Pitäisi laittaa pari knaapia mastoon, pähkäilen kiinitystapaa.
Kierteet koneruuvi (rosteria), vai onko parempia vaihtoehtoja.
Knaapin kiinnitys mastoon
14
1939
Vastaukset
- Pilssirotta
Itse en laittaisi rosteria alumiinimastoon. Tietenkin, jos saat ne jotenkin eristettyä toisistaan on asia eri. Suosittelisin niittaamaan alumiinisilla niiteillä.
- VetoNiitti
Olisko niitti mutteri poikaa ennemminkin, voit arpoa Al tai AISI:n välillä itse ottaisin happosen vaihtoehdon.
http://www.ikh.fi/fi/search/NIITTIMUTTERI löytyy kaikkialta ketkä myyvät pultteja yms..roinaa
Kait tuo kierteityskin onnistuu, mutta ei tuu välttämättä, niin vahva, itse tiedät tuleeko suuria voimia?- monel
Niittimutteri ja koneruuvi on hyvä. Alumiinisen kanssa tulee toimeen bilibalin parin kympin työkalulla, happoinen vaatii ammattimaisemman. Itse käyttäisin silti popparia, mutta ei sen enempää Al kuin A4, vaan monelniittiä. Sekin vaatii pikkupihtejä paremman työkalun, jo bilibalin pitkävartisilla saa varttituuman (6,4 mm) niitin niitattua. Ehkä suurimmaksi vaivaksi jää monel-niittien löytäminen, mutta lähimmästä rikipajasta aloittaisin.
- FF31
1 niittaamiselle.
- Knaapi_mastoon
Tuo niittimutterin toimintaperiaate on vieras.
Toimiiko niin, että porataan ensin reikä mastoon, ja sitten niitataan niittimutteri kiinni, ja tässä niittimutterissa on kierteet johon sitten kierretään vaikkapa koneruuvi?- nittimutteri
Joko noin, tai sitten vedät niittimutterin kiinni sillä koneruuvilla niittaamatta sitä erikseen. Niittimutterissa on siis valmiiksi kierteet.
Isoin ongelma on yleensä saada se niittimutteri sinne maston sisäpuolelle juuri oikeaan kohtaan, jos on oikea paikka on vaikkapa keskellä mastoa. - Joakim1
nittimutteri kirjoitti:
Joko noin, tai sitten vedät niittimutterin kiinni sillä koneruuvilla niittaamatta sitä erikseen. Niittimutterissa on siis valmiiksi kierteet.
Isoin ongelma on yleensä saada se niittimutteri sinne maston sisäpuolelle juuri oikeaan kohtaan, jos on oikea paikka on vaikkapa keskellä mastoa.Niittimutterit ovat tavallisia popniittejä, joihin jää kierre asennuksen jälkeen. Ei siis tarvitse maston sisäpuolelle päästä. Noita saa vaikkapa Biltemasta.
- niittikiinni
nittimutteri kirjoitti:
Isoin ongelma on yleensä saada se niittimutteri sinne maston sisäpuolelle juuri oikeaan kohtaan, jos on oikea paikka on vaikkapa keskellä mastoa.Nyt en ymmärrä, miksi maston sisäpuolelle pitäisi päästä, niittaamallahan (ulkopuolelta) se mastoon kiinni jää.
- popopoppi
Miten popparia voi käyttää esim tällaisen kanssa, karahan ei ole kovin pitkä. Vai onko multa jäänyt jotain ymmärätämättä...
https://www.svb24.com/en/pfeiffer-marine-mast-cleats.html- niittimutterijaruuviko
Noissahan lukee, että ruuvikiinnitys. Esim. pienin 80mm pitkä knaapi 4mm ruuvilla.
- keinot.on.monet
Siihen on useita vaihtoehtoja:
1) etsit jostain tarpeeksi pitkäkaraisen niitin.
2) laitat ensin mastoon alumiinilevyn (esim 5mm paksun) poppareilla kiinni, ja kiinnität sitten koneruuveilla oman helasi siihen levyyn ja mastoon samalla kertaa tehtyihin kierteisiin.
3) vaihdat helan tällaiseen: https://www.svb24.com/en/pfeiffer-cleat-cast-aluminum.html No.: 16982, jonka saat poppareilla kiinni. - järeää
keinot.on.monet kirjoitti:
Siihen on useita vaihtoehtoja:
1) etsit jostain tarpeeksi pitkäkaraisen niitin.
2) laitat ensin mastoon alumiinilevyn (esim 5mm paksun) poppareilla kiinni, ja kiinnität sitten koneruuveilla oman helasi siihen levyyn ja mastoon samalla kertaa tehtyihin kierteisiin.
3) vaihdat helan tällaiseen: https://www.svb24.com/en/pfeiffer-cleat-cast-aluminum.html No.: 16982, jonka saat poppareilla kiinni.Arvaan, että aloittaja tarvitsee knaapeja mastoon yksinspinnuttelua varten. Tuo 296mm pitkä 16982 käy jo veneen kiinnitykseen. Aiemmin mainittu malli on mastoon tarkoitettu knaapi.
- Sw271
Eikö aiemmin ole suositeltu monel-niittejä vahvoihin kiinnityksiin mastoon? Vahvempi kuin alumiini, mutta ei korroosiota kuten rst/hst niiteissä. Saatavuus Suomessa kai ongelma.
- Monel
www.marnela.com/shoplib/search.php?cache=1&method=basic&SL_ha=1K2TcZwBy0VrPOh1exFgd8J1Tss&SL_ht=cache,method&SL_st=1489081449&SL_sk=CXTWsyKDCUCUFxQrKVoOPTxF0qE&SL_sh=mpVMh7lMpozspyAV0wfTnNGS7JQ&LSFW=s01&search_keyword=monel
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 723063
- 552725
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4322335- 792188
- 952006
- 571939
- 121586
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan171537Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil301380Mitä nämä palautteet palstalla ovat?
Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?301351