrät ja ihmetelkää! Teho ja
vääntö ilmaisevat itseasiassa samaa asiaa, teho
on vain vääntö ilmaistuna koneen kierrosluvun
avulla...vuosimallia 91 228, bmw 325 vuosimallia 85 223! Ei paljo kalpene, tuohon se ahdin niin väännöt ovat 400 alta aikayksikön.
- 6-syl
nissanin vääntö kirjoitti:
vuosimallia 91 228, bmw 325 vuosimallia 85 223! Ei paljo kalpene, tuohon se ahdin niin väännöt ovat 400 alta aikayksikön.
"nissanin väääntö" Ai ahtimella kaksinkertaistuu vääntö. Kyllä se ahdin on käytössä siinä 228 väännössä.
- Sooth eXtreme
Jaa'a, onko sillä loppujen lopuksi paljoakaan
väliä kumpi noista kiihtyy uutena paremmin
ihanteellisimmalla kiihtyvyydellä?
Kun ensinnäkin valmistajn ilmoittamat arvot eivät
välttämättä pidä paikkaansa ja toisekseen, kun
autot ovat kiihtyvyydeltään saman sekunnin
sisällä niin käytännön tilanteessa kuski
ratkaisee kumpi niistä kiihtyy paremmin. Elikkä
olkoon vaikka paperilla Bemu hitaampi niin silti
se voi kiihtyä nopeammin ja taas vaikka Bemarina
olisi 330i niin se voi jäädä SX:lle.
Eihän noita kiihdytyskisoja olisi jos kiihdytys
tapahtuisi aina prikulleen samalle
sekunttiluvulle, tai itse asiassa sekunnin
kymmenykselle ja sadasosalle.
Molemmissa kärryissä, niin 200SX kuin 325 Bemussa
kuitenkin taitaa olla kaikkein hienointa se
ohituskiihtyvyys.
Ja sanottakoon, että jos kaupasta on ostamassa
uutta 325 taikka 200SX (SX ei tosin enää saa)
niin taitaa olla kyllä hiukan erilaiset ajatukset
ostajalla päässä, kumman sitten valitsee. Bemari
nyt on kuitenkin Bemari ja SX taas on japski
mutta niin sanottu urheiluauto kuitenkin, jos ei
muun takia niin ulkomuotonsa. - bmw 4ever
oletko kokeillut livenä kiihtyvyyksiä?nissanin
arvot tyhjiössä mitattuja ja hevosvoimat
ilmoitettu poneina.325 ajaa rinkiä datsunin
ympärillä kun kun datsuni koittaa kerätä 100:sta
vauhtia ja tämä tarina on tosi!!!!datsun ei ollut
mulla kun 2kk ja se sai lähteä ne on ihan paskoja. - 518 i
olikin Nussin Micra1.0 Hit?
- 316 i Compaatti
ja 45hp.(DIN),revi siitä
- PMV 4 never
ei voi sanoa, kuin että
- lukiopojkkarna
jätin 1.6i a vekkulilla tollasen m3:se, jäi kun tikku lämpimään paskaan
- bmw e30 tic
miten ihmiset voi edes verrata jotain riisikuppia kutos bemariin ohohohoh sillä ole mitään väliä kumpi kiihtyy paremmin vaan ajellessa nauttii kutosen sävelestä ja sylkee nissani kuskien päälle
- Vanhoja romuja
kummatkin.
Minä alitan nuo heittopussit 0-100kmh vaikka kakkos vaihteella lähdettäessä.
Kaukana nykyajasta on sinunkin vertailut.
Mutta otetaan nyt vähän kantaa, eli ensinnäkin toi bmw:n tiedot sanoo sen kiihtyvän 8.0sekuntiin 0-100kmh. Sekä autoa on alettu valmistamaan tuolla moottorilla vuonna 1985 "herranjumala" sekä autossa vaihdevälitykset ovat niin että kolmonen vaihdetaan ennen 100kmh vauhtinopeutta, 200sx ottaa kakkos vaihteella sen 100kmh. eli taas esimerkiksi 150kmh bmw voi olla nopeempi välityksiensä ansiosta, riippuu mihin kiihdyttää, haitaksi tai hyödyksi.
eli alat väittään nyt tota 8.0 sek, autotallissa Teho 126 kW
Max vääntö -
Huippunopeus 218 km/h
Kiihtyvyys 8.0 sek/0-100
Kulutus 6,0 8,0 12,0
Nissanisi vertailuvuosi on 1988-1990??
