Minä menin osuuspankkiin ja tahdoin avata tilit. Minulle suositeltiin käyttötiliä. Kysyessäni, paljonko on tilinhoitomaksu, minulle kerrottiin, että tili on ilmainen minulle. Maksoin jäsenmaksun, jonka pyysin myöhemmin palauttamaan, koska tilin saaminen ei edellytä jäsenmaksua. Otin myös pankkikortin, mutta en käyttänyt sitä, joten lopetin sen alkuunsa ja nyt minulla on vain tili, ei korttia eikä verkkopankkitunnuksia, eikä tili maksa mitään. Näin voi tapahtua myös sinulle.
osuuspankin ilmainen käyttötili
9
1705
Vastaukset
- miksipitäisi
Tapahtua?? Mulla on 3 tiliä opssä
- Lopputulemahan
olis liki sama, jos pistäsit rahaa jemmaan sukanvarteen,,, säästysivät kengänpohjatkin kun et kävelis sinne pankkiin. Jos ja kun "tavalliselle" tilille ei makseta minkäänmoista korkoa niin aika turha on tili. Mullakin on raketti kuuhun, mutta en mä sitä käytä.
- Ei-valaistu
Jää kysymys, mihin ihmeeseen tuollaista tiliä tarvitaan? Mitä hyötyä on tilistä jossa ei ole pankkikorttia ja johon ei ole verkkopankkitunnuksia? Oli se tili sitten vaikka ilmainen.
Ainoa minkä keksin on että tiliä voisi käyttää säästötilinä, mutta siinä tapauksessa miksi ei käyttäisi saman tien säästötiliä omassa pankissaan? Ainakin omasta pankistani saa säästötilin ilmaiseksi jos on käyttötili. - pankissa
Minä huomasin, että pankkitunnukset ja kortti tyhjentävät joka kuukausi tilini aivan kokonaan, en vain pysty säästämään tilille, josta saan verkossa tai kortilla rahaa ja kysyin danskesta, saako siellä tilin ilman tunnuksia. Vastaus oli ei saa, ellei laskuja maksa kassalla joka kuukausi ja verkossa pitää kaiken näkyä. Tämän vuoksi avasin tilin suomalaisessa pankissa. Minä olen tyytyväinen saadessani käyttää kahta pankkia, sillä sitä ei laki kiellä, enkä kaipaa korkoja tililleni.
- Ei-valaistu
Okei, eli jos on todellakin niin holtiton ihminen että ei pysty hallitsemaan rahankäyttöään mitenkään niin sitten on varmaan hyvä että on tuollainen erillinen tili.
Hassua, eivät minun pakkitunnukseni ja korttini ole tyhjentäneet tilejäni koskaan. - kummallistajakommallista
ap. taitaa olla feikkipelle. Ei kukaan ns. normiälyllä oleva tavallinen ihminen mene pankkiin ja avaa tiliä tuolla metodilla.
niin ja nimimerkki "ei valaistu". Siitä on kait olemassa laki, että pankin asiakasmaksut eivät saa viedä tiliä punaiselle.
Vähän epäilen ap. on trolli. pankki ei edes avaa tiliä jollei asiakas halua keskittää jossainajassa asiointia heille, ja heillä on kyllä keinot myös säästämiseen jos asiakas ei hutiloi muuten rahaa... mä luulisin, että ap. kannattaisi mennä lääkäriin ja pyytää mielentilan tutkimusta ja sen jälkeen maistraatiin edunvalvontaa hakemaan.
Periaatteessa kuka vaan voi sanoa, että ei pärjää rahan kanssa, ja kuitenkin ongelma on paljon pienempi tai erilaisempi. Ne jotka ei pärjää rahan kanssa, niin on muualla ku tällä... ne pelaa jätkänsakkia lyijykynällä ruutupaperiin.
