Hajuhaitta, viemärikö?

Mätähajuhaitta

Hei

Asuntoon ilmaantuu viemärimäinen haju matalapaineella. Wc pönttö vetää heikosti ajoittain. Onko normaali ilmiö, kun käsienpesualtaaseen laskee vettä ja samalla aikaa vetäisee wc pytyn, käsienpesualtaan putki ei enää laske alas viemäriin hanasta tulevaa vettä, vaan se kertyy lavuaariin. Kun wc pytty on täyttynyt vetäisyn jälkeen, laskeutuu vesi alas vasta käsienpesualtaan putkistoon. Onko normaalia? Mikäli ei, mitä tulisi tehdä? Olen kokematon lvi asioissa.

3

118

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tuuletusputki

Tuuletusputki jäässä. Tosin ei wc:n säiliön täyttyminen vaikuta mitenkään altaan veden poistumiseen. Säiliö täyttyy samalla vedellä, mitä hanastakin tulee kylmältä puolelta. Ehkä siinä vain sattumalta menee noin sama aika, kuin säiliön täyttymisessä, kuin että tortut on vetämisen jälkeen tarpeeksi pitkällä putkistossa, että ne imaisevat altaan vedet mukanaan. Wc:n säiliön täyttymisellä ei tosiaan ole mitään yhteyttä altaan veden laskeutumiseen.

Myöskin tuo "viemärimäinen haju" viittaa siihen, että tuuletusputki on jäässä, jolloin lattiakaivo tai altaan hajulukko imeytyy tyhjäksi wc vedettäessä.

"mitä tulisi tehdä? Olen kokematon lvi asioissa."

Puhut "asunnosta" ja kysyt "mitä tulisi tehdä". Eli oletettavasti asut vuokralla taloyhtiössä tai vuokra-asuntoyhtiössä. Silloin tulee ottaa yhteyttä talon huoltoyhtiöön. Ei noille itse tarvitsekaan mitään osata tehdä, muuta kuin muistaa ilmoittaa vioista.

• Vaikeatilanne

Kutsu ammattitaitoinen putkiyrittäjä apuun.
      Samalla voit vaikka saada hinta-arvion sukituksesta.

Jos vanhat putket kestävät reikiintymättä ja hajoamatta hionnon
      ruosteesta ja muusta törystä, on uusi pinnoite roiskaistu alta aikayksikön
      vanhan putken pinnalle kovettumaan. Ja kovempia ja kestävämpiä "patukoita" saat hakea!

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Laitetaas nyt kirjaimet tänne

kuka kaipaa ja ketä ?
      Ikävä
      153
      11031
    2. Pieni häivähdys sinusta

Olet niin totinen
      Ikävä
      54
      5278
    3. Taas ryssittiin oikein kunnolla

r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html
      NATO
      45
      2483
    4. Missä olet ollut tänään kaivattuni?

Ikävä sai yliotteen ❤️ En nähnyt sua tänään söpö mies
      Ikävä
      31
      2169
    5. Vanha Suola janottaa Iivarilla

Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia
      Kemijärvi
      13
      1741
    6. Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin

Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,
      Nurmes
      42
      1604
    7. Tiedän kuka sinä noista olet

Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta
      Ikävä
      31
      1280
    8. Känniläiset veneessä?

Siinä taas päästiin näyttämään miten tyhmiä känniläiset on. Heh heh "Kaikki osalliset ovat täysi-ikäisiä ja alkoholin v
      Nurmes
      35
      1216
    9. Tulemmeko hyvin

Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s
      Ikävä
      6
      956
    10. Daniel Nummelan linjapuhe 2025

Kansanlähetyksen toiminnanjohtajan Daniel Nummelan linjapuhe tänään. Rehellistä analyysiä mm. evlut kirkosta ja piispo
      Luterilaisuus
      98
      952
    Aihe