Haloo Ulla, sieltä Ruotsista

pesäkamerat-esiin

Koska ne merikotkat ja sääkset saapuvat kameroihin? Kamera on avattu, mutta mitään liikennettä siellä ei näy, kun tänne on saapuneet jo joutsenet.

42

514

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • yksi-kamera-auki

      Minäkin odotan Ullan tietämystä, kun en muista, koska pesijät tulevat.
      Tänne on saapuneet ainakin joutsenet, kyyhkyt ja kiurut, mutta missä viipyy nämä uljaat linnut, joiden saalista on kateellista katsella, kun pöydässä on aina tuoretta kalaa.D

      • millaurjami

        Nyt on Vuosi 2018 ja minä katselen Suomalaisia Sääksiä . On tullut monta pesää ja Wep -kamerat niihin . Kunhan jäät sulaa niin linnutkin saapuu pesiä hakemaan Täytyy olla ruokaa --Kalasääkset ovat kalan syöjiä . Niin että malttia vielä vähän .
        U.M


      • millaurjami
        millaurjami kirjoitti:

        Nyt on Vuosi 2018 ja minä katselen Suomalaisia Sääksiä . On tullut monta pesää ja Wep -kamerat niihin . Kunhan jäät sulaa niin linnutkin saapuu pesiä hakemaan Täytyy olla ruokaa --Kalasääkset ovat kalan syöjiä . Niin että malttia vielä vähän .
        U.M

        Löysin Hyvän linkin tuolta kun katselin Vanhoja tarinoita --Talviruokintapaikallaoli komeita uros hirviä pitivät nuoret kaukana niinkun taitaa olla kevätmenotki --en kyllä muista koska ne on hirvillä ..Mutta hyvän komennonpitivät porukassa --ruokaa oli tarjolla kovastikkin!
        U,M


      • yksi-kamera-auki

        http://www.eenet.ee/EENet/kaamerad.html

        Kiitos Ulla, että vastasit. Itse olen katsellut tuota yllä olevaa linkkiä, en tiedä jos aukeaa tuolla, mutta ei sielläkään ole suoraan katseltavana pöllönpesää, jossa jo haudotaan.

        No tällainen pöllö voi katsella, kuinka toinen pöllö kääntelee päätään pesässä odottaen poikasten tuloa.

        Ainahan voi googlata "Lintukamerat" ja siellä on kyllä tietoa, ainakin englanniksi.

        Tuo "yksi-kamera-auki" on juuri tuohon linkkiin josta ne pöllöt löysin pesimästä, kuten Merikotkan pesän, joka on koskematon puista ja risuista seuraten.


      • millaurjami

        Täälä on 4viikonpäästä jo Sääksen pesissäkin katselemista -- Pidetään tämä keskustelu paikka "elossa" --niin kauna kun taas linnut Syksyllä jättää meidät -- Nyt ei vielä ole toivoakaan nähdä Sääksiä . Jäät ovat järvissä ja Sääksi ei syö muuta kun kalaa!
        U,M


    • 1ullamirjamisesama

      Hei kaikki --taas on kohta aika seurata Sääksiä. minun Video ohjelma kaipaa päivitystä - Ja --muuten se minun antamani linkki olis muuten hyvä ,mutta kun taasen laitoin u kirjaimen kun piti olla y . 15 , 3 ---laittamani linkki ,joka on ollut minulla viimevuonna .
      Mutta ehkä saan tämän Wep-- kameratkin näkyviin siksi kun linnut ovat paikanpäällä ja pesiä hakemassa ,mikä on taas kivaa ajanvietettä . Toivottavasti ollaan mukana "hengessä " taikka mikäs meidän on ollessa . Kun on nämä pelit ja vehkeet --eikä tarvitse lähtee metsiin katseleen .
      Aikansa kutakin --
      Velä on aikaa odottaa kun linnut tuleekin pesille Vasta Huhtikuun puolivälissä -- Ne tutustuu ensin kalavesiin ja sitten hakevat sopivan pesän , aina ei samat linnut " pääse " viimevuotiseen --ja parikin voi vaihtua -- koska joskus sattuu niin että jompikumpi ei onnistu pitkästä muuttomatkastakaan .
      Toivotaan että saadaan taas tänäkin vuonna jännityksellä seurata josko tavataan "vanha tuttu" homenokka !

