BMW 325 E30 vs. nissan 200 sx kiihtyvyys??

kommentteiiiii

miettikääs noit autoi vähäsen ....eli eks tehot
siis nyt puhutaan ihan vaikioista eli BMW 171
heppaa ja nissan 169 heppaa ja sit painot nissan
1195 kg ja bemari 1200kg .....huippunopeus
todellinen menee vielästi 200sx:lle 220km/h bmw
218 km/h johtuu varmaan auton muidoista....mutta
sitten alkaa häpeämisen aihe eli kiihtyvyys eli
mitä helvetti siin sit on et 200sx painaa
sataseen 7.5 sekkaa mutta bemari kestää siihen
melkei sekuinttit enemmän 8.3s

eli mikä vittu sen tekee ????
tua kone eks bemarin 2.5 litrane 6 kone oikeee
kerkee ottaa nii äkäsesti kierroksii ko sit tua
1.8 litrane 4:los kone turbon kanssa....


ja sit viä yks vertailu kohta sit joku 600 sarja
bemari painaa 1495 kiloo ja siisn on 201 heppaa
ja se taitaa 0-100 ....7.2 sekkaa ....et sitä
vaaa jos virittää ton 325 koneen noin 200 hepaa
ni mihiss se sit oikee mahtaa kiihtyy ...=)


ottakaas kantaa tähän aiheeseen jos vaan
viitsittte..

ja pahoittelen kirjotusvirheitä jos niitä löytyy
en jaks ny ruveta tarkastaa tekstii...

38

8787

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • bmw

      8.3s 0kmh -100 kmh Ohjekirja näyttää 325i:lle.
      Jaa a Niinhän se 325ix arvokin on samaisessa ohjekirjassa 9.0s 0kmh - 100kmh, kuitenkin -87 tehdyn saksalaisen testin mukaan ix kiihtyi 0kmh - 100 kmh ajassa 7.9s (samassa testissä oli myös 2.7l eta koneinen noin 215hp versio) kiihtyvyys 7.1s (ihan vain vertailun vuoksi nämä laitoin)

      Eli kyllä se 325i voi sinne 7.5s tuntumaan kiihtyäkin.

      Se onkin sitten eriasia kuka pystyy tuollaisen arvon kiihdyttämään.

      • Juha

        ...Herra on saanut moisen testin? oletkos ihan
        varma ettei ole omaa tuotantoa? En ole kyllä
        ikinä kuullut 2.7L ETA bemarista jossa olis 215HP

        325E:n iskutilavuus on kyllä 2,7 litraa, mutta
        tehoa on tosin vain 125HP ja ainakin jenkkeihin
        on viety super-ETA mallia jossa 140Hp. ETA koneen
        ideana on taloudellisuus eli kone on
        matalapuristeinen ja alavääntö roima.

        Ja se on aivan yks vittu ja se sama jos joku
        riisikuppi lähtee sekunnin paremmin nollasta
        sataan, kun se on kuitenkin ekassa kurvissa
        katollaan. KUNNIA AUTOILLE JOILLA VOI AJAA KOVAA!!


    • 325

      Kyllä tommonen 200:nen vaan valoista jäi omalle
      (325i -89)autolle joka on ihan vakiotehoinen!
      Kaks kertaa otettiin skabaa, tokalla kerralla
      vauhtia oli 180km/h kun piti ruveta
      jarruttelemaan. Eikä kyse ollut mistään milleistä
      vaan ihan selkeä ero! Bemussa oli 3 henkilöä ja
      nismossa 2.

      • *

        tunnetusti itämaalaiset valehtelee


      • Egoon kopsahti

        Jos kerran Nissan kiihtyy sekunnin kovempaa kuin
        sun bemari niin niele se, äläkä pönkitä egoasi
        kehuskelemalla "voitetuilla" lähdöillä. Onhan
        siellä voinut olla vaikka vanha mummo
        kauppareissulla, joka on kiihdyttänyt
        pintakaasulla sun bemusi rinnalla. Omistatko edes
        bemaria? ;)


      • 325
        Egoon kopsahti kirjoitti:

