Cystrin tai Oxybutynin Mylan tabl jäänyt yli?

ArvaaHarmittaako

Onko sinulla käyttämättä jääneitä Cystrin 3 mg tabletteja tai vaihtoehtoisesti Oxybutynin Mylan tabletteja? Kärsin voimakkaasta liikahikoilusta sekä ylivilkkaasta virtsarakosta (ilman lääkettä joudun ravaamaan vessassa tunnin välein), ja oli todellinen lottovoitto, kun lääkäri määräsi minulle Cystriniä tähän vaivaan. Mutta nyt lääke on surukseni lopetettu. Kovalla vaivannäöllä sain sen tilalle lähes samanlaisen valmisteen (tuo jälkimmäinen lääke), ja nyt, kun piti mennä hakemaan lääkkeeni apteekista, sen toimittamisessa onkin lähes parin kuukauden katko. Pelkään, että tämäkin lääke ollaan lopettamassa… Veden juominenko minun on sitten lopetettava, jos en apua saa… :(

MIKÄLI SINULLA ON YLIMÄÄRÄISENÄ näistä jompaakumpaa lääkettä, ottaisitko yhteyttä allaolevaan sähköpostiosoitteeseen, Kiitos! Vain asialliset viestit, kiitos.
Näitä lääkkeitä käytetään myös ylivilkkaan virtsarakon rauhoittamiseen pidentämään vessassakäyntivälejä sekä virtsanpidätyskyvyttömyyteen, eli iäkkäillä läheisilläsi saattaa näitä olla myös jäänyt käyttämättä, kun lääkärit usein vaihtavat lääkityksiä.
Olen hukassa, jos jälkimmäisenkin lääkkeen valmistus lopetetaan, kuten lääkefirmat nykyään tekevät. Ne tahtovat päästä eroon halvoista vanhoista lääkkeistä ja tilalle tulee jokin kallis.

Minulle tilanne on sikälikin hyvin hankala, kun käytän lääkettä juuri sen sivuvaikutuksen vuoksi, eikä ole odotettavissa, että tulevissa virtsanpidätyslääkkeissä olisi sivuvaikutuksena hikoilun väheneminen. Ainakaan nykyisissä kalliissa vaihtoehdoissa ei ole hikoilua vähentävää vaikutusta. Voi, kun saisin apua tätä kautta! <3 Lääkäri on minulla todennut em. lääkkeiden hyödyn ja kirjoittanut siitä lääkemääräyksen, ja mistään kolmiolääkkeestä ei ole kyse eikä kukaan nyt turhaan tällaisia käyttäisikään, mikä kuivattaa myös suun ja silmät. Ilman tätä lääkeapua minusta tulee kotini vanki, ei näin runsaasti hikoileva ja jatkuvasti pissalla ramppaava voi liikkua missään.

kristallilumi (at elikkä siis miukumauku).luukku.com
Asialliset viestit vain, pyydän, jos sinulla sattuu jääneen yli em. valmisteita.

3

5985

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • alkuperäinenKirjoittaja

Jatkan: Ylivilkkaaseen rakkoon siis on olemassa muitakin lääkkeitä (tosin erittäin kalliita uusia), mutta niistä puuttuu siis hikoilua poistava sivuvaikutus. Minulla kaiketi jäänyt vaihdevuodet päälle, ja tulee vielä 10 v. vaihdevuosien jälkeenkin hikoilukohtauksia. Hiki aivan valuu pitkin ohimoita. Joku on sanonut, että nämä vaihdevuosihikoilut voivat jatkua vielä 90-vuotiaanakin, jos siihen saakka elän. Olin jo ennen vaihdevuosia kova hikoilemaan, mikä rajoitti vaatevalintojanikin. Aina piti valita kangas, värit ja kuviot sillä silmällä ettei hikoilu näkyisi...

Jään odottelemaan, josko tätä kautta löytyisi apua näiden lääkkeiden katoamiseen. Nämä vaivat ovat hyvin invalidisoivia ja panevat eritymään kotiin.

• Hikihimma

Viiveellä vastaus...Olethan tietoinen, että omia lääkkeitä ei saa luovuttaa toiselle, erityisesti koskee reseptilääkkeitä. Siitä voi seurata sanktioita.
      Kun tätä kirjoitan, niin apteekista saa Oxybutyniniä reseptillä. Ei se ole loppunut mihinkään. Tää tieto saattaa ollakin jo tiedossasi.
      Itse olen kokeillut sitä liikahikoiluun, vastakin lyhyen aikaa. Kokemukset käytöstä haittavaikutuksineen myöhemmin kommentoitavissa. Hyvältä vaikuttaisi näin jo vajaan viikon kokeilulla.

• Vieras

Hyvä että cystrin on lopetettu. Kuivatti limakalvoja niin paljon, että tuli helvetillinen puolen vuoden virtsarakon tulehduskierre ja vielä usean vuoden kuluttua pitää syödä estolääkitystä kun herkkyys tulehdukseen jäi "päälle" Betmiga on uudempi lääke ja omavastuu n. 35 euroa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Jos yhdistät nimikirjaimet

Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne
      Ikävä
      107
      6904
    2. Oletko katkera kun

Et saanut kaivattuasi
      Ikävä
      95
      4431
    3. Mies vinkkinä sulle

Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista
      Ikävä
      48
      3806
    4. Kyllä se taitaa olla nyt näin

Minusta tuntuu et joku lyö nyt kapuloita rattaisiin että meidän välit menisi lopullisesti. Sinä halusit että tämä menee
      Ikävä
      48
      3502
    5. Paljon niitä puheita

susta liikkuu. 🤮
      Tunteet
      51
      3498
    6. Mitä haluat sanoa tällä hetkellä

Hänelle 🫶 ⬇️
      Ikävä
      188
      3445
    7. Odotan että sanot

Sitten siinä että haluaisit vielä jutella kahdestaan kanssani ja sitten kerrot hellästi että sinulla on ollut vaikea san
      Ikävä
      24
      2949
    8. Nainen vinkkinä sulle!

Jos laitat selvän tunnisteen niin kutsun sinut n*ssittavaksi.
      Tunteet
      67
      2654
    9. Vietetään yö yhdessä

Rakastellaan koko yö
      Ikävä
      46
      2491
    10. Hei seksikäs

Upottava katse sinulla ja tiedät sen.
      Ikävä
      13