    • Linnut Kalakotkat Sääkset (suomeksi) ovat italian ja Romanian seutuvilla , kalastavat ja pitävät taukoa kosta pesäpaikoille ei ole vielä kiire .
      U.M
      P.s Olen jotenkin leimattu täälä Suomi 24 Kai Ropotiksi -- en saa rauhassa kirjoittaa, tulee mainos esiin kun klikkaan LÄHETÄ

      • EIROPOTTI

        NYT ON PESISSÄ JO LINTUJA -- KUNHAN VAAN ITSE SAISIN NE AVATTUA -- PYYTÄÄ UUTTA OHJELMAA -- NO MUUTENTOIMII -- KATSOTAAN SANOO LÄÄKÄSIKIN -- TOIVON ETTÄ MINÄKIN ONNISTUN --JATKOA MUILLE NIITÄ ON JO MONI KATSELLEET kALAKOTKAS 2 PESÄLLÄ KELOPUUSSA AINAKIN ON ISTUNUT LINTU --KUVANPERUSTEELLA -


      • yksi-kamera-auki

        No Ulla, klikkaa tuo antamani linkki, niin sieltä aukeaa nyt jo useita kameroita. Pöllön poikiakin on voinut jo seurata kauan, siis pöllön pään kääntelyä!D

        Nyt on jo monta kameraa auki.


      • Musta toone-kurk on jo laittanut tuoreita sammalia pesään, mutta puolisoa en ole nähnyt. Pöllö on pesässään ja yöllä käy peurat syömässä porkkanoita.

        Hyljerannalla näin valkeita kuuteja, vai näinkö näkyjä? Ovatko kuutit valkeita?

        Ainoa näkemäni on saimaan norppa, jotka tuli meidän onkipaikalle kurkikimaan, josko saisimme heillekin kalaa? DD Niitä olen nähnyt tosi paljon silloin nuorena "kuuttina"! DD


      • Mustakurki on saanut puolisonsa ja Kalakotkas myös. Tänään huomasin tuon Kalakotkas. Pöllö hautoo edelleen ja hylkeet ui rannalla. Yöllä on aina peurat aterialla.


      • Hyvää pääsiäipyhiä nyt ensiksi teille minun uskollisille kalakotkas kavereilleni <3


      • Hyvää pääsiäipyhiä nyt ensiksi teille minun uskollisille kalakotkas kavereilleni <3


    • 1ullamirjamisesama

      No taas tuli "tuplat" itse en mahda siihen mitään -- mutta ei se minua häiritse .
      Kiva kun olette nähneet Sääksien ja muidenkin lintujen paluun tänne meidän ihanaan pohjolaan .
      Rauhaa ja rakkautta toivottelen ja jatkakaa nyt lintujen seuraamista --se on parasta ajanvietettä -- Antaa pahanmaailman olla -- me ikäihmiset ei enään mahdeta sodille ja Rasismillekkaan mitään -- Koitetaan olla lähimmäisiämme kohtan hyviä ja autetaan apuatarvitsijoita - <3

    • se-ro-potti
      • siellä-se-hautoo

        Tänään Mustahaikaralle on ilmestynyt muna!


      • Talviruokinta kamerat on auki.