        Jos kerran Nissan kiihtyy sekunnin kovempaa kuin
        sun bemari niin niele se, äläkä pönkitä egoasi
        kehuskelemalla "voitetuilla" lähdöillä. Onhan
        siellä voinut olla vaikka vanha mummo
        kauppareissulla, joka on kiihdyttänyt
        pintakaasulla sun bemusi rinnalla. Omistatko edes
        bemaria? ;)

        Tehtaan ilmoitukset ja todellinen kiihtyvyys
        voivat olla kaksi aivan eri asiaa, jos et ole
        sitä vielä tajunut! Vai luuletko todella, että
        nissan samoilla tehoilla ja saman painoisena
        kiihtyy sekunnin paremmin?! Mieti vähän! Tiedätkö
        edes mitä sekunnin ero kiihtyvyydessä merkitsee!
        Onko se mielestäsi "egon pönkittämistä", jos
        kerron omat kokemukseni kun kommentteja kysytään.
        Voi ei!


      • Minna
        325 kirjoitti:

        Tehtaan ilmoitukset ja todellinen kiihtyvyys
        voivat olla kaksi aivan eri asiaa, jos et ole
        sitä vielä tajunut! Vai luuletko todella, että
        nissan samoilla tehoilla ja saman painoisena
        kiihtyy sekunnin paremmin?! Mieti vähän! Tiedätkö
        edes mitä sekunnin ero kiihtyvyydessä merkitsee!
        Onko se mielestäsi "egon pönkittämistä", jos
        kerron omat kokemukseni kun kommentteja kysytään.
        Voi ei!

        Nissanin voimansiirto on valovuoden edellä
        bemarin voimansiirtoon verrattuna. sillähän se
        sekunnin ero kiihtyvyydessä jo selitetäänkin.


      • 325
        Minna kirjoitti:

        Nissanin voimansiirto on valovuoden edellä
        bemarin voimansiirtoon verrattuna. sillähän se
        sekunnin ero kiihtyvyydessä jo selitetäänkin.

        Millä perusteella nissanin voimansiirto
        on "valovuoden edellä"!? Huhhuh! Kaikkea paskaa
        sitä kuuleekin!


      • BMW 4EVER
        325 kirjoitti:

        Tehtaan ilmoitukset ja todellinen kiihtyvyys
        voivat olla kaksi aivan eri asiaa, jos et ole
        sitä vielä tajunut! Vai luuletko todella, että
        nissan samoilla tehoilla ja saman painoisena
        kiihtyy sekunnin paremmin?! Mieti vähän! Tiedätkö
        edes mitä sekunnin ero kiihtyvyydessä merkitsee!
        Onko se mielestäsi "egon pönkittämistä", jos
        kerron omat kokemukseni kun kommentteja kysytään.
        Voi ei!

        just ni bmw suoritusarvot on niin mitattuja että
        kuluttajatkin pääsevät niihin ja helposti toisin
        kuin datsunin niihin on turha edes koettaa päästä
        =kokeiltu ON ."Itsetunnon pönkittäjä" on varmaan
        datsunin omistaja hahaa


      • bmw4ever
        325 kirjoitti:

        Millä perusteella nissanin voimansiirto
        on "valovuoden edellä"!? Huhhuh! Kaikkea paskaa
        sitä kuuleekin!

        nissani=datsunin voimansiirto on suoraan
        laurelista peritty eili vähän ennen nuijasotia
        keksitty


    • mKA

      Nyt kyllä syö miestä..:) Jostain kumman syystä en
      pärjännyt 200sx riisikipolle mun 520 automaatti
      bemarilla..(vuosimalli 76)..missäköhän vika? :)

    • ???

      Kannattaa huomioida että toi 200sx on TURBO ja
      siinä on siis sitä turbo tehoa. Bermari on taas
      paljon vääntävämpi ja ei kovin korkea viritteinen
      verrattuna Nissaniin. Voin helposti uskoa tuon
      että 200sx lähtee Bemaria paremmin. Nykyään vaan
      tuntuu et noi 200sx on kaikki jotain
      puolmiljoonaa ajettuja ja turboakaan ei ole
      välttämättä huollettu...Tästä syystä voi olla
      että pitää paikkansa että toi yks jätkä oli
      tollasen jättänyt lähdössä.