Mikset ottanut saman vuosimallin vertailukohdetta eli vuosimallia 1988–1990 320iS – 2,0 l S14 I4, 192 hv (141 kW)??? Ilman sitä ahdinta!
Saati sitten m3 mallia mikä sekin on pienempi kooltaan kuin 2.5 nimittäin (2.3 L-16v I4) joka kiihdytti auton 6.7 s 0-100kmh. - E30oldtimer
Viestihän on vuodelta 2001, noita oli silloin vielä enemmän jäljellä. Rojekti etenee kuitenkin ja E30 323 2,5 laitetaan kiihtymään ja kulkemaan ahtimella. Silloin ei puhuta enään hitauksista.
- Pyörällä ohi
Älä poika noita mopoautoja edes harkitse.
- Pekka.
Prässsiin jo tommoset loppuunraiskatut paskat niin ei tarvi miettiä kiihtyvyyksien kymmenesosia. :D
- ahdinmäärääpaikan
M20B25 on kyllä pontentiaalinen kohde ahtamiselle ja jos on vanhempaa mallia kuin -87/6 niin ei tarvi päästöihin tehdä mitään muutoksia. Säätää vaan seokset kohdilleen katsastukseen ja hevosvoimien mukaan.
- 2384960592362
täälä ne alaikäset vaan itkee. vakio nimossa on 169hp 1.8 koneessa ja himpun verra enemp 2.0l. nyt on turha väitellä enää noista tehoista yms.. nythän voi ostaa bmw m3/m5 tohon hintaa mitä tuohon aikaan on perus bemmu/nismo maksan. tai sitten jonkun vähän tehokkaamman nismon.. joten turha väitellä tästä asiasta enään. itellä on ollu bmw 325 vanos 192hp vakio ja nissan 200sx 2.0l ja noista on turha mitää teho eroo ruveta vertailee.. se on ihan kummasta kukaki tykkää.
- bmw4ever
kerrankin joku joka puhuu asiaa olen samaa mieltä !!! :)
- nissanisti4
Teinipojat täällä itkee kun ei se niin tehokkaaksi mainostettu 318 bemari nyt niin tehokas ollutkaan ja oikeilla autoilla ajavat ovat menneet edelle. Mahtavaa luettavaa!
- mangaman
Kawaii Nippon! ^________^
- EinäinEinäin
eikö se nyt oo ******** sama asia et viekö joku 200 sx e30 kun sillä teidän kehumalla 200 sx hinnalla saa e34 m5 mikä myllyttää mennentullen tollaset riisikupit ja eihän 200 sx ja e30 325 voi verrata,200 sx on urheilu auto ja 325 normaali henkilö auto mutta silti niissä on samat tehot joten ottakaa nyt oikeesti se järki käteen ihan turhaa tollanen riitely jostain auto merkistä ajakaa mun puolesta vaikka ladalla tai mosella
- wesa
voi hyvänen aika alfa romeo 156 v6 2.5 vm 99 voittaa 0-100 bmw 325 kevyesti nyt säädettynä 6.9 sek ja valitsin alfan koska parempi moottori ja ajo ominaisuudet mutta tehopiikki myöhemmin kuin bmw siitä pisteet bemarille että alavääntöä paremmin ..... ei siis muusta t vesa
- SäädäSytkäAivoistasi
Sinulla on ainakin sytytys myöhässä omissa aivoissasi, kun pitää vielä vastata kuusi vuotta vanhoihin sepustuksiin!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1041761
Kesän odotuksia hyrynsalmella
Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla151561- 1421494
- 981430
- 781371
- 1191229
Anne Kukkohovi ei myykkään pikkuhousujaan
Kyseessä oli vain markkinointitempaus. Anne höynäytti hienosti kaikkia ja Onlyfans-tilinsä tilaajamäärä lähti jyrkkään n2741131- 691021
Voi Rakas siellä
Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o18995- 38992