    • 1millaurjami

      HALLOO ,HALOO --täälähän minä ja uudelakoneella naputtelen .
      Nyt minäkin saan kaikki linnunpesä wep-kamerat auki ,
      Ja elä'mä hymyilee -- on se xp --Windows saanut ympäri maailmaa viiruksia -- Käyttöjärjestelmä olikin jo vanha Suorastaan ikäloppu . hyvä kun en maksanut niitä ohjelmia joita pyydettiin .
      Koneet senkun vanhenee Me emme --eletään niinkauan kun henkipihisee ja hyvinhän se vielä -- Mitenkäs teillä yli80 aika hiljasta on . ette jaksa edes haukkua toisianne -- Anteeks -- SE OLI VITSI !!!
      Laittakaa nyt jotain näistä ihanista Suomalaisistakin Sääksistä --on saatu moneen pesään sieläkin toimivia Wep -kameroita .


      Terkkuja sille "se-ro-potille" täältä Ruattista !
      U.M

    • yksullamirjami

      Kiitos linkistä --kun on jokatapauksessa aina mentävä näiden "helmojen" kautta kun meinaa jotain kirjoitella .
      Eikös tämä olekkin se Keskustelu näistä Sääksistä joita minä niin kovasti olen odotellut -- ja linkistä pääsee muihinkin Wep- Kameroihin ,
      Hyvää ajanvietettä --meille 80 joilla noi luontoretken on jääneet monellakin Taakse jo .

      Siellä kelopuu sääksi istuu ja hautoo --pidänkin kuvan auki kun on tämä TOSI iso kuvaruutukin tässä uudessa Window 10 --olen laittanut kuvan isoksi -- ja äänikin päällä --
      Mukavia hetkiä meille 80 Ihmisille <3

      U.M

    • Täälä on mukavaa kun taas on Äitienpäiväkin --Tässä koneella olen istunut ja katsellut Ympäri maailmaa Kalakotkien pesiä .

      Ne Suomalaisetkin ovat laittaneet lisää pesäkamaroita Sääksille --ja on niihin pesiin saatukin asukkaita --vaikka se alkukevät olikin niin lumista, että jo pelkäsin tuleeko niitä poikasia tänävuonna ollenkaan, mutta Satakunnan Sääkset sivuilla on monta pesää --ja Paltamossakin .
      Googlettamakka saa pesistä linkkiä
      Laittakaa niitä tännekkin jos vielä on kiinnostusta jutella linnuista niinkun sillon kun 2012 aloitin ja sai ne haukutkin -
      -Mutta sitä tikulla silmään ,joka vanhoja muistelee -
      - Nyt odotan Tytärtä, kun on Täälä Äitienpäivä ja tulee kahveelle .

    • YksYökyöpeli

      Kesäyön tervehdykset täältä "kaukaa" -- En sano että "sieltäjostakin " näin sanottiin sihiihenaikan kun kirjoiteltiin --kun olin itse lapsi.
      Nyt vaan olen seuraillut Suomalaisia Wep-kamarapesiä , Sääksen poikaset harjoittelevat jo lentoonlähtöä.
      Avatkaa se Linkki Jonka laitoin 9/6 Näette kuinka isoja poikaset ovat siinäkin pesässä Alman ja Ossin poikaset . On ollut hyvä kalastaja Ossi ja poikaset ovat varttuneet tasasuhtaisesti -- se nuorin onkin kova likka määrää kuinka risutkin laitetan kun Alma emo koittaa järjestää etteivät liian aikaisin lähde maailmalle .
      Kuva tulee Livenä .

      U.M

    • millaurjami

      Suomalaisia pesiä katselen --kun niihinkin on asennettu wep-kameroita -- olen enemmän kiinnostunut näistä' Sääksistä - Nyt poikaset ovat jo melkein aikuisia ja lähtee itse kalastamaan -- hyvin kerkiävät oppimaan senkintaidonhttps://www.youtube.com/watch?v=A6fUQRubvcQ ennenkun on pitkä matka Afrikkan eteläosaan .