      • URBO

        Siis mitä? nissani on turbokone ja bemari
        vääntää? Turbo-ahdetun koneen paras puolihan on
        juuri valtaisa vääntö, tosin tietenkin
        pakokaasuahtimena viiveen kanssa. Bemarin kone
        mitään väännä! hakekaapas jostain molempien
        autojen vääntökäyrät ja ihmetelkää! Teho ja
        vääntö ilmaisevat itseasiassa samaa asiaa, teho
        on vain vääntö ilmaistuna koneen kierrosluvun
        avulla...


      • Keke
        URBO kirjoitti:

        Siis mitä? nissani on turbokone ja bemari
        vääntää? Turbo-ahdetun koneen paras puolihan on
        juuri valtaisa vääntö, tosin tietenkin
        pakokaasuahtimena viiveen kanssa. Bemarin kone
        mitään väännä! hakekaapas jostain molempien
        autojen vääntökäyrät ja ihmetelkää! Teho ja
        vääntö ilmaisevat itseasiassa samaa asiaa, teho
        on vain vääntö ilmaistuna koneen kierrosluvun
        avulla...

        Syy siihen miksi SX jää on se, että ennenkuin
        kuski ehtii nostaa kierrokset yli 5000 ja
        pykältää, jotta auto lähtisi rivakasti on bmw
        kuski jo polkaissut 2500:sta kierroksesta
        liikkeelle ja on jo auton mitan edellä. Käytännön
        suorituskyky on eri asia kuin kiihdytysmittaukset
        ammattilasiten tekemänä!


      • axelf
        URBO kirjoitti:

        Siis mitä? nissani on turbokone ja bemari
        vääntää? Turbo-ahdetun koneen paras puolihan on
        juuri valtaisa vääntö, tosin tietenkin
        pakokaasuahtimena viiveen kanssa. Bemarin kone
        mitään väännä! hakekaapas jostain molempien
        autojen vääntökäyrät ja ihmetelkää! Teho ja
        vääntö ilmaisevat itseasiassa samaa asiaa, teho
        on vain vääntö ilmaistuna koneen kierrosluvun
        avulla...

        mutta jos ei ole tehoa ei se mihinkään kiihdy


      • Keke
        axelf kirjoitti:

        mutta jos ei ole tehoa ei se mihinkään kiihdy

        saman verran kuin Nissan, mutta helpommin
        käytettävissä.


      • eti ne käyrät
        URBO kirjoitti:

        Siis mitä? nissani on turbokone ja bemari
        vääntää? Turbo-ahdetun koneen paras puolihan on
        juuri valtaisa vääntö, tosin tietenkin
        pakokaasuahtimena viiveen kanssa. Bemarin kone
        mitään väännä! hakekaapas jostain molempien
        autojen vääntökäyrät ja ihmetelkää! Teho ja
        vääntö ilmaisevat itseasiassa samaa asiaa, teho
        on vain vääntö ilmaistuna koneen kierrosluvun
        avulla...

        saman ikäsessä 325i:ssa on enemmän vääntöä kun
        200sx:ssä


      • nissanin vääntö
        URBO kirjoitti:

        Siis mitä? nissani on turbokone ja bemari
        vääntää? Turbo-ahdetun koneen paras puolihan on
        juuri valtaisa vääntö, tosin tietenkin
        pakokaasuahtimena viiveen kanssa. Bemarin kone
        mitään väännä! hakekaapas jostain molempien
        autojen vääntökäyrät ja ihmetelkää! Teho ja
        vääntö ilmaisevat itseasiassa samaa asiaa, teho
        on vain vääntö ilmaistuna koneen kierrosluvun
        avulla...

        vuosimallia 91 228, bmw 325 vuosimallia 85 223! Ei paljo kalpene, tuohon se ahdin niin väännöt ovat 400 alta aikayksikön.


      • 6-syl
        nissanin vääntö kirjoitti:

        vuosimallia 91 228, bmw 325 vuosimallia 85 223! Ei paljo kalpene, tuohon se ahdin niin väännöt ovat 400 alta aikayksikön.

        "nissanin väääntö" Ai ahtimella kaksinkertaistuu vääntö. Kyllä se ahdin on käytössä siinä 228 väännössä.