- kummallistajakommallista
fiksua avata tili jos sitä ei tarvi. Ite olen op asiakas ja jäsenenä saan pankkipalveluista alennusta suoraa 30%, se tarkoittaa sitä, että 4,2e paketista saan alennusta suoraa niin, että maksettavaa jää 2,5e. Kun on säästöjä tai lainaa yli 5000e niin tuo alennus kasvaa. Ei se mitää. Kaverilla on tili Danskesa ja en tiedä mikä asiakas hän on, mutta vaikka hänellä on pikkasen asuntolainaa, niin hän maksaa yli 6e samoista palveluista kun minä.
Tyhmää sanoa se pankin jäsenyys irti, tyhmää yleensä että aukaisit tilin, jos kerran sinulla ei ole sinne rahaa laittaa. Onko tämä nyt eka sellainen joka sai kuningas idean siitä, että avaa tilin kun EU-direktiivi sen pakoittaa? OP kait aika tiukka siitä, kenen hiekkoja se lattialleen haluaa.
Olen jo aiemmin miettinyt sitä, mitä sellainen ihminen tekee pankkipalveluilla joka ei edes ymmärä omien asioittensa hoitamisesta mitään. Asioitten huono hoito kun usein on ollut se syy miksi se pankki on ottanut tilinkäyttövälineet pois ja harmitelut ettei voi heittää koko asiakasta pihalle....
No, kyllähän se pankkikin joskus tekee virheitä, ja hullunrohkea asiakas sitten maksaa siitä vuosikausia... ja sitten todella on ne syyt miksi erityisryhmiin kuuluvia ihmisiä pitää auttaa ja ymmärtää... jos olet oikeasti heikko, niin asia on aivan eri - onnistuin
Minä olen tyytyväinen kahden pankin asiakas. En todellakaan ole holtiton, vaan haluan näin säästää omalla tavallani. Kun olen siinä onnistunut, niin sekö sinun mieltäsi painaa.
- nöfs
Siinä on vain sellainen mutta, että tuollaista "säästöjemmaa" ei ole mitään järkeä laittaa osuuspankin käyttötilille 0-korolla. Norwegian bank maksaa 1,75 % koron, TF-bank 1,60 %. Jälkimmäinen on erittäin hyvä jemma kaikille tuhlareille, koska sieltä saa nostettua rahaa vain etanapostin välittämällä kirjeellä.
Niin ja kumpikaan mainituista pankeista ei veloita tilistä kuukausimaksuja!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työttömyys on kasvussa - Hallitus halusi kannustaa työttömät töihin leikkaamalla sosiaaliturvaa
Hallitus halusi kannustaa työttömät töihin leikkaamalla sosiaaliturvaa. Työttömyys on kuitenkin kasvussa. Mitä itse aja3462771Mikä piirre on kasvoissa tärkein?
Mikä piirre on kasvoissa tärkein kun valitset seuraa itsellesi?1201539Suurimman myrskyilyn jälkeen
vakiintuu tyynenpi tunne. Entistä vakaampi, entistä varmempi. Aina vaikealla hetkellä auttaa, kun ajattelen sinua. Minul481370Ruumis kanavassa
Mikä juttu eilen ollut poliisit palokunta ambulanssi ja ruumis auto sillalla. Tekikö itsemurhan151016Mikä häpeä Haapaveden kaupungille
Avin huomautuksen mukaa hoitoyksikkö on ollut monin osin lainvastainen. Huomautettavaa on monista asioista. Miten Haa57987Tojotamies törttöili taas auton eteen
Ja taas joku Tojotapappa vähät välitti liikennesäännöistä ja kääntyi viitostietä ajaneen auton eteen tänään, tällä kerta27934En sano tätä pahalla
Mutta olihan meillä aika reippaasti ikäeroa ja aivan erilaiset elämäntilanteetkin. En vaan jotenkin tajunnut sitä aiemm82913Ei mitään menetettävää
Arvostin ja kunnioitin sun tunteita. Menit nyt liian pitkälle. Mulla ei ole enää mitään menetettävää ja sä tulet sen huo149898- 80898
Tiedättekö miksi mies on olemassa?
Lisääntymistä varten. Ei mitään muuta hyötyä. Jos nainen voisi lisääntyä ilman miestä, luuletteko miehet että naiset tar205839