      • 1millaurjami

        Suomalaisia Sääksiä löytyy .
        Voi katsella WEP-kamerakuvia pesistä -- Ja tuleekin v 2018 ennenkun taas nähdään Sääksiä munimassa näihinkinpesiin --Mutta nähdään sillon --On vielä paljon nähtävää --ja mikä on ollessa kun on tämä Internetti !
        U.M


    • Mitä sinulle kuuluu, UM? Olet ollut kovin vähäpuheinen. Toivottavasti kaikki on hyvin ja sinulla on vain kiirettä muualla.

    • sesamamirjami

      Makriina " kiitos kysymästä " . Minulla on kaikki paremmin kun koskaan . Olen saanut Yövieraaksi pikkusen koiranpennun . Me rakastuttiin ensi silmäyksellaä----Hän on nyt oppinut "talontavoille" olen hyvä opettaan . On jo yli 1 vuotiaskin ,valkoinen pikkunen Kaunis pitkäkarvainen ,ruskeasilmäinen Siiri . Pari vuorokautta viikossa riittää minulle .
      Tavoiltaan aikalailla sama kun minun Jerrycottoninikin . Onneksi en ollut antanut kaikki a Jerryn leluja ja muitakaan tarpeita pois .

      Harrastukset on nyt enimmäkseen sukan kutomista :) --Ja viikonloppuisin Pojan ,Tyttären tai Tyttären pojan kesäpaikassa Heillä on kaikilla hyvät Villat kaikilla mukavuuksillakin --niin että kyllä minulla menee paremmin kun koskaan -
      Entäs teillä joita vielä "kai " on täälä meidän ikäisiä -- vai eikö " ne tule" koskaan 80 ikään -- Pelkäävät ikä rasismia -- minä sentään pärjään kaikenikäisten kanssa .

      U.M

      • No täälä kävin taasen ,hiljasta on täälä Länsirintamalla . Kun keksis Meille ikäihmisillekkin 80 Kiva Kahveepirtti -- Niin saatais tännekki juttu seuraa . Mutta kävin kyllä " Pirtissä # ja hyvin ovat pärjänneet ,kivastu juttelevat tavallisista päivän asioista - Niinkun pitääkin .

        U.M


      • ullamirjami kirjoitti:

        No täälä kävin taasen ,hiljasta on täälä Länsirintamalla . Kun keksis Meille ikäihmisillekkin 80 Kiva Kahveepirtti -- Niin saatais tännekki juttu seuraa . Mutta kävin kyllä " Pirtissä # ja hyvin ovat pärjänneet ,kivastu juttelevat tavallisista päivän asioista - Niinkun pitääkin .

        U.M

        "No täälä kävin taasen"....niin minäkin ja nyt on ongelma.

        Katselin jokuaika sitten tuolta.. http://www.eenet.ee/EENet/kaamerad.html
        Kameroista, jossa oli auki hirvet ja punatulkut ja oliko jotain muutakin ja nyt ei linkistä löydy kuin se Mustakurki, siis vanha kuva.

        Onko minun koneeni säädöt jotenkin pielessä, vai onko kamerat suljettu?

        Osaisiko joku neuvoa, koska en jaksanut tuolta googlestakaan etsiä.


      • millaurjami

        Kristiina -- jos haluat Eestistä katsoa Kalakotkia --niin kyllä ne Kamerat aukee .--kunhan odotellaan n4v Linnut tulee sittenkun on kavedet sulia . Kalasääksi syo vaan kalaa !
        U,M


      • millaurjami kirjoitti:

        Kristiina -- jos haluat Eestistä katsoa Kalakotkia --niin kyllä ne Kamerat aukee .--kunhan odotellaan n4v Linnut tulee sittenkun on kavedet sulia . Kalasääksi syo vaan kalaa !
        U,M

        Ulla Mirjami

        Kuvat aukeaa tlltä: http://www.eenet.ee/EENet/kaamerad.html

        Mutta video ei toimi, ...siis minun koneellani ja oli joku maininta Androidista, joten päättelin, että ne toimii vain älypuhelimella, ei siis pöytäkoneella.

