Kymco kevariskootterit - kokemuksia?

kevarikymco

Millaisia kokemuksia löytyy Kymcon 125-kuutioisista skoottereista?
Lähinnä muutaman vuoden vanhoista, ovatko miten vikaherkkiä ja/tai millaisia tyyppivikoja voi odotella?

Kesäkissaksi tuollaista havittelen, olisi kiva tietää että meneekö aika ajellessa, vai aika ja rahat korjatessa :)

10

270

    Vastaukset

    • Eipä ole itsellä skoottereista paljon kokemusta viime vuosilta mutta täällä Barcelonassa, skoottereiden oikeassa kehdossa näyttää olevan paljon tuonkin kokoista Kymcoa, Hondaa, Suzukia ja Yamahaa. Tosin isompikoneiset Kymcot ja Suzuki Burgmanit taitavat olla pitkiä matkoja ajavien suosikki. 30-40 tkm satapiikillä mittarissa ei ole mikään harvinaisuus, joten eiköhän niillä voi Suomessakin ajella jonkin matkaa. Taitaa penkki hajota saumoistaan ekaksi. Oletko katsellut Honda 125 SH tai PCX, ihan näppärän näköisiä

    • Moposkootterit on monesti kovia kampeja, mutta kevariskootterit on aika häpeällisiä laitteita. Osta mieluummin moposkootteri vaikka Aprilia SR 50 Factory ja laita vireeseen. Tai sitten ostat jonkun oikean moottoripyörän että saat rahoillesi sitä kautta vastinetta.

      Tuosta voi katsella meikäläisen vanhoja vermeitä: http://mattiviikate.blogspot.fi/

      Tuossa vielä suorat linkit niihin juttuihin joissa on kuvia prätkistä Blogissa:

      http://mattiviikate.blogspot.fi/2011/02/pictures-from-suzuki-gsx-r-1000-03.html

      http://mattiviikate.blogspot.fi/2011/02/pictures-of-kawasaki-zx-9r-01.html

      • Matkailu avartaa, ehkä maailmaa näkemällä jopa jutustelijan juttuihin tulisi järkeä. Kevariskootterit taitavat olla niitä häpeällisiä laitteita ainoastaan täällä kaksipyöräisten kehitysmaassa. Täällä ei tosin sää suosi lajia, joten kieroutunut kulttuurihan siitä seuraa.


      • On joo ulkomailla paljon noita. Mutta siellä syy on halpuus ja yksinkertaisuus.
        Jos valuuttaa löytyy niin kannattaa ostaa kunnon laite.


      • Pariisissa kannattaisi joskus käydä tutustumassa La Défensen alueeseen. Vaikka Arevalla menee nykyisin aika heikosti, ei se tarkoita sitä, että pääkonttoriin puku päällä 125-300 kuutioisella Vespalla tai Pösöllä työhön saapuvat miehet ja naiset olisivat ihan sitä köyhintä neljännestä pariisilaisista ja todennäköisesti varaa olisi johonkin muuhunkin kulkupeliin, mutta parkkipaikan löytäminen on haasteellista. Todellakaan siellä ei näe mitään 1000cc kyykkyjä hoitamassa työmatkakulkupelin tehtävää. Samanlaista työmatkaliikennettä näkee lähes kaikissa suurkaupungeissa Euroopassa ja Aasiassa, myös niillä rikkaimmissa business kaupunginosissa.


      • Sanoin syy halpuus ja yksinkertaisuus, siis kalleus ja monimutkaisuus on valttia vermeitä hankittaessa, siksihän Kurkokin pullistelee haavevarallisuudellaan ja ostaa itselleen numeron liian suuren mopon.


      • Kurko haaveilee ostavansa !


      • joopajooniinkai kirjoitti:

        Pariisissa kannattaisi joskus käydä tutustumassa La Défensen alueeseen. Vaikka Arevalla menee nykyisin aika heikosti, ei se tarkoita sitä, että pääkonttoriin puku päällä 125-300 kuutioisella Vespalla tai Pösöllä työhön saapuvat miehet ja naiset olisivat ihan sitä köyhintä neljännestä pariisilaisista ja todennäköisesti varaa olisi johonkin muuhunkin kulkupeliin, mutta parkkipaikan löytäminen on haasteellista. Todellakaan siellä ei näe mitään 1000cc kyykkyjä hoitamassa työmatkakulkupelin tehtävää. Samanlaista työmatkaliikennettä näkee lähes kaikissa suurkaupungeissa Euroopassa ja Aasiassa, myös niillä rikkaimmissa business kaupunginosissa.

        Sitten siellä näkee 1000cc kyykkyjä jos minä olen siellä, aina siinä käytössä mitä kulloinkin teen.


    • Ongelma on laiska moottori ja varsinkin kaasariongelmat. Ehkä kannattaisi satsata Kymcon ruiskumalleihin, niin säästyt jokakeväiseltä kaasuttimen purkamiselta ja rassaamiselta. Itse ostaisin Kymco 300i, mutta varmaan 125cc ruiskumallejakin löytyy, ainakin kilpailevilta merkeiltä.

    • >14000km ajettu Kymco Agility alla. Ostin alle 5000 ajettuna 650€.
      Ympäri vuoden pöristään. -22°C napista käyntiin.
      Öljyjähän tuohon saapi vaihdella tiuhaan, 8dl/ laaki, ei maksa paljon.
      Kerran olen kaasuvaijerin joutunut vaihtamaan n30€ ja jännitteensäätimen, olikohan vajaa 9€ Stormilta (sama kun 50cc). Osat pitkälti samoja kun mopoisessa.
      Jtkn hihnaa ja rullaa etc vaihdoin, helppoja hommia.
      Tehot ei päätä huimaa. Dr Pulleyn liukurullilla just 105km/h gps:n motarilla, mutta kaupungissa ihan pistämätön.

    suomi24-logo

    Osallistu keskusteluun

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Vuosi Tinderissä oli järkytys

      Ei mikään ihme. Tinder on ihan syvältä. https://yle.fi/uutiset/3-11212319
      Sinkut
      136
      6907
    2. Haavisto aikoo jatkaa

      ulkoministerinä ri­ko­se­päi­lyis­tä huolimatta https://www.kaleva.fi/uutiset/kotimaa/pekka-haavisto-kommentoi-esitutkintapyyntoa-aikoo-jatkaa-ulkomin
      Maailman menoa
      111
      1210
    3. Maisa perhelomalla Levillä

      Mikko ilmestyi myös Leville odottamatta. https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/ystavanpaivana-avioitunut-maisa-torppa-koki-romanttisen-yllatyksen-per
      Kotimaiset julkkisjuorut
      72
      1165
    4. Tietäisittepä

      Mitä meidänkin työpaikalla varatut touhaavat työpäivän aikana... Kesken työpäivän ottavat vapaata pari tuntia että puolisot luulevat olevan töissä ja
      Uskottomuus
      36
      1137