osuuspankin ilmainen käyttötili

tilijapankki

Minä menin osuuspankkiin ja tahdoin avata tilit. Minulle suositeltiin käyttötiliä. Kysyessäni, paljonko on tilinhoitomaksu, minulle kerrottiin, että tili on ilmainen minulle. Maksoin jäsenmaksun, jonka pyysin myöhemmin palauttamaan, koska tilin saaminen ei edellytä jäsenmaksua. Otin myös pankkikortin, mutta en käyttänyt sitä, joten lopetin sen alkuunsa ja nyt minulla on vain tili, ei korttia eikä verkkopankkitunnuksia, eikä tili maksa mitään. Näin voi tapahtua myös sinulle.

9

1714

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • miksipitäisi

Tapahtua?? Mulla on 3 tiliä opssä

• Lopputulemahan

olis liki sama, jos pistäsit rahaa jemmaan sukanvarteen,,, säästysivät kengänpohjatkin kun et kävelis sinne pankkiin. Jos ja kun "tavalliselle" tilille ei makseta minkäänmoista korkoa niin aika turha on tili. Mullakin on raketti kuuhun, mutta en mä sitä käytä.

• Ei-valaistu

Jää kysymys, mihin ihmeeseen tuollaista tiliä tarvitaan? Mitä hyötyä on tilistä jossa ei ole pankkikorttia ja johon ei ole verkkopankkitunnuksia? Oli se tili sitten vaikka ilmainen.

Ainoa minkä keksin on että tiliä voisi käyttää säästötilinä, mutta siinä tapauksessa miksi ei käyttäisi saman tien säästötiliä omassa pankissaan? Ainakin omasta pankistani saa säästötilin ilmaiseksi jos on käyttötili.

• pankissa

Minä huomasin, että pankkitunnukset ja kortti tyhjentävät joka kuukausi tilini aivan kokonaan, en vain pysty säästämään tilille, josta saan verkossa tai kortilla rahaa ja kysyin danskesta, saako siellä tilin ilman tunnuksia. Vastaus oli ei saa, ellei laskuja maksa kassalla joka kuukausi ja verkossa pitää kaiken näkyä. Tämän vuoksi avasin tilin suomalaisessa pankissa. Minä olen tyytyväinen saadessani käyttää kahta pankkia, sillä sitä ei laki kiellä, enkä kaipaa korkoja tililleni.

• Ei-valaistu

Okei, eli jos on todellakin niin holtiton ihminen että ei pysty hallitsemaan rahankäyttöään mitenkään niin sitten on varmaan hyvä että on tuollainen erillinen tili.

Hassua, eivät minun pakkitunnukseni ja korttini ole tyhjentäneet tilejäni koskaan.

• kummallistajakommallista

ap. taitaa olla feikkipelle. Ei kukaan ns. normiälyllä oleva tavallinen ihminen mene pankkiin ja avaa tiliä tuolla metodilla.

niin ja nimimerkki "ei valaistu". Siitä on kait olemassa laki, että pankin asiakasmaksut eivät saa viedä tiliä punaiselle.

Vähän epäilen ap. on trolli. pankki ei edes avaa tiliä jollei asiakas halua keskittää jossainajassa asiointia heille, ja heillä on kyllä keinot myös säästämiseen jos asiakas ei hutiloi muuten rahaa... mä luulisin, että ap. kannattaisi mennä lääkäriin ja pyytää mielentilan tutkimusta ja sen jälkeen maistraatiin edunvalvontaa hakemaan.

Periaatteessa kuka vaan voi sanoa, että ei pärjää rahan kanssa, ja kuitenkin ongelma on paljon pienempi tai erilaisempi. Ne jotka ei pärjää rahan kanssa, niin on muualla ku tällä... ne pelaa jätkänsakkia lyijykynällä ruutupaperiin.

