Hei! Olen lievästi älyllisesti kehitysvammainen tai ainakin on diagnoosi. Menen Maaliskuun viimeisellä viikolla kehitysvammaisten ja kehityshäiriöisten sopeutumisvalmennuskurssille Oulaisiin Taukokankaalle. Kurssi on siis 27-31 maaliskuuta 2017. Ajattelin vain,että onko muita samalle kurssille tulijoita jotka lukevat tämän viestin? Onko muita jotka tulevat kyseiselle kurssille tai tietääkö jotkut muita tuolle kurssille tulijoita? Siellähän sitä viimeistään näkee muut seitsemän kurssilaista. Tai maxsimissaan kurssilla voi olla kahdeksan asiakasta. Odotan kurssia tyytyväisenä,toivon,etten pety. Kurssin ensimmäinen jakso nyt maaliskuussa,toinen elokuussa. Toivottavasti kurssilla on mukavaa ohjelmaa ja ihmisiä. Näitähän järjestetään paljon näitä erilaisia sopeutumisvalmennuskursseja eri kohderyhmille.
Minä en ole varma olenko älyllisesti kehitysvammainen enkä tiedä saanko sitä koskaan selville mutta:Minun on vaikea hyväksyä omaa mahdollista kehitysvammaisuuttani. Olen ajatellut,että ehkä tämä kurssi auttaa minua hyväksymään kehitysvammaisuuteni.
Ei minulla ole tällä kertaa tämän enempää asiaa.
Hyvää viikkoa kaikille!
Ai,niin unohtui sanoa: Olen 24 vuotias nainen.
kehitysvammaisuus ja sopeutumisvalmennuskurssi
Kehitysvammaisuus
1
246
Vastaukset
- ihanaminäolen
Niin,tuskinpa sinä sitä itse huomaatkaan,mutta toiset,jotka ovat tekemisissä kanssasi,huomaavat.Ole vain se mikä olet,oma itsesi,ja hyväksy erilaisuutesi,se on rikkaus.Minulla on lievästi älyllisesti kehitysvammainen 26v.poika,olen oppinut valtavasti häneltä.Arvaappa paljonko ns.normaaleilla ihmisillä on käyttäytymisessä kehitysvammaisen piirteitä?Aika monella löytyy,ja paljon on diagnosoimattomia ihmisiä.Itsekkin olen lapsena ollut sisäänpäinkääntynyt,enkä vieläkään viihdy kahvipöytäkeskusteluissa,enkä isoissa väkijoukoissa.Olet mikä olet...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä602047Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1661698Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on701408Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2431379Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.
Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda2331321Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk3421185- 811156
- 1281155
IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!
Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel3481097Nyt kun Pride on ohi 3.0
Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että3181086