        Olen nähnyt, että molemmissa kalasääksen pesällä on jo pariskunta ja tietenkin peurat käy yöllä.


      • millaurjami

        Minä halvattu --aina näin keväällä olen "hulluna Kalasääksiin " ja nyt vaan tiaroka ,että Minun Koneella aukewe tämä Kristiinan 18.3 2018 14:02 laittama linkki -- Pikkusen yritysta se vaatiin kun Kiälä on e
        Eestiä -- Mutta LKamera sanaa likkaa --niin kyllä se aukee - Lyca Till !


    • VoiPrrrrrrrItiootti

      Kuka halvatun idiootti kaivelee näitä vanhoja ja tässä tapauksessa toimimattomiakin linkkejä tänne?

      Voihan älyn puutetta ja häiriköintihalua.

    • sesamamirjami

      Kuka häiriköi ?
      Osallistu sinäkin Voi Peeerkele niin helpottaa kummasti . Voit saada vaikka kivan aiheenkin ,jos teet itse aloituksen .
      Kyllä tämä linkki voi Aueta ihan yllättäen --vaikka v 2018 sillon Topukokuussa kun Sääksetkinpalaa tänne pohjolaan .
      U,M

    • millaurjami

      Halloo--halloo Täältä Ruotsista Täälä on jo kevättä rinnassa katsotaan nyt kuinka taas We-kamerat aukee . Pian ne Sääkset Suomalaiset linnut joita nykyään enimmäkseen seuraan --Suomeen on tullut monta uutta we-kameraa sitten viimekesänkin .
      Samat Eestiläisetkin pesät Kalakotkas1 ja Kalakotkas" varmaankin taas toimii --odotellaan nut muutama viikko (n4 viikkoo)
      U.M

      • lintu-fani

        Tässä hautova merikotka Eestissä. olkaa hyvät!


      • L-F
        lintu-fani kirjoitti:

        Tässä hautova merikotka Eestissä. olkaa hyvät!

        http://pontu.eenet.ee

        Meinas pahus vieköön jäähää jälkijunaan!


      • Millaurjami

        Tässä hyvä linkki ! Ja Irma on jo Kosintansa valinnut -- Irmalla on vaihtuneet sulhaset -- Mutta ehkä tämä on se sama viimevuotinen Sussu ! Ainakin hyvin on pesätouhut aloitettu ja se iso Koivunkaarnakin on Upee tänävuonna!
        U.M


    • millaurjami

      Satakunnan Sääksi Wep-kamera on auennut Sielä istui Viimevuotinen Naaraslintu Alma --odottelee Ossia --ukko on kai kalastamassa Se jokavuotinen Kala on haettava Naaraalle muuten ei " anna " sellasia me Ollaan --kihlat ensin !

    • millaurjami

      Kalakotkas 2 Pesälle on jo tullut Lintu Kelopuussa kökötti yksi !
      U.M

    • millaurjami

      Taidanpa yrittää --uutta linkkiä Samalla nimiellä "2 Haloo Ulla ,Täälä Ruotsista !
      Mitäs tykkäätte ? Aika on nyt uusi ja uudet kujeet -- Toivottavasti tykkäätte niinkun ennenkin ,meinaan Sääksenpesistä! ?
      U,M

    • millaurjami

      Satakunnan Sääkset --Kalavetet ovat kai liikaa jäässä kun Satakunnassa on kyllä pesätouhut mutta --Ossi ei tuo tarpeeksi kalaa Almalle . Itse käy puntarissa ja paino on noussut --Naaraat on isompia kooltaan mutta jos huonosti ruokitaan paino laskee (=:
      U.M

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1247
    2. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      18
      1231
    3. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1159
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      4
      1154
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1134
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      0
      1133
    7. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      0
      1118
    8. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1114
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1105
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1100
    Aihe