• kummallistajakommallista

fiksua avata tili jos sitä ei tarvi. Ite olen op asiakas ja jäsenenä saan pankkipalveluista alennusta suoraa 30%, se tarkoittaa sitä, että 4,2e paketista saan alennusta suoraa niin, että maksettavaa jää 2,5e. Kun on säästöjä tai lainaa yli 5000e niin tuo alennus kasvaa. Ei se mitää. Kaverilla on tili Danskesa ja en tiedä mikä asiakas hän on, mutta vaikka hänellä on pikkasen asuntolainaa, niin hän maksaa yli 6e samoista palveluista kun minä.

Tyhmää sanoa se pankin jäsenyys irti, tyhmää yleensä että aukaisit tilin, jos kerran sinulla ei ole sinne rahaa laittaa. Onko tämä nyt eka sellainen joka sai kuningas idean siitä, että avaa tilin kun EU-direktiivi sen pakoittaa? OP kait aika tiukka siitä, kenen hiekkoja se lattialleen haluaa.

Olen jo aiemmin miettinyt sitä, mitä sellainen ihminen tekee pankkipalveluilla joka ei edes ymmärä omien asioittensa hoitamisesta mitään. Asioitten huono hoito kun usein on ollut se syy miksi se pankki on ottanut tilinkäyttövälineet pois ja harmitelut ettei voi heittää koko asiakasta pihalle....

No, kyllähän se pankkikin joskus tekee virheitä, ja hullunrohkea asiakas sitten maksaa siitä vuosikausia... ja sitten todella on ne syyt miksi erityisryhmiin kuuluvia ihmisiä pitää auttaa ja ymmärtää... jos olet oikeasti heikko, niin asia on aivan eri

• onnistuin

Minä olen tyytyväinen kahden pankin asiakas. En todellakaan ole holtiton, vaan haluan näin säästää omalla tavallani. Kun olen siinä onnistunut, niin sekö sinun mieltäsi painaa.

• nöfs

Siinä on vain sellainen mutta, että tuollaista "säästöjemmaa" ei ole mitään järkeä laittaa osuuspankin käyttötilille 0-korolla. Norwegian bank maksaa 1,75 % koron, TF-bank 1,60 %. Jälkimmäinen on erittäin hyvä jemma kaikille tuhlareille, koska sieltä saa nostettua rahaa vain etanapostin välittämällä kirjeellä.

Niin ja kumpikaan mainituista pankeista ei veloita tilistä kuukausimaksuja!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa kansainvälinen etsintäkuulutus Poliis

Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa – kansainvälinen etsintäkuulutus Poliisi pyytää yleisön apu
      Maailman menoa
      356
      3045
    2. Tässä totuus jälleensyntymisestä - voit yllättyä

Jumalasta syntyminen Raamatussa ei tässä Joh. 3:3. ole alkukielen mukaan ollenkaan sanaa uudestisyntyminen, vaan pelkä
      Jälleensyntyminen
      301
      1473
    3. En kadu sitä, että kohtasin hänet

mutta kadun sitä, että aloin kirjoittamaan tänne palstalle. Jollain tasolla se saa vain asiat enemmän solmuun ja tekee n
      Ikävä
      84
      1302
    4. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      108
      1301
    5. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      99
      1285
    6. Oisko mitenkään mahdollisesti ihan pikkuisen ikävä..

...edes ihan pikkuisen pikkuisen ikävä sulla mua??.. Että miettisit vaikka vähän missähän se nyt on ja oiskohan hauska n
      Ikävä
      59
      1245
    7. Lapuan sanomissa käy rytinä

Pistivät sitten päätoimittajan pihalle
      Lapua
      48
      1135
    8. Helena Koivu : Ja kohta mennään taas

Kohta kohtalon päivä lähestyy kuinka käy Helena Koivulle ? Kenen puolella olet? Jos vastauksesi on Helenan niin voisi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      79
      1045
    9. Au pair -työ Thaimaassa herättää kiivasta keskustelua somessa: "4cm torakoita, huumeita, tauteja..."

Au pairit -sarjan uusi kausi herättää keskustelua Suomi24 Keskustelupalvelussa. Mielipiteitä ladataan puolesta ja vastaa
      Tv-sarjat
      24
      941
    10. Oot ihana

Toivottavasti nähdään sattumalta jonain kesäpäivänä♥️🥺🫂
      Ikävä
      33
      847
    Aihe