Heips!
Minulla on kaksi tuliliskoa ja lajit ovat muistaakseni "pallohäntä" ja "Miekkapyrstötulilisko" jokin aika sitten pallohäntä puri toiselta etujalan irti pyöritti kaveria veden alla jolloin siirsin sen valitettavasti kääpiökynsisammakoiden kanssa samaan akvaarioon kun ei ollut muutakaan paikkaahyvin on sielläpärjännytmutta mietin uskallanko sen siirtää takaisin toisen liskon kanssa samaan kun on enää kolme jalkaa onko kokemuksia jakasvaako jalka takaisin?
2 eri lajia
1
239
Vastaukset
- Zuuls
Mikä on pallohäntä (paitsi kukka :) )? Onko se tämä yleisin laji mitä myydään eli Cynops Orientalis (Kiinankääpiötulilisko)? Ja toinen on sitten C.Ensicauda (Miekkahäntätulilisko)?
No ainakin voin sen verran todeta, että jos näin on niin nämä kaksi eivät kuulu samaan altaaseen. C.Ensicaudan myrkky on hiukan "tuhdinpaa", kuin taas C.Orientalisin, että jo siitä syystä ei ole hyvä sekoittaa edes Cynops suvun lajeja keskenään.
Tuo, että toinen on tehnyt ns. kuolemankiepin ei nyt ole sinänsä uutta, koska nämä todellakin osaavat sen. Yleensä ruokailutilanteessa nämä nappaavat ahneina raajoista ja jopa kaverin päästä kiinni, mutta mitään vakavampaa ei tapahdu.
Tämä loukkaantunut salamanteri pitäisi laittaa yksin ja pitää vesi niin puhtaana, kuin voit niin raaja alkaa kasvaa takaisin, jos tulehdusta ei pääse tulemaan. Ja joudut kyllä muutenkin etsimään kaverille uuden altaan, koska ei sovi C.Ensicaudan kanssa eikä sammakoiden kanssa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1602720
- 2011997
- 711736
- 921648
Kesä, kesä!
Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k91461Oletko kertonut jo muille tunteistasi?
Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.421457- 781143
- 811060
- 951019
Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.
Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes193976