Mitä on Naton rauhankumppanuus?

NatoSetä

"Reserviläinen menee motivoituneena ja halukkaasti Suomen armeijaan, joka onneksi on Nato-isäntämaa sopimuksen ansiosta osa Nato-maiden puolustusyhteistyötä."

Rauhankumppanuus ei sisällä puolustusyhteistyötä, vaan ainoastaan rauhanturvaamisen eli kriisinhallinnan.

"Reserviläinen ymmärtää, että tämä sopimus parantaa mahdollisuuksiamme torjua vihollinen."

Ehkä niinkin, mutta se ei ole asian ydin.

11

142

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Olemme-olleet

rauhankumppani 1994 alkaen ja erikoisluokassa 2012 alkaen. Ns isäntämaasopimus tiivisti suhteita 2014 alkaen..

• TiltunKauhu

Tiltu: "Niinistön, Haglundin, Lindbergin eduskunnalta ja kansalta salaa solmitun NATO:n Isäntämaasopimuksen täytäntöönpano on vaikeuksissa."

Ei ole. Sopimus toimii hyvin. Se ei ole mitenkään salainen. Se koske vain rauhan ajan kriisinhallintaharjoituksia.

" Siviilipalveluskeskuksen mukaan reserviläisten luopuminen reserviläisyydestä ja siirtyminen siviilipalveluuun siviilipalvelumieheksi on lisääntynyt merkittävästi viime aikoina ja NATO:n Isäntämaasopimuksesta lähtien."

Ei ole. Jonkin verran merkitystä on ollut reserviläiskirjeen ilmoittaman sijoituksen takia. Moni katsoo, ettei se vastaa kykyjä ja osaamista.

" Niinistö ja Lindberg eivät tule saamaan 900000 reserviläistä Suomen NATO-Isäntämaa-armeijaan."

Ei ole sellaista armeijaa, on vain Suomen puolustusvoimat, johon koulutettu reservi kuuluu. Sodan ajanjoukkoihin tarvitaan noin 280 000 miestä.

" Jos USA, NATO, Niinistö julistavat sodan Venäjälle, reserviläisten määrä Suomen armeijassa ja Suomen NATO-Isäntämaa-armeijassa romahtaa. "

Asiat eivät ole kytköksissä tosiinsa muualla kuin tiltujen valeissa.

• TiltunKauhu

"Minulle ei kylläkään kerrottu ennen eduskuntavaaleja, että jotkut ministeriöiden virkamiehet tekevät omine päineen päätöksiä yhteisistä nato-harjoituksista ja tiedustelusta ja hakkeroinnista. "

Ihan hyvä. Moinen olisikin ollut valetta. Älä usko tiltuja nytkään.

• Alik_1_06

Olen reservin aliupseeri ja olen vakavasti ruvennut harkitsemaan reservistä sivariin siirtymistä. Ei kiinnosta globalistien paskasodat. Menkööt pankkiirit ja bisnesmiehet itse tappamaan toisiaan.

• Luulisin, että maanpuolustushenkisiä palstalaisia ei kiinnosta pskan vertaa "harkitsemisesi", joten pidä ajatuksesi omanasi, äläkä levittele niitä täällä.

IMHO.

• Ylil_1964

Luuletko pystyt niin tekemään siellä Pietarissa?

• dawfa

Kiinnostaa tai ei. Suomi on vapaa maa toistaiseksi. Lupauduin sotilsvalassa puolustamaan Suomea, en NATO:a enkä EU:ta.

• Ihan-oikein

"Lupauduin sotilsvalassa puolustamaan Suomea, en NATO:a enkä EU:ta."

Natoa ja EU:a on tarpeen puolusta vain tiltujen valeissa. Molempien kanssa harjoitellaan kyllä rauhan ajan yhteistyötä.

• dawfeag
        Ihan-oikein kirjoitti:

"Lupauduin sotilsvalassa puolustamaan Suomea, en NATO:a enkä EU:ta."

Natoa ja EU:a on tarpeen puolusta vain tiltujen valeissa. Molempien kanssa harjoitellaan kyllä rauhan ajan yhteistyötä.

"harjoitellaan kyllä rauhan ajan yhteistyötä" kunnes syttyy sota. Saatte sitten nato-runkut lähteä porukalla rinkirunkkaamaan sissitelttaan :D Mua ei henk.koht. kiinnosta.

• dawfeag kirjoitti:

"harjoitellaan kyllä rauhan ajan yhteistyötä" kunnes syttyy sota. Saatte sitten nato-runkut lähteä porukalla rinkirunkkaamaan sissitelttaan :D Mua ei henk.koht. kiinnosta.

Suomen puolustaminen ei kiinnosta, mutta ristiinrunkkaaminen palvelusaikana kyllä kiinnosti. vai miten se meni ???. ;-)
        Noh .. onhan noita tornareita kuultu matkan varrella ... vaikka ja minkälaisia.
        Kyllä on ajat, sekä alokkaat muuttuneet omasta palvelusajastani.
        Ei liene perusteetonta siteerata Sven Dufvan isää, kun hän pojalleen totesi: "Miks Herran Nimes aikonet, sinäkin poloinen". O Tempora, O Mores. Sano.

IMHO.

• dwafeg
        44.Div kirjoitti:

Suomen puolustaminen ei kiinnosta, mutta ristiinrunkkaaminen palvelusaikana kyllä kiinnosti. vai miten se meni ???. ;-)
        Noh .. onhan noita tornareita kuultu matkan varrella ... vaikka ja minkälaisia.
        Kyllä on ajat, sekä alokkaat muuttuneet omasta palvelusajastani.
        Ei liene perusteetonta siteerata Sven Dufvan isää, kun hän pojalleen totesi: "Miks Herran Nimes aikonet, sinäkin poloinen". O Tempora, O Mores. Sano.

IMHO.

Stalinistilla on ilmeisesti ongelmia luetun ymmärtämisessä?

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut

Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/
      Ikävä
      191
      1294
    2. Miettimisen aihetta.

Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.
      Ikävä
      122
      1128
    3. Mitkä on 3 viimeistä sanaa

sun ja kaivattusi viesteilyssä? Ensin sun, sitten kaivatun?
      Ikävä
      48
      854
    4. Kai sä näät

Ku sua katson et olen aika rakastunut. Rakkaus ei vain ole aina niin yksinkertaista
      Ikävä
      70
      850
    5. Just nyt mä

En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman
      Ikävä
      53
      780
    6. Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle

Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva
      Ikävä
      50
      725
    7. Kuinka hyvin tunnet mut?

Kerro musta mies jotain.
      Ikävä
      33
      692
    8. Piristä mua ystävä

Hyvä💫...
      Ikävä
      60