On tullut ajettua useilla automaateilla (mm. 90-luvun Nissan Primera, 1999 Volvo S80, 2005 Volvo V70 ja 2006 Skoda Octavia) joista tämä 2002 Sebringin vaihteisto on kyllä vaihtomukavuudeltaan miellyttävin. Vaihtaa aina pehmeästi ja fiksusti, vaikka ikää on ja autolla kilometrejä 182000. Öljyt vaihdettu ajallaan. Mites muilla chrysleristeillä automaattien toiminta?
Onhan tuo 41TE jo auttamatta vanhanaikainen 4-vaihteinen mehumaija, mutta tietokoneohjattu ja kuskin tapoja oppiva. Laatikon menneisyyshän ulottuu jo 80-luvun lopulle, jolloin se oli melkoisen huonossa maineessa. Mutta laatikkoa paranneltiin jatkuvasti, ja viimeistäänkin 2000 luvun mallit ovat luotettavia.
Automaatin mukavuus
2
138
Vastaukset
- DGC
Kävin juuri 41TE:n vetämänä Alpeilla. Ei hajonnut. Autostickiä ei ole, joten alamäissä joutui välillä hiukan kikkailemaan saadakseen kakkosen päälle. Kun tarpeeksi kovassa vauhdissa vaihtaa 3 -> L se vaihtaa kakkoselle ja jopa pysyy siinä. Ykkönen oli useimpiin mäkiin liian hidas.
Ainakin olen tottunut siihen kun olen kohta kahdeksan vuotta ajanut sillä. Minä ja vaihteisto olemme tutustuneet toisiimme sen verran hyvin, että pienillä kaasun liikkeillä saan vaihdettua ja lukittua väännönmuuntimen käytännössä milloin haluan ja ja pienempiä pykäliä ja väännönmuuntimen lukkoa myös kolmosella tulee käytettyä paljonkin milloin mistäkin syystä. Jotenkin kyllä alkaa tuntua siltä, että se ei ole enää ihan niin mukava, kuin se on joskus ollut. Pitäisi varmaan vaihtaa öljyt, mutta kun autossa alkavat olla helmat vähän pehmeät. - Saratokka
Aloittaja viitannee laatikkoon, joka myös mallina A604 tunnetaan. Hyvinhän se pelasi itselläkin ja synteettinen sininen 2-tahtiöljy oli sen kanssa oiva pari, kuten aikoinaan täällä kerroin.
Ölypohjaa porattiin ja hitsattiin proppu öljyn laskemiseksi pois.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vakava rikosepäily Seinäjoella
Ilkka ei taaskaan tiedä mitään mutta hesalaiset kertoo: https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010959325.html412755Mitä on woketus?
Täälläkin hoetaan usein sanaa "woketus". Mitä se tarkalleen ottaen tarkoittaa? Ilmeisesti sen käyttäjät ymmärtävät sen k4242294Olet saanut kyllä tunnisteita
Itsestäsi ja meistä. Mutta mikä siinä on, ettet kirjoita etkä anna itsestäsi merkkejä. Ellei ole kysymys siitä, mikä ens212166Mies pakko olla rehellinen
Kiinnostuin koska olet tosi komea ja sulla on ihana puheääni. Olen aika pinnallinen sitten kai... 😓 kyllä olet tosi rau182020Oletko jo luovuttanut?
Joko olet luovuttanut kaivatun suhteen ja hyväksynyt, että mitään ei tule?1411769Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä - Hoivakotiin ei pääse, vaan joutuu selviytymään yksin
Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä… Hoivakoteihin sijoittamista vältellään, koska hoito on kallista ja hyvinvoin1371699Kristo Salminen, 52, riisuutui - Paljasti Iso-Börjen tatuoinnit - Somekansan tuomio yksimielinen
Iso-Börje, tuo iso, tatuoitu, yltiöromanttinen ja aika kuuma rikollispomo - vai mitä mieltä sinä olet? Lue lisää ja kat221226Hirvenmaitojuusto
Olin Prisman juustohyllyllä kun vierestä alkoi kuulua kamala paapatus. Siinä oli vanha muori, joka räyhäsi raivokkaasti,11154- 741059
Kerro mulle miksi juuri me
Kohdattiin? Tässä elämässä. Vaikka ollaan edelleen tutut tuntemattomat. Se on omituinen tunne.67987