    • Sooth eXtreme

      Jaa'a, onko sillä loppujen lopuksi paljoakaan
      väliä kumpi noista kiihtyy uutena paremmin
      ihanteellisimmalla kiihtyvyydellä?
      Kun ensinnäkin valmistajn ilmoittamat arvot eivät
      välttämättä pidä paikkaansa ja toisekseen, kun
      autot ovat kiihtyvyydeltään saman sekunnin
      sisällä niin käytännön tilanteessa kuski
      ratkaisee kumpi niistä kiihtyy paremmin. Elikkä
      olkoon vaikka paperilla Bemu hitaampi niin silti
      se voi kiihtyä nopeammin ja taas vaikka Bemarina
      olisi 330i niin se voi jäädä SX:lle.
      Eihän noita kiihdytyskisoja olisi jos kiihdytys
      tapahtuisi aina prikulleen samalle
      sekunttiluvulle, tai itse asiassa sekunnin
      kymmenykselle ja sadasosalle.

      Molemmissa kärryissä, niin 200SX kuin 325 Bemussa
      kuitenkin taitaa olla kaikkein hienointa se
      ohituskiihtyvyys.

      Ja sanottakoon, että jos kaupasta on ostamassa
      uutta 325 taikka 200SX (SX ei tosin enää saa)
      niin taitaa olla kyllä hiukan erilaiset ajatukset
      ostajalla päässä, kumman sitten valitsee. Bemari
      nyt on kuitenkin Bemari ja SX taas on japski
      mutta niin sanottu urheiluauto kuitenkin, jos ei
      muun takia niin ulkomuotonsa.

    • bmw 4ever

      oletko kokeillut livenä kiihtyvyyksiä?nissanin
      arvot tyhjiössä mitattuja ja hevosvoimat
      ilmoitettu poneina.325 ajaa rinkiä datsunin
      ympärillä kun kun datsuni koittaa kerätä 100:sta
      vauhtia ja tämä tarina on tosi!!!!datsun ei ollut
      mulla kun 2kk ja se sai lähteä ne on ihan paskoja.

    • 518 i

      olikin Nussin Micra1.0 Hit?

    • 316 i Compaatti

      ja 45hp.(DIN),revi siitä

    • PMV 4 never

      ei voi sanoa, kuin että

      • lukiopojkkarna

        jätin 1.6i a vekkulilla tollasen m3:se, jäi kun tikku lämpimään paskaan


    • bmw e30 tic

      miten ihmiset voi edes verrata jotain riisikuppia kutos bemariin ohohohoh sillä ole mitään väliä kumpi kiihtyy paremmin vaan ajellessa nauttii kutosen sävelestä ja sylkee nissani kuskien päälle

    • Vanhoja romuja

      kummatkin.
      Minä alitan nuo heittopussit 0-100kmh vaikka kakkos vaihteella lähdettäessä.
      Kaukana nykyajasta on sinunkin vertailut.

      Mutta otetaan nyt vähän kantaa, eli ensinnäkin toi bmw:n tiedot sanoo sen kiihtyvän 8.0sekuntiin 0-100kmh. Sekä autoa on alettu valmistamaan tuolla moottorilla vuonna 1985 "herranjumala" sekä autossa vaihdevälitykset ovat niin että kolmonen vaihdetaan ennen 100kmh vauhtinopeutta, 200sx ottaa kakkos vaihteella sen 100kmh. eli taas esimerkiksi 150kmh bmw voi olla nopeempi välityksiensä ansiosta, riippuu mihin kiihdyttää, haitaksi tai hyödyksi.

      eli alat väittään nyt tota 8.0 sek, autotallissa Teho 126 kW
      Max vääntö -
      Huippunopeus 218 km/h
      Kiihtyvyys 8.0 sek/0-100
      Kulutus 6,0 8,0 12,0

      Nissanisi vertailuvuosi on 1988-1990??
      Mikset ottanut saman vuosimallin vertailukohdetta eli vuosimallia 1988–1990 320iS – 2,0 l S14 I4, 192 hv (141 kW)??? Ilman sitä ahdinta!
      Saati sitten m3 mallia mikä sekin on pienempi kooltaan kuin 2.5 nimittäin (2.3 L-16v I4) joka kiihdytti auton 6.7 s 0-100kmh.

    • E30oldtimer

      Viestihän on vuodelta 2001, noita oli silloin vielä enemmän jäljellä. Rojekti etenee kuitenkin ja E30 323 2,5 laitetaan kiihtymään ja kulkemaan ahtimella. Silloin ei puhuta enään hitauksista.

    • Pyörällä ohi

      Älä poika noita mopoautoja edes harkitse.

    • Pekka.

      Prässsiin jo tommoset loppuunraiskatut paskat niin ei tarvi miettiä kiihtyvyyksien kymmenesosia. :D

    • ahdinmäärääpaikan

      M20B25 on kyllä pontentiaalinen kohde ahtamiselle ja jos on vanhempaa mallia kuin -87/6 niin ei tarvi päästöihin tehdä mitään muutoksia. Säätää vaan seokset kohdilleen katsastukseen ja hevosvoimien mukaan.

    • 2384960592362

      täälä ne alaikäset vaan itkee. vakio nimossa on 169hp 1.8 koneessa ja himpun verra enemp 2.0l. nyt on turha väitellä enää noista tehoista yms.. nythän voi ostaa bmw m3/m5 tohon hintaa mitä tuohon aikaan on perus bemmu/nismo maksan. tai sitten jonkun vähän tehokkaamman nismon.. joten turha väitellä tästä asiasta enään. itellä on ollu bmw 325 vanos 192hp vakio ja nissan 200sx 2.0l ja noista on turha mitää teho eroo ruveta vertailee.. se on ihan kummasta kukaki tykkää.

      • bmw4ever

        kerrankin joku joka puhuu asiaa olen samaa mieltä !!! :)


    • nissanisti4

      Teinipojat täällä itkee kun ei se niin tehokkaaksi mainostettu 318 bemari nyt niin tehokas ollutkaan ja oikeilla autoilla ajavat ovat menneet edelle. Mahtavaa luettavaa!

      • mangaman

        Kawaii Nippon! ^________^


    • EinäinEinäin

      eikö se nyt oo ******** sama asia et viekö joku 200 sx e30 kun sillä teidän kehumalla 200 sx hinnalla saa e34 m5 mikä myllyttää mennentullen tollaset riisikupit ja eihän 200 sx ja e30 325 voi verrata,200 sx on urheilu auto ja 325 normaali henkilö auto mutta silti niissä on samat tehot joten ottakaa nyt oikeesti se järki käteen ihan turhaa tollanen riitely jostain auto merkistä ajakaa mun puolesta vaikka ladalla tai mosella

    • wesa

      voi hyvänen aika alfa romeo 156 v6 2.5 vm 99 voittaa 0-100 bmw 325 kevyesti nyt säädettynä 6.9 sek ja valitsin alfan koska parempi moottori ja ajo ominaisuudet mutta tehopiikki myöhemmin kuin bmw siitä pisteet bemarille että alavääntöä paremmin ..... ei siis muusta t vesa

      • SäädäSytkäAivoistasi

        Sinulla on ainakin sytytys myöhässä omissa aivoissasi, kun pitää vielä vastata kuusi vuotta vanhoihin sepustuksiin!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Sun ja kaivattusi

      ikäero? Kumpi vanhempi, m vai n?
      Ikävä
      104
      1761
    2. Kesän odotuksia hyrynsalmella

      Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla
      Hyrynsalmi
      15
      1561
    3. Tämän hetken

      Terveiset kaivatullesi ⬇️
      Ikävä
      142
      1494
    4. Kai sä näät

      Ku sua katson et olen aika rakastunut. Rakkaus ei vain ole aina niin yksinkertaista
      Ikävä
      98
      1430
    5. Katsotko mieluiten

      Kaivatussasi mitä?
      Ikävä
      78
      1371
    6. Mikä on ollut

      Epämiellyttävin hetki sinun ja kaivattusi romanssissa?
      Ikävä
      119
      1229
    7. Anne Kukkohovi ei myykkään pikkuhousujaan

      Kyseessä oli vain markkinointitempaus. Anne höynäytti hienosti kaikkia ja Onlyfans-tilinsä tilaajamäärä lähti jyrkkään n
      Maailman menoa
      274
      1131
    8. Vieläkö sä toivot

      Meidän välille jotain?
      Ikävä
      69
      1021
    9. Voi Rakas siellä

      Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o
      Tunteet
      18
      995
    10. Pidätkö kaivatustasi

      Minkä vuoksi erityisesti? Mikä hänessä vetoaa?
      Ikävä
      38
      992
    Aihe